chceauto.pl
x

Renault Megane IV 1.2 TCe 130 KM

Renault Megane IV 1.2 TCe 130 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2016
Średnia cena
51 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1197 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
130 KM
0-100 km/h
10.6 s.
V max
198 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Zasięg
600 km (średni rzeczywisty)
Koszt przejechania 100 km
40 zł
Zbiornik paliwa
47 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
205/55 R16
205/50 R17
225/40 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
C
Bagażnik
434 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Renault Megane IV 1.2 TCe 130 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Renault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KM

Renault Megane IV 1.2 TCe 130 KM

Renault Megane

Renault Megane to drugi obok Clio najważniejszy model tego francuskiego producenta. Samochód, który na rynku musi rywalizować m.in. z Volkswagenem Golfem, debiutował w 1995 roku. Auto produkowano przez 7 lat, po drodze poddając go liftingowi (w 1999 roku).
W 2002 roku na rynek trafiło Renault Megane II. Model produkowano do 2008 roku. Samochód, który zbudowano na nowej płycie podłogowej, otrzymał charakterystyczne, "kanciaste" kształty.
W 2009 roku Megane II ustąpiło miejsca Megane III. Samochód posiada efektowną, dynamiczną stylizację, przy czym wersje trzy- i pięciodrzwiowa dość znacznie różnią się wyglądem. W 2013 roku auto poddano poważnemu liftingowi.
W 2016 roku na rynku pojawiła się zupełnie nowa, czwarta już generacja Renault Megane. Samochód spokrewniony jest z Nissanem Pulsar.

Renault Megane IV

Czwarta generacja Renault Megane w wersji hatchback zadebiutowało na salonie we Frankfurcie w 2015 roku, a u dilerów pojawiło się na początku roku 2016.

Francuski producent stopniowo poszerzał ofertę. W marcu 2016 w Genewie zaprezentowano Megane Grandtour (czyli kombi, auto trafiło do sprzedaży w połowie roku), zaś w drugiej połowie 2016 pojawiło się Megane o skomplikowanej nazwie Grand Coupe, czyli po prostu sedan.

W porównaniu do poprzednika, niezależnie od wersji nadwoziowej, samochód urósł - zwiększyły się najważniejsze parametry, czyli rozstaw osi i kół, dzięki czemu we wnętrzu jest więcej miejsca. Większa jest również długość i szerokość, a mniejsza - wysokość, przez co auto sprawia wrażenie bardzo dynamicznego.

Gama jednostek napędowych obejmuje szereg silników wysokoprężnych i benzynowych (głównie doładowanych), które mogą współpracować również dwusprzęgłową skrzynią biegów.

Renault Megane IV jest bardzo dobrze wyposażony w aktywne systemy bezpieczeństwa.

W 2017 roku na salonie we Frankfurcie Renault zaprezentowało sportowy model MEgane RS. Jego zadziorny charakter podkreśla agresywny zestaw ospoilerowania. W stosunku do cywilnej wersji Megane RS ma zdecydowanie szersze nadkola i ogromną, umieszczoną pośrodku tylnego zderzaka, pojedynczą końcówkę układu wydechowego. Całości wizerunku dopełniają 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich i trzypunktowe, zamontowane w przednim zderzaku, diodowe światła nawiązujące kształtem do wyścigowej flagi.

Pod maską znajdziemy nowy, turbodoładowany sprężarką Twin Scroll, benzynowy silnik o pojemności 1,8 l. To ta sama jednostka, którą poznaliśmy przy okazji debiutu nowego auta spod znaku Alpine – A110. W Renault Megane RS została ona jednak nieco „podkręcona”. Silnik rozwija moc 280 KM przy 6000 obr./min. i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 390 Nm. Jego maksymalna wartość dostępna jest w zakresie od 2400 do 5000 obr./min.

Pierwszy raz wybierać można między ręczną i automatyczną (a w zasadzie zautomatyzowaną – dwusprzęgłową) skrzynią biegów – obie oferują po sześć przełożeń do jazdy w przód. „Automat” standardowo występuje z trybem ręcznym i łopatkami przy kierownicy.
Producent oferuje też dwie konfiguracje zawieszenia: sport (drogowa) i Cup (torowa). W tej drugiej zamówić można dyferencjał o ograniczonym poślizgu typu Torsen. Bez względu na wybraną opcję standard obejmuje – niedostępny u konkurencji – układ czterech kół skrętnych (stosowany niegdyś chociażby w Lagunie GT).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-09-14

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Renault Megane Grand Coupe
2016-07-12
Renault Megane Estate, czyli kombi
2016-07-08
Renault Megane. Ceny!
2016-03-09
Renault Megane IV! Zdjęcia!
2015-09-07

Ogłoszenia

Renault Megane

Renault Megane

pomorskie
47 300 zł

Renault Megane IV 1.2 TCe 130 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Citroen C4 II FL 1.2 THP 130 KMCitroen C4 II FL 1.2 THP 130 KMOpel Astra J 1.4 Turbo 120 KMOpel Astra J 1.4 Turbo 120 KMFiat Tipo II 1.4 T-jet 120 KMFiat Tipo II 1.4 T-jet 120 KMHyundai i30 II 1.6 GDI 135 KMHyundai i30 II 1.6 GDI 135 KM

Renault Megane IV 1.2 TCe 130 KM Opinie i komentarze

comments powered by Disqus
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.