chceauto.pl
x
Używane: Honda CR-V III

Używane: Honda CR-V III

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2016-08-21 Opinie
Trzecia generacja CR-V zadebiutowała w 2006 roku na salonie w Paryżu. W przeciwieństwie do poprzednika samochodu nie projektowano po to, by dobrze radził sobie również poza asfaltowymi drogami. Konstruktorzy Hondy postawili raczej na ciekawą krzyżówkę suva z vanem.

Honda CR-V III
Honda CR-V III
Chociaż prześwit auta wynosi aż 17,5 cm, miękkie nastawy zawieszenia i ospały układ kierowniczy nie zachęcają do wypraw w teren. Na bliskie pokrewieństwo ze światem vanów wskazują też liczne rozwiązania zastosowane we wnętrzu. Znajdziemy w nim m.in. umieszczony w bezpośrednim sąsiedztwie kierownicy lewarek zmiany biegów, opadającą pionowo w dół deskę rozdzielczą i brak tunelu środkowego ułatwiający zajmowanie miejsca w drugim rzędzie siedzeń. „Vanowaty” jest również ustawny, mieszczący przeszło 550 l bagażnik, który – dzięki pomysłowej konstrukcji tylnej półki – można przedzielić w połowie (tworząc drugą kondygnację).

Standardowo napęd przekazywany jest na przednie koła. Odmiany 4x4 mają przy tylnej osi sprzęgło wielopłytkowe sterowane elektronicznie. Zastrzyk momentu obrotowego trafia na tylne koła dopiero po wykryciu uślizgu przedniej osi.

Honda CR-V III
Honda CR-V III
III generacja CR-V produkowana była do 2012 roku. Nadwozie mierzy aż 4,53 m długości, ale w rzeczywistości zabudowano je na płycie podłogowej 8. generacji Hondy Civic. Pokrewieństwo z kompaktem zdradza np. mierzący 2,63 m rozstaw osi.

Potencjalnych nabywców ucieszy zapewne, że wszystkie silniki oferowane w CR-V wyposażono w trwały łańcuch rozrządu i szesnastozaworowe głowice. Polecić można właściwie wszystkie jednostki. W przypadku benzynowych trzeba jednak wiedzieć, że wyposażono je w wyjątkowo „miękkie” gniazda zaworowe, więc inwestycja w instalację gazową to zły pomysł! Eksploatowane na benzynie nie generują w zasadzie żadnych problemów. Na gazie szybko tracą kompresją i zaczynają zużywać ogromne ilości oleju – remont głowicy może być potrzebny już po 30 tys. km!

Honda CR-V III
Honda CR-V III
Świetne opinie zbierają silniki wysokoprężne 2,2 l i-CTDi oraz 2,2 l i-DTEC. Pierwszy – oferowany do 2010 roku - rozwija 140 KM i 340 Nm. Drugi: 150 i 350 Nm. Do standardowych usterek zaliczyć można w zasadzie tylko zatkane filtry cząstek stałych (użytkownicy często je usuwają). Sporadycznie zdarzają się też usterki turbosprężarek. Jeśli nie zależy wam na osiągach – polecamy słabszą wersję. 10 KM i 10 Nm robi niewielką różnicę – w mocniejszej wersji zastosowano jednak piezoelektryczne wtryskiwacze, których nie da się regenerować.

Honda CR-V III
Honda CR-V III
Hondę CR-V uznać można za wzorzec trwałości. Niemal wszystkie usterki związane są z normalną eksploatacją pojazdu. Przy większych przebiegach zużywają się półosie napędowe (bicie na kierownicy przy przyspieszaniu), szczelność traci maglownica. Zdarzają się też usterki klimatyzacji (sprzęgło kompresora, przekaźniki) czy drobne niedomagania instalacji elektrycznej. W przypadku aut sprzed liftingu radzimy unikać reflektorów ksenonowych. Wyposażono je w „nierozbieralny” czujnik położenia (poziomowania), który lubi się psuć. Jego wymiana kosztować może nawet 1200 zł! W nowszych autach zastosowano jego zmodernizowaną wersję, w której wymienić można np. samo cięgno łączące czujnik z wahaczem. Wadę fabryczną posiada lewe lusterko, które jest niestabilne i potrafi się przestawiać, zdarzają się niedokładności montażu, objawiającego się stukami i piskami, trafiają się awarie układu elektrycznego, kiepsko działają czujniki parkowania i deszczu.

Szukając interesującego egzemplarza zwróćmy szczególną uwagę do zweryfikowania jego przeszłości. Samochód jest jednym z najczęściej kradzionych suvów! Radzimy zainwestować w solidne zabezpieczenie antykradzieżowe!


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Używane: Honda CR-V III - GALERIA ZDJĘĆ

Używane: Honda CR-V IIIUżywane: Honda CR-V IIIUżywane: Honda CR-V IIIUżywane: Honda CR-V IIIUżywane: Honda CR-V IIIUżywane: Honda CR-V IIIUżywane: Honda CR-V IIIUżywane: Honda CR-V IIIUżywane: Honda CR-V IIIUżywane: Honda CR-V IIIUżywane: Honda CR-V IIIUżywane: Honda CR-V IIIUżywane: Honda CR-V III

Zobacz także

Suvy: największe hity 2018 roku na świecie!

Suvy: największe hity 2018 roku na świecie! 2019-01-08

Od kilku lat trwa nieprzemijająca moda na suvy. Za prekursora segmentu powszechnie uważa się Japończyków i zaprezentowaną w 1994 roku Toyotę RAV4. Auto po raz kolejny okazało się właśnie najchętniej kupowanym suvem na świecie!Jak donosi...
Używane: Nissan X-Trail II

Używane: Nissan X-Trail II 2018-12-31

Nissan X-Trail II generacji debiutował w 2007 roku. Auta budowano na tzw. płycie C, czyli tej samej, którą wykorzystano w Renault Megane (od roku 2003) i Renault Koleos oraz Nissanie Qashqai.Mimo tego, charakter X-Trail-a jest zupełnie inny - pod...
Używane: Subaru BRZ i Toyota GT86

Używane: Subaru BRZ i Toyota GT86 2018-12-30

Toyota GT86 i Subaru BRZ to bliźniacze konstrukcje. Oba pojazdy zostały wspólnie opracowane przez Toyotę i Subaru, stanowiąc hybrydę rozwiązań technicznych obu firm: wykorzystano płytę podłogową Toyoty i zastosowano klasyczny układ napędowy -...
Używane: Suzuki Swift IV

Używane: Suzuki Swift IV 2018-12-29

Czwarta generacja Suzuki Swift trafiła do salonów pod koniec 2010 roku. Stylistycznie samochód nawiązuje do III generacji, jednak jest zupełnie nową konstrukcją.W 2013 roku Suzuki Swift przeszedł kosmetyczny facelifting, polegający na dodaniu...
Używane: Renault Scenic III

Używane: Renault Scenic III 2018-12-29

Renault Scenic III generacji zadebiutowało na salonie genewskim w marcu 2009 roku. Po raz pierwszy większa wersja siedmioosobowa o nazwie Grand Scenic została dość mocno wyróżniona stylistycznie, wcześniej obie odmiany różniły się właściwie tylko...
Europejski Samochód Roku. Kandydaci!

Europejski Samochód Roku. Kandydaci! 2018-11-06

Jury konkursu na Europejski Samochód Roku - Car of the Year - opublikowało zmodyfikowaną listę kandydatów do presiżowego tytułu. Aktualne zestawienie obejmuje 44 kandydatów. Finałową siódemkę poznać mamy 26 listopada. Ze statystycznego punktu...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.