chceauto.pl
x
Porsche, które pali 4,4 l/100 km. W normalnym ruchu...

Porsche, które pali 4,4 l/100 km. W normalnym ruchu...

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2013-05-26 Opinie
O tym, że cykl pomiarowy NEDC (New European Driving Cycle), który podczas symulacji określa średnie zużycie paliwa samochodu, nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, nie trzeba przekonywać żadnego nabywcy nowego samochodu.

Porsche Panamera S E-Hybrid podczas jazd testowych na autostradzie
Porsche Panamera S E-Hybrid podczas jazd testowych na autostradzie
Pół biedy, jeśli kupujący z przymrużeniem oka traktuje dane techniczne. Gorzej, jeśli po zakupie okazuje się, że auto pali o 30-40 proc. więcej niż "miało w papierach", a sprzedawca oczywiście nie uznaje argumentu o niezgodności towaru z umową, czy też niesprawności samochodu.

Czy to jednak oznacza, że nowe modele nie zużywają mniej paliwa niż starsze konstrukcje, a downsizing czy common-rail to tylko wymysły marketingowców? Oczywiście, że nie... Przecież dzisiejsze silniki dysponują mocą znacznie wyższą niż kilkanaście lat temu i napędzają ważące kilkaset kilogramów więcej samochody, a spalają przy tym porównywalne wielkości paliwa. Natomiast następujący w ostatnich latach dynamiczny rozwój napędów hybrydowych w sprzyjających okolicznościach daje nawet wyraźnie niższe zużycie paliwa.

Porsche Panamera S E-Hybrid. 36,5 km wyłącznie na akumulatorach.
Porsche Panamera S E-Hybrid. 36,5 km wyłącznie na akumulatorach.
Przekonuje o tym przykład Porsche. Przy okazji premiery hybrydowego modelu Panamera S E-Hybrid zorganizowano jazdy dla dziennikarzy motoryzacyjnych z całej Europy. Wszystkie samochody testowe, które były prowadzone w sumie przez 42 dziennikarzy, przejechały łącznie 1200 km. Jak obliczono, średnie zużycie paliwa w tych samochodach wyniosło zaledwie 4,4 l paliwa na 100 km. Robi wrażenie, prawda?

Oczywiście wynik ten znacznie odbiega od tego, co wykazał cykl pomiarowy. Oficjalnie hybrydowa Panamera spala średnio w cyklu mieszanym 3,1 l/100, potwierdziło się więc przy okazji, że różnice między cyklem NEDC a rzeczywistością sięgają 40 proc. Jednak sam wynik, w liczbach bezwzględnych niewątpliwie może imponować. Co więcej, jedna z dziennikarskich załóg, osiągnęła nawet wynik 2,8 l/100 km... Jak to możliwe?

Porsche Panamera S E-Hybrid
Porsche Panamera S E-Hybrid
Jazdy testowe odbywały się na trasie o długości 28,7 km, zlokalizowanej wokół niemieckiego miasta Hockenheim. 6,5 km samochody przejeżdżały w terenie zabudowanym, 9,2 km po lokalnych drogach poza miastami i 13 km - autostradami, częściowo po odcinkach objętych ograniczeniami prędkości. W każdym samochodzie znajdowały się trzy lub cztery osoby, klimatyzacja była włączona, a prędkości maksymalne dochodziły do 230 km/h. Gdzie jest haczyk? Podane wartości osiągnięto samochodami, w których baterie o pojemności 9,4 kWh zostały naładowane prądem z gniazdka sieciowego...

Porsche Panamera S E-Hybrid napędzane jest silnikiem benzynowym i elektrycznym o łącznej mocy 416 KM. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 5,5 s i może rozpędzić się do 270 km/h. Bateria posiada możliwość ładowania z gniazdka, a w trybie elektrycznym (bez udziału jednostki spalinowej) zasięg samochodu wynosi do 36 km, a jak zapewnia Porsche, udało się tyle przejechać utrzymując średnią prędkość 54 km/h.

Porsche Panamera S E-Hybrid trafi do salonów połowie wakacji. Szkoda tylko, że aby cieszyć się wysokimi osiągami i tanią jazdą, trzeba będzie wydać naprawdę dużo pieniędzy...

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Porsche, które pali 4,4 l/100 km. W normalnym ruchu... - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche, które pali 4,4 l/100 km. W normalnym ruchu...Porsche, które pali 4,4 l/100 km. W normalnym ruchu...Porsche, które pali 4,4 l/100 km. W normalnym ruchu...Porsche, które pali 4,4 l/100 km. W normalnym ruchu...

Zobacz także

Forda Fiesta jako miękka hybryda

Forda Fiesta jako miękka hybryda 2020-06-09

Popularny kompaktowy hatchback Ford Fiesta – najlepiej sprzedający się w Europie model Forda – jest już dostępny ze zelektryfikowanym układem napędowym.Przypomnijmy - Ford zobowiązał się do zaoferowania zelektryfikowanej wersji każdego pojazdu...
BMW X1 i X2 jako hybrydy plug-in

BMW X1 i X2 jako hybrydy plug-in 2020-01-09

W palecie modeli BMW debiutują dwie nowe hybrydy - BMW X1 xDrive25e oraz BMW X2 xDrive25e. Obie wyposażone są w siostrzany układ plug in. Samochody poznać można wyłącznie po klapce umieszczonej na lewym przednim błotniku. Skrywa ona gniazdo służące...
Kolejna hybryda Opla już w cenniku

Kolejna hybryda Opla już w cenniku 2019-12-27

Opel kontynuuje elektryczną ofensywę. Po w pełni elektrycznym Oplu Corsa‑e i Grandlandzie X z napędem na cztery koła przyszła pora na jego mniej okazałą wersję z napędem na przód. Oznacza to, że Grandland X jest pierwszym Oplem dostępnym w...
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid. Nowość

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid. Nowość 2019-11-20

Toyota otwiera nowy rozdział w historii modelu RAV4. Na salonie w Los Angeles zaprezentowano RAV4 Plug-in Hybrid, czyli pierwszą w gamie tego modelu hybrydę z możliwością ładowania z gniazdka. Wersja Plug-in Hybrid zajmie miejsce na szczycie gamy...
Mercedes A 250 e już w Polsce!

Mercedes A 250 e już w Polsce! 2019-11-14

W polskich salonach Mercedesa można już składać zamówienia na model A 250 e – czyli klasę A z hybrydowym napędem plug-in. Auto łączyć ma zalety pojazdu elektrycznego i spalinowego: wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 15,6 kWh...
12 hybryd plug-in Porsche

12 hybryd plug-in Porsche 2019-10-30

Porsche rozpoczęło już sprzedaż modelu Taycan, rozpoczynając nową erę w dziejach marki – napędu całkowicie elektrycznego. Ale producent ze Stuttgartu-Zuffenhausen elektryfikuje gamę swoich aut od wielu lat. Dziś oferta sportowych samochodów...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.