chceauto.pl
x

Opel Astra

Oceny użytkowników3.6719/5. Głosy: 1265
Ocena: 3.67/5
Głosy: 1265.

Wybierz rocznik

1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018

Opel Astra F (1993-2002)

Pierwsza generacja Astry (typoszereg F) pojawiła się w 1991 roku jako następca modelu Kadett. Samochód przetrwał w produkcji do roku 2000.

Mnogość wersji nadwoziowych i silnikowych sprawia, że w przypadku Astry niemal każdy kierowca znajdzie dla siebie coś odpowiedniego.

Podobnie, jak w przypadku innych starych konstrukcji Opla także i Astra miewa problemy z rdzą. Najbardziej narażone miejsca to: nadkola tylne, okolice uszczelek, doły drzwi.

Części mechaniczne są na ogół trwałe, chociaż samochody prześladuje parę typowych usterek. Niestety, w silnikach benzynowych często lubią zrywać się paski rozrządu. Lepiej, więc nie zwlekać z wymianą tego elementu i dla własnego bezpieczeństwa skrócić przebiegi między wymianami nawet do 40/50 tys. km. (pasek wymienia się wraz z pompą wodną). Częste są również awarie termostatów. Bardzo szybko rdzewieje układ wydechowy.

Samochody mają też problemy z zawieszeniem - wybijają się amortyzatory, łączniki stabilizatorów i końcówki drążków kierowniczych. Problemy sprawia też układ hamulcowy - dźwignia hamulca ręcznego pełni przeważnie jedynie funkcję dekoracyjną.

Trzeba pamiętać, że w przypadku tak starych samochodów praktycznie każda usterka ma prawo się zdarzyć. Dużą zaletą Astry jest jednak bardzo prosta konstrukcja i mnogość tanich części zamiennych.

Opel Astra G (1998-2009)

Astra drugiej generacji (typoszereg G) pojawiła się w 1998 roku. Zasadniczo produkcję zakończono w 2004 roku wraz z debiutem Astry III (H), tyle tylko, że model przemianowany na Astrę Classic nadal produkowany był w Gliwicach. I cieszył się takim powodzeniem, że ostatni samochód opuścił polską fabrykę dopiero w 2009 roku!

Samochód - poza nazwą - nie ma nic wspólnego ze swoim poprzednikiem. Zbudowano go na nowej płycie podłogowej. Auto charakteryzuje się raczej twardymi nastawami zawieszenia, może też sprawiać wrażenie ciasnego, chociaż dwu-, trzyosobowe rodziny nie powinny narzekać na brak miejsca.

Gama wersji nadwoziowych była bardzo szeroka. Największą popularnością cieszyły się hatchbacki (3- i 5-drzwiowe), nieco rzadziej kupowano kombi i sedany. Dla koneserów przeznaczono kabrioleta i coupe. Produkcję dwóch ostatnich wersji zakończono w 2005 roku. 3-drzwiowy hatchback zniknął z oferty rok wcześniej, a obecnie na rynku wtórnym cieszy się najmniejszym zainteresowaniem.

W ponurym stylistycznie wnętrzu dominują plastiki dobrej jakości, również obicia tapicerskie zniosą niejedno. W efekcie po zużyciu wnętrza trudno ocenić, czy samochód nie miał cofanego licznika.

Co ważne, Astra nie przysparza swoim właścicielom wielu stresów. Nadwozie jest zdecydowanie lepiej zabezpieczone przed korozją, niż u poprzednika (chociaż w starszych egzemplarzach rdza może występować na progach czy rantach błotników oraz pod uszczelkami), silniki i skrzynie biegów zniosą niejedno (benzynowe jednostki napędowe Opla znane są jednak z dużego apetytu na olej).

Zawieszenie Astry II to prosta i sprawdzona konstrukcja: z przodu zastosowano klasyczną kolumnę McPhersona, a z tyłu - trwałą belkę skrętną. W przednim zawieszeniu najczęściej poddają się końcówki drążków kierowniczych i łączniki stabilizatorów. W wahaczach można wymieniać sworznie i silentbloki, dzięki czemu koszt serwisu jest ograniczony do minimum. Minusy? Nieco gorsze prowadzenie niż u czołówki segmentu kompaktowego (np. Forda Focusa czy Golfa IV).

Niewielkie problemy może sprawiać układ hamulcowy (zapiekające się tłoczyska, nieszczelne bębny z tyłu).

Oferta jednostek napędowych jest bardzo szeroka. Najsłabszy silnik ma 1.2 l pojemności i 65 KM i z tego względu lepiej pominąć go milczeniem. Dobrym wyborem będzie prosta konstrukcyjnie, ośmiozaworowa jednostka 1.6 (dobrze współpracuje z instalacją LPG), sporą popularnością cieszą się również silniki 16-zaworowe 1.4 (90 KM) i 1.6 (101 KM). W wypadku tych silników trzeba pamiętać o regularnym serwisie, z wymianą rozrządu na czele.

Większe silniki (1.8 i 2.0) zużywają większe ilości paliwa, dlatego polecić je można ewentualnie kierowcom, którzy szukają osiągów.

W silnikach benzynowych na częste usterki narażone są zawory recyrkulacji spalin (EGR). Powtarzają się również awarie cewek zapłonowych oraz wycieki spod pokrywy zaworów i przy łączeniu ze skrzynią biegów. Koniecznością jest regularna kontrola poziomu oleju - praktycznie wszystkie jednostki Opla po prostu go zużywają.

Wśród silników wysokoprężnych najłatwiej o jednostkę o pojemności 1.7, chociaż z biegiem lat były to różne jednostki napędowe.

W najstarszych autach stosowano konstrukcję Opla oznaczoną 1.7 TD z turbo i wtryskiem pośrednim, która stosowana była jeszcze w Astrze I. Serwis jest tani, osiągi - słabe. Silnik 1.7 DTI pochodzi od Isuzu i ma wtrysk bezpośredni. To dobra konstrukcja, bezawaryjna, które dobrze łączy przyzwoite osiągi i niski koszt utrzymania. W 2003 roku silnik ten otrzymał wtrysk common-rail i oznaczenie CDTI (jednostki te znajdziemy m.in. w Astrach Classic).

Poza silnikami 1.7 w Astrze stosowano jeszcze diesle 2.0 DTI i 2.2 DTI. Oferują najlepsze osiągi, a ich rozrząd oparto na łańcuchu. Po stronie minusów zapisać trzeba awarie wtrysku oraz pękanie głowic, co nie jest oczywiście przypadłością nagminną.

Dobrym wyborem będzie również wyposażony we wtrysk common-rail silnik produkcji Fiata oznaczony 1.3 CDTI. To dobra jednostka, oferująca jednak marne osiągi.

Bogata oferta na rynku pojazdów używanych pozwala na znalezienie zadbanego egzemplarza z udokumentowaną przeszłością, który nie powinien sprawiać większych problemów. Na rynku wtórnym nie brakuje również egzemplarzy sprowadzonych, które zwykle oferowane są w niższych cenach. Problemem jest to, że często nie sposób zweryfikować rzeczywistego przebiegu i ewentualnej wypadkowości danego egzemplarza. Ryzyko jest więc znacznie wyższe.

Dobre wiadomości to te, że części zamienne są tanie, na rynku nie brakuje zamienników, a naprawy podejmie się każdy warsztat. W równie dobrych cenach kupimy elementy blacharskie.

Ciekawostkę stanowią wersje kabrio i coupe (nie mylić z trzydrzwiowym hatchbackiem). Oba nadwozia zostały zaprojektowane przez Bertone i ta właśnie firma zajmowała produkcją tych samochodów w latach 2000-2005.

Opel Astra H (2004-2014)

Trzecia generacja Astry (typoszereg H) weszła do sprzedaży w 2004 roku. Samochód produkowany jest m.in. przez polską fabrykę Opla w Gliwicach. Ostatnie egzemplarze zjechały z taśmy w 2012 roku. W 2006 roku nadwozie poddano delikatnej kuracji odmładzającej.

Z Astrą poprzedniej generacji wspólna jest jedynie nazwa. Typoszereg H zaprojektowany został od postaw w oparciu o nową płytę podłogową. Samochód pochwalić się może obszernym wnętrzem – rozstaw osi (przeszło 2,6 m) zapewnia dużą ilość miejsca w kabinie. Rodziny powinny zainteresować się zwłaszcza kombi i sedanem. Oba auta powstawały na wydłużonej platformie – rozstaw osi wynosił aż 2,7 m. Dwa ostatnie mogą się też pochwalić bagażnikami, których pojemność – nawet bez składania oparć tylnej kanapy – przekracza 500 litrów.

Skrajne opinie zbiera projekt kokpitu. Jedni chwalą go za intuicyjną obsługę, inni ganią za tandetne plastiki (łatwo się zarysowują) i niewyszukaną stylistykę. Trzeba się też pogodzić z przeciętną trwałością takich elementów, jak np. szybko łamiące się kratki nawiewów.

Częste awarie dotyczą układu klimatyzacji (sprężarki), figle płata też elektronika (falujące obroty, zawieszające się radia, usterki różnych czujników, centralnego zamka). Niestety, ceny niektórych elementów mogą nadszarpnąć niejedną kieszeń. Jeśli np. zepsuje się rezystor wentylatora chłodnicy, kupić trzeba będzie cały wentylator. Koszt takiej naprawy przekroczyć może nawet tysiąc złotych. Na szczęście, na tle klasowych rywali, samochód pochwalić się może całkiem wysoką trwałością.

Najbardziej poszukiwane na rynku wtórnym są auta z silnikami wysokoprężnymi. Ich cechy wspólne to bezpośredni wtrysk paliwa (Comon Rail) i turbodoładowanie, oraz fakt, że żaden nie jest konstrukcją własną Opla. Silniki o pojemności 1,7 litra pochodzą od Isuzu, pozostałe (1,3 l CDTI oraz 1,9 l CDTI) to włoskie konstrukcje Fiata. Osoby, które ponad osiągi stawiają koszty eksploatacji powinny zdecydować się na najsłabszą odmianę silnika 1,7 l CDTI o mocy 80 KM (59 KW) montowaną w latach 2004-2006. To jedyny motor, który nie jest wyposażony w dwumasowe koło zamachowe (oraz jedyny Diesel sprzęgany z pięciostopniową, ręczną skrzynią biegów – pozostałe mają przekładnie o sześciu przełożeniach).

Z rezerwą podchodzić należy do najmniejszego w gamie 1,3 l CDTI, który pojawił się w ofercie w 2005 roku. Niskie spalanie osiągnąć można jedynie w trasie (by poradzić sobie z obszernym nadwoziem niewielki motor wymaga wysokich obrotów), w samochodach, których kierowcy lubią wciskać w podłogę pedał gazu często dochodzi do rozciągnięcia łańcucha rozrządu i błyskawicznego zużycia sprzęgła. Jednostka nie toleruje też ubytków oleju – układ ma bardzo małą pojemność więc nawet niewielki wyciek może skończyć się koniecznością remontu.

Lepszą opinią cieszą się wysokoprężne 1,7 CDTI, które przez pewien czas wytwarzane były w fabryce w Gliwicach. Silnik uchodzi za trwały, ale naprawy – niestety – nie należą do tanich. W konstrukcji zastosowano np. nietypowy napęd pompy oleju paskiem rozrządu czy głowicę ze specjalnymi tulejami uszczelniającymi. Jeśli zauważymy ubytki oleju w pierwszej kolejności sprawdźmy pompę. Często dochodzi do uszkodzenia simmeringu uszczelniającego, olej potrafi przedostawać się na pasek rozrządu co może powodować jego pęknięcie lub przeskoczenie.

Najlepszym wyborem, przynajmniej jeśli chodzi o stosunek osiągi-koszty eksploatacji okazują się fiatowskie 1,9 CDTI. Duża popularność sprawia, że jednostki są dobrze znane większości mechaników, ceny części również nie należą do zaporowych. Szczególnie warta uwagi jest wersja o mocy 120 KM wyposażona w tańszą w naprawach (i trwalszą) ośmiozaworową głowicę (odmiana 150-konna ma 16 zaworów).

Wszystkie jednostki wysokoprężne łączą usterki zaworu recyrkulacji spalin, wtryskiwaczy i dwumasowych kół zamachowych. W przypadku nowszych roczników problemów może też przysporzyć filtr cząstek stałych.

Standardowo dla jednostek z wtryskiem typu Common Rail należy uważać na jakość tankowanego paliwa. Wymiana wtryskiwaczy kosztować może nawet kilka tysięcy złotych. Dotyczy to jednak wszystkich nowoczesnych silników wysokoprężnych. W trosce o kondycję turbosprężarek, pierścieni tłokowych i panewek radzimy też skrócić o - najlepiej o 2/3 - sugerowany przez producenta interwał wymiany oleju silnikowego!

Mniej problematyczne są z reguły samochody z silnikami benzynowymi, chociaż w ich przypadku również liczyć się trzeba z możliwością wystąpienia kosztownych usterek. Stosunkowo często psują się cewki zapłonowe co objawia się szarpaniem, dziurami w mocy lub paleniem na trzech cylindrach. Usterką trapiącą zwłaszcza jednostki o pojemności 1,4 l i 1,6 l (niezależnie od mocy) są wyrabiające się koła wałków rozrządu, które odpowiadają również za kąt wyprzedzenia zapłonu. Objawem usterki są stuki dochodzące z okolic głowicy – koszt naprawy – wyniesie około 2 tys. zł.

Pochwalić można za to trwałe i łatwe w naprawach zawieszenie. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, na tylnej osi pracuje podatna na skręcanie belka. Taki dobór komponentów zapewnia poprawne prowadzenie i – co najważniejsze – niewielkie koszty obsługi.

Opel Astra J (2009-2017)

Czwarta generacja Opla Astry (typoszereg J) debiutowała w czasie salonu samochodowego we Frankfurcie w 2009 roku. Samochód okazał się sporym sukcesem, a w produkcji przetrwał do 2015 roku.

Pojazd był zupełnie nową konstrukcją, którą zbudowano w oparciu o nową płytę podłogową Delta II. W stosunku do poprzednika poczyniono szereg zmian, które w znaczny sposób zwiększyły funkcjonalność wnętrza. Rozstaw osi powiększono aż o 71 mm, rozstaw kół przednich wzrósł o 56 mm a tylnych o 70 mm.
Auto zerwało z linią poprzednika - projekt nadwozia wzorowano na wprowadzonej wcześniej Insigni.

Samochód cieszył się w Europe dużą popularnością - jako jeden z niewielu kompaktów był w stanie zagrozić pozycji najpopularniejszego samochodu kompaktowego - Volkswagena Golfa.

Skąd taki sukces Opla Astry IV? Niewątpliwie wpływ na to miał ciekawy projekt nadwozia (ten styl jest kontynuowany w piątej generacji Astry), a także spora funkcjonalność i praktyczność oraz niezwykle obszerna gama nadwoziowa (sedan, kombi, hatchback), jak i silnikowa.

Wnętrze Astry nie każdemu przypadnie do gustu - na konsoli środkowej znajdziemy zatrzęsienie przycisków, których opanowanie nie musi być łatwe. Czy jednak jest to gorsze rozwiązanie niż ekran dotykowy, przez który trzeba się przeklikiwać, żeby dojść do interesujących nas ustawień? To kwestia dyskusyjna.

Pozycja za kierownicą jest dobra, fotele wygodne, linia okien wysoko poprowadzona, z tyłu miejsca jest tyle, ile można spodziewać się w kompakcie.

Gama jednostek napędowych, jeśli weźmiemy pod uwagę cały okres produkcji, obejmie kilkanaście silników. Dostępne były klasyczne wolnossące silniki benzynowe, jak również jednostki z doładowaniem, aż po dwulitrową, niezwykle mocną wersję OPC. Fani diesli również mieli w czym wymierać - począwszy od silnika 1.3 CDTI, przez dobrze znany 1.7 CDTI aż po 2.0 CDTI.

