chceauto.pl
x
Mercedes S, który pali 3 l/100 km...

Mercedes S, który pali 3 l/100 km...

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2013-08-22 Opinie
Coraz ostrzejsze normy emisji spalin sprawiają, że od technologii hybrydowej nie ma ucieczki. Dobra wiadomośc jest taka, że samochody o tym typie napędu naprawdę zużywają mniej paliwa niż pojazdy konwencjonalne.

Mercedes klasa S 500 Plug-In Hybrid
Mercedes klasa S 500 Plug-In Hybrid
Do grona samochodów hybrydowych dołącza właśnie Mercedes klasy S w wersji S500 Plug-In Hybrid. Samochód jest już trzecią hybrydą w obrębie tego modelu po S300 i S400, ale pierwszą typu Plug-In, a więc z możliwością ładowania z gniazdka.

S500 Hybrid napędzany jest doładowanym silnikiem 3.0V6 o mocy 245 kW i silnikiem elektrycznym generującym dodatkowo 80 kW. Moment obrotowy wytwarzany przez obie jednostki to odpowiednio 480 i 340 Nm. Nie dziwi więc, że samochód rozpędza się do 100 km/h w ciągu 5,5 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Mercedes klasa S 500 Plug-In Hybrid
Mercedes klasa S 500 Plug-In Hybrid
W porównaniu do S400 i S300, S500 ma litowo-jonowe baterie o znacznie większej pojemności. Ulokowano je pod tylną kanapą, zabierając przy tym nieco bagażnika. Baterie można ładować z gniazdka sieciowego, a samochód jest w stanie w trybie wyłącznie elektrycznym przejechać nawet 30 km.

Poza tym, że układ hybrydowy działa całkowicie automatycznie, kierowca ma również możliwość sterowania jego pracą. Dostępny jest tryb całkowicie elektryczny, tryb oszczędzania baterii (umożliwia zachowanie poziomu naładowania, by w późniejszym okresie podróżować w trybie elektrycznym) i ładowania, gdy wymusza się ładowanie akumulatorów podczas jazdy.

Mercedes klasa S 500 Plug-In Hybrid
Mercedes klasa S 500 Plug-In Hybrid
Dzięki dużym bateriom i mocnemu silnikowi elektrycznemu S500 Plug-In Hybrid w cyklu pomiarowym zużywa zaledwie 3 l paliwa na 100 km. Nie bez znaczenia na ten poziom pozostaje również możliwość odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania. Silnik elektryczny pracuje wówczas jak generator i ładuje baterie. Ładowanie następuje wyłącznie po naciśnięciu hamulca, wcześniej silnik nie przełącza się w tryb ładowania, dzięki czemu na koła nie trafia moment hamujący.

Mercedes S500 Plug-In Hybrid zadebiutuje na salonie we Frankfurcie we wrześniu.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Mercedes S, który pali 3 l/100 km... - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes S, który pali 3 l/100 km...Mercedes S, który pali 3 l/100 km...Mercedes S, który pali 3 l/100 km...Mercedes S, który pali 3 l/100 km...

Zobacz także

Forda Fiesta jako miękka hybryda

Forda Fiesta jako miękka hybryda 2020-06-09

Popularny kompaktowy hatchback Ford Fiesta – najlepiej sprzedający się w Europie model Forda – jest już dostępny ze zelektryfikowanym układem napędowym.Przypomnijmy - Ford zobowiązał się do zaoferowania zelektryfikowanej wersji każdego pojazdu...
BMW X1 i X2 jako hybrydy plug-in

BMW X1 i X2 jako hybrydy plug-in 2020-01-09

W palecie modeli BMW debiutują dwie nowe hybrydy - BMW X1 xDrive25e oraz BMW X2 xDrive25e. Obie wyposażone są w siostrzany układ plug in. Samochody poznać można wyłącznie po klapce umieszczonej na lewym przednim błotniku. Skrywa ona gniazdo służące...
Kolejna hybryda Opla już w cenniku

Kolejna hybryda Opla już w cenniku 2019-12-27

Opel kontynuuje elektryczną ofensywę. Po w pełni elektrycznym Oplu Corsa‑e i Grandlandzie X z napędem na cztery koła przyszła pora na jego mniej okazałą wersję z napędem na przód. Oznacza to, że Grandland X jest pierwszym Oplem dostępnym w...
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid. Nowość

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid. Nowość 2019-11-20

Toyota otwiera nowy rozdział w historii modelu RAV4. Na salonie w Los Angeles zaprezentowano RAV4 Plug-in Hybrid, czyli pierwszą w gamie tego modelu hybrydę z możliwością ładowania z gniazdka. Wersja Plug-in Hybrid zajmie miejsce na szczycie gamy...
Mercedes A 250 e już w Polsce!

Mercedes A 250 e już w Polsce! 2019-11-14

W polskich salonach Mercedesa można już składać zamówienia na model A 250 e – czyli klasę A z hybrydowym napędem plug-in. Auto łączyć ma zalety pojazdu elektrycznego i spalinowego: wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 15,6 kWh...
Audi A6 już jako hybryda plug-in

Audi A6 już jako hybryda plug-in 2019-10-26

Audi A6 55 TFSI e quattro to kolejna w gamie niemieckiego producenta hybryda plug-in.Pod względem technicznym niespodzianki nie ma - samochód otrzymał ten sam układ napędowy, który debiutował w Audi Q5 55 TFSI e quattro. Składa się on z benzynowego...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.