chceauto.pl
x
Najbardziej awaryjne auta na polskich drogach

Najbardziej awaryjne auta na polskich drogach

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2021-07-20 Opinie
Samochód nadal postrzegany jest jako najpopularniejszy i najbezpieczniejszy sposób na wakacyjne podróże. Niektóre modele potrafią jednak zepsuć sielankowy nastrój i przysporzyć niemiłych niespodzianek. O tym, które samochody mogą zrujnować wyjazd na wakacje oraz co sprawdzić przed wyruszeniem w trasę, mówią mechanicy sieci ProfiAuto.

Najbardziej awaryjne auta na polskich drogach
Swoje wnioski eksperci oparli na "Rankingu awaryjności ProfiAuto”, wybierając z niego te modele, które potencjalnie nadają się na wakacyjną podróż (segment C, D oraz Minivany). Wśród nich wzięto pod lupę samochody najczęściej odwiedzające serwisy zrzeszone w sieci, wyprodukowane po 2000 roku – a więc takie, którymi statystyczny „Kowalski” najczęściej się przemieszcza. Okazuje się, że ze wszystkich awarii, jakie mogą nas spotkać w podróży, najwięcej problemów mogą sprawić te związane z elektryką i układem napędowym. Potwierdza się też opinia, że to głównie francuskie pojazdy z początku XXI wieku mają szansę przysporzyć najwięcej kłopotów podczas urlopu. Niemiecka motoryzacja jest według ekspertów solidna, ale z pewnymi wyjątkami. Mechanicy jako najpewniejsze wskazują auta japońskie, choć i tutaj zdarzają się wpadki.

Wadliwa elektryka głównym winowajcą nieplanowanych przestojów

Na wyjątkową uwagę ekspertów zasłużyły auta francuskie. Przede wszystkim wymieniają oni Renault Megane i Scenic drugiej oraz trzeciej generacji (2002-2009/2008-2016 r.), Lagunę II (2001-2007 r.) oraz Peugeot 307 (2001-2011 r.).

- Główne mankamenty samochodów znad Sekwany z tego okresu związane są z elektryką, której awaria bardzo często wymuszała kontunuowanie trasy na lawecie lub wzywanie mechanika. Do typowych usterek uniemożliwiających podróż zaliczyć można problemy z modułem BSI, kluczykami, kartą oraz immobiliserem. Mankamentem Megane II i Laguny II z początkowych lat produkcji były także cewki zapłonowe. Nie można pominąć również drobniejszych usterek – te jednak dopuszczały dalszą jazdę. Chodzi tu o awarie mechanizmu szyb, lamp czy zamków, jak i poważniejsze usterki czujników ABS.

W przypadku silnika należy dokładnie przyjrzeć się też potencjalnym wyciekom oleju, turbosprężarce w jednostce Diesla oraz wtryskom – wylicza Adam Lehnort. - Nie oznacza to od razu, że powinniśmy się obawiać tych modeli. Kłopoty wynikały zazwyczaj z chorób wieku dziecięcego konkretnego egzemplarza. Obecnie większość przypadłości została już dawno usunięta. Mechanicznie auta są w kondycji przeciętnego egzemplarza z tego rocznika, a blacharsko-lakierniczo jest nieźle – dodaje ekspert ProfiAuto.

Brak zaufania także do Forda i Opla

Ford Mondeo mk 3
Ford Mondeo mk 3
Eksperci jednoznacznie wskazują tutaj na Forda Mondeo MK3 (2000-2007 r.), trzecią generację Astry (2004-2014 r.) oraz Opla Zafirę drugiej generacji (2005-2014 r.).

- Trzecia odsłona Mondeo bardzo często „cierpi” na awarie zamka centralnego, co podczas urlopu może skończyć się nawet koniecznością wybicia szyby, jeśli auto się zatrzaśnie. Do najczęstszych defektów napędu należy natomiast zaliczyć problemy z kołem dwumasowym, wtryskiwaczami oraz turbosprężarką. Nie lepiej jest w przypadku popularnych Opli, w których wakacyjną podróż mogą nam przerwać wadliwy alternator czy kompresor klimatyzacji oraz awaryjne cewki zapłonowe, pompy wtryskowe w Dieslach 1,9 l czy sam układ przeniesienia napędu – wskazuje Adam Lehnort.

