chceauto.pl
x
Porsche Panamera, które spala 3,1 l/100 km

Porsche Panamera, które spala 3,1 l/100 km

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2013-04-04 Opinie
Porsche Panamera to jedna z lokomotyw sprzedażowych niemieckiej firmy. Samochód trafi na rynek już 5 lat temu, nic więc dziwnego, że doczekał się face-liftingu. Jednak zmiany stylistyczne nie są wielkie, znacznie ważniejsze są nowości techniczne. A jest ich kilka.

Nową Panamerę najłatwiej będzie poznać z tyłu, gdzie pojawiły się nowe światła, dłuższa i szersza szyba pokrywy bagażnika, a tablica rejestracyjna została przeniesiona na zderzak. Z przodu zmodyfikowano tylko zderzak, w którym pojawił się większe wloty powietrza.

Porsche Panamera Executive
Porsche Panamera Executive
Gama dostępnych wersji Panamery została znacznie poszerzona. Nowością jest model Panamera S E-Hybrid, czyli pojazd o napędzie hybrydowym, zastępujący Panamerę Hybrid. Auto napędzane jest silnikiem spalinowym, benzynowym oraz elektrycznym. Obie jednostki napędowe w sumie generują 416 KM mocy, z czego silnik elektryczny dostarcza 95 KM (do tej pory tylko 47 KM).

Porsche Panamera S E-Hybrid
Porsche Panamera S E-Hybrid
Jednostka elektryczna czerpie energię z baterii o pojemności 9,4 kWh, czyli 5 razy większej niż obecnie (1,7 kWh). Zmieniła się również technologia - nowe baterie są litowo-jonowe, wcześniej stosowano niklowo-metalowe. Baterie można ładować ze standardowego gniazdka sieciowego, a cały proces trwa około 4 godzin. Możliwe jest również podłączenie do gniazda o napięciu 380V (samochód posiada stosowne wyposażenie), wówczas czas ładowania spada do 2,5 godz.

Porsche Panamera S E-Hybrid
Porsche Panamera S E-Hybrid
Mocniejszy silnik elektryczny i bardziej pojemne baterie znacząco wpłynęły na osiągi samochodu. Porsche Panamera S E-Hybrid w cyklu pomiarowym zużyło tylko 3,1 l benzyny na 100 km, czyli o ponad połowę mniej niż obecna wersja (7,1 l/100 km). Taki wynik oznacza tak niską emisję spalin, że w auto kwalifikuje się do dopłaty z budżetu w krajach, które wspierają ekologiczne samochodody...

Porsche Panamera 4S
Porsche Panamera 4S
W cyklu pomiarowym Panamera S E-Hybrid korzystając wyłącznie z energii elektrycznej zdołała przejechać 36 km. Jednak sam producent zaznacza, że podczas pomiaru w samochodzie wyłączone są np. ogrzewanie i klimatyzacja. W rzeczywistości zasięg na akumulatorach będzie zależał od warunków jazdy i wahał się w granicach 18-36 km, przy czym maksymalna możliwa do osiągnięcia prędkość to 135 km/h.

Przy wykorzystaniu również silnika benzynowego osiągi ulegają diametralnej poprawie. Porsche S E-Hybrid osiąga 100 km/h już po 5,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 270 km/h. Oczywiście można wówczas zapomnieć o zużyciu paliwa na poziomie 3,1 l/100 km...

Porsche Panamera Executive
Porsche Panamera Executive
Co ciekawe, Porsche opracowało specjalną aplikację na smartfony, dzięki której można wcześniej samochód zagrzać lub schłodzić czy sprawdzić zasięg. Aplikacja poinformuje również o stanie naładowania akumulatorów i poprowadzi do zaparkowanego samochodu, gdyby ktoś nie mógł go znaleźć...

Całkowitą nowością są również wersje Executive, które cechują się większym o 15 cm rozstawem osi, dzięki czemu pasażerowie dwóch indywidualnych tylnych foteli mają dla siebie znacznie więcej miejsca. Dostępne będą dwie odmiany Panamery: Turbo Executive i 4S Executive. Obie standardowo będą posiadały m.in. pneumatyczne zawieszenie.

Porsche Panamera Executive
Porsche Panamera Executive
Przy okazji liftingu w Porsche Panamera zadebiutuje również całkowicie nowy silnik 3.0V6 biturbo. To dobra wiadomość, gorsza jest taka, że zastąpi on w jednostkę 4.8V8 stosowaną w Panamerze S i 4S. Wszystko przez ekologię: nowa jednostka ma zużywać średnio o 18 proc. mniej paliwa niż silnik V8, przy czym - dzięki zastosowaniu podwójnego doładowania - będzie o 20 KM i 20 Nm mocniejsza. Ponadto turbiny całkowicie zmieniają krzywą momentu obrotowego - 520 Nm będzie dostępne już od niskich aż po wysokie obroty.

Standardowo nowe Porsche Panamera będzie wyposażone w dwusprzęgłową, siedmiostopniową skrzynię PDK. W samochodach hybrydowych i Panamerze Diesel stosowana będzie przekładnia Tiptronic S o ośmiu biegach.

Porsche Panamera 4S
Porsche Panamera 4S
Odświeżone Porsche Panamera zadebiutuje w drugiej połowie kwietnia na salonie w... Szanghaju. W salonach samochód pojawi się w czerwcu. Niemieckie ceny brutto zaczynają się od 82 tys. euro za Panamerę Diesel, 88 tys. euro kosztuje Panamera 4, a Panamera S - 102 tys. euro. Nowość, czyli Panamerę S E-Hybrid wyceniono na 110 tys. euro, a na końcu cenników znajdziemy samochody w wersji Executive, czyli Panamerę 4S Executive (133 tys. euro) i Panamerę Turbo Executive (163 tys. euro).

Na przyszły rok zaplanowano kolejne nowości. Najpierw pojawi się nowy silnik wysokoprężny o mocy 300 KM, który zastąpi obecnego diesla, a następnie oferta zostanie poszerzona a modele Panamera Turbo S i Turbo S Executive.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Porsche Panamera, które spala 3,1 l/100 km - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche Panamera, które spala 3,1 l/100 kmPorsche Panamera, które spala 3,1 l/100 kmPorsche Panamera, które spala 3,1 l/100 kmPorsche Panamera, które spala 3,1 l/100 kmPorsche Panamera, które spala 3,1 l/100 kmPorsche Panamera, które spala 3,1 l/100 kmPorsche Panamera, które spala 3,1 l/100 kmPorsche Panamera, które spala 3,1 l/100 km

Zobacz także

To koniec Porsche Panemera Sport Turismo

To koniec Porsche Panemera Sport Turismo 2023-11-28

Nowa generacja Porsche Panamera nie będzie już oferowana w wersji Sport Turismo. Tym samym 4-drzwiowy fastback będzie jedyną wersją nadwoziową trzeciej generacji tego modelu.Porsche Panamera Sport Turismo okazała się nieudanym eksperymentem. Samochód...
Porsche Panamera III generacji

Porsche Panamera III generacji 2023-11-26

Porsche Panamera III generacji zostało oficjalnie zaprezentowane. Jak zmienił się ten samochód? Samochód otrzymał całkowicie nowe wnętrze i układy napędowe. Natomiast stylistycznie wyraźnie nawiązuje do poprzedniej generacji. Nowa Panamera...
Porsche Panamera nowej generacji. Zdjęcia wnętrza

Porsche Panamera nowej generacji. Zdjęcia wnętrza 2023-11-09

Nowa generacja Porsche Panamera, która zostanie publicznie zaprezentowana w piątek 24 listopada 2023 roku. Samochód bedzie wyróżniać się skoncentrowaną na kierowcy koncepcją obsługi Porsche Driver Experience, po raz pierwszy wprowadzoną w modelu...
Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych

Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych 2023-10-16

W motoryzacji często bywa tak, że wszelkie trendy i kierunki rozwoju wyznaczane są przez klasę premium, której następnie cała reszta stara się dorównać. Przykładem tego są chociażby SUVy w stylu coupe, które wypromowane zostały początkowo przez...
Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód

Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód 2023-08-05

Nowe Suzuki S-Cross obecne jest na rynku od 2021 roku i to odświeżona wersja modelu SX4 S-Cross. Z nazwy zniknął dopisek SX4, ale to bynajmniej nie koniec zmian – wraz z tym przeprojektowano nadwozie i dodano nowe konfiguracje napędowe. Sprawdziliśmy,...
TEST: Suzuki Swace - udany efekt porozumienia dwóch marek

TEST: Suzuki Swace - udany efekt porozumienia dwóch marek 2023-05-02

Suzuki Swace zadebiutował w 2020 roku i jest efektem współpracy między Toyotą a Suzuki. Swace to w każdym calu bliźniacza do Toyoty Corolli konstrukcja, co dostrzec można gołym okiem już przy pierwszym kontakcie. Jednym z głównych powodów...