Nowe Porsche 911 to najbardziej zaawansowana i najszybsza wersja tego modelu w historii. Samochód otrzymał napęd hybrydowy, ale trzeba przyznać, że osiągi są imponujące.
- Porsche 911 Turbo S. Napęd
- Porsche 911 Turbo S. Hamulce i zawieszenie
- Porsche 911 Turbo S. Wyposażenie
- Porsche 911 Turbo S. Ceny i premiera rynkowa
Porsche 911 Turbo S. Napęd
Źródłem mocy nowego Porsche 911 Turbo S jest hybrydowy układ napędowy, który generuje 711 KM. Dzięki temu nowe 911 Turbo S jest najmocniejszym seryjnie produkowanym 911 w dotychczasowej historii.
Systemowy moment obrotowy wynosi 800 Nm i jest generowany w ekstremalnie rozległym zakresie od 2300 do 6000 obr./min. Natomiast maksymalna moc jest osiągana między 6500 a 7000 obr./min. Wykonany w technologii 400V układ napędowy T-Hybrid pozwolił zwiększyć moc względem poprzednika o 61 KM.

Porsche 911 Turbo S
Układ napędowy T-Hybrid zadebiutował w 2024 roku w 911 Carrera GTS. Na potrzeby nowego 911 Turbo S został znacząco udoskonalony: podczas gdy GTS korzysta z pojedynczej elektrycznej turbosprężarki eTurbo, w nowym Turbo S zastosowano aż dwie takie turbosprężarki. Duet eTurbo przyczynia się nie tylko do znaczącego przyrostu osiągów, ale i poprawia responsywność zespołu napędowego.
Akumulator wysokonapięciowy o pojemności 1,9 kWh jest taki sam jak ten stosowany w 911 Carrera GTS. Siłę napędową do napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) przekazuje 8-biegowa przekładnia PDK ze zintegrowanym silnikiem elektrycznym.
Sprint do 100 km/h zajmuje nowemu 911 Turbo S z nadwoziem coupé 2,5 s, o 0,2 s krócej niż poprzednikowi. Osiągnięcie 200 km/h trwa 8,4 s, co oznacza poprawę o 0,5 s. Prędkość maksymalna nowego 911 Turbo S wynosi 322 km/h.

Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S. Hamulce i zawieszenie
Nowe 911 Turbo S waży o 85 kilogramów więcej od poprzednika. Wzrost masy został zrekompensowany we wszystkich obszarach istotnych dla dynamiki jazdy. Najlepszym dowodem jest tu czas okrążenia północnej pętli Nürburgringu. W ramach końcowych jazd rozwojowych, przeprowadzonych jesienią 2024 roku, lekko zakamuflowany egzemplarz 911 Turbo S pod nadzorem notarialnym osiągnął czas 7:03,92 min – to o około 14 s szybciej niż poprzednik.
Do wysokich osiągów inżynierowie Porsche dostosowali wszystkie kluczowe układy i elementy samochodu. Tylna oś jest teraz wyposażona w opony szersze o 10 mm w porównaniu z poprzednikiem – w rozmiarze 325/30 ZR 21. Z przodu, podobnie jak wcześniej, zamontowano ogumienie 255/35 ZR 20.

Porsche 911 Turbo S
Standardowy układ hamulcowy Porsche z ceramiczno-karbonowymi tarczami (Porsche Ceramic Composite Brake – PCCB), zaopatrzony w nowe klocki hamulcowe, potrafi wytrzymać ogromne obciążenia. Inżynierowie zwiększyli średnicę tylnych tarcz z 390 mm do 410 mm. Z przodu zastosowano tarcze o średnicy 420 mm. Oznacza to, że nowe 911 Turbo S ma największy układ hamulcowy PCCB, jaki Porsche kiedykolwiek zamontowało w dwudrzwiowym modelu.
Układ napędowy T-Hybrid z wysokonapięciową instalacją elektryczną pozwolił inżynierom Porsche seryjnie wyposażyć 911 Turbo S w elektrohydraulicznie sterowany system Porsche Dynamic Chassis Control (ehPDCC). Ogranicza on tendencję do poprzecznych przechyłów w trakcie zmiany kierunku jazdy i zwiększa zwinność podczas wchodzenia oraz wychodzenia z zakrętu.

Porsche 911 Turbo S
System korzysta z krzyżowo połączonych aktywnych drążków sprzęgających, w których za regulację ciśnienia – w zależności od sytuacji na drodze – odpowiada natężenie przepływu oleju. Dzięki generowaniu sił pomocniczych stabilizatory utrzymują samochód w równowadze.
Porsche 911 Turbo S. Wyposażenie
Jako coupe 911 Turbo S jest standardowo oferowane w wersji dwumiejscowej. Na życzenie bez dopłaty można zamówić tylne siedzenia. Natomiast kabriolet jest dostarczany w konfiguracji 2+2.

Porsche 911 Turbo S
Porsche standardowo wyposaża nowe 911 Turbo S w reflektory LED Matrix HD z innowacyjnymi funkcjami oświetlenia, które odczuwalnie zwiększają bezpieczeństwo jazdy nocą. Seryjne są również: pakiet Sport Chrono ze wskazaniem temperatury opon, specjalnie dostrojone zawieszenie PASM, elektrohydrauliczna stabilizacja przechyłów PDCC oraz tytanowy sportowy układ wydechowy.
Bazowa specyfikacja obejmuje również m.in. adaptacyjne fotele sportowe Plus z 18-kierunkową regulacją elektryczną, pamięcią ustawień oraz napisem „turbo S” na zagłówkach. Specyficzne dla wariantu Turbo S wytłoczenia na siedzeniach i panelach drzwi na nowo interpretują charakterystyczne cechy designu pierwszego 911 Turbo (typoszereg 930). Dla coupé na życzenie dostępne są składane, lekkie fotele kubełkowe, znane z 911 GT3.

Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S. Ceny i premiera rynkowa
Nowe Porsche 911 Turbo S można już zamawiać w cenie 1 373 000 zł. 911 Turbo S Cabriolet kosztuje od 1 442 000 zł. Dostawy w Europie rozpoczną się na przełomie 2025 i 2026 roku.