chceauto.pl
x
Honda HR-V e:HEV. Znamy napęd

Honda HR-V e:HEV. Znamy napęd

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2021-04-27
W lutym Honda ujawniła wygląd modelu HR-V nowej generacji. Teraz poznaliśmy dane techniczne tego pojazdu.

Honda HR-V e-HEV
Honda HR-V e-HEV
Nowy HR-V, który wejdzie do sprzedaży w Europie pod koniec 2021 roku, jest najnowszym modelem w ofercie Hondy z emblematem e:HEV (gdzie „e:” oznacza elektryfikację, a „HEV” – technologię hybrydową opartą na zasilaniu energią elektryczną).

To trzeci z kolei model Hondy z tym oznaczeniem, po odświeżonym CR-V i nowym Jazzie, które pojawiły się w ofercie Hondy w 2020 roku. HR-V e:HEV dołącza do gamy zelektryfikowanych modeli Hondy, zgodnie ze zobowiązaniem firmy, iż do końca 2022 roku, europejska gama jej głównych modeli zostanie wyposażona w napędy korzystające z energii elektrycznej.

Honda HR-V e-HEV
Honda HR-V e-HEV
Nowa Honda HR-V ma 4,34 m długości, czyli niemal dokładnie tyle samo, ile poprzedni model, bardzo zbliżony jest również wynoszący 2,61 m rozstaw osi. Mimo tego producent zapewnia, że pasażerowie z tyłu będą mieli o 3,5 cm więcej przestrzeni.

Wnętrze samochodu utrzymano w minimalistycznej formie. Cechy szczególne to umieszczony na środku dotykowy 9-calowy ekran systemu infotainment, fizyczny panel sterowania klimatyzacją i 7-calowy ekran cyfrowych zegarów.

Honda HR-V e-HEV
Honda HR-V e-HEV
Samochód posiada szereg systemów wspomagających kierowcę, w tym adaptacyjny tempomat wykrywający również pieszych i rowerzystów.

Układ napędowy Hondy HR-V e:HEV Składa się z dwóch silników elektrycznych, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym i-VTEC. Moc maksymalna układu napędowego wynosi 96 kW (131 KM), a maksymalny moment obrotowy 253 Nm osiągany jest przy 4 500 obr/min.

Honda HR-V e-HEV
Honda HR-V e-HEV
Układ napędowy e:HEV korzysta z trzech różnych trybów, wybieranych automatycznie, w zależności od warunków jazdy: elektrycznego, hybrydowego i spalinowego (podczas jazdy z wysoką prędkością). Włączenie wybierakiem biegów dodatkowego trybu jazdy B spowoduje silniejsze hamowanie regeneracyjne i da nam wrażenia zbliżone do jazdy samochodem elektrycznym. Poziom odzyskiwania energii i stopień opóźnienia można dostosować do upodobań kierowcy za pomocą przełącznika, znajdującego się za kierownicą.

Akumulator zabudowano pod podłogą bagażnika, natomiast zbiornik paliwa umieszczono między osiami.

Nowa Honda HR-V e:HEV będzie dostępna w Europie pod koniec 2021 roku.

Honda HR-V e:HEV na wideo:



Honda HR-V e:HEV. Znamy napęd - GALERIA ZDJĘĆ

Honda HR-V e:HEV. Znamy napędHonda HR-V e:HEV. Znamy napędHonda HR-V e:HEV. Znamy napędHonda HR-V e:HEV. Znamy napędHonda HR-V e:HEV. Znamy napędHonda HR-V e:HEV. Znamy napędHonda HR-V e:HEV. Znamy napęd

Zobacz także

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór 2024-04-15

Prezentacja pierwszej Hondy HR-V miała miejsce w 1997 roku, ale seryjna produkcja rozpoczęła się dwa lata później. Debiut tego modelu odbył się w czasach, w których wszelkiego rodzaju SUVy i crossovery dopiero zaczęły pojawiać się na rynku....
Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł

Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł 2024-01-02

Nowy Hyundai Kona zaprezentowany został w 2022 roku i względem swojego poprzednika zmienił się diametralnie. Teraz jest to samochód większy, wyposażony w bogatszy zestaw nowoczesnych technologii i systemów wspierających kierowcę. Hyundai jest...
Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu

Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu 2023-12-08

[b]Across to jeden z dwóch modeli w gamie Suzuki (obok Swace'a), który został przejęty niemal wprost od Toyoty. Jaki jest cel takich zabiegów? Chodzi przede wszystkim o to, by zmieścić się w restrykcyjnych normach emisji dwutlenku węgla – Suzuki nie...
Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność?

Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność? 2023-12-01

Hyundai Tucson obecnej (czwartej) generacji zaprezentowany został w 2020 roku i praktycznie od zaraz zaczął odnosić sprzedażowe sukcesy. Model ten regularnie pojawia się w czołówkach rankingów popularności kompaktowych SUVów, a w 2022 roku był...
Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych

Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych 2023-10-16

W motoryzacji często bywa tak, że wszelkie trendy i kierunki rozwoju wyznaczane są przez klasę premium, której następnie cała reszta stara się dorównać. Przykładem tego są chociażby SUVy w stylu coupe, które wypromowane zostały początkowo przez...
Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód

Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód 2023-08-05

Nowe Suzuki S-Cross obecne jest na rynku od 2021 roku i to odświeżona wersja modelu SX4 S-Cross. Z nazwy zniknął dopisek SX4, ale to bynajmniej nie koniec zmian – wraz z tym przeprojektowano nadwozie i dodano nowe konfiguracje napędowe. Sprawdziliśmy,...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS