Europejskie statystyki sprzedaży nie pozostawiają złudzeń. Na Starym Kontynencie król jest jeden. Które modele cieszyły się największą popularnością w ubiegłym roku?
![Volkswagen Golf](https://img.chceauto.pl/arts/3215/volkswagen-krolem-europy-26424_v3.jpg)
Volkswagen Golf
Niekwestionowanym liderem rynku pozostaje Volkswagen Golf. W 2017 roku na niemiecki kompakt zdecydowało się 546 250 Europejczyków. To wprawdzie o 3, proc. mniej niż w roku 2016 ale wynik i tak uznać można za rewelacyjny, zwłaszcza że trwają już prace wdrożeniowe nad uruchomieniem produkcji kolejnej generacji modelu!
![Volkswagen Golf](https://img.chceauto.pl/arts/3215/volkswagen-krolem-europy-26427_v3.jpg)
Volkswagen Golf
Zaskoczeniem może być pozycja nr. 2. Zajmuje ją Renault Clio, które znalazło w ubiegłym roku aż 369 874 nabywców (wzrost o 6,7 proc.). Francuzom udało się wyprzedzić numer dwa po z 2016 roku – Volkswagena Polo. Samochód z Wolfsburga sklasyfikowano na trzeciej pozycji zestawienia. Wynik 352 858 sprzedanych egzemplarzy oznacza spadek popytu o 10 proc. W tym przypadku łatwo go jednak wytłumaczyć. Z początkiem stycznia do salonów trafiło bowiem nowe wcielenie Volkswagena Polo. Można więc przypuszczać, że Clio nie długo cieszyć się będzie pozycją wicelidera.
![Volkswagen Golf](https://img.chceauto.pl/arts/3215/volkswagen-krolem-europy-26426_v3.jpg)
Volkswagen Golf
Świetne rezultaty notuje – sklasyfikowany na 4. miejscu – Nissan Qashqai. Na japoński model zdecydowało się aż 292 375 europejskich nabywców, czyli o 6,1 proc. więcej niż przed rokiem. W tym miejscu warto jednak zaznaczyć, ze największy wzrost popularności wśród suvów zanotował – sklasyfikowany na 7. pozycji - Volkswagen Tiguan. Na ten model zdecydowało się aż 267 669 nabywców, co oznacza, że w stosunku do roku 2016 sprzedaż poprawiła się o – uwaga – 35 proc!
Pierwszą piątkę najpopularniejszych na Starym Kontynencie nowych samochodów w 2017 roku zamyka Ford Fiesta. Na auto zdecydowało się 269 178 nabywców, czyli o przeszło 13 proc. mniej niż dwa lata temu. W tym przypadku winę za spadek popularności ponosi głównie brexit i związane z nim niepokoje konsumenckie na rynku brytyjskim. W Wielkiej Brytanii Fiesta od lat plasuje się w czołówce najchętniej kupowanych nowych aut.