chceauto.pl
x
Nowe silniki i skrzynie biegów Toyoty

Nowe silniki i skrzynie biegów Toyoty

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2016-12-07 Opinie
Toyota wprowadzi na rynek nowe silniki, przekładnie i napędy hybrydowe, opracowane w technologii Toyota New Global Architecture.

Proces wprowadzania na rynek nowych napędów i przekładni rozpocznie się już w 2017 roku. Toyota zakłada, że do 2021 roku w nowe napędy będzie wyposażone co najmniej 60% sprzedawanych samochodów Toyoty i Lexusa.

Japońska firma opracowała 17 nowych wersji 9 silników, w tym nowy 2.5-litrowy silnik benzynowy, 4 nowe przekładnie w 10 wersjach i 6 nowych napędów hybrydowych w 10 wersjach.

Nowy silnik
Nowy silnik
Toyota rozpoczęła wprowadzanie nowej technologii Toyota New Global Architecture do procesu projektowania i produkcji nowych modeli od platform podłogowych. Pierwszym modelem zbudowanym na platformie TNGA jest Prius 4. generacji. W 2017 roku na rynku zadebiutuje także crossover C-HR oraz Prius Plug-in Hybrid. Nowe platformy będą stopniowo wprowadzane do wszystkich modeli japońskiego producenta.

Platformy TNGA całkowicie zmieniają strukturę samochodu – auto ma niżej położony środek ciężkości oraz maskę, zyskuje większą stabilność, lepszą dynamikę i komfort prowadzenia.

Nowa jednostka sterująca
Nowa jednostka sterująca
Nowa linia silników spalinowych o nazwie Dynamic Force Engines wyróżnia się większą dynamiką, lepszą elastycznością i niskim zużyciem paliwa. Jednostki te zostały zaprojektowane od podstaw, będą wykorzystywały technologię szybkiego spalania i inteligentny system zmiennych faz rozrządu.

Jednym z nowo opracowanych silników jest 2.5-litrowa jednostka benzynowa o najlepszej na świecie wydajności cieplnej, która sięga 40 procent w konwencjonalnych samochodach spalinowych i 41 procent, gdy silnik stanowi element napędu hybrydowego. Udało się to osiągnąć m.in. dzięki ograniczeniom strat energii w systemach chłodzenia i układzie wydechowym.

Toyota Dynamic Force Engine:



Nowe 8- i 10-biegowe automatyczne skrzynie biegów (Direct Shift-8AT i Direct Shift-10AT) zostały tak zaprojektowane, żeby zwiększyć ich wydajność. Nowe przekładnie są bardziej kompaktowe i lżejsze od dotychczas używanych, zmniejszają przy tym zapotrzebowanie samochodu na paliwo. Niższy środek ciężkości przyczynia się do większej stabilności prowadzenia. Przekładnie reagują na przyspieszanie szybko i płynnie, zwiększając komfort jazdy.

Toyota Direct Shift 8AT i Direct Shift 10AT:



W napędzie hybrydowym 1.8 zastosowanym w Priusie 4. generacji zastosowano technologie ograniczające wielkość i masę komponentów oraz straty energii. W następnym kroku Toyota udoskonaliła napęd hybrydowy oparty na 2.5-litrowym silniku benzynowym i stworzyła nowy układ Multistage THS II dla samochodów z tylnym napędem.

Multistage THS II korzysta z tych samych rozwiązań, które pozwoliły ograniczyć wielkość układu i straty energii w nowym Priusie, zapewniając jeszcze lepsze osiągi i wyższą wydajność cieplną niż rozwiązanie obecne na rynku. Napęd hybrydowy 2.5 l w architekturze TNGA oznacza także lepsze przyspieszenie w pełnym zakresie prędkości oraz niższe zużycie paliwa przy dużych prędkościach.

Nowe silniki i skrzynie Toyoty



Udoskonalony został także układ hybrydowy plug-in. System dwóch trybów jazdy pozwala wykorzystać drugi silnik elektryczny, który pełnił dotąd jedynie funkcję generatora, jako dodatkowe źródło mocy, zarówno w trybie hybrydowym, jak i elektrycznym. W nowym układzie hybrydowym plug-in zastosowano akumulator litowo-jonowy o większej pojemności, która zwiększy zasięg samochodu w trybie elektrycznym do co najmniej 60 km.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Nowe silniki i skrzynie biegów Toyoty - GALERIA ZDJĘĆ

Nowe silniki i skrzynie biegów ToyotyNowe silniki i skrzynie biegów ToyotyNowe silniki i skrzynie biegów Toyoty

Nowe silniki i skrzynie biegów Toyoty - FILMY

Zobacz także

Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność?

Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność? 2023-12-01

Hyundai Tucson obecnej (czwartej) generacji zaprezentowany został w 2020 roku i praktycznie od zaraz zaczął odnosić sprzedażowe sukcesy. Model ten regularnie pojawia się w czołówkach rankingów popularności kompaktowych SUVów, a w 2022 roku był...
Oto finaliści Car of the Year 2024

Oto finaliści Car of the Year 2024 2023-11-27

Wiemy już, jakie auta zakwalifikowały się do ścisłego finału Car of the Year 2024. Lista finalistów jak zwykle obejmuje siedem modeli.Jeep Avenger w 2023 i Kia EV6 w 2022 rok - w dwóch ostatnich edycja, złożone z europejskich dziennikarzy jury, za...
Toyota C-HR I. Ostatnie sztuki są w salonach

Toyota C-HR I. Ostatnie sztuki są w salonach 2023-10-24

Toyota kończy sprzedaż C-HR I generacji. Ostatnie egzemplarze są jeszcze dostępne w salonach. Toyota C-HR z napędem hybrydowym 1.8 kosztuje od 118 000 zł. Obecnie w salonach Toyoty dostępna jest specjalna oferta dla modelu Toyota C-HR Final Edition z...
Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych

Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych 2023-10-16

W motoryzacji często bywa tak, że wszelkie trendy i kierunki rozwoju wyznaczane są przez klasę premium, której następnie cała reszta stara się dorównać. Przykładem tego są chociażby SUVy w stylu coupe, które wypromowane zostały początkowo przez...
Toyota C-HR PHEV już w sprzedaży. Polskie ceny

Toyota C-HR PHEV już w sprzedaży. Polskie ceny 2023-08-29

Do gamy nowej Toyoty C-HR II generacji dołącza napęd 2.0 Plug-in Hybrid o mocy 223 KM. Samochód łączy dwulitrowy silnik benzynowy z jednostką elektryczną, a jego akumulator można ładować z sieci elektrycznej.Dzięki wprowadzeniu funkcji geofencing...
Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód

Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód 2023-08-05

Nowe Suzuki S-Cross obecne jest na rynku od 2021 roku i to odświeżona wersja modelu SX4 S-Cross. Z nazwy zniknął dopisek SX4, ale to bynajmniej nie koniec zmian – wraz z tym przeprojektowano nadwozie i dodano nowe konfiguracje napędowe. Sprawdziliśmy,...