chceauto.pl
x
Porsche 911 Turbo S oficjalnie

Porsche 911 Turbo S oficjalnie

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2025-09-07

Nowe Porsche 911 to najbardziej zaawansowana i najszybsza wersja tego modelu w historii. Samochód otrzymał napęd hybrydowy, ale trzeba przyznać, że osiągi są imponujące.

  1. Porsche 911 Turbo S. Napęd
  2. Porsche 911 Turbo S. Hamulce i zawieszenie
  3. Porsche 911 Turbo S. Wyposażenie
  4. Porsche 911 Turbo S. Ceny i premiera rynkowa

Porsche 911 Turbo S. Napęd

Źródłem mocy nowego Porsche 911 Turbo S jest hybrydowy układ napędowy, który generuje 711 KM. Dzięki temu nowe 911 Turbo S jest najmocniejszym seryjnie produkowanym 911 w dotychczasowej historii.

Systemowy moment obrotowy wynosi 800 Nm i jest generowany w ekstremalnie rozległym zakresie od 2300 do 6000 obr./min. Natomiast maksymalna moc jest osiągana między 6500 a 7000 obr./min. Wykonany w technologii 400V układ napędowy T-Hybrid pozwolił zwiększyć moc względem poprzednika o 61 KM.
Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S
Układ napędowy T-Hybrid zadebiutował w 2024 roku w 911 Carrera GTS. Na potrzeby nowego 911 Turbo S został znacząco udoskonalony: podczas gdy GTS korzysta z pojedynczej elektrycznej turbosprężarki eTurbo, w nowym Turbo S zastosowano aż dwie takie turbosprężarki. Duet eTurbo przyczynia się nie tylko do znaczącego przyrostu osiągów, ale i poprawia responsywność zespołu napędowego.

Akumulator wysokonapięciowy o pojemności 1,9 kWh jest taki sam jak ten stosowany w 911 Carrera GTS. Siłę napędową do napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) przekazuje 8-biegowa przekładnia PDK ze zintegrowanym silnikiem elektrycznym.

Sprint do 100 km/h zajmuje nowemu 911 Turbo S z nadwoziem coupé 2,5 s, o 0,2 s krócej niż poprzednikowi. Osiągnięcie 200 km/h trwa 8,4 s, co oznacza poprawę o 0,5 s. Prędkość maksymalna nowego 911 Turbo S wynosi 322 km/h.
Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S

Porsche 911 Turbo S. Hamulce i zawieszenie

Nowe 911 Turbo S waży o 85 kilogramów więcej od poprzednika. Wzrost masy został zrekompensowany we wszystkich obszarach istotnych dla dynamiki jazdy. Najlepszym dowodem jest tu czas okrążenia północnej pętli Nürburgringu. W ramach końcowych jazd rozwojowych, przeprowadzonych jesienią 2024 roku, lekko zakamuflowany egzemplarz 911 Turbo S pod nadzorem notarialnym osiągnął czas 7:03,92 min – to o około 14 s szybciej niż poprzednik.

Do wysokich osiągów inżynierowie Porsche dostosowali wszystkie kluczowe układy i elementy samochodu. Tylna oś jest teraz wyposażona w opony szersze o 10 mm w porównaniu z poprzednikiem – w rozmiarze 325/30 ZR 21. Z przodu, podobnie jak wcześniej, zamontowano ogumienie 255/35 ZR 20.
Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S
Standardowy układ hamulcowy Porsche z ceramiczno-karbonowymi tarczami (Porsche Ceramic Composite Brake – PCCB), zaopatrzony w nowe klocki hamulcowe, potrafi wytrzymać ogromne obciążenia. Inżynierowie zwiększyli średnicę tylnych tarcz z 390 mm do 410 mm. Z przodu zastosowano tarcze o średnicy 420 mm. Oznacza to, że nowe 911 Turbo S ma największy układ hamulcowy PCCB, jaki Porsche kiedykolwiek zamontowało w dwudrzwiowym modelu.

Układ napędowy T-Hybrid z wysokonapięciową instalacją elektryczną pozwolił inżynierom Porsche seryjnie wyposażyć 911 Turbo S w elektrohydraulicznie sterowany system Porsche Dynamic Chassis Control (ehPDCC). Ogranicza on tendencję do poprzecznych przechyłów w trakcie zmiany kierunku jazdy i zwiększa zwinność podczas wchodzenia oraz wychodzenia z zakrętu.
Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S
System korzysta z krzyżowo połączonych aktywnych drążków sprzęgających, w których za regulację ciśnienia – w zależności od sytuacji na drodze – odpowiada natężenie przepływu oleju. Dzięki generowaniu sił pomocniczych stabilizatory utrzymują samochód w równowadze.

