chceauto.pl
x
Rośnie popyt na elektryczne Volkswageny

Rośnie popyt na elektryczne Volkswageny

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-04-01 Opinie
Jeszcze przed wprowadzeniem na rynek nowego modelu ID.3, co nastąpi latem bieżącego roku, widać, że zapotrzebowanie w Niemczech na auta elektryczne i zelektryfikowane znacznie się zwiększyło: w wypadku modelu up! łącznie przyjęto już 20 000 takich zamówień. Znacznie zwiększyła się również popularność Passata w wersji GTE – obecnie co siódmy kupujący decyduje się na wersję hybrydową typu plug-in (PHEV).

Volkswagen e-up! dysponujący mocą 83 KM trafił na niemiecki ryek w listopadze ubiegłego roku. W porównaniu ze swoim poprzednikiem ma znacznie większy zasięg (do 260 km według cyklu WLTP). W ciągu trzech pierwszych miesięcy bieżącego roku zamówiono 20 000 egzemplarzy tego modelu. Argumentem decydującym o wyborze są niskie koszty utrzymania. Cena wynosząca w Niemczech 21.975 euro zostaje pomniejszona o dopłatę (6570 euro, obydwie kwoty brutto), korzystne jest również zaszeregowanie do grupy ubezpieczenia (OC klasa 12, AC: 16). Zaletą z punktu widzenia niemieckich nabywców jest też brak podatku od pojazdów mechanicznych.

Hybrydyzacja to drugi z głównych elementów strategii Volkswagena w dziedzinie układów napędowych, prowadzącej ku epoce pojazdów bezemisyjnych. Dlatego w wielu ważnych segmentach koncern Volkswagen wprowadza do sprzedaży auta wyposażone w hybrydowy zespół napędowy typu plug-in. Pierwsze były w 2014 roku modele GTE, które w wypadku aut drugiej generacji mają znacznie większy zasięg na energii elektrycznej, ponieważ są wyposażane w akumulatory o większej pojemności. Nowy Passat Variant GTE ma moc 218 KM i według procedury WLTP jest w stanie przejechać 56 km korzystając wyłącznie z energii elektrycznej. To więcej niż wynoszą dzienne potrzeby przeciętnego użytkownika Volkswagena, czyli 42 km. W klasie samochodów, do której należy Passat najczęściej zamawiane są wersje z silnikami Diesla, tymczasem model z jednostką benzynową i hybrydowym zespołem napędowym stanowi dzisiaj 15 procent zamówień. Liczba ta wzrosła pięciokrotnie w porównaniu z zamówieniami na Passata GTE poprzedniej generacji.

Po debiucie Passata i Passata Varianta w 2020 roku Volkswagen zaprezentuje kilka modeli hybrydowych plug-in: w wersji GTE będzie oferowany np. Golf ósmej generacji, ponadto po raz pierwszy jako hybryda plug-in pojawi się zwykły Golf. Potem ten sam zespół napędowy zostanie zastosowany w Arteonie oraz w kompaktowym SUV-ie Tiguan. Na początku marca premierę miał nowy topowy model marki – Touareg R. Model ten również jest dynamiczną hybrydą PHEV, moc systemowa jego układu napędowego składającego się z silnika spalinowego i elektrycznego wynosi 462 KM.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Zobacz także

Volkswagen reaktywuje markę Scout

Volkswagen reaktywuje markę Scout 2022-05-13

Volkswagen ogłosił, że wprowadzi na rynek w USA pickupa i dużego SUV-a o napędzie elektrycznym. Decyzja została potwierdzona przez radę nadzorczą grupy VW podczas dorocznego Walnego Zgromadzenia. Samochody zostaną zaprojektowane w USA i będą tam...
Ambitne plany Seata. Największa inwestycja w historii Hiszpanii

Ambitne plany Seata. Największa inwestycja w historii Hiszpanii 2022-03-23

Seat i Grupa Volkswagen planują przeznaczyć ponad 7 miliardów euro na zelektryfikowanie Hiszpanii. Byłaby to największa pojedyncza inwestycja przemysłowa w historii tego kraju. "Ten projekt jest bardzo ważny – dla Volkswagena, Hiszpanii i całej...
Ford i Volkswagen zacieśniaja współpracę. Będą "wspólne" modele?

Ford i Volkswagen zacieśniaja współpracę. Będą "wspólne" modele? 2022-03-16

Ford Motor Company i Grupa Volkswagen poszerzają współpracę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Ford planuje budowę kolejnego auta na niemieckiej platformie MEB z przeznaczeniem na rynek europejski. Oznacza to, że amerykański koncern podwoi liczbę...
Volkswagen ID.5  Ruszyła seryjna produkcja

Volkswagen ID.5 Ruszyła seryjna produkcja 2022-01-28

Volkswagen rozpoczął produkcji modeli ID.5 i ID.5 GTX. Oznacza to zakończenie transformacji fabryki Volkswagena w Zwickau w zakład produkcji pojazdów elektrycznych. Ta od dawna działająca fabryka w zachodniej Saksonii jest pierwszym dużym zakładem,...
Volkswagen liderem rynku aut elektrycznych w Europie

Volkswagen liderem rynku aut elektrycznych w Europie 2022-01-25

W 2021 roku do krajów Unii Europejskiej oraz Norwegii i Islandii Grupa VW dostarczyła 472 300 aut zasilanych z gniazdka. To o 64 procent więcej niż rok wcześniej. Auta elektryczne i hybrydy plug-in stanowiły łącznie 17,2 procent wszystkich...
Sprzedaż nowych aut w Polsce w 2021 roku. Toyota rządzi!

Sprzedaż nowych aut w Polsce w 2021 roku. Toyota rządzi! 2021-12-29

Mimo dramatycznej drugiej połowy, mijający rok 2021 przyniósł w Polsce 445 tys. rejestracji nowych samochodów osobowych i dostawczych o DMC do 3,5 tony. Wynik jest o ok. 4 proc. lepszy niż w – zdruzgotanym pandemią koronawirusa – roku 2020. Instytut...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS