chceauto.pl
x
Renault Megane RS

Renault Megane RS

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2017-09-13 Opinie
Najważniejszym z produkcyjnych modeli Renault zaprezentowanych we Frankfurcie jest bez wątpienia nowe Renault Megane RS.

Renault Megane RS
Renault Megane RS
Zadziorny charakter modelu podkreśla agresywny zestaw ospoilerowania. W stosunku do cywilnej wersji Megane RS ma zdecydowanie szersze nadkola i ogromną, umieszczoną pośrodku tylnego zderzaka, pojedynczą końcówkę układu wydechowego. Całości wizerunku dopełniają 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich i trzypunktowe, zamontowane w przednim zderzaku, diodowe światła nawiązujące kształtem do wyścigowej flagi.

Renault Megane RS
Renault Megane RS
Pod maską znajdziemy nowy, turbodoładowany sprężarką Twin Scroll, benzynowy silnik o pojemności 1,8 l. To ta sama jednostka, którą poznaliśmy przy okazji debiutu nowego auta spod znaku Alpine – A110. W Renault Megane RS została ona jednak nieco „podkręcona”. Silnik rozwija moc 280 KM przy 6000 obr./min. i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 390 Nm. Jego maksymalna wartość dostępna jest w zakresie od 2400 do 5000 obr./min.

Pierwszy raz wybierać można między ręczną i automatyczną (a w zasadzie zautomatyzowaną – dwusprzęgłową) skrzynią biegów – obie oferują po sześć przełożeń do jazdy w przód. „Automat” standardowo występuje z trybem ręcznym i łopatkami przy kierownicy.

Renault Megane RS
Renault Megane RS
Producent oferuje też dwie konfiguracje zawieszenia: sport (drogowa) i Cup (torowa). W tej drugiej zamówić można dyferencjał o ograniczonym poślizgu typu Torsen. Bez względu na wybraną opcję standard obejmuje – niedostępny u konkurencji – układ czterech kół skrętnych (stosowany niegdyś chociażby w Lagunie GT).

Topowa odmiana Megane RS otrzyma oznaczenie Trophy i generować ma 300 KM i równe 400 Nm. Poznamy ją m.in po 19-calowych obręczach kół i przednich tarczach o średnicy 355 mm sygnowanych przez Brembo.

Dla tych, którym nie wystarcza standardowe 280 KM francuski producent przewidział wersję Megane RS Trophy, która pojawi się na rynku przed końcem przyszłego roku. Auto otrzyma m.in. większe, 19-calowe obręcze kół skrywające większe tarcze hamulcowe o średnicy 355 mm (Brembo). Jednostka napędowa generować ma równe 300 KM i 400 Nm.

Nowe Renault Megane RS trafi do salonów w początku przyszłego roku.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Renault Megane RS - GALERIA ZDJĘĆ

Renault Megane RSRenault Megane RSRenault Megane RSRenault Megane RS

Zobacz także

Najbardziej i najmniej awaryjne auta. Polski ranking!

Najbardziej i najmniej awaryjne auta. Polski ranking! 2018-08-08

Najbardziej awaryjne samochody w Polsce to Renault Scénic III i Renault Mégane III. Oba pochodzą z tej samej grupy cenowej (ok. 20-30 tys. zł), podobnie jak zdobywca tytułu najmniej awaryjnego pojazdu, którym jest Honda Civic VIII. Takie dane płyną z z...
Salon we Frankfurcie - cz. III

Salon we Frankfurcie - cz. III 2017-09-21

Zapraszamy do trzeciej i ostatniej galerii z salonu we Frankfurcie.
Salon we Frankfurcie - cz. II

Salon we Frankfurcie - cz. II 2017-09-20

Oto druga galeria najciekawszych samochodów pokazanych na salonie we Frankfurcie.
Salon we Frankfurcie - cz. I

Salon we Frankfurcie - cz. I 2017-09-19

Salon we Frankfurcie to największa taka impreza drugiej połowy roku. Impreza odbywa się co dwa lata, wymiennie z salonem w Paryżu. Oto pierwsza galeria zdjęć.
Seat Arona. Oto ceny!

Seat Arona. Oto ceny! 2017-09-19

W polskich salonach Seata można już zamawiać najnowszego crossovera hiszpańskiej marki - model Arona. Samochód oferowany jest wyłącznie z benzynowym silnikiem 1,0 l TSI. Do wyboru są dwa warianty mocy: 95 KM i 115 KM. Wszystkie modele mają napęd na...
Suzuki Swift Sport

Suzuki Swift Sport 2017-09-13

We Frankfurcie zadebiutowała wyczekiwana przez fanów sportowych emocji odmiana nowego Suzuki Swift - model Sport. Sportową wersję poznamy po szeregu stylistycznych dodatków. Auto otrzymało m.in. przemodelowane, szersze, nadkola skrywające 17-calowe...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.