chceauto.pl
x
Honda HR-V e:HEV. Znamy napęd

Honda HR-V e:HEV. Znamy napęd

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2021-04-27 Opinie
W lutym Honda ujawniła wygląd modelu HR-V nowej generacji. Teraz poznaliśmy dane techniczne tego pojazdu.

Honda HR-V e-HEV
Honda HR-V e-HEV
Nowy HR-V, który wejdzie do sprzedaży w Europie pod koniec 2021 roku, jest najnowszym modelem w ofercie Hondy z emblematem e:HEV (gdzie „e:” oznacza elektryfikację, a „HEV” – technologię hybrydową opartą na zasilaniu energią elektryczną).

To trzeci z kolei model Hondy z tym oznaczeniem, po odświeżonym CR-V i nowym Jazzie, które pojawiły się w ofercie Hondy w 2020 roku. HR-V e:HEV dołącza do gamy zelektryfikowanych modeli Hondy, zgodnie ze zobowiązaniem firmy, iż do końca 2022 roku, europejska gama jej głównych modeli zostanie wyposażona w napędy korzystające z energii elektrycznej.

Honda HR-V e-HEV
Honda HR-V e-HEV
Nowa Honda HR-V ma 4,34 m długości, czyli niemal dokładnie tyle samo, ile poprzedni model, bardzo zbliżony jest również wynoszący 2,61 m rozstaw osi. Mimo tego producent zapewnia, że pasażerowie z tyłu będą mieli o 3,5 cm więcej przestrzeni.

Wnętrze samochodu utrzymano w minimalistycznej formie. Cechy szczególne to umieszczony na środku dotykowy 9-calowy ekran systemu infotainment, fizyczny panel sterowania klimatyzacją i 7-calowy ekran cyfrowych zegarów.

Honda HR-V e-HEV
Honda HR-V e-HEV
Samochód posiada szereg systemów wspomagających kierowcę, w tym adaptacyjny tempomat wykrywający również pieszych i rowerzystów.

Układ napędowy Hondy HR-V e:HEV Składa się z dwóch silników elektrycznych, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym i-VTEC. Moc maksymalna układu napędowego wynosi 96 kW (131 KM), a maksymalny moment obrotowy 253 Nm osiągany jest przy 4 500 obr/min.

Honda HR-V e-HEV
Honda HR-V e-HEV
Układ napędowy e:HEV korzysta z trzech różnych trybów, wybieranych automatycznie, w zależności od warunków jazdy: elektrycznego, hybrydowego i spalinowego (podczas jazdy z wysoką prędkością). Włączenie wybierakiem biegów dodatkowego trybu jazdy B spowoduje silniejsze hamowanie regeneracyjne i da nam wrażenia zbliżone do jazdy samochodem elektrycznym. Poziom odzyskiwania energii i stopień opóźnienia można dostosować do upodobań kierowcy za pomocą przełącznika, znajdującego się za kierownicą.

Akumulator zabudowano pod podłogą bagażnika, natomiast zbiornik paliwa umieszczono między osiami.

Nowa Honda HR-V e:HEV będzie dostępna w Europie pod koniec 2021 roku.

Honda HR-V e:HEV na wideo:



Opinie i komentarze na temat artykułu

Honda HR-V e:HEV. Znamy napęd - GALERIA ZDJĘĆ

Honda HR-V e:HEV. Znamy napędHonda HR-V e:HEV. Znamy napędHonda HR-V e:HEV. Znamy napędHonda HR-V e:HEV. Znamy napędHonda HR-V e:HEV. Znamy napędHonda HR-V e:HEV. Znamy napędHonda HR-V e:HEV. Znamy napęd

Zobacz także

Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód

Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód 2023-08-05

Nowe Suzuki S-Cross obecne jest na rynku od 2021 roku i to odświeżona wersja modelu SX4 S-Cross. Z nazwy zniknął dopisek SX4, ale to bynajmniej nie koniec zmian – wraz z tym przeprojektowano nadwozie i dodano nowe konfiguracje napędowe. Sprawdziliśmy,...
Honda e:Ny1 to elektryczne HR-V

Honda e:Ny1 to elektryczne HR-V 2023-05-14

Honda poszerza gamę elektrycznych modeli o nowość o nazwie e:Ny1. Pojazd ten dołączy do już obecnej w ofercie Hondy e.Honda o niezwykle skomplikowanej nazwie e:Ny1 to nic innego jak elektryczna wersja modelu HR-V. Co już wiemy o tym samochodzie?Przede...
TEST: Suzuki Swace - udany efekt porozumienia dwóch marek

TEST: Suzuki Swace - udany efekt porozumienia dwóch marek 2023-05-02

Suzuki Swace zadebiutował w 2020 roku i jest efektem współpracy między Toyotą a Suzuki. Swace to w każdym calu bliźniacza do Toyoty Corolli konstrukcja, co dostrzec można gołym okiem już przy pierwszym kontakcie. Jednym z głównych powodów...
Test: Lexus UX 250h F Sport - istotny, choć prawie niezauważalny lifting

Test: Lexus UX 250h F Sport - istotny, choć prawie niezauważalny lifting 2023-04-25

Lexus UX to przedstawiciel miejskich crossoverów, który na rynku obecny jest od 2019 roku. W tym czasie zyskał mocną pozycję w rankingach sprzedaży, stając się najczęściej kupowanym Lexusem w Europie. W 2022 roku Lexus UX przeszedł lifting, który...
Lamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KM

Lamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KM 2023-03-30

Po 12 latach od debiutu, pod koniec 2022 roku Lamborghini zakończyło produkcję Aventadora. Model ten zostanie zastąpiony przez Revuelto, samochód, który jest hybrydą typu plug-in.Nie ma jednak powodu, by toczyć krokodyle łzy. Co najważniejsze, za...
Ford Explorer PHEV - test SUVa zza Wielkiej Wody

Ford Explorer PHEV - test SUVa zza Wielkiej Wody 2023-03-17

Ford Explorer jest samochodem, który jednoznacznie kojarzy się ze Stanami Zjednoczonymi i tam występuje w roli samochodu rodzinnego, roboczego, wyprawowego czy nawet policyjnego radiowozu. Model ten po raz pierwszy zaprezentowany został w 1990 roku, a...