chceauto.pl
x
Honda CR-V II. Auto dobre, ale nie w teren

Honda CR-V II. Auto dobre, ale nie w teren

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2012-06-17 Opinie
Honda CR-V to SUV, który debiutował w 1995 roku, a do Europy trafił dwa lata później. W 2002 roku pojawiła się II generacja tego modelu, którą produkowano przez pięć kolejnych lat.

Honda CR-V II
Honda CR-V II
Model ten zyskał miano pojazdu bezawaryjnego. Auta te pozbawione są wad fabrycznych, a uwagi dotyczą raczej detali - czy to pisków wynikających z nienajlepszego spasowania, czy to parowania reflektorów. Zdarzają się problemy z układem przeniesienia napędu oraz układem hamulcowym (bicie, słabe i głośne hamowanie).

Mniej poważne, ale uciążliwe są problemy z otwieranymi na bok tylnymi drzwiami, które pod wpływem własnego ciężaru potrafią opaść na zawiasach. Same zawiasy z kolei są podatne na korozję.

Honda CR-V II FL
Honda CR-V II FL
Wnętrze jest dość obszerne, pojemność bagażnika jest przyzwoita, a funkcjonalność zwiększa przesuwana tylna kanapa (która ma również regulowane oparcie).

Zawieszenie jest zestrojone miękko, komfortowo, więc jazda po asfaltowych drogach jest przyjemnością. Pewne zastrzeżenia można mieć do układu kierowniczego, który mógłby być bardziej prezycyjny.

Honda CR-V II
Honda CR-V II
Pewną niedogodnością okazuje się oferta silnikowa. Otóż diesel (2.2) pojawił się w ofercie dopiero przy okazji przeprowadzonego w 2005 roku liftingu, starsze egzemplarze napędzane są wyłącznie jednostkami benzynowymi. Na szczęście wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu silnik benzynowy jest względnie niezawodny (problemy mogą dotyczyć głównie napinacza paska klinowego i czasem pompy wodnej), a jego rozrząd oparto na łańcuchu, co obniża koszt serwisu.

Również silnik wysokoprężny cieszy się bardzo dobrą opinią użytkowników. Jest niezawodny, mało pali i zapewni dobrą dynamikę, a jego największą wadą jest wysoka cena zakupu. Również w tym wypadku rozrząd jest oparty o łańcuch.

Honda CR-V II FL
Honda CR-V II FL
Napęd 4x4 Hondy CR-V II oparto na wielotarczowym sprzęgle włączanym hydraulicznie, które sterowane jest różnicą ciśnień z dwóch pomp. W praktyce oznacza to tyle, że w normalnych warunkach samochód jest napędzany na koła przednie, a dopiero po wystąpieniu poślizgu (różnicy w prędkości obrotowej pomiędzy osiami), z niewielką zwłoką dołączany jest napęd tylnej osi. O jeździe terenowej można więc zapomnieć, ale na piasku czy śniegu samochód poradzi sobie nieźle.

Honda CR-V II FL
Honda CR-V II FL
Ceny części zamiennych do Hondy CR-V (podobnie jak do innych modeli tego producenta) w autoryzowanych serwisach są wysokie. Jednak oferta znacznie tańszych zamienników jest szeroka, ponadto poważne awarie zdarzają się rzadko.

Honda należy do marek cenionych w Polsce, dlatego kupując CR-V trzeba liczyć się z wysoką na tle konkurencji ceną. Z drugiej strony - również spadek wartości będzie odpowiednio mniejszy, a problemów z odsprzedażą nie powinno być.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Honda CR-V II. Auto dobre, ale nie w teren - GALERIA ZDJĘĆ

Honda CR-V II. Auto dobre, ale nie w terenHonda CR-V II. Auto dobre, ale nie w terenHonda CR-V II. Auto dobre, ale nie w terenHonda CR-V II. Auto dobre, ale nie w terenHonda CR-V II. Auto dobre, ale nie w terenHonda CR-V II. Auto dobre, ale nie w terenHonda CR-V II. Auto dobre, ale nie w terenHonda CR-V II. Auto dobre, ale nie w teren

Zobacz także

Test: Skoda Enyaq Coupe iV - nowy kierunek rozwoju

Test: Skoda Enyaq Coupe iV - nowy kierunek rozwoju 2023-09-03

W ostatnich latach Skoda przechodzi znaczącą przemianę i wydaje się, że kierownictwo czeskiej marki zyskało większą autonomię oraz swobodę do rozwoju swoich produktów w koncernie VW. Bynajmniej nie są to już budżetowe i proste samochody, ale...
Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód

Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód 2023-08-05

Nowe Suzuki S-Cross obecne jest na rynku od 2021 roku i to odświeżona wersja modelu SX4 S-Cross. Z nazwy zniknął dopisek SX4, ale to bynajmniej nie koniec zmian – wraz z tym przeprojektowano nadwozie i dodano nowe konfiguracje napędowe. Sprawdziliśmy,...
Test: Volkswagen ID.4 - elektryczny SUV na dalekie wyjazdy?

Test: Volkswagen ID.4 - elektryczny SUV na dalekie wyjazdy? 2023-07-31

VW ID.4 produkowany jest od 2020 roku i to drugi model marki (po ID.3) zbudowany na platformie modułowej MEB, zaprojektowanej wyłącznie z myślą o pojazdach elektrycznych. Producent na swojej stronie opisuje główne zalety ID.4 i wśród nich wymienia...
TEST: Suzuki Vitara - samochód zbudowany według starej szkoły

TEST: Suzuki Vitara - samochód zbudowany według starej szkoły 2023-07-18

Pierwsza generacja Suzuki Vitary produkowana była w latach 1988-1997 i była to wtedy dość klasyczna „terenówka”, do dziś spotykana w off-roadowym świecie. Model ten zastąpiony został przez Grand Vitarę, której bliżej było już do SUVa, ale o...
TEST: Hyundai IONIQ 5 - krok milowy w rozwoju elektromobilności

TEST: Hyundai IONIQ 5 - krok milowy w rozwoju elektromobilności 2023-07-10

Hyundai IONIQ 5 do produkcji trafił w 2021 roku i był pierwszym samochodem tej marki, który zbudowany został na platformie E-GMP, stworzonej wyłącznie z myślą o pojazdach elektrycznych. Model ten jest technologiczną wizytówką producenta, prezentuje...
TEST: Jeep Avenger - sprawdziliśmy wersję elektryczną i spalinową

TEST: Jeep Avenger - sprawdziliśmy wersję elektryczną i spalinową 2023-07-01

Avenger to najnowszy i najmniejszy model w gamie marki Jeep, który skierowany jest przede wszystkim na rynek europejski. Avenger przynależy do drugiego co do popularności segmentu, czyli SUVów B i musi zmierzyć się nie tylko z liczną konkurencją...