chceauto.pl
x

Ford Fiesta

Oceny użytkowników3.8059/5. Głosy: 376
Ocena: 3.81/5
Głosy: 376.

Wybierz rocznik

1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019

Ford Fiesta III (1993-1996)

Produkowana była w latach 1989-1996.

Największym problemem dotykającym te samochody jest rdza. Znalezienie nieskorodowanego egzemplarza (rdza atakuje głównie okolice wlewu paliwa, progi, nadkola, pas przedni) może być bardzo trudne.

Typowe usterki tej generacji to często zużywające się tuleje wahaczy i końcówki drążków kierowniczych.

W tak starym aucie występują też awarie typowe dla podeszłego wieku. Rozszczelniają się układy chłodzenia, psują alternatory, pompy wody oraz inne elementy osprzętu. Silniki zużywają dość dużo oleju, wymagają też okresowej regulacji luzów zaworowych.

Ford Fiesta IV (1996-1999)

Przez chwilę dostępna była na rynku wraz z poprzednią generacją, dlatego w ogłoszeniach spotkać można np. samochód z 1996 roku.

Lista usterek pozostała jednak podobna. Karoseria wciąż nie może poszczycić się odpornością na korozję (tym razem najczęściej atakowane są ranty nadkoli), zawieszenie wykazuje podobne usterki co poprzednik.

W nowszych silnikach doszły natomiast problemy z przepustnicą i przepływomierzem, jak również zawieszającym się silniczkiem krokowym, co objawia się falowaniem obrotów lub gaśnięciem przy hamowaniu. Podobnie jak w małym KA problemów przysparza też układ wspomagania kierownicy - średnio co 50 tys. km wymaga uszczelnienia.

Ford Fiesta IVa (1999-2001)

Dostępna była w latach 1999-2003. Samochód był właściwie odświeżonym modelem mk4, więc lista typowych usterek tych modeli jest podobna.

Ponownie liczyć musimy się z problemami spowodowanymi przez korozję (tylne nadkola) i zawieszeniem, które szybko wybija się na naszych drogach. Z uwagi na lepsze wyposażenie doszło również parę nowych usterek. Często psują się np. czujniki ABSu i elektryka (np. centralny zamek).

Ford Fiesta V (2001-2008)

Ford Fiesta V generacji to model, który pojawił się w okresie dużych zmian zachodzących w segmencie B. Producenci doszli wówczas do wniosku, że klienci kupujący miejskie samochody nie tylko oczekują czterech kół, kierownicy i kawałka dachu nad głową, i zaczęli konstruować auta o ciekawej stylizacji i dobrych właściwościach jezdnych. Jednym z nich jest właśnie szósta generacja Forda Fiesty.

Samochód debiutował w 2002 roku i pozostała w ofercie do roku 2008 (po trzech latach od debiutu auto poddano niewielkiemu liftingowi). Stylistycznie całkowicie zerwano z poprzednikiem, podobnie zresztą, jak technicznie - auto zaprojektowano od podstaw w oparciu o zupełnie nową płytę podłogową.

W efekcie powstał samochód o obszernym wnętrzu, przyzwoitym bagażniku i świetnym prowadzeniu, który również dziś może dawać przyjemność z jazdy. Co równie istotne - znacznie lepiej wykonany niż starsze generacje Fiesty.

Nawozie Fiesty V ma długość niemal 4 metrów, pojemność bagażnika wynosi 284 litrów. W liczbach bezwzględnych to niedużo, ale w tej klasie samochodów może wynik taki może imponować.

W Fieście znajdziemy szeroką - jak na samochód segmentu B - gamę jednostek napędowych. Do wyboru są silniki benzynowe 1,3 (dwie wersje mocy: 58 i 68 KM), 1,4 (80 KM), 1.6 (100 KM). Przy okazji liftingu oferta została poszerzona o silnik 1.25 o mocy 75 KM oraz 2.0 (150 - wersja ST). Mniejszy był wybór diesli, początkowo dostępny był tylko silnik 1.4 TDCI o mocy 68 KM, w 2005 roku pojawił się jednostka 1.6 TDCI o mocy 90 KM.

Dobrą wiadomością jest to, że Ford uniknął wpadek i wszystkie jednostki napędowe są trwałe i pozbawione większych wad. Stąd o wyborze powinien decydować sposób eksploatacji, większe przebiegi skłaniają do silnika Diesla, mniejsze - pozwalają wybrać tańszy w zakupie silnik benzynowy. Który konkretnie? Okazuje się, że różnice w zużyciu paliwa są niewielkie, za to najsłabsze jednostki napędowe w zasadzie nadają się wyłącznie do eksploatacji miejskiej. Najlepszym wyborem będą więc silniki 1.4 lub 1.25 (1.6 jest rzadziej spotykany i zużywa jednak nieco więcej paliwa). Różnice w spalaniu silników wysokoprężnych również są minimalne, co prowadzi do prostego wnioski, że lepiej wybrać mocniejszą jednostkę 1.6 TDCI.

Nie polecamy sportowej wersji ST. Zużywa ona więcej paliwa, dostępna jest wyłącznie w wersji trzydrzwiowej i wybierali ją zwykle młodzi kierowcy z wysokim temperamentem, przez co często samochody mają za sobą naprawy blacharskie.

Jak już wspomnieliśmy, jednostki napędowe Forda Fiesty są trwałe i nie generują większych problemów. Kłopoty może sprawiać jedynie zużywający się eksploatacyjnie osprzęt (świece, cewki czy koła dwumasowe, wtryskiwacze, turbosprężarka, a także sondy lambda i pompy paliwa).

Niestety, Fiesta, podobnie jak wiele innych Fordów z tego okresu cierpi na problemy z korozją. Rdza atakuje głównie ranty błotników i drzwi, a także klapy silnika i bagażnika. Te miejsca warto sprawdzić przed zakupem.

Generalnie Fiesta V cieszy się też opinią o wiele bardziej niezawodnego. Wysoka opinia w zestawieniach usterkowości (np. TUV) potwierdza się w codziennym użytkowaniu. Nie sposób wskazać usterki trapiące większą liczbę egzemplarzy. Narzekać można jedynie na kiepską jakość plastików we wnętrzu, co po większym przebiegu kończy się stukami czy trzaskami.

Nie bez wpływu na ten stan rzeczy pozostaje dość sztywno zestrojone zawieszenie (kolumny McPhersona z przodu, belka skrętna z tyłu), które zapewnia świetne prowadzenie, ale jednak nieco kosztem komfortu. Zawieszenie jest trwałe, najszybciej zużywają się sworznie wahaczy.

Serwisowanie Forda Fiesty V nie jest drogie. Rynek części zamiennych (również tańszych zamienników) jest szeroko rozwinięty, a sama konstrukcja samochodu nie jest skomplikowana, dzięki czemu z naprawą poradzi sobie chyba każdy warsztat.

Na rynku wtórnym można spotkać zarówno samochody z polskiej sieci dystrybucyjnej, jak i pochodzące z importu. Te ostatnie mają zwykle mocniejsze silniki i bogatsze wyposażenie (łącznie z klimatyzacją czy czujnikami deszczu). Ich wada to często nieudokumentowana historia (cofane liczniki) i powypadkowa przeszłość. Mniejsze ryzyko istnieje przy zakupie auta z polskiego salonu, ale liczyć trzeba się z gorszym wyposażeniem (brak klimatyzacji, elektryki, jedna poduszka powietrzna). To oczywiście konsekwencja rosnących wraz w wyposażeniem cen nowych egzemplarzy.

Czy warto więc kupować Forda Fiestę V? Owszem, dobrze wybrany egzemplarz może dostarczyć właścicielowi jeszcze dużo przyjemności z jazdy, nie drenując przy tym kieszeni.

Ford Fiesta VI (2008-2018)

Debiutowała w drugiej połowie 2008 roku. Samochód ten to zupełnie nowa konstrukcja, cechująca się przyciągającą wzrok stylistyką. Sygnały płynące od użytkowników świadczą, że samochód jest równie dopracowany, jak poprzednia generacja. Użytkownicy krytykują jedynie kiepski poziom wyposażenia podstawowych wersji.

W 2012 roku samochód został poddany znacznemu liftingowi. Zmieniła się głównie przednia część nadwozia, którą upodobniono do stylistyki innych nowych modeli - Focusa i Mondeo.

Po kilku latach od debiutu Fiesty VI można śmiało stwierdzić, że nie ma on typowych usterek, a właściwie wszystkie kłopoty wynikają z naturalnego zużycia eksploatacyjnego.

Fiesta oferowana była od debiutu w wersji 3- i 5-drzwiowej. O ile pierwsza skierowana jest głównie do młodszych kierowców, to druga jest znacznie praktyczniejsza, a co za tym idzie cieszyła się większą popularnością wśród osób odwiedzających salony Forda. W efekcie odmiana pięciodrzwiowa dominuje również na rynku wtórnym.

