chceauto.pl
x
" "
Ile pali Porsche Cayenne S E-Hybrid?

Ile pali Porsche Cayenne S E-Hybrid?

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2014-11-17 Opinie
W ostatnich latach podawane przez producentów samochodów dane dotyczące zużycia paliwa mają coraz mniej wspólnego z rzeczywistością.

Pomiary fabryczne są robione w symulowanym cyklu na hamowni, dzięki czemu w powtarzalnych warunkach da się porównać wyniki osiągane przez różne modele, ale wartości bezwzględne nijak się mają do normalnej, codziennej jazdy. Na prawdziwej drodze samochód zwykle spala o 20 proc. więcej paliwa, niż podaje producent, chociaż różnice stopniowo robią się coraz większe.

Zdają sobie z tego sprawę zarówno firmy motoryzacyjne, jak i kierowcy. Dlatego czasem producenci decydują się na spektakularne akcje, które mają pokazać, że ich samochody naprawdę zużywają mało paliwa. Tak postąpiło własnie Porsche z nowym modelem Cayenne S E-Hybrid.

Porsche Panamera S E-Hybrid
Porsche Panamera S E-Hybrid
Hybrydowa wersja została zaprezentowana w lipcu tego roku, przy okazji liftingu, jakiemu poddano bestsellerowy model Porsche. Pod maską znalazł się benzynowy silnik V6. Jednostka o pojemności 3,0 l, dzięki wspomaganiu kompresorem dysponuje mocą 333 KM. Dodatkowym źródłem mocy jest silnik elektryczny rozwijający 95 KM. Całkowita moc układu napędowego (moce nie sumują się wprost) wynosi 416 KM.

Energia niezbędna do pracy silnika elektrycznego magazynowana jest w akumulatorach o pojemności 10,9 kWh. Dzięki nim, w trybie całkowicie elektrycznym, samochód jest w stanie pokonać dystans nie mniejszy niż 36 km. Hybrydowe Cayenne rozpędza się do 100 km/h w 5,9 s. Prędkość maksymalna auta to 243 km/h.

Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder
Dane fabryczne mówią o średnim zużyciu paliwa na poziomie 3,4 l/100 km. Jak jest w rzeczywistości? Podczas dziennikarskich jazd testowych, które odbyły się pod koniec października hybrydowe Cayenne pokonały w sumie 4200 km, a średnie spalanie wyniosło... 5,6 l/100 km. Różnica jest kolosalna, sięga niemal 50 procent, ale nie zapominajmy, że mówimy o samochodzie, którego moc wynosi ponad 400 KM!

Jazdy odbywały się wokół Frankfurtu na zróżnicowanych drogach, zarówno w terenie zabudowanym, jak i autostradach bez ograniczeń prędkości. W tych samych warunkach hybrydowe Panamera, dzięki mniejszej powierzchni czołowej zużyło 5,4 benzyny na 100 km.

Jednocześnie potwierdziło się, że Cayenne S E-Hybrid jest w stanie przejechać w warunkach rzeczywistych nie mniej niż 36 kilometrów w trybie elektrycznym, zupełnie bez spalania benzyny. Rekordowy wynik przekroczył 50 km!

Cayenne S E-Hybrid można już zamawiać w salonach. Porsche tym samym stało się pierwszym producentem, który w ofercie ma aż trzy modele typu plug-in (z możliwością ładowania z gniazdka): Cayenne, Panamera i supersportowe 918 Spyder.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Ile pali Porsche Cayenne S E-Hybrid? - GALERIA ZDJĘĆ

Ile pali Porsche Cayenne S E-Hybrid?Ile pali Porsche Cayenne S E-Hybrid?Ile pali Porsche Cayenne S E-Hybrid?

Zobacz także

Rekordowy rok Porsche! Będzie nowy rekord?

Rekordowy rok Porsche! Będzie nowy rekord? 2018-10-19

Wygląda na to, że kondycja finansowa nabywców nowych pojazdów w Europie nieustannie się poprawie. Po pierwszych dziewięciu miesiącach 2018 roku wzrost sprzedaży zanotowało m.in. Porsche. Firma ze Stuttgartu zwiększyła dostawy swoich samochodów o 6...
Porsche Panamera GTS i GTS Sport Turismo

Porsche Panamera GTS i GTS Sport Turismo 2018-10-16

Porsche uzupełnia gamę modelu Panamera o dwa kolejne sportowe warianty: GTS i GTS Sport Turismo.Sercem obu nowych modeli Porsche Panamera GTS jest 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 460 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm. Jednostka, zaopatrzona w...
Rekordowe półrocze Porsche

Rekordowe półrocze Porsche 2018-07-18

Porsche ma za sobą najlepsze pierwsze półrocze w swojej historii – zarówno w ujęciu globalnym, jak i na polskim rynku. Od stycznia do czerwca 2018 roku w naszym kraju zarejestrowano 885 nowych samochodów Porsche, o 26,4% więcej niż w pierwszym...
Porsche Cayenne III jako hybryda plug-in

Porsche Cayenne III jako hybryda plug-in 2018-05-02

Porsche poszerza gamę modelu Cayenne o hybrydę typu plug-in. Cayenne E-Hybrid napędzane jest 3-litrowym silnikiem V6 (250 kW/340 KM) oraz jednostką elektryczną (100 kW/136 KM). Moc systemowa układu hybrydowego to 340 kW (462 KM). Maksymalny moment...
Mitsubishi Oulander PHEV po zmianach

Mitsubishi Oulander PHEV po zmianach 2018-02-20

Na salonie w Genewie zadebiutuje odświeżone Mitsubishi Outlander PHEV. Ten hybrydowy SUV z możliwością ładowania z gniazdka debiutował w 2013 roku. Samochód spotkał się ciepłym przyjęciem w Europie, stając się najlepiej sprzedającym modelem...
Porsche wyda miliardy na auta elektryczne

Porsche wyda miliardy na auta elektryczne 2018-02-11

Porsche ogłosiło, że do 2022 r. zainwestuje w rozwój elektromobilności ponad 6 mld euro, koncentrując się zarówno na hybrydach plug-in, jak i na pojazdach całkowicie elektrycznych.Planowane nakłady inwestycyjne zostały znacznie podniesione – nowy...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.