chceauto.pl
x

Honda CR-V

Oceny użytkowników3.5599/5. Głosy: 284
Ocena: 3.56/5
Głosy: 284.

Lata produkcji

1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023

Honda CR-V I (1997-2001)

Pierwsza generacja Hondy CR-V generalnie cieszyła się dobrą opinią, chociaż nie była wolna od wad. Rozczarowywać może zawieszenie, które poddaje się zaskakująco szybko, jak na samochód przystosowany do wjazdu w lekki teren. Zdarzają się usterki układu elektrycznego oraz przeniesienia napędu (sprzęgło, wał napędowy, tylny most).

Honda CR-V II (2002-2006)

Miano bezawaryjnych zyskały Hondy CR-V drugiej generacji. Auta te pozbawione są wad fabrycznych, a uwagi dotyczą raczej detali - czy to pisków wynikających z nienajlepszego spasowania, czy to parowania reflektorów. Zdarzają się problemy z układem przeniesienia napędu oraz układem hamulcowym (bicie, słabe i głośne hamowanie).

Mniej poważne, ale uciążliwe są problemy z otwieranymi na bok tylnymi drzwiami, które pod wpływem własnego ciężaru potrafią opaść na zawiasach. Same zawiasy z kolei są podatne na korozję.

Wnętrze jest dość obszerne, pojemność bagażnika jest przyzwoita, a funkcjonalność zwiększa przesuwana tylna kanapa (która ma również regulowane oparcie).

Zawieszenie jest zestrojone miękko, komfortowo, więc jazda po asfaltowych drogach jest przyjemnością. Pewne zastrzeżenia można mieć do układu kierowniczego, który mógłby być bardziej prezycyjny.

Pewną niedogodnością okazuje się oferta silnikowa. Otóż diesel (2.2) pojawił się w ofercie dopiero przy okazji przeprowadzonego w 2005 roku liftingu, starsze egzemplarze napędzane są wyłącznie jednostkami benzynowymi. Na szczęście wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu silnik benzynowy jest względnie niezawodny (problemy mogą dotyczyć głównie napinacza paska klinowego i czasem pompy wodnej), a jego rozrząd oparto na łańcuchu, co obniża koszt serwisu.

Również silnik wysokoprężny cieszy się bardzo dobrą opinią użytkowników. Jest niezawodny, mało pali i zapewni dobrą dynamikę, a jego największą wadą jest wysoka cena zakupu. Również w tym wypadku rozrząd jest oparty o łańcuch.

Napęd 4x4 Hondy CR-V II oparto na wielotarczowym sprzęgle włączanym hydraulicznie, które sterowane jest różnicą ciśnień z dwóch pomp. W praktyce oznacza to tyle, że w normalnych warunkach samochód jest napędzany na koła przednie, a dopiero po wystąpieniu poślizgu (różnicy w prędkości obrotowej pomiędzy osiami), z niewielką zwłoką dołączany jest napęd tylnej osi. O jeździe terenowej można więc zapomnieć, ale na piasku czy śniegu samochód poradzi sobie nieźle.

Ceny części zamiennych do Hondy CR-V (podobnie jak do innych modeli tego producenta) w autoryzowanych serwisach są wysokie. Jednak oferta znacznie tańszych zamienników jest szeroka, ponadto poważne awarie zdarzają się rzadko.

Honda należy do marek cenionych w Polsce, dlatego kupując CR-V trzeba liczyć się z wysoką na tle konkurencji ceną. Z drugiej strony - również spadek wartości będzie odpowiednio mniejszy, a problemów z odsprzedażą nie powinno być.

Honda CR-V III (2007-2012)

Trzecia generacja CR-V zadebiutowała w 2006 roku na salonie w Paryżu. W przeciwieństwie do poprzednika samochodu nie projektowano po to, by dobrze radził sobie również poza asfaltowymi drogami. Konstruktorzy Hondy postawili raczej na ciekawą krzyżówkę suva z vanem.
Chociaż prześwit auta wynosi aż 17,5 cm, miękkie nastawy zawieszenia i ospały układ kierowniczy nie zachęcają do wypraw w teren. Na bliskie pokrewieństwo ze światem vanów wskazują też liczne rozwiązania zastosowane we wnętrzu. Znajdziemy w nim m.in. umieszczony w bezpośrednim sąsiedztwie kierownicy lewarek zmiany biegów, opadającą pionowo w dół deskę rozdzielczą i brak tunelu środkowego ułatwiający zajmowanie miejsca w drugim rzędzie siedzeń. „Vanowaty” jest również ustawny, mieszczący przeszło 550 l bagażnik, który – dzięki pomysłowej konstrukcji tylnej półki – można przedzielić w połowie (tworząc drugą kondygnację).
Standardowo napęd przekazywany jest na przednie koła. Odmiany 4x4 mają przy tylnej osi sprzęgło wielopłytkowe sterowane elektronicznie. Zastrzyk momentu obrotowego trafia na tylne koła dopiero po wykryciu uślizgu przedniej osi.
III generacja CR-V produkowana była do 2012 roku. Nadwozie mierzy aż 4,53 m długości, ale w rzeczywistości zabudowano je na płycie podłogowej 8. generacji Hondy Civic. Pokrewieństwo z kompaktem zdradza np. mierzący 2,63 m rozstaw osi. Potencjalnych nabywców ucieszy zapewne, że wszystkie silniki oferowane w CR-V wyposażono w trwały łańcuch rozrządu i szesnastozaworowe głowice. Polecić można właściwie wszystkie silniki. W przypadku jednostek benzynowych trzeba jednak wiedzieć, że wyposażono je w wyjątkowo „miękkie” gniazda zaworowe, więc inwestycja w instalację gazową to zły pomysł! Eksploatowane na benzynie nie generują w zasadzie żadnych problemów. Na gazie szybko tracą kompresją i zaczynają zużywać ogromne ilości oleju – remont głowicy może być potrzebny już po 30 tys. km!
Świetne opinie zbierają silniki wysokoprężne 2,2 l i-CTDi oraz 2,2 l i-DTEC. Pierwszy – oferowany do 2010 roku - rozwija 140 KM i 340 Nm. Drugi: 150 i 350 Nm. Do standardowych usterek zaliczyć można w zasadzie tylko zatkane filtry cząstek stałych (użytkownicy często je usuwają). Sporadycznie zdarzają się też usterki turbosprężarek. Jeśli nie zależy wam na osiągach – polecamy słabszą wersję. 10 KM i 10 Nm robi niewielką różnicę – w mocniejszej wersji zastosowano jednak piezoelektryczne wtryskiwacze, których nie da się regenerować.
Hondę CR-V uznać można za wzorzec trwałości. Niemal wszystkie usterki związane są z normalną eksploatacją pojazdu. Przy większych przebiegach zużywają się półosie napędowe (bicie na kierownicy przy przyspieszaniu), szczelność traci maglownica. Zdarzają się też usterki klimatyzacji (sprzęgło kompresora, przekaźniki) czy drobne niedomagania instalacji elektrycznej. W przypadku aut sprzed liftingu radzimy unikać reflektorów ksenonowych. Wyposażono je w „nierozbieralny” czujnik położenia (poziomowania), który lubi się psuć. Jego wymiana kosztować może nawet 1200 zł! W nowszych autach zastosowano jego zmodernizowaną wersję, w której wymienić można np. samo cięgno łączące czujnik z wahaczem. Wadę fabryczną posiada lewe lusterko, które jest niestabilne i potrafi się przestawiać, zdarzają się niedokładności montażu, objawiającego się stukami i piskami, trafiają się awarie układu elektrycznego, kiepsko działają czujniki parkowania i deszczu.
Szukając interesującego egzemplarza zwróćmy szczególną uwagę do zweryfikowania jego przeszłości. Samochód jest jednym z najczęściej kradzionych suvów! Radzimy zainwestować w solidne zabezpieczenie antykradzieżowe!

Honda CR-V IV (2012-2015)

Nowa generacja Hondy CR-V zadebiutowała w 2011 roku na salonie motoryzacyjnym w Los Angeles. Do budowy auta wykorzystano płytę podłogową poprzednika, bez zmian pozostał m.in. liczący 2630 mm rozstaw osi. W 2014 roku, na salonie paryskim, zaprezentowano model po delikatnej kuracji odmładzającej. Zmieniły się m.in - wyposażone teraz w metalowe wstawki - zderzaki, w reflektory wbudowano wykonane w technologii LED światła do jazdy dziennej. Z oferty zniknął również 2,2 litrowy silnik Diesla. Zastąpiła go mniejsza jednostka o pojemności 1,6 l.

Poważniejszy lifting przeprowadzono na początku 2015 roku. Zmieniono wówczas przednią część nadwozia, pojawił się nowy system infotainment. Niewielkiej modernizacji poddano jednostki napędowe.

Honda CR-V V (2018-2019)

Piąta generacja Hondy CR-V zadebiutowała w 2016 roku w USA. Samochód trafdił jednak wyłącznie na rynki: chyński, japoński i amerykański. W Europie dopiero we wrześniu 2017 roku zaprezentowano przedprodukcyjny model w lokalnej specyfikacji. Samochód trafił na rynki Starego Kontynentu w 2018 roku.

Jest to pierwszy crossover Hondy wyposażony w napęd hybrydowy. W systemie Honda Hybrid Performance zastosowano inteligentny układ napędu z doborem trybu jazdy (i-MMD), obejmujący dwa silniki elektryczne, silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona i przekładnię bezpośrednią.

CR-V Hybrid jest wyposażony w dwulitrowy silnik benzynowy i-VTEC, w silnik elektryczny oraz w akumulator litowo-jonowy. Moc maksymalna układu wynosi 184 KM (135 kW), a maksymalny moment obrotowy to 315 Nm.

Zamiast konwencjonalnej skrzyni biegów zastosowano jednobiegową przekładnię o stałym przełożeniu, łączącą bezpośrednio ruchome elementy, co pozwoliło na płynne przenoszenie momentu obrotowego. Takie rozwiązanie odróżnia system Hondy od układów zazwyczaj spotykanych w innych pojazdach hybrydowych.

Przykładowe samochody

Honda CR-V

Honda CR-V V 1.5 Vtec Turbo 173 KM

2018, SUV
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 77 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęOceny4.00/5. Głosy: 3
Honda CR-V

Honda CR-V IV FL 1.6 i-DTEC 120 KM

2015, SUV
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 56 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynkuOceny3.25/5. Głosy: 8
Honda CR-V

Honda CR-V IV 2.0 i-VTEC 155 KM

2012, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: ręczna
cena: 45 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny4.00/5. Głosy: 5
Honda CR-V

Honda CR-V III 2.0 150 KM

2007, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: ręczna
cena: 23 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny4.20/5. Głosy: 5
Honda CR-V

Honda CR-V II FL 2.0 150 KM

2006, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: ręczna
cena: 26 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyOceny4.33/5. Głosy: 3
Honda CR-V

Honda CR-V II 2.0 150 KM

2002, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: ręczna
cena: 16 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęOceny3.50/5. Głosy: 4
Honda CR-V

Honda CR-V I 2.0 128 KM

1998, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: ręczna
cena: 10 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny3.83/5. Głosy: 6

Zobacz także

Honda CR-V nowej generacji

Honda CR-V nowej generacji 2023-05-12

Niemal rok temu Honda zaprezentowała model CR-V szóstej generacji. Samochód produkowany i sprzedawany jest w Stanach Zjednoczonych, ale już wkrótce pierwsze egzemplarze pojawią się w europejskich salonach.Opóźnienie premiery było spowodowane...
Rewelacyjne wyniki Euro NCAP

Rewelacyjne wyniki Euro NCAP 2019-03-04

EuroNCAP rozpoczyna serię tegorocznych testów zderzeniowych mocnym uderzeniem. Tym razem „ze ścianą” spotkały się dwa duże suvy – Honda CR-V oraz Seat Tarraco - i legenda offroadu – Mercedes klasy G. Co zaskakujące, wszystkie z testowanych aut...
Suvy: największe hity 2018 roku na świecie!

Suvy: największe hity 2018 roku na świecie! 2019-01-08

Od kilku lat trwa nieprzemijająca moda na suvy. Za prekursora segmentu powszechnie uważa się Japończyków i zaprezentowaną w 1994 roku Toyotę RAV4. Auto po raz kolejny okazało się właśnie najchętniej kupowanym suvem na świecie!Jak donosi...
Europejski Samochód Roku. Kandydaci!

Europejski Samochód Roku. Kandydaci! 2018-11-06

Jury konkursu na Europejski Samochód Roku - Car of the Year - opublikowało zmodyfikowaną listę kandydatów do prestiżowego tytułu. Aktualne zestawienie obejmuje 44 kandydatów. Finałową siódemkę poznać mamy 26 listopada. Ze statystycznego punktu...
Honda CR-V Hybrid

Honda CR-V Hybrid 2018-09-23

Honda ma niezwykle nietypową strategię jeśli chodzi o wprowadzanie do Europy nowej generacji modelu CR-V. Samochód ten na rynku amerykańskim debiutował jesienią 2016 roku, a potem... nastała cisza. Wersję europejską pokazano dopiero w marcu 2018...
Sprzedaż suvów w pierwszej połowie roku

Sprzedaż suvów w pierwszej połowie roku 2018-09-07

Producenci podsumowali już pierwsze półrocze Anno Domini 2018. Szczególnie ciekawie prezentuje się zestawienie dotyczące bijących ostatnio rankingi popularności suvów.Jesteśmy właśnie świadkami ekscytującego, światowego pojedynku gigantów....
Najlepiej sprzedające się auta na świecie. Top 10!

Najlepiej sprzedające się auta na świecie. Top 10! 2018-08-29

Znamy wyniki światowej sprzedaży nowych samochodów w pierwszej połowie bieżącego roku. Chociaż „królami rynku” pozostają kompaktowe hatchbacki po piętach coraz mocniej deptają im suvy!W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych nowych aut na...
Znamy kandydatów do Car of the Year 2019

Znamy kandydatów do Car of the Year 2019 2018-07-11

Poznaliśmy właśnie, liczącą aż 50 propozycji, wstępną listę kandydatów do tytułu Europejskiego Samochodu Roku 2019. Jury składające się z europejskich dziennikarzy motoryzacyjnych opublikowało właśnie swoje typy. Chociaż zestawienie ma "mocno...
Najpopularniejsze SUVy 2017 roku

Najpopularniejsze SUVy 2017 roku 2018-04-17

Od kilku lat sprzedaż nowych samochodów napędzają suvy. Które marki i modele czerpią z tego największe profity?W ubiegłym roku najlepiej sprzedającym się samochodem tego typu w skali świata byłą Toyota RAV4. W skali świata model japońskiego...
Honda CR-V piątej generacji

Honda CR-V piątej generacji 2018-03-01

Ze sporym opóźnieniem w stosunku do rynku amerykańskiego Honda zaprezentuje na salonie genewskim nową generacją modelu CR-V.Przypomnijmy, że samochód ten debiutował w USA jesienią... 2016 roku. Japończycy sporo więc zwlekali z prezentacją wersji...
Hybrydowa Honda CR-V

Hybrydowa Honda CR-V 2017-09-06

Zaledwie kilka dni dzieli nas od rozpoczęcia salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie. W Niemczech zobaczyć będzie można m.in. bliską wersji produkcyjnej – nową Hondę CR-V w wersji hybrydowej. Przypominamy, że chociaż piąta generacja najlepiej...
Światowe hity sprzedaży 2016

Światowe hity sprzedaży 2016 2016-08-30

Wiemy już, który z modeli jest obecnie najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie. Firma analityczna focus2move dokonała właśnie podsumowania pierwszej połowy bieżącego roku. Którzy producenci mają szczególne powody do radości?Królem...
Używane: Honda CR-V III

Używane: Honda CR-V III 2016-08-21

Trzecia generacja CR-V zadebiutowała w 2006 roku na salonie w Paryżu. W przeciwieństwie do poprzednika samochodu nie projektowano po to, by dobrze radził sobie również poza asfaltowymi drogami. Konstruktorzy Hondy postawili raczej na ciekawą...
Civic Type R i NSX. Genewskie nowości Hondy

Civic Type R i NSX. Genewskie nowości Hondy 2015-01-29

Wiemy już, jakie nowości na salonie genewskim pokaże Honda. Zdecydowanie największą gwiazdą japońskiego stoiska będzie nowa generacja modelu NSX. Przypomnijmy, że samochód ten debiutował niedawno na salonie NAIAS w Detroit, przy czym pokazano go po...
Honda CR-V po europejsku

Honda CR-V po europejsku 2015-01-26

Japończycy opublikowali właśnie europejskie specyfikacje gruntownie zmodernizowanego modelu CR-V. Na co liczyć mogą klienci ze Starego Kontynentu?Do wyboru będą trzy wersje napędowe - dwie wysokoprężne i jedna benzynowa. Podstawowy silnik -...
Honda CR-V po liftingu