Ofertę nadwoziową uzupełnia van, a mało kto wie, że Fiestę sprzedawano również z nadwoziem czterodrzwiowym. Ta wersja dostępna była jednak wyłącznie na wybranych rynkach, dlatego w Polsce jest praktycznie nieobecna.

Wnętrze Fiesty VI wykonano z dobrych materiałów, minęły już czasy gdy samochody miejskie traktowane pod tym względem po macoszemu. Tapicerka jest miękka, dzięki czemu kokpit nie generuje żadnych niezidentyfikowanych dźwięków. Wyposażenie wszystkich egzemplarzy obejmuje przynajmniej elektrycznie sterowane lusterka oraz szyby przednie.

Focusem I generacji Ford ustawił sobie wysoko poprzeczkę jeśli chodzi o właściwości jezdne. Fiesta VI pod tym względem nie rozczarowuje. Nie przez przypadek dziennikarskie jazdy towarzyszące rynkowej premierze tego modelu zorganizowano na górskich, krętych drogach w okolicach włoskiej Sieny. Jeszcze wcześniej dokładnie w tym samym regionie dziennikarzom prezentowano Focusa II. To też o czymś świadczy.

Przednie zawieszenie Fiesty to kolumny McPhersona, z tyłu zastosowano belkę skrętną. Zawieszenie nie tylko zapewnia świetne prowadzenie, ale również jest trwałe - najszybciej zużyciu ulegają łączniki stabilizatora z przodu. Co ciekawe, niezależnie od wersji silnikowej tylne hamulce Fiesty są bębnowe.

Gama jednostek napędowych Fiesty VI obejmuje trzy silniki benzynowe oraz dwa wysokoprężne. Jednostki benzynowe 1.2 i 1.4 to konstrukcje dobrze znane już z poprzedniej generacji Fiesty (1.2 oznaczano wówczas jako 1.25) i spokrewnione techniczne. Słabszy silnik występuje w wersjach 60 i 82 KM, przy czym ta pierwsza jest do Fiesty zdecydowanie za słaba. Optymalnym wyborem wydaje się silnik 1.4 o mocy 96 KM, który nie tylko jest znacznie bardziej dynamiczny, ale oferuje również akceptowalne zużycie paliwa. Tymczasem najmocniejsza jednostka benzynowa 1.6 o mocy 120 KM zapewnia świetne wrażenia z jazdy, ale w mieście potrafi zużywać nawet 10 l benzyny na 100 km.

W 2009 roku oferta została poszerzona o usportowioną Fiestę S, w której moc silnika 1.6 została podniesiona 134 KM, a w 2012 zaprezentowano Fiestę ST napędzaną doładowanym silnikiem 1.6 o mocy 180 KM. To już propozycja dla fanów marki i sportowej jazdy, dla których koszty eksploatacji nie są istotne.

Przy okazji dodajmy, że w 2012 roku Fiestę poddano znacznemu liftingowi. Znacznie zmieniła się głównie przednia część nadwozia, która nawiązuje do innych nowych modeli Forda (np. niedawno zaprezentowanego nowego Mondeo, którego wejście na rynek - ze względu na kryzys - zostało przesunięte). Można dyskutować, czy tak duży grill w przypadku małej Fiesty jest dobrym pomysłem...

Silniki benzynowe pozbawione są typowych usterek. Przy większych przebiegach (ponad 200 tys. km) można się jedynie spodziewać postępującego zużycia oleju. Warto dodać, że silniki benzynowe Fiesty słabo tolerują eksploatację na gazie LPG (m.in. posiadają mechaniczną regulację luzu zaworowego). Dlatego szukając niskich kosztów eksploatacji lepiej wybrać silniki wysokoprężne.

Wybór diesli ogranicza się do jednostek 1.4 TDCI i 1.6 TDCI. Są to silniki opracowane w kooperacji z Peugeotem, które stosowano już w poprzedniej generacji Fiesty. Pierwszy z nich dysponuje mocą 70 KM i chociaż zachwyca niskim zużyciem paliwa, to jest nieco za słaby. Lepszym wyborem będzie 95-konny silnik 1.6, który łączy przyzwoite osiągi z niskimi kosztami eksploatacji.

Obie jednostki wykonane są w technologii Common-Rail i cechują się wysoką kulturą pracy. Eksploatacyjnemu zużyciu podlegają wtryskiwacze (koszt wymiany kompletu to kilka tysięcy zł, degradacja nie postępuje jednak szybko) oraz turbosprężarki (koszt naprawy to około 1500 zł).