Porsche 911 Turbo S. Wyposażenie

Jako coupe 911 Turbo S jest standardowo oferowane w wersji dwumiejscowej. Na życzenie bez dopłaty można zamówić tylne siedzenia. Natomiast kabriolet jest dostarczany w konfiguracji 2+2.
Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S
Porsche standardowo wyposaża nowe 911 Turbo S w reflektory LED Matrix HD z innowacyjnymi funkcjami oświetlenia, które odczuwalnie zwiększają bezpieczeństwo jazdy nocą. Seryjne są również: pakiet Sport Chrono ze wskazaniem temperatury opon, specjalnie dostrojone zawieszenie PASM, elektrohydrauliczna stabilizacja przechyłów PDCC oraz tytanowy sportowy układ wydechowy.

Bazowa specyfikacja obejmuje również m.in. adaptacyjne fotele sportowe Plus z 18-kierunkową regulacją elektryczną, pamięcią ustawień oraz napisem „turbo S” na zagłówkach. Specyficzne dla wariantu Turbo S wytłoczenia na siedzeniach i panelach drzwi na nowo interpretują charakterystyczne cechy designu pierwszego 911 Turbo (typoszereg 930). Dla coupé na życzenie dostępne są składane, lekkie fotele kubełkowe, znane z 911 GT3.
Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S

Porsche 911 Turbo S. Ceny i premiera rynkowa

Nowe Porsche 911 Turbo S można już zamawiać w cenie 1 373 000 zł. 911 Turbo S Cabriolet kosztuje od 1 442 000 zł. Dostawy w Europie rozpoczną się na przełomie 2025 i 2026 roku.

Porsche 911 Turbo S oficjalnie - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche 911 Turbo S oficjalniePorsche 911 Turbo S oficjalniePorsche 911 Turbo S oficjalniePorsche 911 Turbo S oficjalniePorsche 911 Turbo S oficjalniePorsche 911 Turbo S oficjalniePorsche 911 Turbo S oficjalnie

Zobacz także

Porsche 911 Carrera 4S. Nowość z napędem 4x4

Porsche 911 Carrera 4S. Nowość z napędem 4x4 2025-07-06

Porsche wzbogaca gamę 911 o trzy kolejne odmiany. Najnowsze wcielenie 911 Carrera 4S trafia na rynek jako coupé i kabriolet. Wraz z 911 Targa 4S uzupełniają one portfolio poniżej znacznie mocniejszych modeli GTS. Tym samym liczba wariantów 911 z napędem...
Nowe Porsche 911 Carrera S. Tak szybkiego nie było

Nowe Porsche 911 Carrera S. Tak szybkiego nie było 2025-01-08

Porsche ponownie wprowadza na rynek 911 Carrera S, które wypełni lukę pomiędzy 911 Carrera a 911 Carrera GTS T-Hybrid. Układ napędowy "eski" został udoskonalony i osiąga teraz poziom mocy zarezerwowany wcześniej dla poprzedniego 911 Carrera GTS.
Porsche 911 GT3. Polskie ceny

Porsche 911 GT3. Polskie ceny 2024-12-07

W 25. rocznicę premiery legendarnego modelu, Porsche wprowadza na polski rynek nowe 911 GT3 – samochód , który nadaje się nie tylko do codziennej jazdy, ale również przejażdżek na torze.
Porsche 911 Carrera T. Lekkie i tylko z manualem

Porsche 911 Carrera T. Lekkie i tylko z manualem 2024-11-04

Porsche wzbogaca gamę 911 o lekki wariant 911 Carrera T. Za sprawą lekkiego oszklenia, ograniczonej izolacji oraz ręcznej skrzyni 6-biegowej 911 Carrera T w najlżejszej konfiguracji, z fotelami w pełni kubełkowymi, waży zaledwie 1478 kilogramów. W...
Porsche 911 Turbo 50 Years

Porsche 911 Turbo 50 Years 2024-08-19

Aby uczcić 50. urodziny 911 Turbo, Porsche wprowadza na rynek wersję jubileuszową. 911 Turbo 50 Years łączy wysokie osiągi z ekskluzywnymi elementami stylistycznymi. Porsche ograniczyło produkcję 911 Turbo 50 Years, bazującym na ostatniej generacji...
Porsche 911 po modernizacji. Nowością napęd T-Hybrid

Porsche 911 po modernizacji. Nowością napęd T-Hybrid 2024-06-06

Porsche 911 zostało zmodernizowane. Nowe 911 Carrera GTS to pierwsze 911 dopuszczone do ruchu drogowego wyposażone w napęd hybrydowy o wysokich osiągach. Nowo opracowany, innowacyjny układ napędowy z jednostką o pojemności skokowej 3,6 l zapewnia dobre...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS