chceauto.pl
x
Toyota Prius Plug-in Hybrid. Ceny

Toyota Prius Plug-in Hybrid. Ceny

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2017-03-15
Nowa Toyota Prius Plug-in Hybrid kosztuje od 152 900 zł, czyli o 11 000 zł więcej niż Prius w porównywalnej wersji Prestige. Samochód można nabyć także w programie Leasing SmartPlan – wysokość miesięcznej raty zaczyna się od 1 210 zł netto, w zależności od warunków finansowania. To niecałe 100 zł więcej niż za regularnego Priusa.

Toyota Prius Plug-in Hybrid
Toyota Prius Plug-in Hybrid
Na wyposażenie auta składa się m.in. dwustrefowa klimatyzacja, system multimedialny Toyota Touch 2 z 8-calowym ekranem dotykowym i kamerą cofania, platforma bezprzewodowego ładowania telefonu, kolorowy wyświetlacz HUD, nawigacja Toyota Touch 2 & Go z trójwymiarowymi mapami, możliwością połączenia z internetem i rozpoznawaniem komend głosowych oraz pełne światła LED, w tym przednie reflektory matrycowe z systemem adaptacji w zależności od warunków.

Działanie klimatyzacji oparte jest na pompie ciepła z wtryskiem gazu, a mechanizm sterowania przepływem S-FLOW ustawia odpowiednio nawiew w zależności od tego, które fotele pasażerów są zajęte.

Toyota Prius Plug-in Hybrid
Toyota Prius Plug-in Hybrid
Nowy Prius Plug-in Hybrid jest wyposażony w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego, oparty na technologii radarowej. Na Toyota Safety Sense o wydłużonym zasięgu i zwiększonej precyzji składa się 8 systemów: układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych (PD), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (LDA + SC), automatyczne światła drogowe (AHB), aktywny tempomat (ACC), system wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS) oraz w zależności od wersji system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM) i system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA).

Toyota Prius Plug-in Hybrid
Toyota Prius Plug-in Hybrid
Wyposażenie Priusa Plug-in Hybrid można rozszerzyć o pakiet Executive, zawierający system nagłośnienia JBL z 2 dodatkowymi głośnikami, układ wykrywania przeszkód ICS, przednie i tylne czujniki parkowania, inteligentny system automatycznego parkowania SIPA oraz skórzane siedzenia w cenie 13 000 zł.

Do wyboru jest także dach z panelami fotowoltaicznymi umożliwiający ładowanie akumulatorów – koszt 9 000 zł. Baterie słoneczne mogą zwiększyć zasięg pojazdu w trybie elektrycznym maksymalnie o 5 km dziennie, co daje w sumie około 1 000 km rocznie. Akumulator trakcyjny jest doładowywany energią słoneczną podczas postoju, gdy samochód nie jest podłączony do gniazda ładowania. Podczas jazdy system ładuje uzupełniającą baterię 12 V przeznaczoną do obsługi dodatkowych obciążeń, przez co maleje pobór energii z głównego akumulatora.

Toyota Prius Plug-in Hybrid
Toyota Prius Plug-in Hybrid
Toyota Prius Plug-in Hybrid jest napędzana układem hybrydowym nowej generacji z silnikiem benzynowym 1.8 i elektrycznym o łącznej mocy 122 KM. Wydajniejszy napęd oraz dwukrotnie bardziej pojemna bateria trakcyjna zapewniają zasięg na samym silniku elektrycznym do 50 km. Prędkość maksymalna dostępna bez uruchomienia silnika benzynowego (EV) wynosi 135 km, co sprawia, że Prius Plug-in Hybrid może na co dzień pełnić rolę samochodu elektrycznego, jednak bez obawy o wyczerpanie baterii i unieruchomienie samochodu.

Samochód zużywa średnio 1 l/100 km benzyny oraz emituje tylko 23 g/km CO2. Po wyczerpaniu energii naładowanej z zewnętrznej sieci układ hybrydowy zapewnia tę samą wydajność i oszczędność co napęd tradycyjnego Priusa 4. generacji. Baterię trakcyjną można także doładować w czasie jazdy – w tym trybie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów uzyskuje się poziom naładowania 80%. A to pozwala znowu przełączyć się w tryb wyłącznie elektryczny.

Toyota Prius Plug-in Hybrid na wideo:



Toyota Prius Plug-in Hybrid. Ceny - GALERIA ZDJĘĆ

Toyota Prius Plug-in Hybrid. CenyToyota Prius Plug-in Hybrid. CenyToyota Prius Plug-in Hybrid. CenyToyota Prius Plug-in Hybrid. CenyToyota Prius Plug-in Hybrid. CenyToyota Prius Plug-in Hybrid. CenyToyota Prius Plug-in Hybrid. CenyToyota Prius Plug-in Hybrid. Ceny

Zobacz także

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór 2024-04-15

Prezentacja pierwszej Hondy HR-V miała miejsce w 1997 roku, ale seryjna produkcja rozpoczęła się dwa lata później. Debiut tego modelu odbył się w czasach, w których wszelkiego rodzaju SUVy i crossovery dopiero zaczęły pojawiać się na rynku....
Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł

Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł 2024-01-02

Nowy Hyundai Kona zaprezentowany został w 2022 roku i względem swojego poprzednika zmienił się diametralnie. Teraz jest to samochód większy, wyposażony w bogatszy zestaw nowoczesnych technologii i systemów wspierających kierowcę. Hyundai jest...
Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu

Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu 2023-12-08

[b]Across to jeden z dwóch modeli w gamie Suzuki (obok Swace'a), który został przejęty niemal wprost od Toyoty. Jaki jest cel takich zabiegów? Chodzi przede wszystkim o to, by zmieścić się w restrykcyjnych normach emisji dwutlenku węgla – Suzuki nie...
Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność?

Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność? 2023-12-01

Hyundai Tucson obecnej (czwartej) generacji zaprezentowany został w 2020 roku i praktycznie od zaraz zaczął odnosić sprzedażowe sukcesy. Model ten regularnie pojawia się w czołówkach rankingów popularności kompaktowych SUVów, a w 2022 roku był...
Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych

Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych 2023-10-16

W motoryzacji często bywa tak, że wszelkie trendy i kierunki rozwoju wyznaczane są przez klasę premium, której następnie cała reszta stara się dorównać. Przykładem tego są chociażby SUVy w stylu coupe, które wypromowane zostały początkowo przez...
Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód

Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód 2023-08-05

Nowe Suzuki S-Cross obecne jest na rynku od 2021 roku i to odświeżona wersja modelu SX4 S-Cross. Z nazwy zniknął dopisek SX4, ale to bynajmniej nie koniec zmian – wraz z tym przeprojektowano nadwozie i dodano nowe konfiguracje napędowe. Sprawdziliśmy,...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS