chceauto.pl
x
Porsche, które pali 4,4 l/100 km. W normalnym ruchu...

Porsche, które pali 4,4 l/100 km. W normalnym ruchu...

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2013-05-26
O tym, że cykl pomiarowy NEDC (New European Driving Cycle), który podczas symulacji określa średnie zużycie paliwa samochodu, nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, nie trzeba przekonywać żadnego nabywcy nowego samochodu.

Porsche Panamera S E-Hybrid podczas jazd testowych na autostradzie
Porsche Panamera S E-Hybrid podczas jazd testowych na autostradzie
Pół biedy, jeśli kupujący z przymrużeniem oka traktuje dane techniczne. Gorzej, jeśli po zakupie okazuje się, że auto pali o 30-40 proc. więcej niż "miało w papierach", a sprzedawca oczywiście nie uznaje argumentu o niezgodności towaru z umową, czy też niesprawności samochodu.

Czy to jednak oznacza, że nowe modele nie zużywają mniej paliwa niż starsze konstrukcje, a downsizing czy common-rail to tylko wymysły marketingowców? Oczywiście, że nie... Przecież dzisiejsze silniki dysponują mocą znacznie wyższą niż kilkanaście lat temu i napędzają ważące kilkaset kilogramów więcej samochody, a spalają przy tym porównywalne wielkości paliwa. Natomiast następujący w ostatnich latach dynamiczny rozwój napędów hybrydowych w sprzyjających okolicznościach daje nawet wyraźnie niższe zużycie paliwa.

Porsche Panamera S E-Hybrid. 36,5 km wyłącznie na akumulatorach.
Porsche Panamera S E-Hybrid. 36,5 km wyłącznie na akumulatorach.
Przekonuje o tym przykład Porsche. Przy okazji premiery hybrydowego modelu Panamera S E-Hybrid zorganizowano jazdy dla dziennikarzy motoryzacyjnych z całej Europy. Wszystkie samochody testowe, które były prowadzone w sumie przez 42 dziennikarzy, przejechały łącznie 1200 km. Jak obliczono, średnie zużycie paliwa w tych samochodach wyniosło zaledwie 4,4 l paliwa na 100 km. Robi wrażenie, prawda?

Oczywiście wynik ten znacznie odbiega od tego, co wykazał cykl pomiarowy. Oficjalnie hybrydowa Panamera spala średnio w cyklu mieszanym 3,1 l/100, potwierdziło się więc przy okazji, że różnice między cyklem NEDC a rzeczywistością sięgają 40 proc. Jednak sam wynik, w liczbach bezwzględnych niewątpliwie może imponować. Co więcej, jedna z dziennikarskich załóg, osiągnęła nawet wynik 2,8 l/100 km... Jak to możliwe?

Porsche Panamera S E-Hybrid
Porsche Panamera S E-Hybrid
Jazdy testowe odbywały się na trasie o długości 28,7 km, zlokalizowanej wokół niemieckiego miasta Hockenheim. 6,5 km samochody przejeżdżały w terenie zabudowanym, 9,2 km po lokalnych drogach poza miastami i 13 km - autostradami, częściowo po odcinkach objętych ograniczeniami prędkości. W każdym samochodzie znajdowały się trzy lub cztery osoby, klimatyzacja była włączona, a prędkości maksymalne dochodziły do 230 km/h. Gdzie jest haczyk? Podane wartości osiągnięto samochodami, w których baterie o pojemności 9,4 kWh zostały naładowane prądem z gniazdka sieciowego...

Porsche Panamera S E-Hybrid napędzane jest silnikiem benzynowym i elektrycznym o łącznej mocy 416 KM. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 5,5 s i może rozpędzić się do 270 km/h. Bateria posiada możliwość ładowania z gniazdka, a w trybie elektrycznym (bez udziału jednostki spalinowej) zasięg samochodu wynosi do 36 km, a jak zapewnia Porsche, udało się tyle przejechać utrzymując średnią prędkość 54 km/h.

Porsche Panamera S E-Hybrid trafi do salonów połowie wakacji. Szkoda tylko, że aby cieszyć się wysokimi osiągami i tanią jazdą, trzeba będzie wydać naprawdę dużo pieniędzy...

Porsche, które pali 4,4 l/100 km. W normalnym ruchu... - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche, które pali 4,4 l/100 km. W normalnym ruchu...Porsche, które pali 4,4 l/100 km. W normalnym ruchu...Porsche, które pali 4,4 l/100 km. W normalnym ruchu...Porsche, które pali 4,4 l/100 km. W normalnym ruchu...

Zobacz także

SEAT Leon Sportstourer FR e-HYBRID | Próba wyróżnienia się w rodzinie

SEAT Leon Sportstourer FR e-HYBRID | Próba wyróżnienia się w rodzinie 2025-10-26

Przyznam, że jeszcze niedawno byłem przekonany, że marka SEAT zostanie z rynku wycofana, a właściwie jej obecność poniekąd sama się wygasi. Dlaczego? Ponieważ już sama konkurencja w grupie Volkswagena jest bardzo zacięta, a rola SEATa jako marki z...
Ford Kuga 2025 | Amerykanie wiedzą, jak robić samochody dla Europy

Ford Kuga 2025 | Amerykanie wiedzą, jak robić samochody dla Europy 2025-10-26

Debiut Forda Kugi odbył się w 2008 roku i model ten okazał się strzałem w dziesiątkę - szybko zyskał popularność i stanął do zaciętej rywalizacji w prężnie rozwijającym się wtedy segmencie C-SUV. Aktualnie w salonach obecna jest trzecia...
Renault Symbioz esprit Alpine E-Tech | Następca Megane?

Renault Symbioz esprit Alpine E-Tech | Następca Megane? 2025-10-26

Symbioz dołączył do oferty Renault w 2024 roku, co zgrało się w czasie z wycofaniem modelu Megane. Co prawda w gamie francuskiego producenta jest Megane E-Tech, ale to crossover dostępny wyłącznie z napędem elektrycznym. Symbioz może zatem być...
Skoda Superb PHEV Kombi | Ponad 100 km “na prądzie”

Skoda Superb PHEV Kombi | Ponad 100 km “na prądzie” 2025-05-17

[b][/b]Nową Skodę Superb gościmy w salonach od wiosny 2024 roku i choć to bardzo świeże auto, na ulicach widuje się ich już całkiem sporo. Testowaliśmy wcześniej odmianę liftback z silnikiem 1.5 TSI, a teraz przyszedł czas na wersję kombi i z...
MG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciem

MG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciem 2025-04-14

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że MG3 to kolejne klasyczne hybrydowe auto miejskie, których na rynku jest pełno. To jednak tylko pozory, bo MG podeszło do tego tematu w nietuzinkowy sposób. Po pierwsze sam napęd hybrydowy ma dość ciekawą...
Dacia Jogger Hybrid - to już nie jest budżetowe auto

Dacia Jogger Hybrid - to już nie jest budżetowe auto 2024-09-15

Dacia wiele zyskała, wchodząc w kooperację z marką Renault. Zyskała między innymi świetne napędy hybrydowe, jedne z lepszych, jakie można znaleźć na rynku. Taki napęd zastosowano między innymi w Dacii Jogger - najtańszym nowym 7-osobowym aucie....

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS