chceauto.pl
x

Renault Clio

Oceny użytkowników3.8411/5. Głosy: 258
Ocena: 3.84/5
Głosy: 258.

Wybierz rocznik

Renault Clio I (1993-1998)

Clio pierwszej generacji zadebiutowało w 1990 roku i z miejsca zdobyło prestiżowy tytuł „Samochodu Roku 1991”. Auto po licznych modernizacjach (w 1994 i 1996 roku) przetrwało w ofercie francuskiej marki przez osiem lat. Łącznie sprzedano ponad 4 miliony sztuk tego pojazdu.

Do typowych bolączek Clio I zaliczyć można wycieki płynów eksploatacyjnych (uszczelniacze miski olejowej, pokrywy zaworów, simmering łączący silnik ze skrzynią biegów, chłodnica). Na polskich drogach przyspieszonemu zużyciu ulegają elementy miękko zestrojonego zawieszenia (końcówki drążków kierowniczych, sworznie wahacza, tuleje).

Samochody z dużymi przebiegami dotykają również usterki łożysk kół i pękanie sprężyn amortyzatorów. Dużo niespodzianek potrafi też sprawić układ elektryczny. Szwankują m.in. centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby czy przełączniki świateł. Częstą przypadłością jest również przedostawanie się wody do wnętrza (antena). Z uwagi na ogólne wyeksploatowanie trzeba się też liczyć z usterkami takich elementów, jak np. rozrusznik czy alternator.

Mimo dobrego zabezpieczenia antykorozyjnego niektóre, nawet bezwypadkowe egzemplarze miewają problemy z rdzą. Pojawia się ona głównie na rantach nadkoli, drzwi oraz klapie bagażnika - są to jednak stosunkowo rzadkie i nie mające wpływu na jazdę niedogodności.

Renault Clio II (1998-2009)

Clio drugiej generacji zadebiutowało wiosną 1998 roku. Poza nazwą samochód nie miał nic wspólnego ze swoim poprzednikiem. Zaprojektowany od podstaw miejski hatchback stawić miał czoła takim rywalom, jak chociażby Volkswagen Polo czy Opel Corsa i przez wiele lat robił to z powodzeniem. W 2001 roku samochód przeszedł głęboki restyling, w wyniku którego zmienił się wygląd zewnętrzny auta (głównie pas przedni) oraz wnętrze. Kolejny lifting miał miejsce w 2003 roku. Samochody wyprodukowane po tej dacie różnią się od poprzednich modeli tylko nieznacznie.

Clio II dostępne jest jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback. W oparciu o jego podzespoły zbudowano również wersję sedan, która w Polsce występowała pod nazwą Renault Thalia.

W 2005 roku na rynku pojawiła się trzecia generacja modelu, mimo to Clio II, pod nazwą Storia w Polsce i Campus na niektórych innych rynkach, pozostawało w ofercie Renault aż do końca 2012 roku, czyli do debiutu Clio IV! Samochód posiadał zmieniony pas przedni i tylny oraz ofertę silników ograniczoną do najsłabszych jednostek (1.2 i 1.5 dCi). To najlepiej świadczy o powodzeniu, jakim model ten cieszył się wśród nabywców w całej Europie.

Co ciekawe, wraz z debiutem Clio II nie usunięto wszystkich bolączek poprzednika. Wciąż zdarzają się chociażby wycieki oleju (uszczelniacze miski olejowej, pokrywy zaworów, simmering łączący silnik ze skrzynią biegów), antena dachowa czasami przepuszcza do wnętrza wodę. Często dają o sobie znać zapiekające się lub nieszczelne cylinderki w układzie hamulcowym.

W zawieszeniu standardową naprawą jest wymiana łączników stabilizatorów. Warto zwrócić jednak uwagę, że serwis zawieszenia (z przodu kolumna McPhersona, z tyłu prosta belka zespolona) jest tani (można wymieniać osobno sworznie i tuleje), a jego trwałość nie odbiega od trwałości zawieszeń najważniejszych konkurentów.

Figle płata też elektronika. Szwankują ciekłokrystaliczne wyświetlacze, śniedzieją styki w reflektorach, psują się przekaźniki elektrycznie sterowanych szyb, centralny zamek, czy zlokalizowana pod fotelem elektryczna kostka, co skutkuje zapaleniem kontrolki poduszki powietrznej. Nie są to usterki nagminne, ale takie, z którymi trzeba się liczyć.

Renault Clio II może pochwalić się dobrym zabezpieczeniem antykorozyjnym. Bezwypadkowe egzemplarze właściwie nie mają prawa rdzewieć, co już jest pewną podpowiedzią podczas oględzin przedzakupowych. Ciekawostkę stanowią przednie błotniki z tworzywa sztucznego, które... są miękkie (uginają się pod mocniejszym naciskiem).

Renault Clio to samochód segmentu B, z założenia przeznaczony raczej do miasta, a więc taki, w którym większy sens mają niewielkie silniki benzynowe. Dobrym wyborem będą proste konstrukcyjnie, a przez to tanie w serwisowaniu i eksploatacji silniki ośmiozaworowe. Na rynku wtórnym najłatwiej o jednostkę 1.2 o mocy 58 KM, której największą wadą jest niska moc, rzadszą ofertą jest silnik 1.6 o mocy 90 KM.

Jeśli jednak ktoś upiera się przy dieslu, to powinien wybrać samochód po pierwszym liftingu. Wcześniej w Clio montowana była archaiczna jednostka wolnossąca o pojemności 1.9 i mocy 65 KM. Silnik ten co prawda względnie mało pali i pojedzie na wszystkim, ale jest głośny, wibruje, ma niską moc, za to duży przebieg.

Z tego względu lepszym wyborem będzie wersje z turbo i bezpośrednim wtryskiem z pompą rotacyjną (1.9 dTi o mocy 80 KM), którą montowano w Clio II po pierwszym liftingu, czyli od 2001 roku. Oczywiście pojawia się ryzyko awarii turbosprężarki (koszt naprawy to około 1500 zł), ale kultura i jakość jazdy jest zupełnie inna.

Jednocześnie do oferty wprowadzono pierwsze w Clio silniki wysokoprężne z wtryskiem common-rail. Były to jednostki 1.5 dCi, dostępne w dwóch wersjach mocy (65 i 80 KM), cechujące się niskim zużyciem paliwa i wysoką kulturą pracy. Po stronie minusów trzeba wymienić wysoką wrażliwość na jakość paliwa i wyższy kosz serwisu - awaria wtryskiwaczy może nas kosztować nawet 3 tys. zł.

Przy okazji liftingu w 2001 roku zmieniono nie tylko diesle. Przed wszystkim pojawiły trzy silniki 16-zaworowe o pojemnościach 1.2, 1.4 i 1.6. Dysponują one wystarczającą mocą (może poza silnikiem 1.2) i zużywają względnie niewiele paliwa, są więc generalnie niezłym wyborem. Do typowych usterek należy zaliczyć awarie cewek zapłonowych firmy Sagem. Nie warto również czekać z wymianą rozrządu do zalecanych przez producenta 90 tys. km - pasek rozrządu może zerwać się wcześniej, co oznacza konieczność generalnego remontu.

Oferta pojazdów używanych jest bardzo bogata, bez trudu uda nam się więc znaleźć bezwypadkowe, serwisowane auto z polskiego salonu. Wyposażenie jest bardzo różne, w najbogatszych wersjach (przy okazji liftingu w 2001 roku zmieniono zasady oznaczeń) znajdziemy nawet automatyczną klimatyzację. Uwaga na białe samochody z silnikami Diesla i ubogim wyposażeniem. Są to najczęściej samochody poflotowe, co samo w sobie auta nie dyskwalifikuje, o ile oferta poparta jest książkę serwisową, która dokumentuje przebieg i historię napraw. Jeśli książki nie ma - licznik najpewniej jest cofany i to sporo.

Na korzyść Clio II przemawia również stosunkowo wysoki poziom bezpieczeństwa. Cztery gwiazdki uzyskane w testach zderzeniowych Euro NCAP uznać należy za dobry wynik.

Renault Clio III (2005-2013)

Clio III generacji pojawiło się na rynku w 2005 roku i generalnie było produkowane do 2012 roku, gdy zadebiutowało Clio IV. Samochód występuje jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, od 2007 roku w ofercie był również pięciodrzwiowy model kombi, który w nomenklaturze Renault nosi nazwę Grandtour.