Chociaż na rynku wtórnym dominują samochody importowane, przeważnie dobrze wyposażone, to warto poszukać egzemplarzy krajowych z udokumentowaną historią serwisową. Wobec wysokiego poziomu bezawaryjności tego modelu największe kłopoty mogą sprawić przeprowadzone "po kosztach" naprawy powypadkowe. A samochód z polskiego salonu z książką serwisową to minimalne ryzyko nabycie auta po stłuczce lub wypadku.

Niestety, ciekawa stylizacja i wysoki poziom bezawaryjności mają również złe strony - Fiesta VI dobrze trzyma cenę i w porównaniu do konkurencji jest po prostu droga. Oczywiście z tej wady zrobi się atut, gdy sami będzie chcieli sprzedać używanego Forda Fiestę...

Ford Fiesta VII (2017-2018)

Ford Fiesta VII po raz pierwszy został zaprezentowany na specjalnym pokazie w listopadzie 2016 roku, a przed szeroką publicznością debiutował w marcu 2017 roku na salonie w Genewie. W salonach auto pojawiło się w połowie tego roku.

Ford Fiesta VII oferowany jest w wersji trzy- lub pięciodrzwiowej. Obie mierzą 4040 mm długości (odmiana ST-Line ma 4065 mm), 1735 mm szerokości (z lusterkami 1941 mm) i 1476 mm wysokości (ST-Line 1466 mm).

Rozstaw osi to 2493 mm. Bagażnik mieści pakunki o objętości do 292 l lub 1093 l po złożeniu oparć tylnej kanapy.

Ford Fiesta VII to jeden z najbezpieczniejszych pojazdów w swojej klasie. W zależności od wersji, jako pierwszy Ford w historii - auto może być wyposażone w system wykrywania pieszych – Pedestrian Detection – który minimalizuje ryzyko potrącenia nocą i przy złej widoczności.

Zaawansowane technologie wsparcia kierowcy są wspomagane przez dwie kamery, trzy radary i 12 czujników ultradźwiękowych, które w połączeniu mogą monitorować obszar 360 stopni wokół pojazdu i skanować drogę przed nim na odległość do 130 metrów.

Wyposażenie standardowe obejmuje: reflektory z czujnikiem zmierzchu i światłami do jazdy dziennej, lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie (lakierowane w kolor nadwozia), centralny zamek ze zdalnym sterowaniem i system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Ponadto klienci otrzymują też elektrycznie sterowane przednie szyby, elektrycznie wspomagany układ kierowniczy i komputer pokładowy.

Przykładowe samochody

Ford Fiesta

Ford Fiesta Mk8 Vignale 1.0 EcoBoost 100 KM

2017, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 46 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Ford Fiesta

Ford Fiesta Mk8 ST 1.5 EcoBoost 150 KM

2019, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 89 000,00 zł
Ford Fiesta

Ford Fiesta Mk8 1.0 EcoBoost 100 KM

2017, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 36 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Ford Fiesta

Ford Fiesta Mk7 FL 1.0 EcoBoost 100 KM

2013, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 21 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęOceny4.50/5. Głosy: 2
Ford Fiesta

Ford Fiesta Mk7 1.25 60 KM

2008, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 14 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Ford Fiesta

Ford Fiesta Mk6 1.25 75 KM

2003, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 6 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny2.00/5. Głosy: 1
Ford Fiesta

Ford Fiesta Mk5 1.25 75 KM

1999, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 4 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny5.00/5. Głosy: 1
Ford Fiesta

Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM

1996, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 2 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęOceny4.00/5. Głosy: 1
Ford Fiesta

Ford Fiesta Mk3 1.1 50 KM

1993, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 1 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny4.00/5. Głosy: 2

Zobacz także

Ford Fiesta w nowych wersjach

Ford Fiesta w nowych wersjach 2018-10-14

Ford rozszerzył linię modelową Fiesty o dwie odważne nowe wersje, wyróżniające się kontrastującą kolorystyką: Fiesta ST-Line Red Edition oraz Black Edition.Oparte na sportowym wariancie Fiesty ST-Line, na który przypada prawie jedna piąta...
Ford Fiesta Active - polskie ceny!

Ford Fiesta Active - polskie ceny! 2018-08-22

Polscy klienci mogą już zamawiać pierwszy model z nowej rodziny Forda – Fiestę Active. Nawiązujące do crossoverów pojazdy oferowane są właśnie w promocyjnych cenach. Modele Active wyróżniają się pakietem stylistycznym obejmującym m.in....
Ford coraz silniejszy w Europie

Ford coraz silniejszy w Europie 2018-05-17

Kwiecień okazał się niezwykle owocny dla europejskich dealerów Forda. Ogromny wzrost – aż o 32 proc. – zanotowano zwłaszcza w prężnie rozwijającym się segmencie suvów. Pierwsze skrzypce w rankingach sprzedaży – nieprzerwanie – gra model...
Ford Fiesta Active

Ford Fiesta Active 2018-05-07

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Ford poszerza właśnie ofertę Fiesty o nowe, uterenowione modele - Fiestę Active. To pierwszy z przedstawicieli nowej linii, która uzupełniona zostanie wkrótce przez nowego Focusa Active. [image27538 rigry]Ford...
Ambitny plan Forda. Koniec z Mondeo?

Ambitny plan Forda. Koniec z Mondeo? 2018-05-02

Nowy Focus to dla Forda model o strategicznym znaczeniu. Wraz z jego rynkowym debiutem z oferty producenta na amerykańskim rynku zniknąć ma kilka gorzej sprzedających się pojazdów.Władze koncernu zapowiadają, że w najbliższym czasie portfolio Forda w...
Ford marką nr 2 w Europie

Ford marką nr 2 w Europie 2018-04-23

Początek roku okazał się udany dla europejskiego oddziału Forda. W marcu w 20 krajach Europy Zachodniej i Środkowej (wliczając w to Polskę) Ford sprzedał 175 500 samochodów, dzięki czemu miał 8,5 proc. udziału w rynku, stając się drugą pod...
Ford Fiesta ST. Wkrótce w salonach!

Ford Fiesta ST. Wkrótce w salonach! 2018-03-14

Jeszcze przed wakacjami w cennikach Forda zadebiutuje nowe wcielenie Fiesty w sportowej wersji ST. Jakie nowości przygotowali dla klientów inżynierowie amerykańskiej marki?Największą jest całkowicie nowy, 1,5-litrowy silnik EcoBoost wykorzystujący...
Volkswagen królem Europy

Volkswagen królem Europy 2018-02-02

Europejskie statystyki sprzedaży nie pozostawiają złudzeń. Na Starym Kontynencie król jest jeden. Które modele cieszyły się największą popularnością w ubiegłym roku? Niekwestionowanym liderem rynku pozostaje Volkswagen Golf. W 2017 roku na...
Nowy Ford Fiesta bestsellerem

Nowy Ford Fiesta bestsellerem 2017-12-21

Mocnym akcentem kończy bieżący rok marka Ford. W związku z ogromnym popytem na nową Fiestę firma zmuszona została do zwiększenia mocy produkcyjnych. Samochód, który trafił do salonów na Starym Kontynencie w Styczniu szybko przypadł do gustu...
Niezwykle oszczędny Ford Fiesta. I... Ranger

Niezwykle oszczędny Ford Fiesta. I... Ranger 2017-10-28

Ford Fiesta z silnikiem wysokoprężnym TDCi o mocy 120 KM, z dziennikarzem Paulem Cliftonem i inżynierem Ianem McKeanem za kierownicą, wygrał w klasyfikacji generalnej zorganizowanego w Wielkiej Brytanii rajdu "MPG Marathon", uzyskując na...
Aż 11 aut z nową oceną Euro NCAP!

Aż 11 aut z nową oceną Euro NCAP! 2017-09-06

Tym razem próbom zderzeniowym poddano Forda Fiestę, Jeepa Compasa, Mazdę CX-5, Mercedesa klasy S w wersji z otwartym nadwoziem, Opla Amperę-e, Opla Grandlanda X, Renault Koleosa oraz dwa modele Kii – Picanto i Rio. Samochody spod znaku Kii przetestowano...
Nowy Ford Fiesta. Polskie ceny!

Nowy Ford Fiesta. Polskie ceny! 2017-07-18

Do polskich salonów wjeżdża właśnie zupełnie nowa generacja Forda Fiesty. Za podstawową odmianę – Trend – zapłacić trzeba od 44 900 zł. Wyposażenie standardowe obejmuje: reflektory z czujnikiem zmierzchu i światłami do jazdy dziennej,...
Sprzedaż nowych aut. Aż trzy Volkswageny w pierwszej piątce!

Sprzedaż nowych aut. Aż trzy Volkswageny w pierwszej piątce! 2017-02-27

Chociaż wielu z nas rozpamiętuje jeszcze sylwestrowe imprezy, producenci samochodów podsumowują już pierwsze statystyki sprzedaży nowych pojazdów w 2017 roku. Które modele cieszą się obecnie największym zainteresowaniem europejskich nabywców?Jak...
Ford Fiesta ST i...3 cylindry!

