chceauto.pl
x
Nowy system infotainment Porsche

Nowy system infotainment Porsche

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2022-01-24
Porsche udoskonala swój system informacyjno-rozrywkowy. Najnowsza, szósta generacja Porsche Communication Management (PCM), dostępna w modelach 911, Taycan, Cayenne i Panamera, oferuje wiele nowych rozwiązań oraz funkcji. Należą do nich pierwsza natywna integracja usługi Spotify, odświeżony interfejs, dodatkowo zoptymalizowane sterowanie głosowe (Pilot głosowy), bezprzewodowe połączenie Android Auto, a także lepsze planowanie przystanków na ładowanie w przypadku modeli z napędem elektrycznym.

Zoptymalizowany interfejs użytkownika PCM

PCM VI generacji
PCM VI generacji
Nowe, kolorowe ikony zmienionego interfejsu użytkownika ułatwiają „poruszanie się” po menu PCM 6.0. Porsche dokonało tych korekt, opierając się na sugestiach swoich klientów. Oprócz bardziej przejrzystego prezentowania informacji aktualizacja PCM obejmuje udoskonalenie Pilota głosowego. Zintegrowany asystent głosowy działa teraz lepiej i usprawnia dostęp do szeregu funkcji. Należą do nich: wiadomości, instrukcja obsługi oraz strumieniowe przesyłanie muzyki w samochodzie.

Natywna integracja Spotify

PCM VI generacji
PCM VI generacji
W odświeżonym PCM 6.0 kierowcy Porsche mają bezpośredni dostęp do ulubionych utworów oraz podcastów w Spotify. Klienci Spotify Premium mogą powiązać swoje konto z samochodem za pomocą identyfikatora Porsche ID i korzystać z usługi jako dodatkowego źródła multimediów. Pojazd uzyskuje bezpośrednią łączność z dostawcą strumieniowego przesyłania muzyki bez konieczności używania smartfona.

Integracja Spotify zapewnia natychmiastowy dostęp do ponad 70 mln utworów i 3,2 mln podkastów, a wszystkie potrzebne dane są zawarte w Porsche Connect. Aplikacja wyświetla również wszystkie zapisane listy utworów i oferuje funkcję Like oraz nową opcję Go to Radio, która wyszukuje utwór podobny do aktualnie odtwarzanego.

Lepsze algorytmy Planera ładowania

PCM VI generacji
PCM VI generacji
Ze względu na ograniczony zasięg i rzadką sieć ładowarek w przypadku samochodów elektrycznych kluczowe znaczenie ma dobre zaplanowanie trasy przejazdu – i dlatego Porsche dopracowało obliczanie sesji ładowania w Planerze ładowania. Zoptymalizowany algorytm nadaje większy priorytet stacjom, które oferują wyższą moc (szybsze ładowanie), i efektywniej planuje postoje na ładowanie.

Również tych ulepszeń dokonano, bazując na opiniach klientów. Dodatkowo przy obliczaniu całkowitego czasu jazdy Planer ładowania uwzględnia teraz czas potrzebny na rozpoczęcie oraz zakończenie procesu ładowania na stacji. Dzięki temu kierowca wie, kiedy naprawdę dojedzie do celu, a nie kiedy dojechałby samochodem spalinowym.

Aby uzyskać lepszy ogląd sytuacji, wprowadzono też funkcję dynamicznego powiększania stacji ładowania na mapie w trakcie podróży. System pokazuje wszystkie dostępne możliwości ładowania w bezpośrednim sąsiedztwie – łącznie z tymi, które są aktualnie używane. W szerszym widoku wyświetlacz ogranicza się tylko do stacji szybkiego ładowania. Nowy filtr umożliwia sortowanie punktów według mocy ładowania. Ponadto system nawigacji PCM 6.0 oferuje zmodyfikowane monitorowanie trasy, pozwalające indywidualnie wyświetlać lub ukrywać istotne zdarzenia podczas podróży.

Nowe funkcje są już standardem w każdym nowo skonfigurowanym Porsche 911, Taycan, Cayenne i Panamera. Dokładny zakres funkcji zależy od wyposażenia oraz typu zespołu napędowego samochodu.

Nowy system infotainment Porsche - GALERIA ZDJĘĆ

Nowy system infotainment PorscheNowy system infotainment PorscheNowy system infotainment PorscheNowy system infotainment Porsche

Zobacz także

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid i Panamera GTS. Na szczycie gamy

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid i Panamera GTS. Na szczycie gamy 2024-07-25

Panamera to samochód, który łączy komfort jazdy z typową dla Porsche sportową charakterystyką. Teraz do gamy modelu dołączają dwa szczególnie mocne warianty: Panamera GTS jest dynamiczną sportową limuzyną, a Panamera Turbo S E-Hybrid plasuje się...
Porsche 911 po modernizacji. Nowością napęd T-Hybrid

Porsche 911 po modernizacji. Nowością napęd T-Hybrid 2024-06-06

Porsche 911 zostało zmodernizowane. Nowe 911 Carrera GTS to pierwsze 911 dopuszczone do ruchu drogowego wyposażone w napęd hybrydowy o wysokich osiągach. Nowo opracowany, innowacyjny układ napędowy z jednostką o pojemności skokowej 3,6 l zapewnia dobre...
Porsche 911 z napędem hybrydowym nadjeżdża

Porsche 911 z napędem hybrydowym nadjeżdża 2024-05-15

Po raz pierwszy w 61-letniej historii Porsche 911 model ten otrzyma hybrydowy zespół napędowy. Samochód z nowym napędem był testowany w różnych warunkach na całym świecie, od warunków zimowych bo upalne, jak miało to miejsce w trakcie końcowych...
Porsche Cayenne GTS po modernizacji z większą mocą

Porsche Cayenne GTS po modernizacji z większą mocą 2024-05-05

Skrót GTS pochodzi od słów Gran Turismo Sport, co w praktyce oznacza mocne wersje napędowe. Cayenne GTS wyróżnia zmodyfikowane zawieszenie ze zmniejszonym o 1 cm prześwitem. Samochód jest teraz standardowo wyposażony w adaptacyjne zawieszenie...
Porsche Taycan Turbo GT. Najmocniejsze w historii

Porsche Taycan Turbo GT. Najmocniejsze w historii 2024-03-13

Porsche poszerza gamę elektrycznego modelu Taycan o najmocniejsze warianty: Turbo GT i Turbo GT z pakietem Weissach. Ten ostatni jest w szczególności przystosowany do jazdy torowej. Na rzecz jeszcze lepszego stosunku mocy do masy pozbawiono go tylnych...
Porsche Panamera E-Hybrid. Nowe hybrydy plug-in

Porsche Panamera E-Hybrid. Nowe hybrydy plug-in 2024-02-29

Porsche kontynuuje wzmacnianie oferty układów napędowych Panamery. Nowe warianty to Panamera 4 E-Hybrid i Panamera 4S E-Hybrid, czyli dwie mocne hybrydy plug-in.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS