chceauto.pl
x
Renault Megane e-Tech Electric

Renault Megane e-Tech Electric

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2021-09-06 Opinie
Na salonie IAA Mobility w Monachium Renault zaprezentowało elektryczne Megane E-Tech Electric.

Renault Megane e-Tech Electric
Renault Megane e-Tech Electric
To pierwszy kompaktowy samochód francuskiej marki o napędzie elektrycznym. Megane E-Tech Electric zbudowano na platformie CMF-EV, a więc tej samej, na której powstał elektryczny Nissan Ariya.

O ile jednak Ariya to dość duży crossover (ma 460 cm długości), który na rynku ma rywalizować ze Skodą Enyaq iV czy Volkswagenem ID.4, o tyle Megane E-tech ma 421 cm długości przy rozstawie osi 270 cm (oraz 150 cm wysokości), a więc bierze na celownik Volkswagena ID.3.

Renault Megane e-Tech Electric
Renault Megane e-Tech Electric
Renault Megane e-Tech jest o 5 cm wyższe od obecnej na rynku od 2016 roku wersji spalinowej oraz aż o 15 cm krótsze. Producent zapewnia jednak, że we wnętrzu obu pojazdów ma być równie obszerne.

Renault Megane e-Tech będzie dostępne z bateriami o pojemności 40 lub 60 kWh. Silnik ma 218 KM i - co ciekawe - napędza koła przednie (w autach elektrycznych zwykle stosuje się tylny napęd). Z większym akumulatorem Megane rozpędza się do 100 km/h w 7,4 s i może teoretycznie przejechać 470 km (Skoda Enyaq iV z baterią 80 kWh w praktyce przejeżdża 400 km, o ile omijamy autostrady...). Prędkość maksymalna została ograniczona do 160 km/h.

Renault Megane e-Tech Electric
Renault Megane e-Tech Electric
Bazowa wersja, z bateriami 40 kWh, napędzana jest silnikiem o mocy 130 KM. Takie auto - znów teoretycznie - ma przejechać na jednym ładowaniu około 300 km. Będzie również możliwa połączenia słabszego silnika z większą baterią.

Megane ma górować nad niemiecką konkurencją pod względem czasów ładowania. Na szybkiej ładowarce akumulator ma przyjąć moc nawet 130 kW, zaś na trójfazowej prądu zmiennego 22 kW (większość aut przyjmuje 11 kW).

Renault Megane e-Tech Electric
Renault Megane e-Tech Electric
Wnętrze Megane e-Tech zostało opracowane na nowo i różni się wnętrza samochodów spalinowych od Renault. Nowy jest nawet system infotainment, który został oparty na Androidzie.

Cyfrowe zegary w Megane funkcjonują na ekranie 12,3 cala, zaś dotykowy ekran systemu infotainment może mieć maksymalnie 12 cali i wówczas jest pionowy. W uboższych wersjach ekran jest poziomy i ma przekątną 9 cali.

Renault Megane e-Tech Electric
Renault Megane e-Tech Electric
Przełącznik kierunku jazdy ("lewarek skrzyni biegów") zlokalizowano przy kierownicy. Zachowano fizyczne sterowniki klimatyzacji, co jest dobrą wiadomością.

Malutkie Renault Zoe to najpopularniejszy samochód elektryczny w Europie. Czy ten sukces powtórzy Megane e-Tech? Dużo będzie zależało od cen, których jeszcze nie znamy.

Dilerzy Renault będą zbierać zamówienia na elektrycznego Megane od lutego 2022. Pierwsze samochody wyjadą z salonów wiosną.

A co ze spalinowym Megane nowej generacji? Francuski producent milczy na ten temat. Coraz bardziej jest więc prawdopodobne, że samochody obecne dziś w salonach to ostatnie Megane z silnikami spalinowymi...

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Renault Megane e-Tech Electric - GALERIA ZDJĘĆ

Renault Megane e-Tech ElectricRenault Megane e-Tech ElectricRenault Megane e-Tech ElectricRenault Megane e-Tech ElectricRenault Megane e-Tech ElectricRenault Megane e-Tech ElectricRenault Megane e-Tech ElectricRenault Megane e-Tech ElectricRenault Megane e-Tech Electric

Zobacz także

Najbardziej awaryjne auta na polskich drogach

Najbardziej awaryjne auta na polskich drogach 2021-07-20

Samochód nadal postrzegany jest jako najpopularniejszy i najbezpieczniejszy sposób na wakacyjne podróże. Niektóre modele potrafią jednak zepsuć sielankowy nastrój i przysporzyć niemiłych niespodzianek. O tym, które samochody mogą zrujnować wyjazd...
To koniec Renault Megane?

To koniec Renault Megane? 2020-04-28

Wiele wskazuje na to, że zaprezentowana w 2015 roku czwarta generacja Renault Megane będzie jego ostatnią. Sprzedaż francuskiego kompakta systematycznie spada, a w dobie kryzysu i ekspansji pojazdów elektrycznych firma nie może pozwolić sobie na...
Renault Megane po liftingu!

Renault Megane po liftingu! 2020-02-03

Odświeżony model rozpoznamy głównie po przemodelowanym zderzaku, innej osłonie chłodnicy, nowych wzorach kół czy kolorów karoserii. Najważniejszą nowością są jednak reflektory główne Pure Vision LED oferowane nawet w podstawowej odmianie....
Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów?

Dwumasa, sprzęgło? Które auta nie mają z nimi problemów? 2019-06-27

Mocne 4,3 na 6 – tak polscy mechanicy oceniają przeciętny stan układów napędowych w samochodach jeżdżących po polskich drogach. Wynik opracowany został na podstawie „Rankingu awaryjności samochodów według polskich mechaników” przygotowanego...
Najbardziej i najmniej awaryjne auta. Polski ranking!

Najbardziej i najmniej awaryjne auta. Polski ranking! 2018-08-08

Najbardziej awaryjne samochody w Polsce to Renault Scénic III i Renault Mégane III. Oba pochodzą z tej samej grupy cenowej (ok. 20-30 tys. zł), podobnie jak zdobywca tytułu najmniej awaryjnego pojazdu, którym jest Honda Civic VIII. Takie dane płyną z z...
Renault Megane RS

Renault Megane RS 2017-09-13

Najważniejszym z produkcyjnych modeli Renault zaprezentowanych we Frankfurcie jest bez wątpienia nowe Renault Megane RS.Zadziorny charakter modelu podkreśla agresywny zestaw ospoilerowania. W stosunku do cywilnej wersji Megane RS ma zdecydowanie szersze...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.