Samochód z Japonii to najlepszy kompan w podróży

- Jedynym samochodem japońskim w naszym zestawieniu jest Mazda 6 pierwszej generacji, w której głównymi problemami są turbosprężarka w silniku Diesla 2,0 - 136 KM, łańcuch rozrządu oraz łożyskowania wału korbowego. Nie są to jednak awarie zaskakujące kierowcę znienacka. Jeśli samochód jest regularnie serwisowany, niespodzianki nie powinny nas spotkać w trasie. Podobnie, jak właścicieli innych aut z kraju kwitnącej wiśni – zwraca uwagę ekspert.

Co powinniśmy sprawdzić przed każdą dalszą podróżą?

Kierowcy nie zawsze są w stanie przewidzieć, co dokładnie może zepsuć się podczas urlopu. Tym niemniej, jeśli przed wyjazdem zauważymy niepokojące objawy lub po prostu chcemy upewnić się, że auto dowiezie nas na wakacje i szczęśliwie z nich wrócimy, eksperci ProfiAuto polecają wizytę w serwisie. Ważne, żeby zrobić to w odpowiednim terminie. Należy dać czas serwisantowi na usunięcie potencjalnych usterek.

- Przed każdą dalszą podróżą należy przede wszystkim skontrolować stan akumulatora i jego ładowanie, stan pasków osprzętu i układ chłodniczy. Tutaj awaria może uniemożliwić kontunuowanie podróży czy nawet dojechanie do najbliższego serwisu. W dalszej kolejności kontroli wymagają układ kierowniczy i zawieszenie.

Sprawdźmy na przykład, kiedy ostatnio wymienialiśmy amortyzatory i sprężyny. Warto także przyjrzeć się płynom eksploatacyjnym, zarówno pod kątem ilości, jak i jakości. Dobrze byłoby, aby mechanik skontrolował również, w jakim stanie jest układ hamulcowy i podpiął samochód do urządzenia diagnostycznego w celu zweryfikowania, czy nie zapisały się błędy, które wymagają uwagi – podsumowuje ekspert ProfiAuto.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Najbardziej awaryjne auta na polskich drogach - GALERIA ZDJĘĆ

Najbardziej awaryjne auta na polskich drogachNajbardziej awaryjne auta na polskich drogachNajbardziej awaryjne auta na polskich drogach

Zobacz także

Opel Astra VI generacji!

Opel Astra VI generacji! 2021-07-13

Firma Opel przedstawiła dziś całkowicie nową, szóstą generację modelu Astra. Nową generację zaprojektowano i opracowano w siedzibie firmy Opel w Rüsselsheim, gdzie jesienią rozpocznie się produkcja. Po raz pierwszy model dostępny jest w wersji z...
Taki będzie nowy Opel Astra

Taki będzie nowy Opel Astra 2021-06-09

Opel zaprezentował dziś pierwsze zdjęcia zapowiadające przyszłą Astrę. Będzie to pierwsza zelektryfikowana generacja kompaktu niemieckiej marki.Auto ma na nowo zinterpretować "czyste i odważne założenia stylistyczne" marki. Oznacza to, że...
30 lat Opla Astra

30 lat Opla Astra 2021-04-24

Równo 30 lat temu z linii montażowej zjechał pierwszy egzemplarz Opla Astra. Samochód na dobre odmienił oblicze europejskich dróg i miał ogromny wkład w rozwój przemysłu motoryzacyjnego w Polsce!W porównaniu z poprzednikiem, popularnym Kadettem,...
Ford Evos. To Mondeo na nowe czasy?

Ford Evos. To Mondeo na nowe czasy? 2021-04-20

W Szanghaju w najlepsze trwa właśnie salon motoryzacyjny. Jedną z jego ciekawszych premier jest nowy Ford Evos. Corssover segmentu D, który traktować można jako następcę Forda Mondeo! Przypomnijmy – produkowany od 1993 roku Mondeo nie doczeka się...
Renault ogranicza gamę modelową

Renault ogranicza gamę modelową 2020-05-18

Wygląda na to, ze Renault czekają olbrzymie zmiany. Kika dni temu informowaliśmy, że francuska firma zamierza niemal całkowicie wycofać się z rynku chińskiego. Francuzi sprzedają swoje udziały w spółkach joint-venture chińskim partnerom, a sami...
To koniec Renault Megane?

To koniec Renault Megane? 2020-04-28

Wiele wskazuje na to, że zaprezentowana w 2015 roku czwarta generacja Renault Megane będzie jego ostatnią. Sprzedaż francuskiego kompakta systematycznie spada, a w dobie kryzysu i ekspansji pojazdów elektrycznych firma nie może pozwolić sobie na...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.