chceauto.pl
x
Akumulator czy wodór Technologia przyszłości już teraz Co lepsze: akumulator czy wodór?
Mercedes S, który pali 3 l/100 km...

Mercedes S, który pali 3 l/100 km...

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2013-08-22 Opinie
Coraz ostrzejsze normy emisji spalin sprawiają, że od technologii hybrydowej nie ma ucieczki. Dobra wiadomośc jest taka, że samochody o tym typie napędu naprawdę zużywają mniej paliwa niż pojazdy konwencjonalne.

Mercedes klasa S 500 Plug-In Hybrid
Mercedes klasa S 500 Plug-In Hybrid
Do grona samochodów hybrydowych dołącza właśnie Mercedes klasy S w wersji S500 Plug-In Hybrid. Samochód jest już trzecią hybrydą w obrębie tego modelu po S300 i S400, ale pierwszą typu Plug-In, a więc z możliwością ładowania z gniazdka.

S500 Hybrid napędzany jest doładowanym silnikiem 3.0V6 o mocy 245 kW i silnikiem elektrycznym generującym dodatkowo 80 kW. Moment obrotowy wytwarzany przez obie jednostki to odpowiednio 480 i 340 Nm. Nie dziwi więc, że samochód rozpędza się do 100 km/h w ciągu 5,5 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Mercedes klasa S 500 Plug-In Hybrid
Mercedes klasa S 500 Plug-In Hybrid
W porównaniu do S400 i S300, S500 ma litowo-jonowe baterie o znacznie większej pojemności. Ulokowano je pod tylną kanapą, zabierając przy tym nieco bagażnika. Baterie można ładować z gniazdka sieciowego, a samochód jest w stanie w trybie wyłącznie elektrycznym przejechać nawet 30 km.

Poza tym, że układ hybrydowy działa całkowicie automatycznie, kierowca ma również możliwość sterowania jego pracą. Dostępny jest tryb całkowicie elektryczny, tryb oszczędzania baterii (umożliwia zachowanie poziomu naładowania, by w późniejszym okresie podróżować w trybie elektrycznym) i ładowania, gdy wymusza się ładowanie akumulatorów podczas jazdy.

Mercedes klasa S 500 Plug-In Hybrid
Mercedes klasa S 500 Plug-In Hybrid
Dzięki dużym bateriom i mocnemu silnikowi elektrycznemu S500 Plug-In Hybrid w cyklu pomiarowym zużywa zaledwie 3 l paliwa na 100 km. Nie bez znaczenia na ten poziom pozostaje również możliwość odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania. Silnik elektryczny pracuje wówczas jak generator i ładuje baterie. Ładowanie następuje wyłącznie po naciśnięciu hamulca, wcześniej silnik nie przełącza się w tryb ładowania, dzięki czemu na koła nie trafia moment hamujący.

Mercedes S500 Plug-In Hybrid zadebiutuje na salonie we Frankfurcie we wrześniu.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Mercedes S, który pali 3 l/100 km... - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes S, który pali 3 l/100 km...Mercedes S, który pali 3 l/100 km...Mercedes S, który pali 3 l/100 km...Mercedes S, który pali 3 l/100 km...

Zobacz także

40 lat klasy S W126

40 lat klasy S W126 2019-10-02

Mija właśnie 40 lat od debiutu najbardziej pożądanego Mercedesa klasy S w historii. W 1979 roku na salonie we Frankfurcie zadebiutował Mercedes-Benz Sonderklasse typoszeregu W126. Dziś mało kto pamięta, że auto powstawało w cieniu kryzysu naftowego....
Audi Q5 55 TFSI e quattro

Audi Q5 55 TFSI e quattro 2019-05-21

Audi wprowadza do oferty pierwszą z zapowiadanych od początku roku nowych hybryd plug-in. Zamówienia na Audi Q5 55 TFSI e quattro można już składać w niemieckich salonach producenta z Ingolstadt. Cena na rodzimym rynku to 60 450 euro. Dostawy...
Mitsubishi Oulander PHEV po zmianach

Mitsubishi Oulander PHEV po zmianach 2018-02-20

Na salonie w Genewie zadebiutuje odświeżone Mitsubishi Outlander PHEV. Ten hybrydowy SUV z możliwością ładowania z gniazdka debiutował w 2013 roku. Samochód spotkał się ciepłym przyjęciem w Europie, stając się najlepiej sprzedającym modelem...
Mercedes-Maybach S po liftingu

Mercedes-Maybach S po liftingu 2018-02-16

W Genewie zadebiutować ma odświeżony Mercedes-Maybach klasy S. Subtelne zmiany mają podtrzymać zainteresowanie klientów modelem, który znalazł już przeszło 25 tys. nabywców! Zmodernizowaną odmianę poznamy głównie po przestylizowanej osłonie...
Rekordowy rok Mercedesa

Rekordowy rok Mercedesa 2018-01-08

Takiego wyniku pozazdrościłaby Mercedesowi niejedna popularna marka. Forma ze Stuttgartu poinformowała właśnie, że w zeszłym roku dostarczyła nabywcom blisko 2,3 mln samochodów! To najlepszy wynik w całej historii niemieckiej marki. Do klientów na...
Range Rover Sport P400e. Pierwsza hybryda PHEV

Range Rover Sport P400e. Pierwsza hybryda PHEV 2017-10-04

Produkowana od 2013 w brytyjskim Solihull II generacja Range Rover Sport doczekała się właśnie kuracji odmładzającej. Przy okazji „tuszujących zmarszczki” zmian Brytyjczycy zaprezentowali też – pierwszą w historii marki – hybrydę PHEV....
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.