Wybierając jednostkę napędową trzeba zdawać sobie sprawę, że Opel Astra IV to samochód niezwykle ciężki (waży w zależności od wersji ok. 1400 kg). To ma wpływ zarówno na osiągi, jak i zużycie paliwa. Podstawowe silniki są nieco za słabe, przez co wcale nie będą mało palić.

Z drugiej strony im mniej skomplikowana konstrukcja, tym mniejszy poziom awaryjności. W Astrze najmniej ryzyka niosą silniki wolnossące 1.4 i 1.6. W doładowanych odmianach może już dochodzić do usterek np. klapek kolektora ssącego czy układu chłodzenia (1.4 turbo).

Wszystkie diesle posiadają (lub powinny...) filtr cząstek stałych, który podczas miejskiej eksploatacji ulega stopniowemu zatykaniu. Jeśli dzieje się to zbyt często, może świadczyć o zużyciu wtryskiwaczy.

Kłopoty mogą sprawiać manualne, sześciostopniowe skrzynie biegów, które montowano w autach z silnikami doładowanymi (zarówno benzynowymi, jak i wysokoprężnymi). Chodzi o przekładnie oznaczone symbole M32 (oraz spokrewniona M20, która była stosowana m.in. w Astrze H). Posiadają one wadę fabryczną, w wyniku której już po kilkudziesięciu tys. km przebiegu może dojść do zużycia łożysk, a w konsekwencji - zniszczenia skrzyni (z wybiciem dziury w obudowie włącznie).

Objawem zużycia łożysk są dochodzące ze skrzyni szumy, a także postępujące drganie lewarka. Wymiana kompletu łożysk (8 sztuk) powinna rozwiązać problem raz na zawsze (w sprzedaży są łożyska lepszej jakości). Przy czym naprawa to niestety koszt kilku tysięcy zł.

Większych problemów nie sprawiają za to turbosprężarki, które okazują się dość trwałe.

Pojawiać się mogę drobne usterki zawieszenia, dość szybko może się również zużyć koło dwumasowe (nie tylko diesle, również silnik 1.4 turbo).

Na rynku wtórnym oferta samochodów jest szeroka, dostępne są zarówno samochody z krajowych salonów, jak i importowane. Astra jest świetnie zabezpieczona przez korozją, dlatego ślady rdzy oznaczają wypadkową historię auta.

Największa liczba ofert obejmuje auta z silnikami 1.4 turbo i 1.7 CDTI, które przynajmniej w teorii stanowią najlepszy kompromis między kosztami użytkowania i osiągami. W praktyce jednak, w obu przypadkach może dojść do awarii, które zaburzą ten ekonomiczny rachunek.

Opel Astra K (2015-2018)

Opel Astra V debiutował we wrześniu 2015 roku na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie.

Karoseria nowego modelu jest niespełna 5 cm krótsza niż do tej pory. Astra K mierzy dokładnie 4,37 m długości. Auto jest też nieco niższe (dokładnie o 2,6 cm) od poprzednika. Wysokość nadwozia to 1,46 m.

Niewielka korekta wymiarów zewnętrznych idzie w parze ze znaczącą redukcją masy. Na tle poprzedników niektóre modele straciły aż 200 kg! Nawet najcięższy egzemplarz będzie przynajmniej o 120 kg lżejszy niż do tej pory. Na samym tylko nadwoziu udało się oszczędzić około 20 proc. masy (redukcja z 357 kg do 280 kg). Następnych 50 kg „urwano” dzięki zmianom w płycie podłogowej (wysokowytrzymała stal) czy konstrukcji zawieszenia i przeniesienia napędu.

Piąta generacja Opla Astra napędzana jest zupełnie nowymi silnikami. Wraz z autem zadebiutowały aż trzy nowe rodziny jednostek napędowych o mocach od 90 do 200 KM.

Przykładowe samochody

Opel Astra

Opel Astra K 1.6 CDTI 95 KM

2015, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 34 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyOceny2.50/5. Głosy: 2
Opel Astra

Opel Astra J OPC OPC 280 KM

2012, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 53 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
Opel Astra

Opel Astra J 1.4 Turbo 120 KM

2009, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 24 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Opel Astra

Opel Astra H 1.4 16V 90 KM

2004, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 12 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny3.45/5. Głosy: 20
Opel Astra

Opel Astra G 1.2 16V 65 KM

1998, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 4 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęOceny4.71/5. Głosy: 7
Opel Astra

Opel Astra F 1.4 16V 90 KM

1994, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 2 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyOceny4.00/5. Głosy: 4

Zobacz także

15-latek za 15 tys. zł. Oto prawdziwy obraz polskich dróg!

15-latek za 15 tys. zł. Oto prawdziwy obraz polskich dróg! 2018-11-22

To już prawie pewne. Wszystko wskazuje na to, że rok 2018 zamknie się liczbą przeszło 1 mln aut, które trafiły do Polski w ramach importu indywidualnego. Z informacji instytutu Samar wynika, że skumulowany wynik w ostatnich dwunastu miesiącach...
20 lat fabryki Opla w Polsce. Miałeś Astrę Classic?

20 lat fabryki Opla w Polsce. Miałeś Astrę Classic? 2018-09-03

Minęło właśnie 20 lat od uruchomienia polskiej fabryki Opla w Gliwicach. Pierwsze wyprodukowane w zakładzie auto - biała Astra Classic - zjechało z taśmy montażowej 31 sierpnia 1998 roku.W fabryce Opel Manufacturing Poland budowanych było kilka...
Najczęściej naprawiane auta w Polsce!

Najczęściej naprawiane auta w Polsce! 2018-01-05

Słowo „autodata” znane jest chyba każdemu mechanikowi w Europie. Firma jest liderem w dziedzinie oprogramowania zapewniającego dostęp do szczegółowej wiedzy technicznej dotyczącej budowy i serwisowania poszczególnych modeli pojazdów. Jej –...
Ćwierć miliona Opli Astra z Gliwic

Ćwierć miliona Opli Astra z Gliwic 2017-06-28

Zakład Opla w Gliwicach wyprodukował już 250 tys. egzemplarzy Opli Astra hatchback.Jubileuszowy egzemplarz ma czerwony kolor, napędzany jest silnikiem benzynowym 1.4 o mocy 150 KM i trafi na polskie drogi.Zakład Opla w Gliwicach jest jednym z...
Używane: Opel Astra IV (J)

Używane: Opel Astra IV (J) 2017-05-28

Czwarta generacja Opla Astry (typoszereg J) debiutowała w czasie salonu samochodowego we Frankfurcie w 2009 roku. Samochód okazał się sporym sukcesem, a w produkcji przetrwał do 2015 roku.Pojazd był zupełnie nową konstrukcją, którą zbudowano w...
Świetna sprzedaż Opla. Bestellerem Astra z Polski

Świetna sprzedaż Opla. Bestellerem Astra z Polski 2017-01-16

Opel znów odnotował znaczący wzrost rocznej sprzedaży. Według danych wstępnych producent samochodów z Rüsselsheim sprzedał w 2016 roku około 1,16 miliona pojazdów. Oznacza to wzrost w ujęciu rok do roku o około 46 000, czyli o 4 procent. Jest to...
Rekordowy rok Opla w Polsce

Rekordowy rok Opla w Polsce 2017-01-13

Mijający rok był wyjątkowo udany dla Opla na polskim rynku. Po rekordowym wyniku listopadowym, firma kontynuowała dobrą passę w grudniu. W ostatnim miesiącu zeszłego roku klienci kupili 3 877 samochodów osobowych i dostawczych niemieckiej marki, co...
Holden Astra. Z Gliwic do... Australii

Holden Astra. Z Gliwic do... Australii 2016-10-25

W fabryce Opla w Gliwicach rozpoczęto produkcję Holdena Astra. Samochód ten to popularna Astra z kierownicą po prawej stronie, która będzie trafiała do Australii i Nowej Zelandii.Astra to kolejny opracowany w Międzynarodowym Centrum Rozwoju...
Rekordowy popyt na nową Astrę

Rekordowy popyt na nową Astrę 2016-09-13

Zwycięstwo w plebiscycie "Samochód Roku 2016" przełożyło się na sprzedażowy sukces. Opel poinformował właśnie, że od momentu uruchomienia produkcji dealerzy w Europie przyjęli ponad 250 000 zamówień na Astrę w wersji pięciodrzwiowej i Sports...
Opel Astra 1.6 BiTurbo CDTI

Opel Astra 1.6 BiTurbo CDTI 2016-05-17

Opel Astra 1.6 Biturbo CDTI to najmocniejsza wysokoprężna wersja tego modelu, która właśnie trafia na rynek.Samochód jest napędzany silnikiem Diesla 1.6 CDTI, który generuje 160 KM mocy i 380 Nm momentu obrotowego. To wystarcza, by Astra BiTurbo CDTI...
20 lat Opla w Gliwicach

20 lat Opla w Gliwicach 2016-05-08

Dokładnie dwie dekady temu Gliwice zostały wybrane jako miejsce lokalizacji nowego zakładu produkcyjnego General Motors. Ta decyzja była przełomowym punktem w historii miasta, dającym potężny impuls dla jego rozwoju. Skala inwestycji oraz jej...
10 generacji kompaktowych Opli kombi

10 generacji kompaktowych Opli kombi 2016-05-03

Opel wprowadza właśnie na rynek 10. generację kompaktowego samochodu kombi. Z tej okazji przypominamy historię, która zaczęła się w 1963 roku prezentacją modelu Kadett A Caravan...
Najlepsze auta wg kobiet!

Najlepsze auta wg kobiet! 2016-03-08

Kobiety przy wyborze auta kierują się rozsądkiem, mniejsze znaczenie przywiązując do koloru i estetyki pojazdu... Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet firma AAA AUTO publikuje dane, według których płeć piękna jest bardziej skłonna do zakupu auta w...
Opel Astra Europejskim Samochodem Roku 2016

Opel Astra Europejskim Samochodem Roku 2016 2016-02-29

Wiemy już, które auto zwyciężyło w plebiscycie Car of the Year 2016. Jury złożone z 56 dziennikarzy motoryzacyjnych z całej Europy (w tym dwóch z Polski) podało właśnie wyniki prestiżowego konkursu. Warto przypomnieć, że w tym roku zrezygnowano...
Znamy finalistów COTY 2016

