chceauto.pl
x

Honda HR-V

Oceny użytkowników4.0000/5. Głosy: 14
Ocena: 4/5
Głosy: 14.

Wybierz rocznik

1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2015 2016 2017 2018

Honda HR-V I (1999-2006)

Auto ma stricte rekreacyjny charakter. HR-V posiada podniesiona zawieszenie, krótkie zwisy i napęd na cztery koła, a to wszystko przy kompaktowych rozmiarach.

Owe rozmiary mają zresztą swoje konsekwencje. O ile na przednich fotelach nie ma większych problemów z miejscem, to już pasażerom z tyłu będzie ciasno. Niemałą sztuką jest w ogóle dostanie się na do drugiego rzędu siedzeń... Niezwykle mały jest również bagażnik. W konsekwencji, a także ze względu na niską ładowność, samochód rejestrowano jako czteroosobowy.

Remedium na ciasnotę stanowi pięciodrzwiowa wersja HR-V, którą zaprezentowano w 2000 roku. Samochód jest o 10 cm dłuższy, niestety, pojemność bagażnika pozostała bez zmian, wciąż wynosząc 285 litrów. Dla rodziny to zdecydowanie za mało.

Dzisiejsze crossovery praktycznie przestały udawać samochody terenowe, stąd często rezygnuje się w nich nawet z napędu 4x4. HR-V taki napęd ma (wersje z napędem na jedną oś sprzedawano na nielicznych rynkach, na rynku wtórnym są niezwykle rzadkie), przy czym nie jest to rozwiązanie zdające egzamin w terenie. Układ jest całkowicie automatyczny, w normalnych warunkach samochód jest napędzany na koła przednie, a dopiero po wykryciu poślizgu za pomocą sprzęgła wielopłytkowego i pompy hydraulicznej następuje załączenie napędu osi tylnej. Niestety, rozwiązanie to nie działa tak dobrze, jak Haldex - załączenie następuje z zauważalnym opóźnieniem i szarpnięciem. Z tego powodu napęd słabo sprawdza się w terenie, dodatkowo narażając na spalenie sprzęgło. O jakichkolwiek blokadach dyferencjału czy reduktorach można oczywiście zapomnieć.

Sam napęd wszystkich kół również wymaga regularnego serwisowania, z wymianą oleju na czele. Zaniedbanie oznaczać będzie poważną i kosztowną awarię. Stąd przez zakupem wybranego egzemplarza należy dobrze sprawdzić działanie napędu 4x4.

Wnętrze Hondy HR-V jest typowo japońskie. Brakuje w nim fajerwerków stylistycznych, ale ergonomia jest prawidłowa. Gorzej, że zastosowane plastiki nie są najwyższej jakości (twarde i podatne na zarysowania), przez co wnętrze często skrzypi i piszczy. Świetna jest za to widoczność, co doceniły kobiety - to właśnie płeć piękna zaskakująco często przychylnym okiem patrzyła na Hondę HR-V.

Oferta silnikowa w Hondzie HR-V jest uboga. W samochodzie stosowano wyłącznie jednostki benzynowe o pojemności 1.6, te same, które znajdziemy w Civicu VI. Dostępne są w dwóch wersjach mocy: 105 i - od 2001 roku - 124 KM (VTEC). O ile silniki te świetnie sprawdzają się w małym i lekkim Civiku, to w znacznie większej Hondzie HR-V, która w dodatku nie należy do najbardziej dopracowanych aerodynamicznie samochodów, jest już gorzej. Niezależnie od mocy osiągi są co najwyżej przeciętne, dodatkowo trzeba się liczyć ze sporym zużyciem paliwa. Honda niestety nie wprowadziła do sprzedaży HR-V z dieslem, a to właśnie tego typu jednostka najlepiej sprawdziłaby się tym modelu.

Wyjściem z tej sytuacji jest montaż LPG, chociaż silniki Hondy nieszczególnie tolerują jazdę na tym paliwie (zdarzają się problemy z głowicami). Cechą charakterystyczną silników jest również zużycie oleju (wyższe podczas dynamicznej jazdy). Nie jest to usterka, ale warto pamiętać o kontroli poziomu oleju, jak również o kontroli luzów zaworowych (szczególnie istotne w samochodach na LPG, brak hydraulicznej kompensacji).

