chceauto.pl
x

Renault Megane

Oceny użytkowników4.0177/5. Głosy: 396
Ocena: 4.02/5
Głosy: 396.

Wybierz rocznik

Renault Megane I (1995-2003)

Megane pierwszej generacji trafiło do sprzedaży w 1995 roku. Chociaż samochód zupełnie nie przypominał poprzednika - modelu 19 - to właśnie jego podzespoły znajdziemy pod nowymi, owalnymi kształtami karoserii. Z „dziewiętnastką” Megane łączy m.in. płyta podłogowa oraz część jednostek napędowych i skrzyń biegów. Samochód to bez wątpienia jedna z ważniejszych konstrukcji w historii francuskiej marki.

Pierwsza seria produkowana była do roku 1999, kiedy auto poddano niewielkiemu faceliftingowi. Phase II, bo tak zwało się określać Renault po liftingu, produkowana była jeszcze do roku 2002. W oparciu o ten kompaktowy samochód powstało kilka bardzo udanych konstrukcji. Auto występowało jako: pięciodrzwiowy hatchback, trzydrzwiowe coupe, sedan a także noszący nazwę Megane Scenic niewielki minivan, który w późniejszych latach „dorobił” się samodzielnej nazwy Scenic (zniknęło Megane). W 1999 roku do oferty doszło jeszcze pięciodrzwiowe kombi o nazwie Grandtour.

Niezależnie od wersji samochody oferują wygodne, przeważnie nieźle wyposażone wnętrze, sporo przestrzeni (poza coupe) oraz komfortowe nastawy zawieszenia. Mają też kilka słabych stron. Nadwozie jest raczej odporne na działanie rdzy, chociaż jej ślady czasami znaleźć można w okolicy zamka tylnej klapy, nadkoli i progów (wina braku chlapaczy).
Elementy mechaniczne pochwalić się mogą dość dużą trwałością, chociaż z czasem trzeba się będzie przyzwyczaić do wycieków płynów eksploatacyjnych (olej - uszczelka pokrywy zaworów, uszczelniacze wału korbowego; płyn chłodniczy - chłodnice; płyn do wspomagania kierownicy - pompy, przekładnie kierownicze). W wielu Megane do wymiany nadaje się również poduszka mocująca skrzynię biegów - jej zużycie poznać można po energicznych ruchach lewarka zmiany biegów przy zmianie obciążenia jednostki napędowej. Charakterystyczną (i drogą) usterką są również szybko zużywające się cewki zapłonowe (Sagem).

W przypadku nowszych, szesnastozaworowych konstrukcji lepiej skrócić okresy między wymianami paska rozrządu - element ten potrafi zerwać się szybciej, niż przewidział to producent (zalecamy wymianę co 60-65 tys, km). W zawieszeniu zastosowano układ znany z popularnej „dziewiętnastki”. Z przodu pracują kolumny McPhersona, tył to wahacze wleczone i drążek skrętny. To układ typowy dla wielu francuskich konstrukcji.
Szczególną opieką trzeba objąć szpilkowe łożyska tylnej belki, których zużycie objawia się utratą geometrii (widoczną gołym okiem, koła zaczynają pochylać się w kierunku nadwozia), chociaż trzeba przyznać, że trwałość tego elementu jest dość wysoka. Zdecydowanie częściej do warsztatu „zaprowadzą nas” zużyte drążki kierownicze, gumy stabilizatorów czy sworznie wahaczy (na szczęście są wkręcane i można je wymienić bez konieczności kupowania całego wahacza). Niezbyt trwałe są również łożyska kół.
Figle potrafi taż płatać elektronika. Do denerwujących usterek zaliczyć można: rozkodowujące się kluczyki (immobiliser nie pozwala na uruchomienie auta), szwankujące podnośniki elektrycznie sterowanych szyb, psujący się centralny zamek. Trzeba jednak przyznać, że bogata oferta samochodów na rynku wtórnym pozwala na znalezienie ładnie utrzymanego egzemplarza z udokumentowaną historią, który powinien sprostać wymaganiom rodziny.

Renault Megane II (2002-2009)

Druga generacja Megane trafiła do sprzedaży w 2002 roku. Samochód wyróżniał się nie tylko zupełnie nowym kanciastym wyglądem. Był też całkowicie nową konstrukcją (z poprzednikiem łączyły go jedynie niektóre jednostki napędowe). Auto produkowane było aż do 2008 roku, w 2006 zafundowano mu niewielki lifting. Megane występowało jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback, sedan, kombi oraz kabriolet z metalowym, elektrycznie składanym dachem.

Pięciodrzwiowy hatchback, czterodrzwiowy sedan i kombi z powodzeniem pełnić mogą rolę auta rodzinnego. Wnętrze zapewnia komfortowe warunki podróżowania nawet czterem osobom - nie wszystkim przypadnie jednak do gustu jakość materiałów wykończeniowych. Plastik na konsoli centralnej jest twardy i podatny na zarysowania, miękkie tapicerki drzwi nie prezentują najwyższego poziomu. W kokpicie szybko pojawiają trzaski i piski. Narzekać można też na ergonomię. W egzemplarzach pozbawionych sterowania z kierownicy przyciski na fabrycznym radiu są zdecydowanie za małe, uruchamianie silnika za pomocą przycisku i karty kodowej też budzi kontrowersje.

Słowa uznania należą się za poziom wyposażenia. Nawet podstawowe wersje dysponują sześcioma poduszkami powietrznymi, elektrycznie regulowanymi szybami przednimi, centralnym zamkiem i komputerem pokładowym. Większości nie brakuje też klimatyzacji.

Bardzo ważnym argumentem przemawiającym za zakupem Megane jest też poziom oferowanego bezpieczeństwa. Drugie wcielenie francuskiego kompaktu było pierwszym samochodem kompaktowym, który w testach zderzeniowych euroNCAP otrzymał maksymalną notę pięciu gwiazdek. Jak przystało na typowego „francuza”, nadwozie zostało też świetnie zabezpieczone przed korozją. Blachy są obustronnie ocynkowane, wiele elementów – np. przednie błotniki – wykonano z plastiku. Karoseria ma też jednak pewne wady. Mniej wprawni kierowcy powinni zainwestować w czujniki cofania. Widoczność do przodu i na boki jest stosunkowo dobra, ale manewrowanie tyłem może przysporzyć problemów.

Zawieszenie, jak przystało na auto z Francji, zestrojono raczej miękko. Chociaż nie należy do zbyt trwałych, jego zaletą jest łatwa obsługa. Wymiana sworznia czy tulei nie wymaga inwestycji w nowy wahacz. Słabym punktem są natomiast kolumny McPhersona, a dokładniej górne łożyska ich mocowań. Ich zużycie objawia się charakterystycznymi trzaskami przy manewrowaniu na parkingu - wymiana jest raczej czasochłonna i nie należy do tanich (ok. 450 zł na stronę).

Samochód dostępny był w aż dwudziestu wersjach silnikowych. Oprócz podstawowego, benzynowego silnika 1,4 l. o mocy 82 KM wszystkie zapewniają mu stosunkowo dobre osiągi. Najrozsądniejszym wyborem są przeważnie benzynowe silniki o pojemnościach 1,6 l. (moce 113 KM i 110 KM) zapewniające dość dobre osiągi (od 0 do 100 km.h w ok. 11 sekund), niewielką awaryjność i rozsądne zużycie paliwa. Niezłym wyborem będzie też benzynowa dwulitrówka, jednak ta – rzadko kiedy – zużyje mniej niż 10 l./100 km. Piętą achillesową jednostek benzynowych są awaryjne cewki zapłonowe (firmy Sagem), w silnikach 1,6 l. wyposażonych w układ zmiennych faz rozrządu słabym punktem jest też tzw. "wariator", czyli element odpowiadający za zmianę faz rozrządu (naprawa to koszt ok. tysiąca zł). W przypadku usterki cewki (nierówna praca, „dziury” w mocy) lepiej nie wybierać się po części do Autoryzowanych Stacji Obsługi. Zamienniki, na których nie znajdziemy znaczka Sagema nie mają większych problemów z trwałością.

Oprócz wspomnianych usterek, w przypadku silników benzynowych, czasami psuje się też komputer wtrysku. Dość częstymi przypadłościami są wycieki oleju, użytkownicy skarżą się również na niezbyt trwały osprzęt (rozruszniki, alternatory itd.).

Większość oferty na rynku wtórnym stanowią auta z silnikami wysokoprężnymi (1,5 dCi, 1,9 dCi i 2,0 dCi). Wszystkie zapewniają niewielkie zużycie paliwa, ale kierowcy oczekujący dynamiki powinni raczej omijać jednostki o pojemności półtora litra. Starsze mają też stosunkowo dużo problemów z układem wtryskowym – wtryskiwacze nierzadko wytrzymują przebiegi zaledwie 70 tys. km (jeden nowy wtryskiwacz to ok. 600 zł). Mniej problemów sprawiają sprawdzone jednostki 1,9 dCi ale również w tym przypadku po ok. 200 tys. km zainwestować trzeba będzie m.in. w dwumasowe koło zamachowe (naprawa ok. 3 tys. zł), wtryskiwacze czy regenerację turbosprężarki (ok. 1,5 tys zł).

Największą bolączką Megane II generacji jest instalacja elektryczna. Dość często przepalają się żarówki świateł mijania (dotyczy też żarników ksenonów), których wymiana jest pracochłonna. Do minusów zaliczyć można również klamki zestawu "hands free", które często działają wedle własnego uznania, podobnie jak karta kodowa, przy pomocy której uruchamia się samochód. Jej usterka kończy się unieruchomieniem auta i koniecznością odholowania go do serwisu. Często dają o sobie znać czujniki ABSu, bez powodu zapalają się kontrolki sygnalizujące usterkę poduszek powietrznych (przeważnie winne są luźne złączki pod fotelami), przestają działać podnośniki szyb.

Na szczęście, oferta używanych egzemplarzy jest bogata a wiele z nich pochodzi z polskich salonów, co ułatwia zweryfikowanie historii pojazdu. Najbardziej godne polecenia są auta z benzynowymi jednostkami napędowymi. Diesle pełniły przeważnie rolę pojazdów firmowych i ich rzeczywiste przebiegi często przekraczają już 300 tys. km.

Renault Megane III (2008-2015)

Trzecia generacja Renault Megane zadebiutowała w 2008 roku na salonie samochodowym w Paryżu. Podobnie, jak poprzednik samochód otrzymał maksymalną notę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Nowy model, podobnie jak najnowsza generacja Laguny, udowodnić miał, że marka Renault potrafi budować auta nie tylko bezpieczne i komfortowe, ale też bezawaryjne.

W 2008 roku debiutowały trzy- i pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi. W 2010 roku ofertę poszerzono o samochód z nadwoziem coupe-cabrio (wyposażonym w twardy, automatycznie składany dach). W 2012 roku Renualt Megane III poddano liftingowi. Przy tej okazji pojawiły się światła do jazdy dziennej, wprowadzono również do oferty dwie nowe jednostki napędowe (1.2 Tce i 1.6 dCi). Kolejny, poważny lifting przeprowadzono w 2013 roku. Po tej modernizacji samochód upodobnił się do innych nowych modeli marki - Clio i Captura.

W stosunku do poprzednika wnętrze oferuje nieco mniej miejsca, wykonano je za to z nieco lepszych materiałów. Sporo zmian zastosowano również w charakterystyce zawieszenia, które przypomina teraz bardziej auto niemieckie niż francuskie. Polepszyła się dzięki temu precyzja prowadzenia, lecz miłośnicy francuskiego komfortu mogą czuć się rozczarowani.

Niestety, jakość montażu wnętrza okazała się typowa dla Renault. W używanych egzemplarzach pojawią się trzaski generowane przez różne plastikowe elementy, dość szybko wyciera się skórzana kierownica. Nie trzeba się za to bać karty kodowej, która okryła się złą sławą, na skutek nieprzeciętnej usterkowości, szczególnie w Lagunie II.

W samochodach najstarszych, z początku produkcji mogą się przytrafiać pęknięcia przedniej szyby. Powodem jest wadliwy montaż, po wymianie problem ustępuje. Nadwozie posiada za to dobre zabezpieczenie antykorozyjne, w bezwypadkowych egzemplarzach rdza nie powinna występować.

Renault Megane III oferowane było z szeroką gamą jednostek napędowych. To model przejściowy, w którym dostępne są zarówno tradycyjne, wolnossące silniki benzynowe 1.6 czy 2.0, a także nowsze, ale bardziej skomplikowane jednostki doładowane z serii TCe. Równie szeroki jest wybór diesli, które obejmuje silniki o czterech pojemnościach (1.5, 1.6, 1.9 i 2.0 dCi) i siedmiu wariantach mocy (od 90 do 160 KM).

Z pewną dozą rezerwy podchodzić trzeba do silników TCe. Nie mają one wad konstrukcyjnych, ale niższe zużycia paliwa jest wątpliwe (u kierowcy z temperamentem będzie nawet wyższe niż w wolnossącym silniku o podobnej mocy), a turbosprężarka jest elementem eksploatacyjnym, który prędzej czy później ulegnie zużyciu. Dodatkowo jednostki te posiadają wrażliwą elektronikę - komputer może zgłosić błąd np. na skutek zabrudzenia filtra powietrza.

Lepszym wyborem jest pozbawiony ekstrawagancji i sprawdzony wolnossący silnik 1.6, którego serwis jest prosty i tani (moce 100 i 110 KM). Usterki mogą dotyczyć głównie czujnika położenia wału korbowego, czasem - układu zmiennych faz rozrządu. Dwulitrowy silnik wolnossący w Megane III parowany jest wyłącznie z bezstopniową skrzynią biegów, która może sprawiać pewne kłopoty, natomiast jednostka 2.0T to silnik przeznaczony dla fanów szybkiej jazdy (moce 180-265 km), który zużywa duże ilości paliwa, i którego stan przed zakupem na pewno trzeba dokładnie prześwietlić.

Wśród samochodów z silnikami wysokoprężnymi, które dominują w ogłoszeniach, unikać należy aut z jednostką 1.5 dCi. To już stara konstrukcja, która jednak nigdy całkowicie nie pozbyła się głównej wady - obracających się panewek. Co gorsza, osprzęt tego silnika również nie jest bezawaryjny: psują się turbiny i układ wtryskowy, mogą zdarzyć się problemy z rozrządem i wycieki oleju. Koszt usunięcia każdej z tych usterek idzie w tysiące zł.

Lepszym wyborem będą większe silniki o pojemnościach 1.9 i 2.0. Pierwsza z tych jednostek nie ma może najlepszej opinii na rynku, ze względu na dawne wpadki, jednak w Megane montowano silniki już pozbawione większości wad. Natomiast w silniku 2.0 dCi zdarzają się przypadki przeskoczenia rozrządu, co nie kończy się jednak zniszczeniem silnika (objaw to utrudniony rozruch "na zimno").

Niewiele można natomiast powiedzieć o jednostce 1.6 dCi, która w Megane dostępna jest od 2012 roku.

Renault Megane III jest zdecydowanie mniej awaryjne od poprzednika, przy czym nadal cechuje się stosunkowo dużym spadkiem wartości. Dzięki temu za względnie nieduże - w porównaniu do niemieckiej konkurencji - pieniądze, można zostać właścicielem niestarego, kompaktowego samochodu. Z usterkami trzeba się liczyć, ale na ogół nie oznaczają one wielkich wydatków (nie dotyczy silnika 1.5 dCi).

Renault Megane IV (2016-2017)

Czwarta generacja Renault Megane w wersji hatchback zadebiutowało na salonie we Frankfurcie w 2015 roku, a u dilerów pojawiło się na początku roku 2016.

Francuski producent stopniowo poszerzał ofertę. W marcu 2016 w Genewie zaprezentowano Megane Grandtour (czyli kombi, auto trafiło do sprzedaży w połowie roku), zaś w drugiej połowie 2016 pojawiło się Megane o skomplikowanej nazwie Grand Coupe, czyli po prostu sedan.

W porównaniu do poprzednika, niezależnie od wersji nadwoziowej, samochód urósł - zwiększyły się najważniejsze parametry, czyli rozstaw osi i kół, dzięki czemu we wnętrzu jest więcej miejsca. Większa jest również długość i szerokość, a mniejsza - wysokość, przez co auto sprawia wrażenie bardzo dynamicznego.

Gama jednostek napędowych obejmuje szereg silników wysokoprężnych i benzynowych (głównie doładowanych), które mogą współpracować również dwusprzęgłową skrzynią biegów.

Renault Megane IV jest bardzo dobrze wyposażony w aktywne systemy bezpieczeństwa.

Przykładowe samochody

Zobacz także

Renault Megane Sedan bez tajemnic

Renault Megane Sedan bez tajemnic 2016-10-06

Znamy już dane techniczne Renault Megane z nadwoziem sedan, którego pierwsze zdjęcia mogliśmy zobaczyć w lipcu. Budową pojazdu zajmie się fabryka Renault-Nissan w Bursie (Turcja). Docelowo samochód sprzedawany będzie na około 30 rynkach (w tym w...
Renault Megane Grandtour - ceny!

Renault Megane Grandtour - ceny! 2016-08-11

Polski importer Renault opublikował właśnie cenniki nowego Megane z nadwoziem kombi. Czy auto ma szansę podbić serca polskich klientów? Polscy nabywcy mają do wyboru pięć wersji wyposażeniowych. W cennikach znajdziemy ponadto cztery silniki benzynowe...
Renault Megane Grand Coupe

Renault Megane Grand Coupe 2016-07-12

Renault zaprezentowało model Megane w wersji sedan. Auto, które nazwano Megane Grand Coupe, dołącza do hatchbacka i kombi.Wbrew nazwie, Megane Grand Coupe nie jest samochodem z nadwoziem typu 4-drzwiowe coupe, ale klasycznym, choć dość ładnym sedanem....
Używane: silnik 1,5 l dCi

Używane: silnik 1,5 l dCi 2016-07-09

Czterocylindrowy silnik 1,5 l dCi konstrukcji Renault zadebiutował w 2001 roku. Był to pierwszy wysokoprężny motor francuskiej marki zbudowany w myśl idei downsizingu. Na przestrzeni lat jednostka trafiła do niezliczonej gamy pojazdów z grupy Renault, w...
Renault Megane Estate, czyli kombi

Renault Megane Estate, czyli kombi 2016-07-08

W sierpniu do salonów Renault trafi nowe Megane Estate, czyli kombi. Przypomnijmy, że samochód ten pokazano po raz pierwszy na salonie w Genewie w marcu, ale pełną specyfikację poznaliśmy dopiero teraz.Nowe Renault Megane Estate ma 463 cm długości (o...
Renault Megane. Ceny!

Renault Megane. Ceny! 2016-03-09

Wiemy już, ile zapłacić trzeba za najnowsze wcielenie Renault Megane. Francuski bestseller trafia właśnie do polskich salonów. W ofercie nowego Megane znajdują się wersje wyposażenia: Life, Zen, Intens, Bosei sportowa GT. Ta ostatnia zarezerwowana...
Renault Scenic

Renault Scenic 2016-03-01

Na salonie genewskim zaprezentowano właśnie czwartą generację Renult Scenic. Auto zbudowano w oparciu o modułową platformę CMF, która była też bazą dla nowych Renault Megane, Renault Espace i – flagowego – Renault Talisman. W stosunku do...
Renault Megane Estate GT

Renault Megane Estate GT 2016-02-22

Wiemy już, jak wyglądać będzie nowe Renault Megane w wersji kombi. Na kilka dni przed debiutem w Genewie Francuzi zaprezentowali pierwsze zdjęcia topowej odmiany auta – Renault Megane Estate GT.Na tle standardowych egzemplarzy z nadwoziem kombi Megane...
Nowe Renault Megane. Ceny!

Nowe Renault Megane. Ceny! 2016-01-19

Renault podało pierwsze polskie ceny nowej generacji Megane.Pełnej specyfikacji jeszcze nie znamy. Wiadomo jednak, że ceny nowego Renault Megane będą zaczynały się od kwoty 59 900 zł. Na tyle wyceniono samochód napędzany doskonale znanym,...
Renault Megane IV! Zdjęcia!

Renault Megane IV! Zdjęcia! 2015-09-07

Wiemy już będzie wyglądało nowe Renault Megane. Samochód zadebiutuje już w przyszłym tygodniu na wystawie we Frankfurcie, a do salonów sprzedaży trafi na początku przyszłego roku.Renault Megane to kompaktowy model, który na rynku musi rywalizować...
Najchętniej sprowadzane w 2015 roku

Najchętniej sprowadzane w 2015 roku 2015-08-03

Prezentujemy dwudziestkę najchętniej sprowadzanych aut używanych w pierwszej połowie bieżącego roku.
Pogrom w Euro NCAP!

Pogrom w Euro NCAP! 2014-06-26

Niezależna organizacja Euro NCAP przeprowadziła kolejne testy zderzeniowe. Tym razem sprawdzian przeszło sześć nowych pojazdów i wyniki były... rozczarowujące.Citroen C-Elysee i Peugeot 301 czyli bliźniacze niewielkie sedany skonstruowane z myślą o...
Renault Megane RS 275 Trophy

Renault Megane RS 275 Trophy 2014-05-15

Renault zaprezentowało limitowaną edycję sportowej wersji Megane czyli RS. Auto nosi nazwę Megane RS 275 Trophy i wyprodukowane zostanie w liczbie 200 egzemplarzy.Megane 275 Trophy napędzane jest dwulitrowym silnikiem, którego moc wynosi 275 KM, jest...
Renault Megane Coupe-Cabriolet

Renault Megane Coupe-Cabriolet 2014-04-03

Renault wprowadza do sprzedaży Megane Coupe-Cabriolet po liftingu. Tym samym wszystkie wersje nadwoziowe tego modelu otrzymały odświeżony wygląd.
Najważniejsze auta roku 2014

Najważniejsze auta roku 2014 2014-01-02

Miniony rok obfitował w premiery nowych pojazdów. Czy w obecnym producenci również zasypią nas nowościami? Jakich motoryzacyjnych premier możemy spodziewać się w nadchodzących dwunastu miesiącach?Ten rok na pewno będzie bardzo interesujący z...
Renault Megane CC po liftingu

Renault Megane CC po liftingu 2013-12-12

Renault zaprezentowało właśnie odświeżone Megane Coupe Cabrio. To ostatnia po coupe, kombi i hatchbacku, wersja nadwoziowa popularnego kompaktu, którą zaopiekowali się francuscy styliści. Tak samo, jak w przypadku popularniejszych braci zmiany w...
Renault Megane po liftingu

Renault Megane po liftingu 2013-09-07

Już w przyszłym tygodniu rozpoczyna się salon we Frankfurcie. To właśnie tam zadebiutuje Renault Megane po liftingu. My już dzisiaj pokazujemy pierwsze zdjęcia tego modelu.Renault Megane III generacji (hatchback i kombi) debiutowało w 2008 roku na...
Używane: Renault Megane III

Używane: Renault Megane III 2013-05-23

Trzecia generacja Renault Megane zadebiutowała w 2008 roku na salonie samochodowym w Paryżu. Podobnie, jak poprzednik samochód otrzymał maksymalną notę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Nowy model, podobnie jak najnowsza generacja...
Ford Focus ST najchętniej kupowanym hothatchem

Ford Focus ST najchętniej kupowanym hothatchem 2013-03-16

Segment sportowych kompaktów nie decyduje może o statystykach sprzedaży, jednak dobry wynik jest ważny dla producentów ze względów prestiżowych.Firma analityczna Polk opublikowała właśnie wyniki sprzedaży hothatchy w 34 europejskich krajach. Dane...
Sprzedaż nowych aut znów w dół...

Sprzedaż nowych aut znów w dół... 2012-07-20

Producenci samochodów znów mają powody do zmartwień. Jak wynika z raportu firmy badawczej JATO Dynamics europejski rynek nowych pojazdów skurczył się w pierwszej połowie bieżącego roku o 6,6 procenta. Największy - średnio aż 10,4 procentowy -...
Szukasz Diesla? To musisz wiedzieć o 1,9 dCi

Szukasz Diesla? To musisz wiedzieć o 1,9 dCi 2012-06-29

Silnik 1,9 dCi produkcji Renault spotkać można pod maską wielu pojazdów cieszących się dużym powodzeniem na rynku wtórnym. Jednostka, która zadebiutowała w 1999 roku przez wiele lat była „flagowym” Dieslem francuskiego koncernu – silnik ten...
Zobacz najpopularniejsze sportowe samochody w Polsce!

Zobacz najpopularniejsze sportowe samochody w Polsce! 2012-06-26

Tylko w zeszłym roku w Polsce sprzedano aż 763 samochody zaliczane do grupy Hot hatch. Nabywców znalazło też 537 sportowych aut sygnowanych znaczkiem jednej z licznych marek premium. Które samochody cieszą się w tych segmentach największą...
Tego jeszcze nie było. Octavia lepsza niż golf!

Tego jeszcze nie było. Octavia lepsza niż golf! 2012-06-06

Tym razem prezentujemy pełne wyniki klasyfikacji najgorszych i najlepszych, zdaniem Brytyjczyków, samochodów segmentu C. Mamy nadzieję, że ranking stworzony w oparciu o niemal 18 tysięcy ankiet wypełnionych przez kierowców w Wielkiej Brytanii pomoże...
W Europie król jest jeden

W Europie król jest jeden 2012-01-25

Volkswagen – obok Toyoty – często uważany jest za producenta „najnudniejszych samochodów”Wygląda jednak na to, że niechęć do stylistycznych fajerwerków i czysto użytkowe podejście do projektowania samochodów przynosi marce ogromne korzyści....
Renault megane II - przyjaciel rodziny?

Renault megane II - przyjaciel rodziny? 2011-12-06

Druga generacja Megane trafiła do sprzedaży w 2002 roku. Samochód wyróżniał się nie tylko zupełnie nowym kanciastym wyglądem. Był też całkowicie nową konstrukcją (z poprzednikiem łączyły go jedynie niektóre jednostki napędowe). Auto...
Renault Megane II - czy auta francuskie się psują?

Renault Megane II - czy auta francuskie się psują? 2011-09-21

Druga generacja Megane trafiła do sprzedaży w 2002 roku. Samochód wyróżniał się nie tylko zupełnie nowym, nieco kanciastym wyglądem. Był też całkowicie nową konstrukcją (z poprzednikiem wspólne zostały jedynie niektóre jednostki napędowe)....
Najbezpieczniejsze auta za 10 tys. zł

Najbezpieczniejsze auta za 10 tys. zł 2011-08-30

Kupując samochód z rynku wtórnego kierujemy się przeważnie ceną, rocznikiem i kosztami eksploatacji. Wielu kierowców zapomina jednak o bardzo ważnej kwestii, jaką jest bezpieczeństwo. Często – mylnie – wychodzimy z założenia, że odpowiedni...
Które kombi jest najlepsze?

Które kombi jest najlepsze? 2011-07-27

Wybór auta z nadwoziem typu kombi nie jest łatwy.Priorytetem jest przeważnie przestrzeń ładunkowa, ale dla wielu użytkowników ważne są również inne aspekty, jak chociażby poręczność (na którą składa się m.in. łatwość parkowania), czy...
Szukasz używanego? Te raczej omijaj!

Szukasz używanego? Te raczej omijaj! 2011-07-19

Oceną awaryjności samochodów zajmuje się wiele instytucji.Stowarzyszenia, jak ADAC, Dekra czy TUV w oparciu o takie dane, jak częstotliwość wyjazdów pomocy drogowej do konkretnych aut, czy usterki wykryte w czasie przeglądów technicznych tworzą...
Szukasz kompakta? A może Mercedes?

Szukasz kompakta? A może Mercedes? 2011-07-12

Niezależnie od producenta, wszystkie te pojazdy zbudowane są wg jednego wzorca – mają pięciodrzwiowe, dwubryłowe nadwozie, niewielkie wymiary i zbliżone, dwubryłowe sylwetki.Na szczęście, decydując się na auto segmentu C nie musimy ograniczać...
Która francuska marka jest najlepsza?

Która francuska marka jest najlepsza? 2011-06-09

Samochody francuskie mają w Polsce wierną rzeszę zwolenników. Chociaż nie wszystkie słyną z bezawaryjności, wielu kierowców ceni francuskie marki za bogate wyposażenie, przyjemne wnętrza, wysoki komfort jazdy, ciekawą stylistykę, a – od kilku...
Oto najlepsze używane kompakty w Polsce!

Oto najlepsze używane kompakty w Polsce! 2011-04-02

Samochody kompaktowe stanowią bardzo ważny segment rynku.Każda licząca się marka oferuje co najmniej jedną propozycję w tej klasie pojazdów. Auta segmentu C łączą w sobie zwinność i łatwość prowadzenia mniejszych pojazdów, oferując przy tym...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.