chceauto.pl
x
Mercedes S, który pali 3 l/100 km...

Mercedes S, który pali 3 l/100 km...

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2013-08-22 Opinie
Coraz ostrzejsze normy emisji spalin sprawiają, że od technologii hybrydowej nie ma ucieczki. Dobra wiadomośc jest taka, że samochody o tym typie napędu naprawdę zużywają mniej paliwa niż pojazdy konwencjonalne.

Mercedes klasa S 500 Plug-In Hybrid
Mercedes klasa S 500 Plug-In Hybrid
Do grona samochodów hybrydowych dołącza właśnie Mercedes klasy S w wersji S500 Plug-In Hybrid. Samochód jest już trzecią hybrydą w obrębie tego modelu po S300 i S400, ale pierwszą typu Plug-In, a więc z możliwością ładowania z gniazdka.

S500 Hybrid napędzany jest doładowanym silnikiem 3.0V6 o mocy 245 kW i silnikiem elektrycznym generującym dodatkowo 80 kW. Moment obrotowy wytwarzany przez obie jednostki to odpowiednio 480 i 340 Nm. Nie dziwi więc, że samochód rozpędza się do 100 km/h w ciągu 5,5 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Mercedes klasa S 500 Plug-In Hybrid
Mercedes klasa S 500 Plug-In Hybrid
W porównaniu do S400 i S300, S500 ma litowo-jonowe baterie o znacznie większej pojemności. Ulokowano je pod tylną kanapą, zabierając przy tym nieco bagażnika. Baterie można ładować z gniazdka sieciowego, a samochód jest w stanie w trybie wyłącznie elektrycznym przejechać nawet 30 km.

Poza tym, że układ hybrydowy działa całkowicie automatycznie, kierowca ma również możliwość sterowania jego pracą. Dostępny jest tryb całkowicie elektryczny, tryb oszczędzania baterii (umożliwia zachowanie poziomu naładowania, by w późniejszym okresie podróżować w trybie elektrycznym) i ładowania, gdy wymusza się ładowanie akumulatorów podczas jazdy.

Mercedes klasa S 500 Plug-In Hybrid
Mercedes klasa S 500 Plug-In Hybrid
Dzięki dużym bateriom i mocnemu silnikowi elektrycznemu S500 Plug-In Hybrid w cyklu pomiarowym zużywa zaledwie 3 l paliwa na 100 km. Nie bez znaczenia na ten poziom pozostaje również możliwość odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania. Silnik elektryczny pracuje wówczas jak generator i ładuje baterie. Ładowanie następuje wyłącznie po naciśnięciu hamulca, wcześniej silnik nie przełącza się w tryb ładowania, dzięki czemu na koła nie trafia moment hamujący.

Mercedes S500 Plug-In Hybrid zadebiutuje na salonie we Frankfurcie we wrześniu.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Mercedes S, który pali 3 l/100 km... - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes S, który pali 3 l/100 km...Mercedes S, który pali 3 l/100 km...Mercedes S, który pali 3 l/100 km...Mercedes S, który pali 3 l/100 km...

Zobacz także

Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność?

Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność? 2023-12-01

Hyundai Tucson obecnej (czwartej) generacji zaprezentowany został w 2020 roku i praktycznie od zaraz zaczął odnosić sprzedażowe sukcesy. Model ten regularnie pojawia się w czołówkach rankingów popularności kompaktowych SUVów, a w 2022 roku był...
Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych

Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych 2023-10-16

W motoryzacji często bywa tak, że wszelkie trendy i kierunki rozwoju wyznaczane są przez klasę premium, której następnie cała reszta stara się dorównać. Przykładem tego są chociażby SUVy w stylu coupe, które wypromowane zostały początkowo przez...
Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód

Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód 2023-08-05

Nowe Suzuki S-Cross obecne jest na rynku od 2021 roku i to odświeżona wersja modelu SX4 S-Cross. Z nazwy zniknął dopisek SX4, ale to bynajmniej nie koniec zmian – wraz z tym przeprojektowano nadwozie i dodano nowe konfiguracje napędowe. Sprawdziliśmy,...
TEST: Suzuki Swace - udany efekt porozumienia dwóch marek

TEST: Suzuki Swace - udany efekt porozumienia dwóch marek 2023-05-02

Suzuki Swace zadebiutował w 2020 roku i jest efektem współpracy między Toyotą a Suzuki. Swace to w każdym calu bliźniacza do Toyoty Corolli konstrukcja, co dostrzec można gołym okiem już przy pierwszym kontakcie. Jednym z głównych powodów...
Test: Lexus UX 250h F Sport - istotny, choć prawie niezauważalny lifting

Test: Lexus UX 250h F Sport - istotny, choć prawie niezauważalny lifting 2023-04-25

Lexus UX to przedstawiciel miejskich crossoverów, który na rynku obecny jest od 2019 roku. W tym czasie zyskał mocną pozycję w rankingach sprzedaży, stając się najczęściej kupowanym Lexusem w Europie. W 2022 roku Lexus UX przeszedł lifting, który...
Lamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KM

Lamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KM 2023-03-30

Po 12 latach od debiutu, pod koniec 2022 roku Lamborghini zakończyło produkcję Aventadora. Model ten zostanie zastąpiony przez Revuelto, samochód, który jest hybrydą typu plug-in.Nie ma jednak powodu, by toczyć krokodyle łzy. Co najważniejsze, za...