Znamy finalistów COTY 2016 2015-12-15

Jury złożone z 58 dziennikarzy motoryzacyjnych reprezentujących poszczególne rynki Starego Kontynentu opublikowało finałową siódemkę prestiżowego konkursu. Tym razem wśród ekspertów znalazło się dwóch Polaków – Wojciech Sierpowski i Maciej...
Opel Astra kombi. Nazywa się Sports Tourer

Opel Astra kombi. Nazywa się Sports Tourer 2015-09-10

Wiemy już, jak wygląda nowy Opel Astra Sports Tourer. Przedstawiciele Opla opublikowali pierwsze zdjęcia i informacje na temat nowego modelu, na kilka dni przed jego oficjalną premierą we Frankfurcie. Wymiary auta pozostały niemalże bez zmian. Nowy...
Opel Astra. Polskie ceny

Opel Astra. Polskie ceny 2015-09-08

Co prawda światowa premiera nowego Opla Astry jeszcze przed nami (odbędzie się na salonie we Frankfurcie w przyszłym tygodniu) to Polacy już mogą składać zamówienia na ten model. W związku z tym poznaliśmy już ceny.Startują one z poziomu 59 900...
Najchętniej sprowadzane w 2015 roku

Najchętniej sprowadzane w 2015 roku 2015-08-03

Prezentujemy dwudziestkę najchętniej sprowadzanych aut używanych w pierwszej połowie bieżącego roku.
Od Kadetta 1 do Astry K, czyli kompaktowe Ople

Od Kadetta 1 do Astry K, czyli kompaktowe Ople 2015-07-01

Ponad 24 mln sprzedanych samochodów Opel Kadett i Opel Astra to imponująca liczba. Przyjrzyjmy się historii kompaktowych Opli.
Opel Astra już oficjalnie!

Opel Astra już oficjalnie! 2015-06-01

Po serii „wycieków” Opel opublikował dziś zdjęcia kolejnej generacji modelu Astra. Samochód zadebiutować ma oficjalnie na wrześniowym salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie. Kształty nadwozia nawiązują do linii prototypu Opla Monza, jaki niemiecka...
Nowy Opel Astra w kamuflażu

Nowy Opel Astra w kamuflażu 2015-05-24

Już jesienią zadebiutuje nowa generacja Opla Astry. Obecnie producent prowadzi intensywne testy tego samochodu. Takie testy to doskonała okazja dla fotografów prasowych i konkurencji, by podejrzeć wygląd auta. Nic więc dziwnego, że producenci...
Opel Astra V oficjalnie

Opel Astra V oficjalnie 2015-05-06

Opel zdecydował się opublikować pierwsze oficjalne informacje dotyczące konstrukcji nowej Astry. Samochód, tak jak jego poprzednik, produkowany będzie w polskiej fabryce w Gliwicach. Piąte wcielenie Astry zaprojektowano od podstaw. Auto jest aż o 49 mm...
Oto najpopularniejsze nowe auta w Polsce

Oto najpopularniejsze nowe auta w Polsce 2015-05-04

Znamy już dane dotyczące rejestracji nowych aut w pierwszym kwartale bieżącego roku. Które marki i modele cieszą się w naszym kraju największym powodzeniem?Z danych instytutu Samar wynika, że niekwestionowanym liderem zestawienia pozostaje Skoda...
Polacy wolą używane. Króluje Audi!

Polacy wolą używane. Króluje Audi! 2015-04-14

Po raz kolejny wzrósł import używanych aut zza zachodniej granicy. W marcu w Polsce zarejestrowano po raz pierwszy 70 763 używane samochody pochodzące z prywatnego importu. To o przeszło 8 proc. więcej niż przed rokiem.Sumaryczny wynik po pierwszych...
Opel Astra OPC Extreme. Najszybsza!

Opel Astra OPC Extreme. Najszybsza! 2014-02-27

Opel Astra OPC Extreme to wyjątkowy pojazd. To właściwie wyczynowe auto wyścigowe z homologacją drogową. Premiera już wkrótce na salonie w Genewie.Samochód w prostej linii wywodzi się od wyścigowej wersji, która bierze udział w wyścigach...
Opel Astra OPC Extreme. Wyjątkowy!

Opel Astra OPC Extreme. Wyjątkowy! 2014-02-06

Opel znajduje się w trudnej sytuacji. Ta należąca do General Motors marka obecna jest wyłącznie na rynku europejskim, który od kilku lat pogrążony jest w kryzysie. Nic więc dziwnego, że Opel od kilku lat przynosi straty, a prostej recepty na ich...
Oto najpopularniejsze auta w Europie

Oto najpopularniejsze auta w Europie 2013-11-03

Śledząc kolejne wyniki sprzedaży nowych aut w Europie, nie sposób nie zadać sobie pytania „jak oni to robią”? Z najnowszego zestawienia przygotowanego przez firmę analityczną JATO Dynamics wynika, że absolutnym królem europejskiego rynku – po...
Używane: Opel Astra III (H)

Używane: Opel Astra III (H) 2013-07-10

Trzecia generacja Astry (typoszereg H) weszła do sprzedaży w 2004 roku. Samochód produkowany był m.in. przez polską fabrykę Opla w Gliwicach. Ostatnie egzemplarze zjechały z taśmy w 2012 roku. W 2006 roku nadwozie poddano delikatnej kuracji...
Opel Astra F okiem użytkownika

Opel Astra F okiem użytkownika 2013-04-06

Nikt o eksploatacji samochodu nie może powiedzieć więcej niż jego długoletni właściciel. Poniżej prezentujemy list naszego czytelnika, który jeździ tym samym egzemplarzem Opla Astry F od 15 lat!"Witajcie użytkownicy Astry F wersji sedan z silnikiem...
Polacy kupują coraz mniej samochodów

Polacy kupują coraz mniej samochodów 2013-01-06

W zeszłym roku w Polsce zarejestrowano 312 tys. 78 nowych samochodów, co oznacza spadek w stosunku do roku 2011 o 2,5 proc. Poinformował o tym monitorujący rynek samochodowy instytut Samar.Szczególnie fatalnie wypadł koniec roku. W grudniu do rejestru...
Nowy Opel już za 32 800 zł!

Nowy Opel już za 32 800 zł! 2012-11-14

Opel to kolejny producent, który pod koniec roku ogłosił akcję rabatową. Firma reklamuje ją co prawda, jako "Promocję 150 godzin", co ma nawiązywać do 150 lat marki Opel, ale zapewne nie przypadkiem ogłoszono ją właśnie teraz.Promocyjnymi cenami...
Opel Cascada. Całkiem nowe auto z Polski!

Opel Cascada. Całkiem nowe auto z Polski! 2012-09-05

Mamy świetną wiadomość dla pracowników polskiej fabryki Opla w Gliwicach. Jeszcze w tym roku ruszy tam produkcja zupełnie nowego auta - opartego konstrukcyjnie na Astrze kabrioletu o nazwie Opel Cascada. Chociaż samochód będzie mocno spokrewniony z...
Używane: Golf V. Kusi już tylko nazwa?

Używane: Golf V. Kusi już tylko nazwa? 2012-09-03

Piąta generacja Golfa trafiła do sprzedaży w 2003 roku. Samochód przetrwał w ofercie Volkswagena do roku 2008, kiedy to zastąpiła go kolejna seria bestselleru z Niemiec, z racji niewielkich zmian stylistycznych, nazywana przez złośliwców Golfem...
Nowy model Opla. Wyłącznie z Polski

Nowy model Opla. Wyłącznie z Polski 2012-08-21

W poniedziałek rano z taśmy produkcyjnej zakładu Opla w Gliwicach zjechała pierwsza Astra sedan. To już piąty model wytwarzany w tej fabryce.Pierwszy egzemplarz został pomalowany na kolor Phantom Grey, napędzany jest silnikiem 1.4 turbo o mocy 140KM,...
Nowy Opel Astra Sedan. Debiut w Moskwie!

Nowy Opel Astra Sedan. Debiut w Moskwie! 2012-08-17

Opel po raz pierwszy organizuje światową premierę swojego samochodu w Rosji. Prezentacja czterodrzwiowego modelu Astra Sedan nastapi w czasie Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Moskwie, który rozpocznie się 29 września. Stoisko Opla w Moskwie...
Sprzedaż nowych aut znów w dół...

Sprzedaż nowych aut znów w dół... 2012-07-20

Producenci samochodów znów mają powody do zmartwień. Jak wynika z raportu firmy badawczej JATO Dynamics europejski rynek nowych pojazdów skurczył się w pierwszej połowie bieżącego roku o 6,6 procenta. Największy - średnio aż 10,4 procentowy -...
Kupiłeś jedno z tych aut?

Kupiłeś jedno z tych aut? 2012-07-10

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego w specjalnym raporcie podsumował właśnie miniony rok. Którzy z producentów zaliczyć go mogą do udanych?Ze analiz PZPM na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów wynika, że najczęściej rejestrowanym...
Zobacz najpopularniejsze sportowe samochody w Polsce!

Zobacz najpopularniejsze sportowe samochody w Polsce! 2012-06-26

Tylko w zeszłym roku w Polsce sprzedano aż 763 samochody zaliczane do grupy Hot hatch. Nabywców znalazło też 537 sportowych aut sygnowanych znaczkiem jednej z licznych marek premium. Które samochody cieszą się w tych segmentach największą...
Opel Astra po liftingu. Z mocnym dieslem

Opel Astra po liftingu. Z mocnym dieslem 2012-06-15

Po wakacjach do salonów Opla trafi Astra po liftingu.Obecna generacja tego modelu debiutowała jesienią 2009. Jako pierwszy do salonów trafił pięciodrzwiowy hatchback, rok później oferta została poszerzona o kombi nazwie Sports Tourer, a pod koniec...
Oto nowy Opel Astra. Z Polski

Oto nowy Opel Astra. Z Polski 2012-06-11

Opel przedstawił pierwsze zdjęcia nowej Astry w wersji czterodrzwiowej. Samochód ten będzie produkowany wyłącznie w polskiej fabryce w Gliwicach.Sedan to już czwarta i ostatnia wersja nadwoziowa Astry IV po pięciodrzwiowym hatchbacku, trójdrzwiowej...
Tego jeszcze nie było. Octavia lepsza niż golf!

Tego jeszcze nie było. Octavia lepsza niż golf! 2012-06-06

Tym razem prezentujemy pełne wyniki klasyfikacji najgorszych i najlepszych, zdaniem Brytyjczyków, samochodów segmentu C. Mamy nadzieję, że ranking stworzony w oparciu o niemal 18 tysięcy ankiet wypełnionych przez kierowców w Wielkiej Brytanii pomoże...
Astra wyjeżdża z Niemiec. Trafia do Polski!

