chceauto.pl
x
15-latek za 15 tys. zł. Oto prawdziwy obraz polskich dróg!

15-latek za 15 tys. zł. Oto prawdziwy obraz polskich dróg!

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2018-11-22
To już prawie pewne. Wszystko wskazuje na to, że rok 2018 zamknie się liczbą przeszło 1 mln aut, które trafiły do Polski w ramach importu indywidualnego.

Z informacji instytutu Samar wynika, że skumulowany wynik w ostatnich dwunastu miesiącach (październik 2017-październik 2018) zamknął się liczbą 993 tys. sprowadzonych aut. W samym tylko październiku 2018 po raz pierwszy zarejestrowano w naszym kraju przeszło 96,7 tys. sprowadzonych samochodów osobowych.

Z danych SAMARu (na podstawie Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców) wynika, że średni wiek sprowadzanego obecnie pojazdu to 11 lat i 9 miesięcy. W rankingu marek dominują: Volkswagen, Opel, Audi Ford i Renault. Jeśli chodzi o listę najpopularniejszych modeli – króluje Audi A4, przed Volkswagenem Golferm, Oplem Astrą, BMW serii 3 i Volkswagenem Passatem.

Niestety, z danych naszego serwisu wynika, że rzeczywisty obraz polskich dróg jawi się w nieco innym – mniej korzystnym – świetle. Dział analiz Chceauto.pl donosi, że większość użytkowników naszej platformy doradczej szuka dla siebie auta w wieku… 15 lat. Liczba kierowanych do naszego systemu eksperckiego zapytań o tego typu pojazdy jest blisko trzykrotnie większa, niż dla – drugiej w kolejności – grupy wiekowej obejmującej auta w wieku 5 lat. Dużym powodzeniem cieszy się też rocznik 2018 (8 lat) oraz 2008 (10 lat).

Pewnym pocieszeniem może być jedynie fakt, że wśród naszych użytkowników zauważalnie wzrosło zainteresowanie samochodami nowymi lub „prawie nowymi”. Nie zmienia to jednak faktu, że na jedno zapytanie dotyczące auta w wieku do 1 roku, przypada aż siedem zapytań o samochody z roku 2003 (15-letnie)!

Możemy też zdradzić, że zdecydowana większość osób korzystających z naszego bezpłatnego systemu doradczego deklaruje chęć wydania na samochód kwoty między 10 a 20 tys. zł. Drugi pod względem popularności zakres cenowy to między 20 a 30 tys. zł. Ogromnym wzięciem wciąż cieszą się również samochody za – maksymalnie – 10 tys. zł.

Co ciekawe, nasze statystyki świadczą o pewnym polaryzowaniu się zmotoryzowanej społeczności. Czwarty najpopularniejszy zakres cenowy, z którym użytkownicy zwracają się do naszego systemu doradczego o pomoc w wyborze kolejnego samochodu, obejmuje kwoty powyżej 120 tys. zł!


Zobacz także

Opel Astra Plug-in Hybrid po modernizacji

Opel Astra Plug-in Hybrid po modernizacji 2025-08-09

Stellantis systematycznie poszerza gamę modeli dostępnych z nowym napędem hybrydowym o mocy 195 KM. Od roku napęd ten stosowany jest m.in. Peugeocie 5008, a od niedawna - w Citroenie C5 Aircross i Oplu Grandland. Teraz z kolei trafia do Opla Astry.
Volkswagen Golf GTI Edition 50. Najmocniejszy w historii

Volkswagen Golf GTI Edition 50. Najmocniejszy w historii 2025-06-25

W 2026 roku Volkswagen Golf GTI będzie obchodził 50. rocznicę powstania. Z tej okazji niemiecki koncern zaprezentował Golf GTI Edition 50. Jest to najmocniejsza wersja tego modelu w historii.
Volkswageny Golf, T-Roc i Polo GTI i R taniej

Volkswageny Golf, T-Roc i Polo GTI i R taniej 2025-05-22

Jeśli ktoś zamierza kupić Volkswagena w wersji GTI albo R, czyli w najmocniejszych odmianach, to teraz jest na to dobry moment. Niemiecki producent zdecydował się na poważne obniżki cen.
Volkswagen Golf 8.5 Variant | Dobrze jest słuchać klientów

Volkswagen Golf 8.5 Variant | Dobrze jest słuchać klientów 2025-03-27

VW Golf to samochód, którego nikomu nie trzeba przedstawiać - ikona motoryzacji, która zbudowała segment aut kompaktowych. W 2019 roku na rynku pojawiła się ósma generacja tego modelu i wraz z tym coś w trybach niemieckiej machiny się zacięło. Auto...
Volkswagen Golf R to najszybszy Golf w historii

Volkswagen Golf R to najszybszy Golf w historii 2024-06-29

Na początku roku debiutował Volkswagen Golf po modernizacji. Na usportowioną wersję R przyszło więc nam poczekać pół roku. Teraz jednak kurtyna opadła i wiemy już wszystko tym samochodzie.
BMW 3 po modernizacji

BMW 3 po modernizacji 2024-06-12

BMW serii 3 i BMW M3 przeszły modernizację. To już kolejny lifting "trójki" typoszeregu G20/G21. Poprzedni przeprowadzono w 2021 roku, trzy lata po rynkowej premierze.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS