chceauto.pl
x
15-latek za 15 tys. zł. Oto prawdziwy obraz polskich dróg!

15-latek za 15 tys. zł. Oto prawdziwy obraz polskich dróg!

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2018-11-22 Opinie
To już prawie pewne. Wszystko wskazuje na to, że rok 2018 zamknie się liczbą przeszło 1 mln aut, które trafiły do Polski w ramach importu indywidualnego.

Z informacji instytutu Samar wynika, że skumulowany wynik w ostatnich dwunastu miesiącach (październik 2017-październik 2018) zamknął się liczbą 993 tys. sprowadzonych aut. W samym tylko październiku 2018 po raz pierwszy zarejestrowano w naszym kraju przeszło 96,7 tys. sprowadzonych samochodów osobowych.

Z danych SAMARu (na podstawie Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców) wynika, że średni wiek sprowadzanego obecnie pojazdu to 11 lat i 9 miesięcy. W rankingu marek dominują: Volkswagen, Opel, Audi Ford i Renault. Jeśli chodzi o listę najpopularniejszych modeli – króluje Audi A4, przed Volkswagenem Golferm, Oplem Astrą, BMW serii 3 i Volkswagenem Passatem.

Niestety, z danych naszego serwisu wynika, że rzeczywisty obraz polskich dróg jawi się w nieco innym – mniej korzystnym – świetle. Dział analiz Chceauto.pl donosi, że większość użytkowników naszej platformy doradczej szuka dla siebie auta w wieku… 15 lat. Liczba kierowanych do naszego systemu eksperckiego zapytań o tego typu pojazdy jest blisko trzykrotnie większa, niż dla – drugiej w kolejności – grupy wiekowej obejmującej auta w wieku 5 lat. Dużym powodzeniem cieszy się też rocznik 2018 (8 lat) oraz 2008 (10 lat).

Pewnym pocieszeniem może być jedynie fakt, że wśród naszych użytkowników zauważalnie wzrosło zainteresowanie samochodami nowymi lub „prawie nowymi”. Nie zmienia to jednak faktu, że na jedno zapytanie dotyczące auta w wieku do 1 roku, przypada aż siedem zapytań o samochody z roku 2003 (15-letnie)!

Możemy też zdradzić, że zdecydowana większość osób korzystających z naszego bezpłatnego systemu doradczego deklaruje chęć wydania na samochód kwoty między 10 a 20 tys. zł. Drugi pod względem popularności zakres cenowy to między 20 a 30 tys. zł. Ogromnym wzięciem wciąż cieszą się również samochody za – maksymalnie – 10 tys. zł.

Co ciekawe, nasze statystyki świadczą o pewnym polaryzowaniu się zmotoryzowanej społeczności. Czwarty najpopularniejszy zakres cenowy, z którym użytkownicy zwracają się do naszego systemu doradczego o pomoc w wyborze kolejnego samochodu, obejmuje kwoty powyżej 120 tys. zł!


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Zobacz także

Znamy kandydatów do WCOTY

Znamy kandydatów do WCOTY 2019-09-10

Na trwającym właśnie salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie jury konkursu na Światowy Samochód Roku 2020 opublikowało wstępną listę kandydatów do tej prestiżowej nagrody. Szanse na tytuł ma obecnie 31 modeli, które debiutują właśnie – lub w...
Volkswagen Golf VIII coraz bliżej

Volkswagen Golf VIII coraz bliżej 2019-08-29

Volkswagen ujawnił pierwsze zdjęcie Golfa ósmej generacji. Niestety, auto ciągle pokryte jest kamuflażem. Oficjalna prezentacja nowego Volkswagena Golfa nastąpi już pod koniec października, a więc nie we wrześniu, gdy odbędzie się salon we...
Volkswagen Passat GTE z większym zasięgiem

Volkswagen Passat GTE z większym zasięgiem 2019-08-27

Przy okazji liftingu Passata Volkswagen zmodernizował hybrydową wersję tego pojazdu, czyli GTE. Samochód można już zamawiać. Zmodernizowany Volkswagen Passat GTE przede wszystkim otrzymał większy akumulator. Jego pojemność wzrosła wyraźnie, bo o...
Volkswagen Passat w nowej, tańszej wersji

Volkswagen Passat w nowej, tańszej wersji 2019-08-14

Gama nowego Volkswagena Passata uległa poszerzeniu. Początkowo dostępne były dwie droższe odmiany modelu – Business i Elegance, teraz ofertę uzupełnia podstawowa, która nosi nazwę Essence. Passat Essence może być napędzany jednym z dwóch...
Opel Astra po liftingu

Opel Astra po liftingu 2019-07-03

Astra doczekała się właśnie liftingu. Oprócz nowych kształtów samochód otrzymał gruntownie zmodernizowaną paletę jednostek napędowych!Najwięcej zmian dostrzec można w pasie przednim. To m.in. nowa maska z innymi przetłoczeniami, zderzak, osłona...
Koniec Opla Astry z Polski

Koniec Opla Astry z Polski 2019-06-28

Po przeszło 20 latach zakład Opla w Gliwicach zakończy produkcję Astry. Ma to związek z przejęciem niemieckiej marki przez francuską grupę PSA (Peugeot-Citroen).Opel Astra produkowany był w Gliwicach od 1998 roku. Obecnie, od 2015 roku powstaje tam...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.