W 1994 roku model znów poddano głębszym przeróbkom i oznaczono wewnętrznie jako
993. Jak się okazała, była to ostatnia generacja z silnikiem chłodzonym powietrzem. W modelu tym zmieniono zawieszenie, przeprowadzono lifting nadwozia i po raz kolejny podniesiono moc (początkowo do 272, a od 1996 roku - do 286 KM). Samochód w wersji
Carrera 4 otrzymał zmieniony system napędu wszystkich kół, pojawiła się również lekka wersja RS z silnikiem 3,8 o mocy 300 KM i tylnym napędzie.
W 1993 roku debiutowała
911 Turbo, pierwsza z dwoma turbosprężarkami i napędem na wszystkie koła. Moc sięgnęła 408 KM.
Aż trudno w to uwierzyć, ale pierwsze Porsche 911 z silnikiem chłodzonym cieczą pojawiło się w 1998 roku (oznaczenie 996). Tym samym, po 34 latach pożegnano jednostki chłodzone powietrzem. Nowy model otrzymał dość znacznie zmienione nadwozie i sprzedawany był w wielu wersjach (Carrera, Carrera 4, Carrera 4S, GT3, GT2 i Turbo o mocy 420 KM). Pojemność silnika początkowo wynosiła 3,4 l (moc 300 KM). W 2002 roku powiększono ją do 3,6 l (moc 320 KM).
W 2005 roku zaprezentowano generację oznaczoną
997. Auto otrzymało zmodyfikowane nadwozie (m.in. współczynnik oporu powietrza spadł do 0,28). Podobnie jak poprzednik (z którym zresztą seria 997 jest blisko spokrewniona) nowy model dostępny był w wielu odmianach - każda mocniejsza, ale jednocześnie bardziej ekonomiczna.
Bazowa carrera posiada silnik 3,6 o mocy 325 KM,
Carrera S - 3,8 o mocy 355 KM. W 2005 ofertę poszerzono o wersje czteronapędowe (
Carrera 4 i 4S). Z kolei moc wersji
Turbo podniesiono do 480 KM. Samochód ten otrzymał nowy typ napędu wszystkich kół, znany z modelu Cayenne.
W 2009 przeprowadzono lifting wszystkich wersji, przy tej okazji w
911 Turbo pojawił się nowy silnik o pojemności 3,8 l (wcześniej montowano 3,6) i mocy 493 KM. W 2010 roku debiutowało Turbo S z silnikiem o mocy 523 KM. Nie zabrakło również wersji GT3, GT3 RS i GT2.
Na salonie we Frankfurcie we wrześniu 2011 roku zaprezentowano kolejną nową generację 911 oznaczoną
991. Na początek zaprezentowano tylko bazowe wersje:
Carrera (3,4 l, 350 KM) i
Carrera S (3,8 l, 400 KM). Rok później, na salonie paryskim zadebiutowały wersje 4-napędowe:
Carrera 4 i
Carrera 4S.