Honda CR-V po liftingu 2015-01-01

Honda zaprezentowała model CR-V po liftingu. Odświeżony samochód zadebiutuje w marcu na salonie genewskim.Zmiany stylistyczne najbardziej widoczne są w przedniej części pojazdu, gdzie pojawiły się reflektory o nowym kształcie, płynnie przechodzące...
Honda HR-V oficjalnie

Honda HR-V oficjalnie 2014-11-20

W Los Angeles Japończycy zaprezentowali nową Hondę HR-V. Samochód będący mniejszą siostrą modelu C-RV to próba zaistnienia Hondy na tworzącym się właśnie rynku niewielkich SUVów z pogranicza segmentów B i C. Warto przypomnieć, że w Los Angeles...
Wysokie noty Hondy i Citroena!

Wysokie noty Hondy i Citroena! 2013-06-26

Specjaliści od rozbijania aut w kontrolowanych warunkach – EuroNCAP – sprawdzili właśnie dwa kolejne samochody. Tym razem testom zderzeniowym poddano dwie motoryzacyjne nowości wchodzące na europejskie rynki: Citroena C4 Picasso i Hondę CR-V.Oba auta...
Masz japońskie auto z lat 2000-2004? Czeka cię przegląd!

Masz japońskie auto z lat 2000-2004? Czeka cię przegląd! 2013-04-11

Nie mamy dobrych wiadomości dla właścicieli samochodów japońskich marek. Firmy: Toyota, Honda, Nissan i Mazda ogłosiły właśnie wspólną akcję serwisową. Łącznie, do serwisów wezwanych zostanie aż 3,39 miliona samochodów!Sprawa jest poważna i...
Te samochody giną w Polsce najczęściej

Te samochody giną w Polsce najczęściej 2012-07-26

Ranking powstał w oparciu o dane Instytutu Samar, którego analitycy zestawili liczbę zarejestrowanych w Polsce egzemplarzy konkretnego modelu z liczbą kradzieży. Wyniki, w wielu przypadkach, okazują się być zaskakujące...Zapraszamy do szczegółowego...
Nowa Honda CR-V

Nowa Honda CR-V 2012-07-18

Po pięciu latach od zaprezentowania obecnej generacji, przyszedł już czas na debiut nowej Hondy CR-V. Wersja produkcyjna auta w zasadzie nie różni się od prototypu, który japońska firma zaprezentowała w marcu tego roku, na salonie motoryzacyjnym w...
Oto finaliści Car of the Year 2013

Oto finaliści Car of the Year 2013 2012-07-03

Znamy już ponad trzydziestkę aut, które rywalizować będą o prestiżowy tytuł Samochodu Roku 2013. Wyróżnienie te przyznawane jest od 1964 roku przez europejskich dziennikarzy motoryzacyjnych. Warunkiem uczestnictwa auta w konkursie jest wprowadzenie...
Honda CR-V II. Auto dobre, ale nie w teren

Honda CR-V II. Auto dobre, ale nie w teren 2012-06-17

Honda CR-V to SUV, który debiutował w 1995 roku, a do Europy trafił dwa lata później. W 2002 roku pojawiła się II generacja tego modelu, którą produkowano przez pięć kolejnych lat.Model ten zyskał miano pojazdu bezawaryjnego. Auta te pozbawione są...
Najlepsze auto na wakacje

Najlepsze auto na wakacje 2011-07-28

Jeśli na urlop wybieramy się daleko, a do tego większa grupą osób i chcemy zapewnić sobie oraz pasażerom wysoki komfort podróżowania, potrzebujemy samochodu z przestronnym wnętrzem i pojemnym bagażnikiem, a także najlepiej z ekonomicznym silnikiem....
Nowa Honda CR-V - pierwsze zdjęcie

Nowa Honda CR-V - pierwsze zdjęcie 2011-07-27

Honda ujawniła pierwsze zdjęcie modelu CR-V nowej generacji. Oficjalnie samochód na fotografii jest wciąż prototypem, jednak zgodnie z zapowiedzią Japończyków, pierwsze egzemplarze seryjne trafią do amerykańskich salonów jeszcze w tym roku. To...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS