chceauto.pl
x

Lancia Delta

Oceny użytkowników4.2727/5. Głosy: 22
Ocena: 4.27/5
Głosy: 22.

Wybierz rocznik

1994 1995 1996 1997 1998 1999 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015

Lancia Delta II (1994-1999)

Druga generacja Lancii Delty trafiła do sprzedaży w 1993 roku i produkowana była aż do 1999 roku.

Charakteryzujący się ciekawą linią i dobrym wyposażeniem samochód wykorzystywał wiele elementów mechanicznych wspólnych z innymi modelami koncernu Fiat (m.in. z Tipo i Marei), dzięki czemu koszty eksploatacji można utrzymać na rozsądnym poziomie. Trzeba jednak pamiętać, że auto nie jest wzorem niezawodności. Od zakończenia produkcji minęło już 10 lat, więc większość egzemplarzy jest raczej w kiepskiej kondycji technicznej. Do typowych dolegliwości zaliczyć można usterki zawieszenia. Układ zestrojono dość miękko, co dobrze sprawdza się na naszych drogach, ale nie jest on niestety zbyt trwały (wahacze, drążki kierownicze,). Delty trapią też wycieki z silnika, układu napędowego oraz chłodzenia. Szybko koroduje układ wydechowy. W mocno wyeksploatowanych egzemplarzach występują problemy z przełączaniem biegów (zużyte synchronizatory) dobrze więc zwrócić na to uwagę w czasie jazdy próbnej. Drobne, acz dokuczliwe usterki, naprawia się, na szczęście, małym kosztem. Przeważnie wystarczy przeczyścić styki w instalacji elektrycznej, lub wybrać się do mechanika, który ma pojęcie o Fiatach.

Auto jest bogato wyposażone, ma przestronne wnętrze i dobre osiągi. Charakteryzuje się też oryginalną sylwetką. Utrata wartości sprawia, że stosunek ceny do wyposażenia i osiągów jest bardzo kuszący. Decydując się na Deltę, podobnie jak w przypadku innych starszych samochodów, dobrze jest mieć odrobinę talentu do samodzielnych napraw.

Lancia Delta III (2008-2015)

Obecna generacja Lancii Delty zadebiutowała w 2008 roku.

Samochód to całkowicie nowa konstrukcja bazująca na podzespołach Fiata Bravo (m.in przedłużona o 10 cm płyta podłogowa). Występujące tylko jako pięciodrzwiowy hatchback auto produkowane jest we włoskiej fabryce marki w Turynie. Wszystkie oferowane do napędu auta silniki (benzynowe i diesla) wyposażone są w turbodoładowanie. Standardowo sprzęgane są z sześciostopniowymi, ręcznymi skrzyniami biegów.

W podstawowej wersji każda Delta ma na pokładzie 6 poduszek powietrznych, światła przeciwmgielne, manualną klimatyzację, system audio z odtwarzaczem CD i plików MP3 (sterowane z kierownicy), przedni podłokietnik z chłodzonym schowkiem, regulowaną tylną kanapę oraz pakiet elektryczny. W standardzie otrzymamy też "absolute handling system", który za pomocą odpowiedniego dohamowywania kół osi przedniej działa podobnie do mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu.

Auto nie należy do awaryjnych, większość dostępnych na rynku wtórnym pojazdów jest jeszcze na gwarancji. Nie wszystkim przypadnie jednak do gustu dyskusyjna stylistyka oraz wnętrze, które mimo że wykonane z materiałów wysokiej jakości (skóra), to jednak wyraźnie przypomina to z Fiata Bravo.

Przykładowe samochody

Lancia Delta

Lancia Delta III 1.4 T-Jet 150 KM

2008, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 22 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęOceny5.00/5. Głosy: 1
Lancia Delta

Lancia Delta II 1.6 103 KM

1996, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 3 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty

Zobacz także

To już koniec marki Lancia!

To już koniec marki Lancia! 2017-05-11

Nie jest to nie niespodzianką, ale jednak trudno się tym pogodzić - z rynków europejskich znika właśnie Lancia. To koniec tej marki."Dziękujemy za okazane zainteresowanie samochodami marki Lancia" - taki komunikat wraz z zachętą do skorzystania z...
Czystki w salonach Fiata i Lancii

Czystki w salonach Fiata i Lancii 2016-12-27

Koniec roku to – tradycyjnie – czas podsumowań. W nadchodzących miesiącach z europejskich salonów zniknie kilkanaście popularnych modeli. Czystki szykują m.in. Włosi. Wygląda na to, że Fiat ostatecznie żegna się z modelami, które trafiły na...
2018 rok to koniec włoskiej Lancii

2018 rok to koniec włoskiej Lancii 2014-05-09

Jeśli ktoś jeszcze miał nadzieję na renesans włoskiej Lancii, powinien już wyzbyć się złudzeń. Przypomnijmy, że szef grupy Fiat Chrysler Automobiles, Sergio Marchionne już kilka miesięcy temu zapowiedział, że Lancia zostanie wycofana ze...
Nowa strategia Fiata. Rozwój Alfy Romeo, koniec Lancii

Nowa strategia Fiata. Rozwój Alfy Romeo, koniec Lancii 2014-01-10

W najbliższych latach Fiat zamierza całkowicie zmienić swoją strategię. Wszystko dzięki udanemu zakupowi Chryslera.Niedawno informowaliśmy, że Fiatowi udało się dojść do porozumienia w sprawie pozyskania pozostałych 41,5 proc. udziałów w...
Dramat Fiata. Nie chcemy tanich aut?

Dramat Fiata. Nie chcemy tanich aut? 2012-01-27

Wygląda na to, że kryzys ekonomiczny szerokim łukiem omija tych, zarabiających zdecydowanie powyżej przeciętnej. Coraz mniej zamożna staje się za to tzw. „klasa średnia”. Dowody? Weźmy na przykład wyniki sprzedaży koncernu Fiat. Duży wzrost...
Szukasz lukusu? Nie musi być z Niemiec!

Szukasz lukusu? Nie musi być z Niemiec! 2011-06-27

Kilka dni temu odbyła się polska premiera nowej Lancii Ypsilon. Z punktu widzenia polskiej motoryzacji jest to ważne wydarzenie, najnowsze dziecko kojarzonej z luksusem włoskiej marki powstaje bowiem w fabryce Fiata w Tychach.Nowy Ypsilon, po raz pierwszy...
Lancia Delta - cena kusi

Lancia Delta - cena kusi 2011-05-13

Do polskich salonów trafiła własnie Lancia Delta nazwana "Seria 1". W komunikacie Fiata można przeczytać, że samochód został poddany liftingowi, ale tak naprawdę zmiana jest tylko jedna - osłonę chłodnicy zmodyfikowano tak, by w nieco większym...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.