chceauto.pl
x
Rośnie popyt na elektryczne Volkswageny

Rośnie popyt na elektryczne Volkswageny

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-04-01 Opinie
Jeszcze przed wprowadzeniem na rynek nowego modelu ID.3, co nastąpi latem bieżącego roku, widać, że zapotrzebowanie w Niemczech na auta elektryczne i zelektryfikowane znacznie się zwiększyło: w wypadku modelu up! łącznie przyjęto już 20 000 takich zamówień. Znacznie zwiększyła się również popularność Passata w wersji GTE – obecnie co siódmy kupujący decyduje się na wersję hybrydową typu plug-in (PHEV).

Volkswagen e-up! dysponujący mocą 83 KM trafił na niemiecki ryek w listopadze ubiegłego roku. W porównaniu ze swoim poprzednikiem ma znacznie większy zasięg (do 260 km według cyklu WLTP). W ciągu trzech pierwszych miesięcy bieżącego roku zamówiono 20 000 egzemplarzy tego modelu. Argumentem decydującym o wyborze są niskie koszty utrzymania. Cena wynosząca w Niemczech 21.975 euro zostaje pomniejszona o dopłatę (6570 euro, obydwie kwoty brutto), korzystne jest również zaszeregowanie do grupy ubezpieczenia (OC klasa 12, AC: 16). Zaletą z punktu widzenia niemieckich nabywców jest też brak podatku od pojazdów mechanicznych.

Hybrydyzacja to drugi z głównych elementów strategii Volkswagena w dziedzinie układów napędowych, prowadzącej ku epoce pojazdów bezemisyjnych. Dlatego w wielu ważnych segmentach koncern Volkswagen wprowadza do sprzedaży auta wyposażone w hybrydowy zespół napędowy typu plug-in. Pierwsze były w 2014 roku modele GTE, które w wypadku aut drugiej generacji mają znacznie większy zasięg na energii elektrycznej, ponieważ są wyposażane w akumulatory o większej pojemności. Nowy Passat Variant GTE ma moc 218 KM i według procedury WLTP jest w stanie przejechać 56 km korzystając wyłącznie z energii elektrycznej. To więcej niż wynoszą dzienne potrzeby przeciętnego użytkownika Volkswagena, czyli 42 km. W klasie samochodów, do której należy Passat najczęściej zamawiane są wersje z silnikami Diesla, tymczasem model z jednostką benzynową i hybrydowym zespołem napędowym stanowi dzisiaj 15 procent zamówień. Liczba ta wzrosła pięciokrotnie w porównaniu z zamówieniami na Passata GTE poprzedniej generacji.

Po debiucie Passata i Passata Varianta w 2020 roku Volkswagen zaprezentuje kilka modeli hybrydowych plug-in: w wersji GTE będzie oferowany np. Golf ósmej generacji, ponadto po raz pierwszy jako hybryda plug-in pojawi się zwykły Golf. Potem ten sam zespół napędowy zostanie zastosowany w Arteonie oraz w kompaktowym SUV-ie Tiguan. Na początku marca premierę miał nowy topowy model marki – Touareg R. Model ten również jest dynamiczną hybrydą PHEV, moc systemowa jego układu napędowego składającego się z silnika spalinowego i elektrycznego wynosi 462 KM.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Zobacz także

Project Trinity Volkswagena

Project Trinity Volkswagena 2021-03-08

Volkswagen ujawnił pierwsze informacje o przedsięwzięciu kryjącym się pod hasłem Project Trinity.Pod kryptonimem tym kryje się sedan o napędzie elektrycznym, którego Volkswagen zamierza produkować od 2026 roku. Samochód ma wyznaczać nowe standardy...
Pandemia nie straszna Volkswagenowi. Wypłacą dywidendę !

Pandemia nie straszna Volkswagenowi. Wypłacą dywidendę ! 2021-03-01

Mimo pandemii Covid-19 koncern Volkswagen zakończył rok obrachunkowy 2020 z wynikiem lepszym od spodziewanego. Ważne strategiczne decyzje przyspieszyły zmiany w koncernie mające przekształcić go w "przedsiębiorstwo high-tech". O dobrym wyniku i...
Sprzedaż nowych aut w Europie. 2020 rok.

Sprzedaż nowych aut w Europie. 2020 rok. 2021-01-20

Na Starym Kontynencie zarejestrowano w sumie niewiele ponad 9,9 mln nowych samochodów osobowych. Wg raportu Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA) do klientów oznacza to spadek aż o 23,7 proc. Jeszcze w 2019 roku na europejskie drogi...
Volkswagen e-up! wraca do salonów

Volkswagen e-up! wraca do salonów 2021-01-19

We wrześniu ubiegłego roku Volkswagen wstrzymał przyjmowanie zamówień na elektryczny model e-Up!. Stało się to po tym, gdy w Niemczech ruszył program dopłat do samochodów elektrycznych, co spowodowało boom na rynku. Ponieważ e-up! był jednym z...
Kto produkuje najwięcej aut w Polsce?

Kto produkuje najwięcej aut w Polsce? 2021-01-11

O blisko 1/3 zmalała w ubiegłym roku produkcja samochodów w Polsce. Największym poszkodowanym przez koronawirusa jest gliwicka fabryka Opla. Z danych Instytutu Samar wynika, ze w minionych dwunastu miesiącach produkcja nowych aut zmalała w naszym kraju...
Volkswagen ID.3 w testach Euro NCAP

Volkswagen ID.3 w testach Euro NCAP 2020-10-21

Pierwszy z nowej rodziny elektrycznych Volkswagenów zaliczył właśnie pełną turę testów zderzeniowych Euro NCAP. Wyniki auta można uznać za imponujące! Przyzwyczailiśmy się już, że duża część nowych samochód – podobnie jak ID.3 – może...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.