chceauto.pl
x
Nowe silniki i skrzynie biegów Toyoty

Nowe silniki i skrzynie biegów Toyoty

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2016-12-07 Opinie
Toyota wprowadzi na rynek nowe silniki, przekładnie i napędy hybrydowe, opracowane w technologii Toyota New Global Architecture.

Proces wprowadzania na rynek nowych napędów i przekładni rozpocznie się już w 2017 roku. Toyota zakłada, że do 2021 roku w nowe napędy będzie wyposażone co najmniej 60% sprzedawanych samochodów Toyoty i Lexusa.

Japońska firma opracowała 17 nowych wersji 9 silników, w tym nowy 2.5-litrowy silnik benzynowy, 4 nowe przekładnie w 10 wersjach i 6 nowych napędów hybrydowych w 10 wersjach.

Nowy silnik
Nowy silnik
Toyota rozpoczęła wprowadzanie nowej technologii Toyota New Global Architecture do procesu projektowania i produkcji nowych modeli od platform podłogowych. Pierwszym modelem zbudowanym na platformie TNGA jest Prius 4. generacji. W 2017 roku na rynku zadebiutuje także crossover C-HR oraz Prius Plug-in Hybrid. Nowe platformy będą stopniowo wprowadzane do wszystkich modeli japońskiego producenta.

Platformy TNGA całkowicie zmieniają strukturę samochodu – auto ma niżej położony środek ciężkości oraz maskę, zyskuje większą stabilność, lepszą dynamikę i komfort prowadzenia.

Nowa jednostka sterująca
Nowa jednostka sterująca
Nowa linia silników spalinowych o nazwie Dynamic Force Engines wyróżnia się większą dynamiką, lepszą elastycznością i niskim zużyciem paliwa. Jednostki te zostały zaprojektowane od podstaw, będą wykorzystywały technologię szybkiego spalania i inteligentny system zmiennych faz rozrządu.

Jednym z nowo opracowanych silników jest 2.5-litrowa jednostka benzynowa o najlepszej na świecie wydajności cieplnej, która sięga 40 procent w konwencjonalnych samochodach spalinowych i 41 procent, gdy silnik stanowi element napędu hybrydowego. Udało się to osiągnąć m.in. dzięki ograniczeniom strat energii w systemach chłodzenia i układzie wydechowym.

Toyota Dynamic Force Engine:



Nowe 8- i 10-biegowe automatyczne skrzynie biegów (Direct Shift-8AT i Direct Shift-10AT) zostały tak zaprojektowane, żeby zwiększyć ich wydajność. Nowe przekładnie są bardziej kompaktowe i lżejsze od dotychczas używanych, zmniejszają przy tym zapotrzebowanie samochodu na paliwo. Niższy środek ciężkości przyczynia się do większej stabilności prowadzenia. Przekładnie reagują na przyspieszanie szybko i płynnie, zwiększając komfort jazdy.

Toyota Direct Shift 8AT i Direct Shift 10AT:



W napędzie hybrydowym 1.8 zastosowanym w Priusie 4. generacji zastosowano technologie ograniczające wielkość i masę komponentów oraz straty energii. W następnym kroku Toyota udoskonaliła napęd hybrydowy oparty na 2.5-litrowym silniku benzynowym i stworzyła nowy układ Multistage THS II dla samochodów z tylnym napędem.

Multistage THS II korzysta z tych samych rozwiązań, które pozwoliły ograniczyć wielkość układu i straty energii w nowym Priusie, zapewniając jeszcze lepsze osiągi i wyższą wydajność cieplną niż rozwiązanie obecne na rynku. Napęd hybrydowy 2.5 l w architekturze TNGA oznacza także lepsze przyspieszenie w pełnym zakresie prędkości oraz niższe zużycie paliwa przy dużych prędkościach.

Nowe silniki i skrzynie Toyoty



Udoskonalony został także układ hybrydowy plug-in. System dwóch trybów jazdy pozwala wykorzystać drugi silnik elektryczny, który pełnił dotąd jedynie funkcję generatora, jako dodatkowe źródło mocy, zarówno w trybie hybrydowym, jak i elektrycznym. W nowym układzie hybrydowym plug-in zastosowano akumulator litowo-jonowy o większej pojemności, która zwiększy zasięg samochodu w trybie elektrycznym do co najmniej 60 km.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Nowe silniki i skrzynie biegów Toyoty - GALERIA ZDJĘĆ

Nowe silniki i skrzynie biegów ToyotyNowe silniki i skrzynie biegów ToyotyNowe silniki i skrzynie biegów Toyoty

Nowe silniki i skrzynie biegów Toyoty - FILMY

Zobacz także

Ford Explorer PHEV - test SUVa zza Wielkiej Wody

Ford Explorer PHEV - test SUVa zza Wielkiej Wody 2023-03-17

Ford Explorer jest samochodem, który jednoznacznie kojarzy się ze Stanami Zjednoczonymi i tam występuje w roli samochodu rodzinnego, roboczego, wyprawowego czy nawet policyjnego radiowozu. Model ten po raz pierwszy zaprezentowany został w 1990 roku, a...
Toyota Prius V debiutuje w Polsce. Ceny

Toyota Prius V debiutuje w Polsce. Ceny 2023-03-07

Toyota Prius piątej generacji w Europie będzie dostępna wyłącznie z napędem plug-in hybrid. Jest to najbardziej dynamiczny, ale i najdroższy model w historii Priusa – auto o mocy 223 KM rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 s, ale jego ceny startują...
Nissan X-Trail e-Power e-4orce - test hybrydy z wyjątkowym napędem

Nissan X-Trail e-Power e-4orce - test hybrydy z wyjątkowym napędem 2023-03-03

Nowy Nissan X-Trail został już przez nas sprawdzony przy okazji polskiej prezentacji premierowej, jednak wtedy mieliśmy kontakt z tym samochodem raptem przez parę godzin. Teraz przyszła pora na pełen test – X-Trail zagościł w naszej redakcji na...
Nissan Qashqai e-POWER - test wyjątkowo zelektryfikowanej hybrydy

Nissan Qashqai e-POWER - test wyjątkowo zelektryfikowanej hybrydy 2023-02-14

Nissan Qashqai pierwszy raz w sprzedaży pojawił się w 2007 roku i pełnił kluczową rolę w rozwoju segmentu crossoverów. Najnowsza, czyli trzecia z kolei, generacja zadebiutowała na rynku w 2021 roku i wniosła za sobą wiele zmian. Jedną z nich jest,...
Nissan Juke Hybrid - hybrydowa oryginalność

Nissan Juke Hybrid - hybrydowa oryginalność 2023-02-07

W 2009 roku na motoryzacyjnych targach w Genewie zaprezentowany został projekt koncepcyjny o nazwie Nissan Qazana i od razu wywołał on żywiołową dyskusję na temat jego designu. Zastanawiano się wtedy, w jakim stopniu uda się przenieść takie...
Lexus NX 350h - między tradycją a nowoczesnością

Lexus NX 350h - między tradycją a nowoczesnością 2023-01-05

Lexus NX po raz pierwszy zaprezentowany został w 2014 roku i okazał się sprzedażowym strzałem w dziesiątkę. Stał się najpopularniejszym modelem marki, a w swojej klasie regularnie zajmował wysokie pozycje w rankingach popularności. Na drugą...