chceauto.pl
x

Renault Megane III

Oceny użytkowników3.8663/5. Głosy: 172
Ocena: 3.87/5
Głosy: 172.
Renault Megane III

Wybierz rocznik

2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016
Trzecia generacja Renault Megane zadebiutowała w 2008 roku na salonie samochodowym w Paryżu. Podobnie, jak poprzednik samochód otrzymał maksymalną notę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Nowy model, podobnie jak najnowsza generacja Laguny, udowodnić miał, że marka Renault potrafi budować auta nie tylko bezpieczne i komfortowe, ale też bezawaryjne.

W 2008 roku debiutowały trzy- i pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi. W 2010 roku ofertę poszerzono o samochód z nadwoziem coupe-cabrio (wyposażonym w twardy, automatycznie składany dach). W 2012 roku Renualt Megane III poddano liftingowi. Przy tej okazji pojawiły się światła do jazdy dziennej, wprowadzono również do oferty dwie nowe jednostki napędowe (1.2 Tce i 1.6 dCi). Kolejny, poważny lifting przeprowadzono w 2013 roku. Po tej modernizacji samochód upodobnił się do innych nowych modeli marki - Clio i Captura.

W stosunku do poprzednika wnętrze oferuje nieco mniej miejsca, wykonano je za to z nieco lepszych materiałów. Sporo zmian zastosowano również w charakterystyce zawieszenia, które przypomina teraz bardziej auto niemieckie niż francuskie. Polepszyła się dzięki temu precyzja prowadzenia, lecz miłośnicy francuskiego komfortu mogą czuć się rozczarowani.

Niestety, jakość montażu wnętrza okazała się typowa dla Renault. W używanych egzemplarzach pojawią się trzaski generowane przez różne plastikowe elementy, dość szybko wyciera się skórzana kierownica. Nie trzeba się za to bać karty kodowej, która okryła się złą sławą, na skutek nieprzeciętnej usterkowości, szczególnie w Lagunie II.

W samochodach najstarszych, z początku produkcji mogą się przytrafiać pęknięcia przedniej szyby. Powodem jest wadliwy montaż, po wymianie problem ustępuje. Nadwozie posiada za to dobre zabezpieczenie antykorozyjne, w bezwypadkowych egzemplarzach rdza nie powinna występować.

Renault Megane III oferowane było z szeroką gamą jednostek napędowych. To model przejściowy, w którym dostępne są zarówno tradycyjne, wolnossące silniki benzynowe 1.6 czy 2.0, a także nowsze, ale bardziej skomplikowane jednostki doładowane z serii TCe. Równie szeroki jest wybór diesli, które obejmuje silniki o czterech pojemnościach (1.5, 1.6, 1.9 i 2.0 dCi) i siedmiu wariantach mocy (od 90 do 160 KM).

Z pewną dozą rezerwy podchodzić trzeba do silników TCe. Nie mają one wad konstrukcyjnych, ale niższe zużycia paliwa jest wątpliwe (u kierowcy z temperamentem będzie nawet wyższe niż w wolnossącym silniku o podobnej mocy), a turbosprężarka jest elementem eksploatacyjnym, który prędzej czy później ulegnie zużyciu. Dodatkowo jednostki te posiadają wrażliwą elektronikę - komputer może zgłosić błąd np. na skutek zabrudzenia filtra powietrza.

Lepszym wyborem jest pozbawiony ekstrawagancji i sprawdzony wolnossący silnik 1.6, którego serwis jest prosty i tani (moce 100 i 110 KM). Usterki mogą dotyczyć głównie czujnika położenia wału korbowego, czasem - układu zmiennych faz rozrządu. Dwulitrowy silnik wolnossący w Megane III parowany jest wyłącznie z bezstopniową skrzynią biegów, która może sprawiać pewne kłopoty, natomiast jednostka 2.0T to silnik przeznaczony dla fanów szybkiej jazdy (moce 180-265 km), który zużywa duże ilości paliwa, i którego stan przed zakupem na pewno trzeba dokładnie prześwietlić.

Wśród samochodów z silnikami wysokoprężnymi, które dominują w ogłoszeniach, unikać należy aut z jednostką 1.5 dCi. To już stara konstrukcja, która jednak nigdy całkowicie nie pozbyła się głównej wady - obracających się panewek. Co gorsza, osprzęt tego silnika również nie jest bezawaryjny: psują się turbiny i układ wtryskowy, mogą zdarzyć się problemy z rozrządem i wycieki oleju. Koszt usunięcia każdej z tych usterek idzie w tysiące zł.

Lepszym wyborem będą większe silniki o pojemnościach 1.9 i 2.0. Pierwsza z tych jednostek nie ma może najlepszej opinii na rynku, ze względu na dawne wpadki, jednak w Megane montowano silniki już pozbawione większości wad. Natomiast w silniku 2.0 dCi zdarzają się przypadki przeskoczenia rozrządu, co nie kończy się jednak zniszczeniem silnika (objaw to utrudniony rozruch "na zimno").

Niewiele można natomiast powiedzieć o jednostce 1.6 dCi, która w Megane dostępna jest od 2012 roku.

Renault Megane III jest zdecydowanie mniej awaryjne od poprzednika, przy czym nadal cechuje się stosunkowo dużym spadkiem wartości. Dzięki temu za względnie nieduże - w porównaniu do niemieckiej konkurencji - pieniądze, można zostać właścicielem niestarego, kompaktowego samochodu. Z usterkami trzeba się liczyć, ale na ogół nie oznaczają one wielkich wydatków (nie dotyczy silnika 1.5 dCi).

Przykładowe samochody

Renault Megane

Renault Megane III 1.6 100 KM

2009, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 19 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny3.00/5. Głosy: 5
Renault Megane

Renault Megane III 1.5 dCi 110 KM

2012, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 23 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Renault Megane

Renault Megane III 1.6 dCi 130 KM

2012, coupe
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 28 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Renault Megane

Renault Megane III 1.5 dCi 110 KM

2011, coupe
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 24 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Renault Megane

Renault Megane III 1.5 dCi 110 KM

2010, kombi
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 19 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny3.67/5. Głosy: 3
Renault Megane

Renault Megane III 2.0 140 KM

2009, kombi
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 21 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Renault Megane

Renault Megane III 1.9 dCi 130 KM

2010, kabriolet
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 30 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Renault Megane

Renault Megane III 2.0 140 KM

2009, kabriolet
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 30 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Renault Megane

Renault Megane III RS 2.0 Turbo 265 KM

2013, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 41 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęOceny3.57/5. Głosy: 23
Renault Megane

Renault Megane III FL 1.5 dCi 110 KM

2014, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 31 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybierać
Renault Megane

Renault Megane III FL 1.5 dCi 110 KM

2014, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 33 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Renault Megane

Renault Megane III FL GT 220 220 KM

2014, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 42 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę
Renault Megane

Renault Megane III FL 1.5 dCi 110 KM

2014, kombi
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 35 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny5.00/5. Głosy: 2
Renault Megane

Renault Megane III FL 1.5 dCi 110 KM

2015, kombi
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 45 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Renault Megane

Renault Megane III FL 1.2 TCe 130 KM

2014, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 36 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.