chceauto.pl
x

Renault Megane rok 2016

Oceny użytkowników3.5926/5. Głosy: 27
Ocena: 3.59/5
Głosy: 27.

Wybierz silnik

benzyna

1.2 TCE 1.6 1.6 GT GT RS

diesel

1.5 dCi 1.6 dCi

IV (2016-2017)

Czwarta generacja Renault Megane w wersji hatchback zadebiutowało na salonie we Frankfurcie w 2015 roku, a u dilerów pojawiło się na początku roku 2016.

Francuski producent stopniowo poszerzał ofertę. W marcu 2016 w Genewie zaprezentowano Megane Grandtour (czyli kombi, auto trafiło do sprzedaży w połowie roku), zaś w drugiej połowie 2016 pojawiło się Megane o skomplikowanej nazwie Grand Coupe, czyli po prostu sedan.

W porównaniu do poprzednika, niezależnie od wersji nadwoziowej, samochód urósł - zwiększyły się najważniejsze parametry, czyli rozstaw osi i kół, dzięki czemu we wnętrzu jest więcej miejsca. Większa jest również długość i szerokość, a mniejsza - wysokość, przez co auto sprawia wrażenie bardzo dynamicznego.

Gama jednostek napędowych obejmuje szereg silników wysokoprężnych i benzynowych (głównie doładowanych), które mogą współpracować również dwusprzęgłową skrzynią biegów.

Renault Megane IV jest bardzo dobrze wyposażony w aktywne systemy bezpieczeństwa.

W 2017 roku na salonie we Frankfurcie Renault zaprezentowało sportowy model MEgane RS. Jego zadziorny charakter podkreśla agresywny zestaw ospoilerowania. W stosunku do cywilnej wersji Megane RS ma zdecydowanie szersze nadkola i ogromną, umieszczoną pośrodku tylnego zderzaka, pojedynczą końcówkę układu wydechowego. Całości wizerunku dopełniają 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich i trzypunktowe, zamontowane w przednim zderzaku, diodowe światła nawiązujące kształtem do wyścigowej flagi.

Pod maską znajdziemy nowy, turbodoładowany sprężarką Twin Scroll, benzynowy silnik o pojemności 1,8 l. To ta sama jednostka, którą poznaliśmy przy okazji debiutu nowego auta spod znaku Alpine – A110. W Renault Megane RS została ona jednak nieco „podkręcona”. Silnik rozwija moc 280 KM przy 6000 obr./min. i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 390 Nm. Jego maksymalna wartość dostępna jest w zakresie od 2400 do 5000 obr./min.

Pierwszy raz wybierać można między ręczną i automatyczną (a w zasadzie zautomatyzowaną – dwusprzęgłową) skrzynią biegów – obie oferują po sześć przełożeń do jazdy w przód. „Automat” standardowo występuje z trybem ręcznym i łopatkami przy kierownicy.
Producent oferuje też dwie konfiguracje zawieszenia: sport (drogowa) i Cup (torowa). W tej drugiej zamówić można dyferencjał o ograniczonym poślizgu typu Torsen. Bez względu na wybraną opcję standard obejmuje – niedostępny u konkurencji – układ czterech kół skrętnych (stosowany niegdyś chociażby w Lagunie GT).
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.