Astra wyjeżdża z Niemiec. Trafia do Polski! 2012-05-17

Przez Europę przetacza się fala kryzysu. Co ciekawe, producenci samochodów segmentu premium radzą sobie bardzo dobrze, jednak sprzedaż pojazdów popularnych marek spada.Ponad 20-procentowe pogorszenie wyników sprzedaży w zeszłym roku zanotowały m.in....
W Gliwicach ruszyła produkcja Astry OPC

W Gliwicach ruszyła produkcja Astry OPC 2012-05-16

14 maja z taśmy montażowej fabryki Opla w Gliwicach zjechał pierwszy seryjny Opel Astra w wersji OPC.Nowa Astra OPC jest napędzana turbodoładowanym, benzynowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności 2 litrów i mocy 280 KM. To oznacza,...
Francuzi pod ścianą. PSA łączy się z GM!

Francuzi pod ścianą. PSA łączy się z GM! 2012-05-14

W miniony weekend do polskich salonów Peugeota oficjalnie wjechał następca popularnego 207 – model 208. Chociaż większość dealerów hucznie świętowała to wydarzenie, francuska marka nie ma ostatnio powodów do radości. Sytuacja koncernu PSA...
Nowy Opel Astra OPC - super, ale drogo?

Nowy Opel Astra OPC - super, ale drogo? 2012-04-27

Opel ujawnił kolejne informacje techniczne na temat najmocniejszej wersji Astry, czyli OPC.Przypomnijmy, że samochód ten po raz pierwszy pokazano publicznie na salonie w Genewie w marcu. Astra OPC jest oparta na trzydrzwiowej wersji tego modelu o nazwie...
Opel Meriva. Mały nie znaczy ciasny!

Opel Meriva. Mały nie znaczy ciasny! 2012-04-18

Meriva to jeden z tych samochodów, o których, szukając dla siebie pojazdu z drugiej ręki, większość ludzi zdaje się zapominać. To błąd. Mały Opel potrafi zaoferować swojemu właścicielowi zaskakująco dużo. Pierwsza generacja Merivy...
Junior - miejski Opel. Zastąpi Agilę?

Junior - miejski Opel. Zastąpi Agilę? 2012-04-16

W nietypowy sposób, poprzez publikowany na Facebooku odcinkami komiks, Opel rozpoczął odtajnianie informacji na temat swojego najnowszego modelu.Samochód skrywa sie obecnie pod kodową nazwą Junior. Wiadomo już jednak, że nazwa rynkowa będzie inna,...
Opel Astra OPC - najmocniejszy w historii

Opel Astra OPC - najmocniejszy w historii 2012-02-08

Opel przyzwyczaił nas już do tego, że niemal każdy model prezentuje w wersji przygotowanej przez Opel Performance Center.Cechą charakterystyczną tych samochodów jest niebieski kolor nadwozia, świetne osiągi i litery OPC na klapie bagażnika.Dlatego...
To już prawdziwy dramat. Tylko co 127. Polaka stać na nowe auto!

To już prawdziwy dramat. Tylko co 127. Polaka stać na nowe auto! 2012-01-31

Jak wynika z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w zeszłym roku Polacy kupili 298 056 fabrycznie nowych samochodów. Dealerzy biją na alarm podkreślając, że to aż o 11 procent mniej, niż opuściło polskie salony w 2010 roku. Dane te nie...
Opel Astra II - samochód dla każdego

Opel Astra II - samochód dla każdego 2011-11-21

Astra drugiej generacji (typoszereg G) pojawiła się w 1998 roku. Zasadniczo produkcję zakończono w 2004 roku wraz z debiutem Astry III (H), tyle tylko, że model przemianowany na Astrę Classic nadal produkowany był w Gliwicach. I cieszył się takim...
Które kombi jest najlepsze?

Które kombi jest najlepsze? 2011-07-27

Wybór auta z nadwoziem typu kombi nie jest łatwy.Priorytetem jest przeważnie przestrzeń ładunkowa, ale dla wielu użytkowników ważne są również inne aspekty, jak chociażby poręczność (na którą składa się m.in. łatwość parkowania), czy...
Szukasz kompakta? A może Mercedes?

Szukasz kompakta? A może Mercedes? 2011-07-12

Niezależnie od producenta, wszystkie te pojazdy zbudowane są wg jednego wzorca – mają pięciodrzwiowe, dwubryłowe nadwozie, niewielkie wymiary i zbliżone, dwubryłowe sylwetki.Na szczęście, decydując się na auto segmentu C nie musimy ograniczać...
Te auta kochają Niemcy. Ty też?

Te auta kochają Niemcy. Ty też? 2011-06-07

Niemiecki rynek motoryzacyjny rządzi się swoimi prawami. Mimo wielu milionów euro wydawanych każdego roku na reklamę przez producentów z Japonii, Włoch czy Francji, w czołówce najchętniej kupowanych pojazdów, za Odrą, od wielu lat plasują się...
720 tysięcy używanych...

720 tysięcy używanych... 2011-03-09

W 2010 roku do Polski sprowadzono 718 286 samochodów używanych - wynika z komunikatu Ministerstwa Finansów.Ze względu na nadchodzącą zmianę rocznika, a tym samym spadek wartości samochodów, w grudniu import zmalał z 52 564 w listopadzie do 37 666...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.