Ford Fiesta ST i...3 cylindry! 2017-02-26

Ford ujawnił dzisiaj szczegóły dotyczące nowej generacji Forda Fiesty ST. Samochód będzie napędzany całkowicie nowym 3-cylindrowym silnikiem 1,5 l EcoBoost.Pokazana po raz pierwszy, jeszcze przed globalnym publicznym debiutem na Geneva Motor Show w...
Ford Fiesta VII

Ford Fiesta VII 2016-11-30

Ford zaprezentował właśnie kolejną – siódmą już - generację swojego bestsellera – modelu Fiesta. Jakie nowości czekają klientów w salonach?Chociaż na pierwszy rzut oka auto niewiele różni się od poprzednika, w rzeczywistości mamy do...
Rekordowe zamówienia na sportowe Fordy!

Rekordowe zamówienia na sportowe Fordy! 2016-11-07

Sprzedaż hot-hatchy Forda w Europie nabiera tempa. W pierwszych trzech kwartałach tego roku Ford sprzedał na Starym Kontynencie ponad 22 000 modeli Focus RS, Focus ST i Fiesta ST. Liczba zamówień na Focusa RS - od momentu jego premiery - przekroczyła...
Ford Fiesta ST w wersji pięciodrzwiowej

Ford Fiesta ST w wersji pięciodrzwiowej 2016-09-27

W salonach Forda - po raz pierwszy w historii - pojawi się pięciodrzwiowa odmiana Fiesty ST. Samochód, który trafi do oferty już w październiku, ma za zadanie podtrzymać zainteresowanie klientów starzejącym się modelem. Obecna generacja Fiesty ST...
Ford Kuga ST-Line

Ford Kuga ST-Line 2016-07-27

Popularny suv Forda – Kuga – doczekał się właśnie usportowionej odmiany ST-Line. Podobnie, jak w przypadku Fiesty, Focusa i Mondeo auta z rodziny ST-Line pochwalić się mogą głównie zmodyfikowanym wyglądem. Forda Kugę ST-Line poznamy chociażby...
Świetna sprzedaż Forda

Świetna sprzedaż Forda 2016-07-19

Pierwsza połowa roku była doskonała dla europejskiego oddziału Forda. W ciągu 6 miesięcy z salonów wyjechało 807 500 samochodów, co jest wynikiem o 7,1 proc. lepszym niż uzyskany w analogicznym okresie roku ubiegłego.To najlepszy wynik od 2010 roku....
Ford Fiesta ST200 - ceny w Polsce

Ford Fiesta ST200 - ceny w Polsce 2016-06-16

W polskich cennikach zadebiutowała właśnie topowa odmiana Forda Fiesty – model ST200. Jaką kwotę zapłacić trzeba za jedno z najlepiej sprzedających się aut segmentu B w najszybszej wersji?Przypominamy, że ST200 to najmocniejsza odmiana Fiesty...
Ford Fiesta i Focus w wersji ST-Line

Ford Fiesta i Focus w wersji ST-Line 2016-06-05

W salonach Forda debiutują nowe odmiany popularnych modeli Fiesta i Focus. Auta w wersji ST-Line nawiązywać mają do Fiesty STi i Focusa ST. Samochody zaprojektowane zostały z myślą o klientach, którzy cenią sportowy design, ale nie potrzebują...
40 lat Forda Fiesty

40 lat Forda Fiesty 2016-05-15

Równo 40 lat temu na rynku pojawił się trzeci, najlepiej sprzedający się model Forda w historii. Pamiętacie, jak wyglądały wszystkie kolejne generacje Fiesty?
Najlepsze auta wg kobiet!

Najlepsze auta wg kobiet! 2016-03-08

Kobiety przy wyborze auta kierują się rozsądkiem, mniejsze znaczenie przywiązując do koloru i estetyki pojazdu... Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet firma AAA AUTO publikuje dane, według których płeć piękna jest bardziej skłonna do zakupu auta w...
Ford Fiesta ST200

Ford Fiesta ST200 2016-02-29

Ford zaprezentował właśnie najmocniejszą Fiestę w historii - model ST200. Sportowa odmiana otrzymała unikatowy, szary, lakier i przemodelowane zdarzaki. Pokaźnych rozmiarów wlot powietrza ma teraz strukturę plastra miodu. Auto wyróżnia się ponadto...
Consumer Reports 2015

Consumer Reports 2015 2015-10-22

Amerykanie opublikowali ranking najgorszych nowych pojazdów oferowanych na loklanym rynku. Duża część z nich dostępna jest również w Europie...Wyniki badania Consumer Reports 2015 powstały w oparciu o dane zebrane wśród właścicieli 740 tys. aut,...
Najchętniej sprowadzane w 2015 roku

Najchętniej sprowadzane w 2015 roku 2015-08-03

Prezentujemy dwudziestkę najchętniej sprowadzanych aut używanych w pierwszej połowie bieżącego roku.
Silnik Roku 2015. Oto zwycięzcy!

Silnik Roku 2015. Oto zwycięzcy! 2015-06-20

Znamy już zwycięzców prestiżowego konkursu World Engine of the Year. Które marki mogą świętować zwycięstwo w poszczególnych kategoriach?Co zaskakujące, za najlepszy silnik 2015 roku uznano… hybrydowy zespół napędowy nowego BMW i8....
Ford Fiesta po modernizacji

Ford Fiesta po modernizacji 2015-05-19

Chociaż obecna generacja Forda Fiesty debiutowała w 2008 roku i znajduje się już raczej u schyłku rynkowej kariery (sfotografowano już zamaskowane testowe egzemplarze następcy) producent wciąż modernizuje ten model.Nie ma w tym jednak nic dziwnego....
Znamy najlepsze silniki roku!

Znamy najlepsze silniki roku! 2014-06-26

Jury konkursu International Engine of the Year Awards ogłosiło listę zwycięzców. Które jednostki napędowe zasłużyły w tym roku na szczególne wyróżnienie? W skład jury konkursu, którego korzenie sięgają 1999 roku, wchodziło 84 dziennikarzy...
Wyposażenie przydatne zimą

Wyposażenie przydatne zimą 2013-12-27

Chociaż samochodu nie kupujemy specjalnie na daną okazję, czy porę roku, warto przy wyborze auta i wyposażenia rozważyć każdą ewentualność. Klimat w Polsce nas przecież nie rozpieszcza i przydarzyć się mogą zarówno letnie upały, jak i zimowe...
Oto najpopularniejsze auta w Europie

Oto najpopularniejsze auta w Europie 2013-11-03

Śledząc kolejne wyniki sprzedaży nowych aut w Europie, nie sposób nie zadać sobie pytania „jak oni to robią”? Z najnowszego zestawienia przygotowanego przez firmę analityczną JATO Dynamics wynika, że absolutnym królem europejskiego rynku – po...
Używane: Ford Fiesta VI

Używane: Ford Fiesta VI 2013-10-22

Ford Fiest VI generacji to model, który pojawił się w okresie dużych zmian zachodzących w segmencie B. Producenci doszli wówczas do wniosku, że klienci kupujący miejskie samochody nie tylko oczekują czterech kół, kierownicy i kawałka dachu nad...
Oto najlepsze samochody na świecie!

Oto najlepsze samochody na świecie! 2013-09-26

Jury konkursu Światowy Samochód Roku opublikowało listę aut, które pretendują do tego prestiżowego tytułu...Samochody kandydujące w głównym konkursie na „Światowy Samochód Roku 2014” muszą się znaleźć w otwartej sprzedaży najpóźniej do...
Najchętniej kupowane samochody w Europie

Najchętniej kupowane samochody w Europie 2013-03-17

Firma analityczna Jato Dynamics zebrała dane dotyczące sprzedaży samochodów w Europie w styczniu. Niespodzianki nie ma. Samochód Roku 2012, czyli Volkswagen Golf zdeklasował segmentowych rywali i bezapelacyjnie został najchętniej kupowanym samochodem w...
Ford Focus ST najchętniej kupowanym hothatchem

Ford Focus ST najchętniej kupowanym hothatchem 2013-03-16

Segment sportowych kompaktów nie decyduje może o statystykach sprzedaży, jednak dobry wynik jest ważny dla producentów ze względów prestiżowych.Firma analityczna Polk opublikowała właśnie wyniki sprzedaży hothatchy w 34 europejskich krajach. Dane...
Najszybszy Ford Fiesta w historii

Najszybszy Ford Fiesta w historii 2013-02-10

W niemieckiej fabryce Forda w Kolonii ruszyła produkcja nowego Forda Fiesty ST. To pierwsza Fiesta w historii, która przyspiesza do 100 km/h w czasie krótszym niż 7 sekund.Nowy Ford Fiesta ST, który opracowany został w zespole Ford Team RS (europejskim...
Używane: Ford Fiesta VII

Używane: Ford Fiesta VII 2013-02-03

Siódma generacja Ford Fiesty przyciąga wzrok ciekawą stylizacją. Jednak dynamiczny wygląd to niejedyny atut tego pojazdu. Fiesta cieszy się również - jeśli nie przede wszystkim - opinią samochodu bezawaryjnego.Po kilku latach od debiutu tego modelu...
Ford Mondeo 2 lata później

Ford Mondeo 2 lata później 2012-10-26

Europejski przemysł samochodowy przeżywa w ostatnich latach poważne problemy. Kryzys, który dotyka Unię Europejską spowodował, że w tym roku sprzedaż samochodów spadnie do najniższego poziomu od 20 lat.To niesie określone konsekwencje....
Duże rabaty w salonach Forda

Duże rabaty w salonach Forda 2012-10-10

Mamy dobre wieści dla tych, którzy rozglądają się właśnie za nowymi czterema kółkami. Koniec roku zbliża się wielkimi krokami, a to oznacza, że dealerzy rozpoczynają bój o klientów. Na polskim rynku pierwszy rękawicę rzucił rywalom Ford,...
Ford Fiesta po liftingu. Poważnym

Ford Fiesta po liftingu. Poważnym 2012-09-09

Ford Fiest VII generacji debiutował w drugiej połowie 2008 roku. Samochód jest więc na rynku już 4 lata, jednak nie zdołał - przynajmniej w Polsce - zdobyć popularności. Czemu tak się stało? Główny powód to zapewne cena. Fiesta jest bowiem...
Ford stawia na SUVy...

Ford stawia na SUVy... 2012-09-09

Ford staje do walki z europejskim kryzysem. Zgodnie z twierdzeniem, że „najlepszą obroną jest atak” amerykańska marka przystępuje do ofensywy modelowej. Przez najbliższe cztery lata oferta Forda na Starym Kontynencie poszerzyć ma się aż o 15...
Sprzedaż nowych aut znów w dół...

Sprzedaż nowych aut znów w dół... 2012-07-20

Producenci samochodów znów mają powody do zmartwień. Jak wynika z raportu firmy badawczej JATO Dynamics europejski rynek nowych pojazdów skurczył się w pierwszej połowie bieżącego roku o 6,6 procenta. Największy - średnio aż 10,4 procentowy -...
Kupiłeś jedno z tych aut?

Kupiłeś jedno z tych aut? 2012-07-10

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego w specjalnym raporcie podsumował właśnie miniony rok. Którzy z producentów zaliczyć go mogą do udanych?Ze analiz PZPM na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów wynika, że najczęściej rejestrowanym...
Nowy Ford Fiesta ST. Szybki i mało pali

Nowy Ford Fiesta ST. Szybki i mało pali 2012-03-22

Na salonie genewskim zadebiutowała produkcyjna wersja Forda Fiesta w najmocniejszej wersji ST.Fani Forda na debiut tego modelu musieli czekać aż 4 lata. W 2008 roku zakończono produkcję Fiesty poprzedniej generacji, jednocześnie kończąc sprzedaż...
Która francuska marka jest najlepsza?

Która francuska marka jest najlepsza? 2011-06-09

Samochody francuskie mają w Polsce wierną rzeszę zwolenników. Chociaż nie wszystkie słyną z bezawaryjności, wielu kierowców ceni francuskie marki za bogate wyposażenie, przyjemne wnętrza, wysoki komfort jazdy, ciekawą stylistykę, a – od kilku...
Te auta kochają Niemcy. Ty też?

Te auta kochają Niemcy. Ty też? 2011-06-07

Niemiecki rynek motoryzacyjny rządzi się swoimi prawami. Mimo wielu milionów euro wydawanych każdego roku na reklamę przez producentów z Japonii, Włoch czy Francji, w czołówce najchętniej kupowanych pojazdów, za Odrą, od wielu lat plasują się...
Oto najlepsze używane kompakty w Polsce!

Oto najlepsze używane kompakty w Polsce! 2011-04-02

Samochody kompaktowe stanowią bardzo ważny segment rynku.Każda licząca się marka oferuje co najmniej jedną propozycję w tej klasie pojazdów. Auta segmentu C łączą w sobie zwinność i łatwość prowadzenia mniejszych pojazdów, oferując przy tym...
Najlepsze używane auta na polskim rynku!

Najlepsze używane auta na polskim rynku! 2011-03-20

Wybór samochodu używanego to bardzo trudna decyzja. Trzeba wypracować właściwy kompromis miedzy naszym budżetem a oczekiwaniami. Przeważnie krąg naszych zainteresowań jest dość wąski. Zdajemy się na rady rodziny i znajomych, kierujemy się też...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.