W 2009 roku model przeszedł facelifting, który dotknął głównie przednią część nadwozia, przy okazji pojawiły się również nowe jednostki napędowe. Gdy w 2012 roku rozpoczęła się produkcja Clio IV, Renault nie zdecydowało się na zakończenie produkcji Clio III. Samochód otrzymał nazwę Clio Collection, oferta silnikowa została ograniczona do dwóch 75-konnych silników: benzynowego o pojemności 1.2 oraz diesla 1.5 dCi, a nadwoziowa - do hatchbacków (zarówno trzy-, jak i pięciodrzwiowego, z oferty wycofano jedynie kombi). Co ciekawe, silniki Clio Collection, to w zasadzie te same jednostki, które napędzały Clio Campus, a wcześniej Clio II. Ich rodowód sięga więc końcówki XX wieku... Nie przeszkadza to jednak Francuzom montować ich również w... Clio IV!

Samochód pochwalić się może bardzo wysokim poziomem bezpieczeństwa. W testach przeprowadzonych przez instytut Euro NCAP model otrzymał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek za ochronę pasażerów dorosłych.

Clio III generacji na rynku wtórnym cieszy się dobrą opinią. Kuszą przystępne ceny, dobre - jak na segment B - wyposażenie i niski poziom awaryjności. W raporcie ADAC z roku 2008 Clio III generacji zajęło wysokie 11 miejsce wyprzedzając m.in. Suzuki Swift, Mazdę2 czy Nissana Micrę.

Clio nie ma problemów z korozją. Co prawda lakier nie jest może najwyższej jakości, przez co podatny jest na zarysowania i inne uszkodzenia mechaniczne, ale na bezwypadkowych egzemplarzach rdzy nie znajdziemy. Warto przy tym pamiętać, że niektóre elementy nadwozia (błotniki) wykonano z tworzywa, co miało na celu ograniczenie masy pojazdu.

Wnętrze Clio III rozplanowano ergonomicznie. Wszystkie przełączniki są pod ręką niczego nie trzeba szukać. Fotele są wygodne i zapewniają dobrą pozycję za kierownicą. Niestety, jakość użytych materiałów nie jest najwyższa, chociaż - prawdę mówiąc - trudno takiej oczekiwać w samochodzie zaliczanym do segmentu pojazdów miejskich.

W efekcie dość szybko na plastikach pojawiają się ślady zużycia. Szczególnie szybko wyciera się kierownica i obicia foteli, które ponadto mają tendencję do utraty sztywności, przez co kierowca się w nie "zapada". Na szczęście jakość montażu jest na wysokim poziomie, dzięki czemu podczas jazdy deska rozdzielcza nie generuje żadnych stuków czy pisków.

Wyposażenie większości egzemplarzy jest przyzwoite. Unikać należy tylko samochodów w bazowej wersji Authentique, które pozbawione są nawet elektrycznie sterowanych szyb i klimatyzacji (o ile pierwszy właściciel nie zamówił jej dodatkowo).

Pozostałe wersje posiadają ten niezbędny we współczesnych samochodach system, czasem nawet w wersji automatycznej. Liczyć można również na elektryczne sterowanie szyb i lusterek, dzieloną tylną kanapę, a nawet - choć to już sporadycznie - fabryczną nawigację, której ekran chowa się w podszybiu.

Warto w tym miejscu jednak zauważyć, że samochody w ogóle, a francuskie - w szczególności, mają tak, że im lepsze wyposażenie, tym więcej elementów potrafi się zepsuć. Nie inaczej jest w Clio III, w którym przepalają się żarówki czy przestają działać różnego rodzaju przełączniki. Nie jest to nagminne, ale warto sprawdzić działanie wyposażenia przed zakupem.

Zawieszenie Renault Clio III zbudowano w wykorzystaniem sprawdzonych rozwiązań. Z przodu zastosowano klasyczne kolumny McPhersona, z tyłu znajdziemy belkę skrętną. Całość zestrojono z naciskiem na komfort, przez co kierowcy szukający przyjemności z jazdy raczej nie będą zadowoleni (dla nich przeznaczono wersje sportowe Clio, począwszy od RS). Trwałość zawieszenia jest poprawna, aczkolwiek trzeba się liczyć z usterkami górnych łożysk w kolumnach McPhersona (stuki podczas dużego skrętu kół), przednich wahaczy (wybijają się silentbloki) i łożysk kół.

Ceny części są niskie, wybór na rynku jest duży, dostępne są również zamienniki, w różnych cenach i jakości. Niemiłą niespodziankę sprawiają jedynie tylne łożyska, które zintegrowano z tarczą hamulcową, przez co koszt wymiany rośnie zupełnie bez potrzeby.

Renault Clio III oferowano z szeroką gamą jednostek napędowych, zarówno sprawdzonych, starszych konstrukcji, jak i pierwszych silników zbudowanych zgodnie z teorią downsizingu (Tce).

Na rynku wtórnym dużym powodzeniem cieszą się samochody napędzane jednostkami wysokoprężnymi. W Clio montowano silnik 1.5 dCi w trzech wariantach mocy: 68, 86 i 106 KM. Niezależnie od wersji imponują one niskim zużyciem paliwa, i to jest główny wabik na kupujących. Diesel może być dobrym wyborem, o ile wybrany samochód ma niewielki przebieg i udokumentowaną historię. Inaczej można trafić na egzemplarz, w którym koszt serwisu psującego się silnika zniweczy oszczędności na paliwie.

O ile układ turbodoładowania silnika 1.5 dCi nie ulega przedwczesnemu zużyciu, to w używanych samochodach trzeba się jednak liczyć z koniecznością regeneracji turbiny, wymiany lub naprawy wtryskiwaczy, co gorsza zdarzają się problemy ze smarowaniem, co skutkuje zatarciem panewek.

Patrząc pod kątem poziomu usterkowości lepszym wyborem będą 16-zaworowe wolnossące silniki benzynowe o pojemnościach 1.2, 1.4 i 1.6 l, przy czym najlepszym kompromisem pomiędzy zużyciem paliwa a osiągami jest 98-konny silnik 1.4.

W Clio montowano również doładowany silnik 1.2 TCe o mocy 100 KM. W teorii ma on być niezwykle ekonomiczny, w praktyce pali nieco mniej głównie w korkach. Za to podczas dynamicznej jazdy (do czego prowokuje korzystnie ukształtowaną krzywą przebiegu momentu obrotowego; dzięki doładowaniu samochód dobrze przyspiesza już od niskich obrotów), zużycie paliwa może osiągnąć poziom wyższy niż w jednostkach atmosferycznych. Natomiast turbosprężarka jest elementem eksploatacyjnym, który podlega naturalnemu zużyciu i który prędzej czy później będzie wymagał kosztownej naprawy lub wymiany.

Oferta rynkowa Renault Clio III jest bardzo szeroka. Wybierać można pomiędzy samochodami krajowymi, a importowanymi, bez większych problemów można znaleźć auto w wybranej wersji silnikowej czy odpowiednio wyposażone. Część samochodów to samochody poflotowe, co wcale nie dyskwalifikuje takich ofert.

Warto przemyśleć ekonomiczny sens zakupu diesla. O ile ktoś planuje spore roczne przebiegi, jednak jeśli auto ma służyć głównie do dojazdów do pracy, raz w roku pojedzie w góry i raz - nad morze, to lepiej wybrać mniej wyeksploatowane i mniej ryzykowne wersje benzynowe.

Renault Clio IV (2012-2016)

Renault Clio IV generacji zadebiutowało na salonie paryskim jesienią 2012 roku. Wkrótce potem samochód wszedł do produkcji. W marcu na salonie genewskim pokazano najmocniejszą wersję Clio o nazwie GT.

Stylistycznie Clio IV zmieniło się znacznie. Z przodu zintegrowano wykonane w technologii LED światła do jazdy dziennej, które jednak zdecydowanie zostały zdominowane przez potężne, umieszczone na przednim pasie logo. Z tyłu uwagę zwraca ukrycie klamek do tylnych drzwi w słupku C, to chyba pierwsze takie rozwiązanie w samochodzie zaliczanym do segmentu B. Obniżono zawieszenie i prześwit (a więc obniżeniu uległ środek ciężkości), zwiększono rozstaw kół, które zamontowano w narożnikach nadwozia.

W połowie 2016 roku model doczekał się zmodernizowanego pasa przedniego. Oprócz nowych zderzaków auto otrzymało przestylizowaną osłonę chłodnicy i zaprojektowane od podstaw reflektory. Nowe światła korzystają wyłącznie z technologii LED. Przy okazji liftingu w cennikach pojawiły się cztery nowe kolory nadwozia oraz odświeżone wzory obręczy i dekli kół.

Zmiany w kabinie są w praktyce niedostrzegalne. O nowy system multimedialny - R&Go – uzupełniono listę dostępnych już rozwiązań (Media Nav Evolution i Renault R-Link Evolution). Jazdę umilać może chociażby zestaw audio zaprojektowany przez Bose. Na liście dodatków znajdziemy też czujniki parkowania (przód i tył) oraz kamerę cofania.

Prszy okazji liftingu - dla najbardziej wymagających nabywców - przygotowano wzbogaconą, topową odmianę – Initiale Paris. Auto w tej wersji wyróżnia się unikatowym lakierem Givré Grey, obszytymi skórą (podciętą u dołu) kierownicą i lewarkiem zmiany biegów oraz przeprojektowanymi boczkami drzwi. Standardem są również skórzane (czarne lub biało-czarne) fotele.

Rozwiązania techniczne pozostały – w istocie – bez zmian. Nowością są jedynie – oferowane w standardzie - sześciostopniowe skrzynie biegów.

Przykładowe samochody

Zobacz także

Sprzedaż nowych aut. Aż trzy Volkswageny w pierwszej piątce!

Sprzedaż nowych aut. Aż trzy Volkswageny w pierwszej piątce! 2017-02-27

Chociaż wielu z nas rozpamiętuje jeszcze sylwestrowe imprezy, producenci samochodów podsumowują już pierwsze statystyki sprzedaży nowych pojazdów w 2017 roku. Które modele cieszą się obecnie największym zainteresowaniem europejskich nabywców?Jak...
Renault Clio RS i GT Line

Renault Clio RS i GT Line 2016-07-10

Renault zaprezentowało dwie specjalne wersje Clio po liftingu - RS i GT Line. Clio RS zostało optycznie poszerzony, a najbardziej charakterystycznym elementem są światła w kształcie szachownicy, które umieszczono na ciemnej, dolnej osłonie chłodnicy....
Używane: silnik 1,5 l dCi

Używane: silnik 1,5 l dCi 2016-07-09

Czterocylindrowy silnik 1,5 l dCi konstrukcji Renault zadebiutował w 2001 roku. Był to pierwszy wysokoprężny motor francuskiej marki zbudowany w myśl idei downsizingu. Na przestrzeni lat jednostka trafiła do niezliczonej gamy pojazdów z grupy Renault, w...
Renault Clio - lifting

Renault Clio - lifting 2016-06-13

Największy sprzedażowy hit francuskiej motoryzacji - Renault Clio - doczekał się właśnie odświeżonej wersji. Zaprezentowane w 2012 roku auto było pierwszym modelem francuskiej marki zaprojektowanym w myśl nowego, obowiązującego do dziś dnia,...
25 lat Renault Clio

25 lat Renault Clio 2016-06-04

Renault Clio ma już 25 lat. Jest to najlepiej sprzedający się model w historii francuskiej motoryzacji!
Renault Clio R.S. Trophy 220 EDC. Cena

Renault Clio R.S. Trophy 220 EDC. Cena 2015-06-05

Renault wprowadza na polski rynek limitowaną edycję Clio R.S. Trophy 220 EDC. Samochód będzie dostępny od 96 900 zł. Clio R.S. Trophy 220 EDC to wyczynowa seria specjalna, napędzana najmocniejszym w gamie, 220-konnym silnikiem. Maksymalny moment...
Oto najpopularniejsze auta w Europie

Oto najpopularniejsze auta w Europie 2013-11-03

Śledząc kolejne wyniki sprzedaży nowych aut w Europie, nie sposób nie zadać sobie pytania „jak oni to robią”? Z najnowszego zestawienia przygotowanego przez firmę analityczną JATO Dynamics wynika, że absolutnym królem europejskiego rynku – po...
Używane: Renault Clio III

Używane: Renault Clio III 2013-06-22

Clio III generacji pojawiło się na rynku w 2005 roku i generalnie było produkowane do 2012 roku, gdy zadebiutowało Clio IV. Samochód występuje jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, od 2007 roku w ofercie był również pięciodrzwiowy model kombi,...
Renault Clio RS wchodzi na polski rynek

Renault Clio RS wchodzi na polski rynek 2013-03-24

W Polsce można już zamawiać Renault Clio w najmocniejszych wersjach RS 200 EDC i GT 120 EDC. Clio RS 200 EDC jest dostępne w cenie 89 900 zł. W aucie zastosowano skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem EDC i nowy, turbodoładowany silnik o pojemności...
Najchętniej kupowane samochody w Europie

Najchętniej kupowane samochody w Europie 2013-03-17

Firma analityczna Jato Dynamics zebrała dane dotyczące sprzedaży samochodów w Europie w styczniu. Niespodzianki nie ma. Samochód Roku 2012, czyli Volkswagen Golf zdeklasował segmentowych rywali i bezapelacyjnie został najchętniej kupowanym samochodem w...
Nowe Renault Clio GT. Coś dla młodych?

Nowe Renault Clio GT. Coś dla młodych? 2013-03-06

Wiemy już, jak wyglądać będzie nowe Renault Clio w usportowionej wersji GT. Francuzi zaprezentowali dziś swój nowy pojazd na salonie motoryzacyjnym w Genewie. Samochód ma być wersją pośrednią pomiędzy podstawowymi modelami Clio, a najmocniejszą...
200-konne Renault Clio za 25 tys. euro

200-konne Renault Clio za 25 tys. euro 2013-02-15

Na salonie paryskim we wrześniu ubiegłego roku Renault zaprezentowało Clio w najmocniejszej wersji RS. Francuzi długo kazali czekać na rynkowy debiut tego modelu. Najmocniejsze Clio powoli wchodzi do salonów, na początek francuskich, gdzie będzie...
Poznaliśmy ceny Renault Clio Grandtour

Poznaliśmy ceny Renault Clio Grandtour 2013-02-06

Renault wprowadza na polski rynek Clio w wersji kombi. Ceny tego pojazdu zaczynają się od 43 950 zł.W ostatnich latach stylizacja samochodów typu kombi uległa diametralnym zmianom. Proste kształty i funkcjonalność podporządkowano formie - nowe modele...
Najbezpieczniejsze samochody na rynku

Najbezpieczniejsze samochody na rynku 2013-01-24

Testom zderzeniowym poddano pojazdy które zadebiutowały na europejskich rynkach w minionych dwunastu miesiącach. 26 pojazdów ocenionych zostało na pięć gwiazdek. Osiem aut otrzymało trzy gwiazdki, dwa - nowy Jeep Compass i Renault Traffic - zaliczyły...
Renault Clio. W produkcji trzy generacje!

Renault Clio. W produkcji trzy generacje! 2012-10-24

Wprowadzenie do sprzedaży nowego modelu nie zawsze oznacza koniec produkcji poprzedniej generacji.Przeciwnie, coraz częściej producenci decydują się na utrzymanie w sprzedaży starszego samochodu, który zwykle przechodzi niewielki lifting, przy okazji...
Wybierz najpiękniejsze auto roku!

Wybierz najpiękniejsze auto roku! 2012-10-01

Prezentujemy pełną listę kandydatów do prestiżowej nagrody WORLD CAR DESIGN OF THE YEAR.Przypominamy, że kandydat do tytułu World Performance Car może być zupełnie odrębnym modelem lub specjalną, wyczynową (supersportową) odmianą innego modelu,...
Renault Clio Estate. Kombi nie musi być brzydkie

Renault Clio Estate. Kombi nie musi być brzydkie 2012-09-30

Na salonie paryskim Renault zaprezentowało nowe Clio Estate, czyli kombi. Samochód ten jest kolejnym przykładem na to, że kombi nie musi być brzydkim samochodem. Być może cierpi na tym funkcjonalność, aczkolwiek tego na razie stwierdzić nie...
Oto najbezpieczniejsze auto na świecie!

Oto najbezpieczniejsze auto na świecie! 2012-09-09

Specjaliści z instytutu Euro NCAP przetestowali ostatnio sześć nowych samochodów, które trafiły niedawno do sprzedaży w Europie. Tym razem przebadano bezpieczeństwo oferowane przez nowe Audi A3, Forda B-Maxa, Isuzu D-Maxa, Kiię Cee’d, Renault Clio i...
Wiemy ile kosztuje nowe Renault Clio

Wiemy ile kosztuje nowe Renault Clio 2012-09-03

W naszym kraju można już składać zamówienia na nowe Renault Clio. Polski importer marki Renault opublikował dziś oficjalny cennik samochodu, który w założeniach ma stać się receptą francuskiego producenta na wyjście z kryzysu. Podstawowa wersja...
Używane: Citroen C3

Używane: Citroen C3 2012-08-03

Citroen C3 to bez wątpienia najważniejszy samochód w najnowszej historii Francuskiej marki. Auto miało przed sobą bardzo trudne zadanie. Musiało stawić czoła takim graczom w segmencie B, jak peugeot 206, renault clio i volkswagen polo. Jak mu się to...
Sprzedaż nowych aut znów w dół...

Sprzedaż nowych aut znów w dół... 2012-07-20

Producenci samochodów znów mają powody do zmartwień. Jak wynika z raportu firmy badawczej JATO Dynamics europejski rynek nowych pojazdów skurczył się w pierwszej połowie bieżącego roku o 6,6 procenta. Największy - średnio aż 10,4 procentowy -...
Kupiłeś jedno z tych aut?

Kupiłeś jedno z tych aut? 2012-07-10

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego w specjalnym raporcie podsumował właśnie miniony rok. Którzy z producentów zaliczyć go mogą do udanych?Ze analiz PZPM na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów wynika, że najczęściej rejestrowanym...
Takie jest nowe Renault Clio!

Takie jest nowe Renault Clio! 2012-07-04

Już pod koniec września na salonie paryskim zadebiutuje Renault Clio IV generacji. Wiemy już, jak ten samochód będzie wyglądał.Pierwsza generacja Clio zadebiutowała w 1990 roku. Od tamtej pory nabywców znalazło aż 11,5 mln samochodów, a model ten...
Tych aut lepiej unikać...

Tych aut lepiej unikać... 2012-06-03

Zestawienie powstało w oparciu o 18 tysięcy ankiet wypełnionych przez kierowców z Wielkiej Brytanii. Właściciele aut oceniali m.in ich atrakcyjność wizualną, osiągi, awaryjność, koszty eksploatacji czy poziom obsługi w Autoryzowanych Stacjach...
Peugeot 207. Francuz nie musi się psuć!

Peugeot 207. Francuz nie musi się psuć! 2012-01-10

Peugeot 207 zadebiutował w 2006 roku. Auto miało przed sobą bardzo trudne zadanie – jego poprzednik – model 206 – cieszył się ogromnym powodzeniem. Samochód produkowany był w trzech europejskich fabrykach Peugeota w Hiszpanii, Francji i na...
Golf i Superb to techniczne bliźniaki?

Golf i Superb to techniczne bliźniaki? 2011-07-07

Na pierwszy rzut oka np. VW Golfa i Skodę Superb łączy niewiele. W rzeczywistości oba auta są ze sobą bardzo mocno spokrewnione. Producenci od wielu lat do produkcji zupełnie różnych pojazdów wykorzystują bowiem te same platformy podłogowe, które...
Która francuska marka jest najlepsza?

Która francuska marka jest najlepsza? 2011-06-09

Samochody francuskie mają w Polsce wierną rzeszę zwolenników. Chociaż nie wszystkie słyną z bezawaryjności, wielu kierowców ceni francuskie marki za bogate wyposażenie, przyjemne wnętrza, wysoki komfort jazdy, ciekawą stylistykę, a – od kilku...
Najlepsze używane auta na polskim rynku!

Najlepsze używane auta na polskim rynku! 2011-03-20

Wybór samochodu używanego to bardzo trudna decyzja. Trzeba wypracować właściwy kompromis miedzy naszym budżetem a oczekiwaniami. Przeważnie krąg naszych zainteresowań jest dość wąski. Zdajemy się na rady rodziny i znajomych, kierujemy się też...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.