chceauto.pl
x
Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?

Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2019-06-27 Opinie
Mocne 4,3 na 6 – tak polscy mechanicy oceniają przeciętny stan układów napędowych w samochodach jeżdżących po polskich drogach. Wynik opracowany został na podstawie „Rankingu awaryjności samochodów według polskich mechaników” przygotowanego przez markę ProfiAuto.

Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?
Średnia ocena 4,3 to najlepszy wynik ze wszystkich czterech podzespołów ocenianych przez ankietowanych, a były wśród nich jeszcze: karoseria, układ elektryczny i zawieszenie. Najlepsze noty otrzymały samochody japońskich i niemieckich producentów - Honda Civic VIII znalazła się na pierwszym miejscu, a na drugim ex aequo Nissan Qashquai I i Audi A4 (B5). Model, który został oceniony najgorzej w tym zestawieniu, to Renault Mégane III.

Trwałość takich elementów, jak sprzęgło, skrzynia biegów czy przeguby uzależniona jest od mocy silnika. Duża moc to nie tylko więcej radości z jazdy, ale także spore obciążenie dla układu napędowego. Znaczący wpływ ma także indywidualny styl jazdy kierowcy.

Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?
- To, w jakim stanie jest układ napędowy w samochodzie, uwarunkowane jest naszym stylem jazdy. Kierowcy, którzy poruszają się płynnie i unikają dużych przeciążeń podczas ruszania, zwłaszcza przy skręconych kołach, mogą być pewni, że trwałość układów napędowych ich pojazdów będzie duża. Jeżeli jednak ktoś gwałtownie rusza, nadmiernie eksploatuje sprzęgło w trakcie jazdy, porusza się na tzw. półsprzęgle czy lubi agresywną, sportową jazdę, musi liczyć się z tym, że wizyty w warsztacie mogą być częste i kosztowne – podkreśla Mariusz Maksym, ekspert ProfiAuto.

– Niewielu kierowców zdaje sobie sprawę z tego, że także jazda na bardzo niskich obrotach silnika może być niebezpieczna dla układu napędowego. Przesadny ecodriving może doprowadzić do przedwczesnego zużycia koła dwumasowego. Usterkę rozpoznaje się m.in. po stukaniu i hałasie podczas uruchamiania i gaszenia silnika, szarpaniu i wibracji karoserii podczas przyspieszania i charakterystycznym „klekocie” na biegu jałowym. Objawy niekoniecznie muszą od razu świadczyć o awarii koła dwumasowego, ale to już sygnał, że należy koniecznie udać się do mechanika – dodaje Mariusz Maksym.

Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?
Wśród samochodów o wartości do około 10 tysięcy złotych, mechanicy najwyższą ocenę (5) wystawili Audi A4 (B5). W tym modelu stwierdzono najmniej awarii i były to najczęściej luzy układu kierowniczego lub awarie wałków rozrządu w wersji z silnikiem Diesla 2,5l. Najniższą ocenę (3,6) w tym przedziale cenowym otrzymała Renault Laguna II. W tym modelu najczęściej dochodziło m.in. do awarii wtryskiwaczy oraz usterki turbosprężarki. Mechanicy byli zgodni, że te problemy zależą od wersji silnikowej, ale także od stylu jazdy kierowcy oraz przebiegu pojazdu.

W przedziale od około 10 do 20 tysięcy złotych najwyższą notę (4,9) otrzymały aż trzy modele samochodów. Były to Audi A4 (B6 i B7), Volkswagen Polo IV 9N i Toyota Yaris II. Mechanicy wskazali, że najczęstszymi problemami w Audi były awarie turbosprężarki w silnikach Diesla, w Volkswagenie usterki koła dwumasowego i nietrwały napęd rozrządu, a w przypadku – Toyoty awaryjna skrzynia biegów oraz wycieki oleju w wersji z silnikiem 1,3l. Najgorzej w tej grupie cenowej wypadł Peugeot 307 (3,8). Awarie stwierdzano głównie w modelach z silnikiem Diesla, w których mechanicy wskazywali na problemy z turbosprężarką i wtryskiwaczami.

Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?
W ostatniej grupie cenowej od około 20 do około 30 tysięcy złotych najlepszy wynik (5,2) uzyskała Honda Civic VIII. Jest to jednocześnie najwyższa ocena w całym zestawieniu dotyczącym układu napędowego przygotowanym przez sieć ProfiAuto w ramach „Rankingu awaryjności samochodów według polskich mechaników”. To model, w którym mechanicy mieli najmniej zgłoszeń dotyczących usterek. Wielkim przegranym zestawienia w tej grupie cenowej jest Renault Mégane III (3,5), który jednocześnie jest modelem z najgorszym wynikiem w całym zestawieniu. Do najczęściej zgłaszanych usterek należały awarie turbosprężarki i problemy z wtryskami w wersjach z silnikami Diesla, a także wycieki oleju.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów? - GALERIA ZDJĘĆ

Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?

Zobacz także

To koniec Renault Megane?

To koniec Renault Megane? 2020-04-28

Wiele wskazuje na to, że zaprezentowana w 2015 roku czwarta generacja Renault Megane będzie jego ostatnią. Sprzedaż francuskiego kompakta systematycznie spada, a w dobie kryzysu i ekspansji pojazdów elektrycznych firma nie może pozwolić sobie na...
Honda Civic Type R Limited Edition i Sport Line

Honda Civic Type R Limited Edition i Sport Line 2020-02-20

Honda powiększa ofertę modelu Civic Type R o dwa nowe warianty – Limited Edition i Sport Line. Bazując na dynamice standardowego Civica Type R GT, każda z nowych odmian tego modelu oferuje inny styl i charakterystykę osiągów.Civic Type R Limited...
Renault Megane po liftingu!

Renault Megane po liftingu! 2020-02-03

Odświeżony model rozpoznamy głównie po przemodelowanym zderzaku, innej osłonie chłodnicy, nowych wzorach kół czy kolorów karoserii. Najważniejszą nowością są jednak reflektory główne Pure Vision LED oferowane nawet w podstawowej odmianie....
Honda Civic Type R po zmianach

Honda Civic Type R po zmianach 2020-01-11

Na salonie w Tokio Honda zaprezentuje Civica Type R po liftingu. To naturalna kolej rzeczy po tym, jak pod koniec ubiegłego roku pokazano "zwykłe" wersje po drobnych zmianach.W zasadzie mamy do czynienia nie tyle z liftingiem, co ze zmianami związanymi z...
Honda Civic Sport Line. Prawie jak Type R

Honda Civic Sport Line. Prawie jak Type R 2020-01-02

Honda wprowadza do gamy modelu Civic 2020 nową wersję Sport Line, która oferuje elementy stylizacji nadwozia nawiązujące do modelu Civic Type R. Wersja Sport Line, dostępna będzie w dwóch specyfikacjach wyposażenia: Comfort i...
Honda Civic po zmianach

Honda Civic po zmianach 2019-12-05

Honda wprowadziła szereg zmian do modelu Civic z roku modelowego 2020. Trudno jednak dostrzec je gołym okiem.Nowa jest symetryczna kratka wokół świateł przeciwmgielnych, a prostsza konfiguracja osłony chłodnicy i nowa konstrukcja wlotu powietrza...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.