chceauto.pl
x
Opel Astra Electric. Czyli na prąd

Opel Astra Electric. Czyli na prąd

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2022-12-01 Opinie
Opel poszerza gamę Astry o wersję bateryjną. Samochód, który jest technologicznym bliźniakiem Peugeota e-308, będzie oferowany również jako Astra Sports Tourer, czyli kombi.

Opel Astra Electric
Opel Astra Electric
Już niedługo nabywcy Opla Astry będą mieli jeszcze więcej opcji napędu do wyboru niż w przypadku jakiegokolwiek innego modelu tego producenta. Oprócz wersji spalinowych Opel oferuje Astrę i Astrę Sports Tourer jako hybrydy plug-in, w tym w nowej flagowej odmianie – Astra GSe, a wkrótce dołączy do nich w wersja bateryjna. Oczywiście o dieslu możemy już zapomnieć.

Opel Astra to technologiczny bliźniak Peugeota e-308. Samochód jest napędzany przez ten sam silnik elektryczny o mocy 156 KM i momencie 270 Nm. Obydwie te wartości są dostępne od momentu naciśnięcia pedału gazu. Co ciekawe, o ile w wielu samochodach elektrycznych prędkość maksymalna jest ograniczona do 150 lub 160 km/h, nową Astrą Electric można rozpędzić do 170 km/h.

Opel Astra Electric
Opel Astra Electric
W zależności od preferowanego stylu jazdy kierowca Astry Electric może wybrać jeden z trzech trybów: Eco, Normal i Sport.

Energia jest przechowywana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 54 kWh (a więc całkiem niedużym). Składa się on ze 102 ogniw pogrupowanych w 17 modułów i zapewnia Astrze Electric zasięg do 416 kilometrów (według WLTP), co przekłada się na średnie zużycie 14,9 kWh energii na 100 kilometrów.

Opel Astra Electric
Opel Astra Electric
Ładowanie akumulatora od 0 do 80 procent pojemności stałoprądowej stacji szybkiego ładowania o mocy 100 kW zajmuje około 30 minut. Ponadto Astra Electric jest standardowo wyposażona w pokładową trójfazową ładowarkę 11 kW, którą można podłączyć do domowej stacji ładowania.

Akumulator został oczywiście zabudowany w podłodze samochodu, więc nie zmniejsza ilości miejsca dostępnego dla pasażerów czy bagażu. Pojemność bagażnika Astry Sports Tourer Electric wynosi 516 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń rośnie do 1553 litrów.

Opel Astra Electric
Opel Astra Electric
Opel Astra Electric posiada w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel z dwoma 10‑calowymi panoramicznymi wyświetlaczami. Dzięki dużemu wyświetlaczowi projekcyjnemu E‑HUD oraz systemowi rozpoznawania naturalnej mowy kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi.

Nowy pakiet Intelli-Drive 2.0 obejmuje liczne systemy wspomagające kierowcę, takie jak ostrzeganie przed najechaniem na pojazd poprzedzający z automatycznym hamowaniem awaryjnym, aktywny asystent pasa ruchu, system wykrywający zmęczenie kierowcy, półautomatyczny system zmiany pasa ruchu czy ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu. Dostępny jest również system adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED złożony z 168 segmentów LED.

Bateryjna wersja Opla Astry trafi do salonów wiosną 2023 roku. Ceny nie są jeszcze znane.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Opel Astra Electric. Czyli na prąd - GALERIA ZDJĘĆ

Opel Astra Electric. Czyli na prądOpel Astra Electric. Czyli na prądOpel Astra Electric. Czyli na prądOpel Astra Electric. Czyli na prądOpel Astra Electric. Czyli na prądOpel Astra Electric. Czyli na prądOpel Astra Electric. Czyli na prądOpel Astra Electric. Czyli na prądOpel Astra Electric. Czyli na prąd

Zobacz także

Opel Astra GSe i Opel Grandland GSe. Polskie ceny

Opel Astra GSe i Opel Grandland GSe. Polskie ceny 2023-01-24

Wkrótce polskie salony Opla rozpoczną zbieranie zamówień na Grandlanda GSe i Astrę GSe, czyli flagowe wersji obu modeli.Od lutego będzie można zamawiać Grandlanda GSe w cenie od 252 900 zł. Nieco później zostaną otwarte zamówienia na Astrę GSe w...
Opel Mokka-e to teraz Mokka Electric

Opel Mokka-e to teraz Mokka Electric 2022-12-20

Opel zmodernizował Mokkę-e, przy okazji zmieniając jej nazwę na Mokka Electric. Co nowego znajdziemy w tym niewielkim elektrycznym crossoverze?Przede wszystkim samochód otrzymał mocniejszy i oszczędniejszy układ napędowy oraz większą baterię,...
Wywiad z Piotrem Zarembą - Prezesem ElectroMobility Poland

Wywiad z Piotrem Zarembą - Prezesem ElectroMobility Poland 2022-11-18

Na konferencji prasowej przedstawiciele ElectroMobility Poland zaprezentowali partnera technologicznego, odpowiedzialnego za dostarczenie platformy dla samochodów Izera. Po konferencji rozmawialiśmy z Piotrem Zarembą - Prezesem Zarządu EMP, którego...
Izera przedstawiła partnera technologicznego - to firma z Chin

Izera przedstawiła partnera technologicznego - to firma z Chin 2022-11-17

Przedstawiciele ElectroMobility Poland na konferencji prasowej ogłosili, jaka firma będzie odpowiedzialna za technologiczne wsparcie przy konstrukcji samochodu Izera. Mowa o Geely Holding – największej prywatnej grupie motoryzacyjnej w Chinach. To...
Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię

Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię 2022-11-13

Rodzina modeli Audi e-tron wkrótce mocno się powiększy. Dlatego niemiecki koncern został zmuszony do zmiany nazwy swoich pierwszych modeli z tej serii, czyli Audi e-tron i Sportback e-tron. Przy okazji liftingu ich nazwa została zmieniona na Q8 e-tron i...
Volvo EX90. Elektryczne i najbezpieczniejsze w historii

Volvo EX90. Elektryczne i najbezpieczniejsze w historii 2022-11-09

Volvo EX90 to elektryczny następca XC90. Szwedzi zaprezentowali właśnie ten model.EX90 to duży, pięciometrowy SUV. Samochód zbudowano na całkowicie nowej modułowej platformie dla samochodów elektrycznych o nazwie SPA2. Podobnie jak XC90, EX90 będzie...