chceauto.pl
x
Ile pali Porsche Cayenne S E-Hybrid?

Ile pali Porsche Cayenne S E-Hybrid?

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2014-11-17 Opinie
W ostatnich latach podawane przez producentów samochodów dane dotyczące zużycia paliwa mają coraz mniej wspólnego z rzeczywistością.

Pomiary fabryczne są robione w symulowanym cyklu na hamowni, dzięki czemu w powtarzalnych warunkach da się porównać wyniki osiągane przez różne modele, ale wartości bezwzględne nijak się mają do normalnej, codziennej jazdy. Na prawdziwej drodze samochód zwykle spala o 20 proc. więcej paliwa, niż podaje producent, chociaż różnice stopniowo robią się coraz większe.

Zdają sobie z tego sprawę zarówno firmy motoryzacyjne, jak i kierowcy. Dlatego czasem producenci decydują się na spektakularne akcje, które mają pokazać, że ich samochody naprawdę zużywają mało paliwa. Tak postąpiło własnie Porsche z nowym modelem Cayenne S E-Hybrid.

Porsche Panamera S E-Hybrid
Porsche Panamera S E-Hybrid
Hybrydowa wersja została zaprezentowana w lipcu tego roku, przy okazji liftingu, jakiemu poddano bestsellerowy model Porsche. Pod maską znalazł się benzynowy silnik V6. Jednostka o pojemności 3,0 l, dzięki wspomaganiu kompresorem dysponuje mocą 333 KM. Dodatkowym źródłem mocy jest silnik elektryczny rozwijający 95 KM. Całkowita moc układu napędowego (moce nie sumują się wprost) wynosi 416 KM.

Energia niezbędna do pracy silnika elektrycznego magazynowana jest w akumulatorach o pojemności 10,9 kWh. Dzięki nim, w trybie całkowicie elektrycznym, samochód jest w stanie pokonać dystans nie mniejszy niż 36 km. Hybrydowe Cayenne rozpędza się do 100 km/h w 5,9 s. Prędkość maksymalna auta to 243 km/h.

Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder
Dane fabryczne mówią o średnim zużyciu paliwa na poziomie 3,4 l/100 km. Jak jest w rzeczywistości? Podczas dziennikarskich jazd testowych, które odbyły się pod koniec października hybrydowe Cayenne pokonały w sumie 4200 km, a średnie spalanie wyniosło... 5,6 l/100 km. Różnica jest kolosalna, sięga niemal 50 procent, ale nie zapominajmy, że mówimy o samochodzie, którego moc wynosi ponad 400 KM!

Jazdy odbywały się wokół Frankfurtu na zróżnicowanych drogach, zarówno w terenie zabudowanym, jak i autostradach bez ograniczeń prędkości. W tych samych warunkach hybrydowe Panamera, dzięki mniejszej powierzchni czołowej zużyło 5,4 benzyny na 100 km.

Jednocześnie potwierdziło się, że Cayenne S E-Hybrid jest w stanie przejechać w warunkach rzeczywistych nie mniej niż 36 kilometrów w trybie elektrycznym, zupełnie bez spalania benzyny. Rekordowy wynik przekroczył 50 km!

Cayenne S E-Hybrid można już zamawiać w salonach. Porsche tym samym stało się pierwszym producentem, który w ofercie ma aż trzy modele typu plug-in (z możliwością ładowania z gniazdka): Cayenne, Panamera i supersportowe 918 Spyder.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Ile pali Porsche Cayenne S E-Hybrid? - GALERIA ZDJĘĆ

Ile pali Porsche Cayenne S E-Hybrid?Ile pali Porsche Cayenne S E-Hybrid?Ile pali Porsche Cayenne S E-Hybrid?

Zobacz także

Porsche Cayenne Turbo GT

Porsche Cayenne Turbo GT 2021-07-02

Porsche uzupełnia gamę Cayenne o skonfigurowaną pod kątem maksymalnych osiągów wersję Turbo GT. Źródłem mocy tego samochodu jest czterolitrowy silnik V8 biturbo o mocy 471 kW (640 KM) – to o 67 kW (90 KM) więcej niż w Cayenne Turbo Coupé –...
Nadjeżdża Porsche Cayenne Turbo S!

Nadjeżdża Porsche Cayenne Turbo S! 2021-05-21

Walter Röhrl sprawdza możliwości nowego, mocnego wariantu Porsche Cayenne – jeszcze w postaci lekko zakamuflowanego prototypu. Na pętli Grand Prix toru Hockenheimring dwukrotny rajdowy mistrz świata i ambasador marki Porsche zdążył już pokonać za...
Nowy Hyundai Santa Fe Plug-in

Nowy Hyundai Santa Fe Plug-in 2021-01-22

Hyundai uzupełnił właśnie ofertę nowego Santa Fe o wersję Plug-in. Bazowy wariant Executive został wyceniony na 233 900 złotych.Wersja hybrydowa plug-in, jest wyposażona w silnik 1.6 T-GDI Smartstream, który połączono z silnikiem elektrycznym o...
Arteon R i eHybrid. Nowości VW w polskich salonach

Arteon R i eHybrid. Nowości VW w polskich salonach 2021-01-07

Od dzisiaj można zamawiać dwie nowe odmiany flagowego Volkswagena – 320-konnego Arteona R i Arteona eHybrid z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in. Oznacza to, że oferta niemieckich aut w wersjach z hybrydowym napędem obejmuje już: Golfa,...
Coraz więcej hybryd plug-in Audi

Coraz więcej hybryd plug-in Audi 2020-12-28

Audi poszerza gamę samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in. Najnowsze modele to A3 Sportback, Q3 i Q3 Sportback oraz Q8.Audi oferuje modele PHEV siedmiu liniach produktowych. Po dużych modelach A6, A7 Sportback, A8 i Q7, latem 2020 r. oferta została...
Seat Tarraco e-HYBRID

Seat Tarraco e-HYBRID 2020-12-01

Seat rozpoczął własnie produkcję pierwszego w historii marki SUV-a z napędem hybrydowym. Tarraco e-HYBRID to trzeci zelektryfikowany model hiszpańskiej marki po Leonie e-HYBRID i Mii electric. Premiera sprzedażowa samochodu jest planowana na pierwszy...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.