chceauto.pl
x
Ile pali Porsche Cayenne S E-Hybrid?

Ile pali Porsche Cayenne S E-Hybrid?

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2014-11-17 Opinie
W ostatnich latach podawane przez producentów samochodów dane dotyczące zużycia paliwa mają coraz mniej wspólnego z rzeczywistością.

Pomiary fabryczne są robione w symulowanym cyklu na hamowni, dzięki czemu w powtarzalnych warunkach da się porównać wyniki osiągane przez różne modele, ale wartości bezwzględne nijak się mają do normalnej, codziennej jazdy. Na prawdziwej drodze samochód zwykle spala o 20 proc. więcej paliwa, niż podaje producent, chociaż różnice stopniowo robią się coraz większe.

Zdają sobie z tego sprawę zarówno firmy motoryzacyjne, jak i kierowcy. Dlatego czasem producenci decydują się na spektakularne akcje, które mają pokazać, że ich samochody naprawdę zużywają mało paliwa. Tak postąpiło własnie Porsche z nowym modelem Cayenne S E-Hybrid.

Porsche Panamera S E-Hybrid
Porsche Panamera S E-Hybrid
Hybrydowa wersja została zaprezentowana w lipcu tego roku, przy okazji liftingu, jakiemu poddano bestsellerowy model Porsche. Pod maską znalazł się benzynowy silnik V6. Jednostka o pojemności 3,0 l, dzięki wspomaganiu kompresorem dysponuje mocą 333 KM. Dodatkowym źródłem mocy jest silnik elektryczny rozwijający 95 KM. Całkowita moc układu napędowego (moce nie sumują się wprost) wynosi 416 KM.

Energia niezbędna do pracy silnika elektrycznego magazynowana jest w akumulatorach o pojemności 10,9 kWh. Dzięki nim, w trybie całkowicie elektrycznym, samochód jest w stanie pokonać dystans nie mniejszy niż 36 km. Hybrydowe Cayenne rozpędza się do 100 km/h w 5,9 s. Prędkość maksymalna auta to 243 km/h.

Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder
Dane fabryczne mówią o średnim zużyciu paliwa na poziomie 3,4 l/100 km. Jak jest w rzeczywistości? Podczas dziennikarskich jazd testowych, które odbyły się pod koniec października hybrydowe Cayenne pokonały w sumie 4200 km, a średnie spalanie wyniosło... 5,6 l/100 km. Różnica jest kolosalna, sięga niemal 50 procent, ale nie zapominajmy, że mówimy o samochodzie, którego moc wynosi ponad 400 KM!

Jazdy odbywały się wokół Frankfurtu na zróżnicowanych drogach, zarówno w terenie zabudowanym, jak i autostradach bez ograniczeń prędkości. W tych samych warunkach hybrydowe Panamera, dzięki mniejszej powierzchni czołowej zużyło 5,4 benzyny na 100 km.

Jednocześnie potwierdziło się, że Cayenne S E-Hybrid jest w stanie przejechać w warunkach rzeczywistych nie mniej niż 36 kilometrów w trybie elektrycznym, zupełnie bez spalania benzyny. Rekordowy wynik przekroczył 50 km!

Cayenne S E-Hybrid można już zamawiać w salonach. Porsche tym samym stało się pierwszym producentem, który w ofercie ma aż trzy modele typu plug-in (z możliwością ładowania z gniazdka): Cayenne, Panamera i supersportowe 918 Spyder.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Ile pali Porsche Cayenne S E-Hybrid? - GALERIA ZDJĘĆ

Ile pali Porsche Cayenne S E-Hybrid?Ile pali Porsche Cayenne S E-Hybrid?Ile pali Porsche Cayenne S E-Hybrid?

Zobacz także

Ford Explorer PHEV - test SUVa zza Wielkiej Wody

Ford Explorer PHEV - test SUVa zza Wielkiej Wody 2023-03-17

Ford Explorer jest samochodem, który jednoznacznie kojarzy się ze Stanami Zjednoczonymi i tam występuje w roli samochodu rodzinnego, roboczego, wyprawowego czy nawet policyjnego radiowozu. Model ten po raz pierwszy zaprezentowany został w 1990 roku, a...
Nissan X-Trail e-Power e-4orce - test hybrydy z wyjątkowym napędem

Nissan X-Trail e-Power e-4orce - test hybrydy z wyjątkowym napędem 2023-03-03

Nowy Nissan X-Trail został już przez nas sprawdzony przy okazji polskiej prezentacji premierowej, jednak wtedy mieliśmy kontakt z tym samochodem raptem przez parę godzin. Teraz przyszła pora na pełen test – X-Trail zagościł w naszej redakcji na...
Nissan Qashqai e-POWER - test wyjątkowo zelektryfikowanej hybrydy

Nissan Qashqai e-POWER - test wyjątkowo zelektryfikowanej hybrydy 2023-02-14

Nissan Qashqai pierwszy raz w sprzedaży pojawił się w 2007 roku i pełnił kluczową rolę w rozwoju segmentu crossoverów. Najnowsza, czyli trzecia z kolei, generacja zadebiutowała na rynku w 2021 roku i wniosła za sobą wiele zmian. Jedną z nich jest,...
Porsche Cayenne po modernizacji w ostatnich testach

Porsche Cayenne po modernizacji w ostatnich testach 2023-02-10

Porsche przygotowuje modernizację modelu Cayenne. Samochód debiutował w 2017 roku, ale producent zamiast prezentować nową generację, zdecydował się tylko na daleko idącą modernizację. Zmiany mają obejmują zespół napędowy, podwozie, design,...
Nissan Juke Hybrid - hybrydowa oryginalność

Nissan Juke Hybrid - hybrydowa oryginalność 2023-02-07

W 2009 roku na motoryzacyjnych targach w Genewie zaprezentowany został projekt koncepcyjny o nazwie Nissan Qazana i od razu wywołał on żywiołową dyskusję na temat jego designu. Zastanawiano się wtedy, w jakim stopniu uda się przenieść takie...
Lexus NX 350h - między tradycją a nowoczesnością

Lexus NX 350h - między tradycją a nowoczesnością 2023-01-05

Lexus NX po raz pierwszy zaprezentowany został w 2014 roku i okazał się sprzedażowym strzałem w dziesiątkę. Stał się najpopularniejszym modelem marki, a w swojej klasie regularnie zajmował wysokie pozycje w rankingach popularności. Na drugą...