Poza tym silniki HR-V należą do konstrukcji trwałych i bezawaryjnych, wyposażone są rozrząd oparty na pasku. Interwał wymiany to aż 120 tys. km, ale dla własnego bezpieczeństwa warto go nieco skrócić.

Zawieszenie Hondy HR-V jest trwałe. Warto natomiast sprawdzić dolne krawędzie blach nadwozia (drzwi i błotniki) pod kątem korozji. Przytrafiają się również drobne problemy z układem elektrycznym (przepalone żarówki, szwankujące siłowniki centralnego zamka).

Ceny części, ze względu na pokrewieństwo z popularnym Civikiem, są niezbyt wygórowane, dostępna jest również szeroka gama zamienników. Drożej wyjdą jedynie naprawy blacharskie.

Na rynku wtórnym dostępne są zarówno egzemplarze trzy-, jak i pięciodrzwiowe, można więc wybierać wg własnego gustu i potrzeb. Większość samochodów jest napędzana słabszym silnikiem, co akurat nie jest dobrą wiadomością. Dominują oferty samochodów importowanych, dlatego warto przyjrzeć się ew. śladom cofania licznika czy napraw powypadkowych.

Honda HR-V II (2015-2018)

Samochód będący mniejszą siostrą modelu C-RV to próba zaistnienia producenta na tworzącym się właśnie rynku niewielkich SUV-ów z pogranicza segmentów B i C. Druga generacja debiutowała 2016 roku.

Nowa HR-V wpisuje się w język stylistyczny współczesnych modeli Hondy. Japończycy zastosowali charakterystyczny dla marki grill czy zderzaki. By nadać sylwetce lekkości tylne drzwi otrzymały poziome, przechodzące płynnie w tylny słupek przetłoczenie. W słupku C ukryto tylne klamki.

Wnętrze, w typowy dla Hondy sposób, zapewniać ma odrobinę sportowego ducha. Przed kierowcą umieszczono trzy analogowe zegary - największym z nich - zajmującym centralną pozycję - jest prędkościomierz. Na konsoli środkowej zamontowano dotykowy, ciekłokrystaliczny wyświetlacz. W oczy rzucają się też - niestandardowe - dysze nawiewów ciągnące się przez całą deskę rozdzielczą po części pasażera.

Początkowo pod maskę trafił benzynowy silnik 1,8 l, jednak szybko został wyparty przez jednostkę 1.5 oraz diesla 1.6.

W sierpniu 2018 roku samochód został poddany liftingowi. Zmiany w stylizacji nadwozia objęły przód pojazdu, który otrzymał nowy, błyszczący, chromowany na ciemno panel.

Zmianie uległa również gama silników. W ofercie utrzymano silnik 1.5 i-VTEC o mocy 130 oraz 120-konnego diesla 1.6. Nowością będzie natomiast silnik 1.5 VTEC Turbo o mocy około 180 KM.

Przykładowe samochody

Honda HR-V

Honda HR-V II FL 1.5 i-VTEC 130 KM

2018, crossover
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 96 000,00 zł
Oceny4.00/5. Głosy: 1
Honda HR-V

Honda HR-V II 1.5 i-VTEC 130 KM

2015, crossover
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 55 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny4.50/5. Głosy: 4
Honda HR-V

Honda HR-V I 1.6i 105 KM

2003, hatchback 3dr
napęd: 4x4
skrzynia: ręczna
cena: 13 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyOceny2.33/5. Głosy: 3

Zobacz także

Honda HR-V Sport

Honda HR-V Sport 2018-12-01

Honda zaprezentowała nową, najmocniejszą wersję modelu HR-V o nazwie Sport.Do tej pory Honda HR-V oferowana była tylko z jednym silnikiem - była to benzynowa jednostka 1.5 VTEC o mocy 130 KM. Plany zakładają, że wiosną przyszłego roku gama zostanie...
Honda HR-V po liftingu

Honda HR-V po liftingu 2018-08-13

Honda poddała liftingowi model HR-V. Odświeżona wersja wyróżnia się nowymi akcentami w stylizacji nadwozia oraz zmodernizowanym wnętrzem.Zmiany w stylizacji nadwozia objęły przód pojazdu, który otrzymał nowy, błyszczący, chromowany na ciemno...
Rekordowy wzrost sprzedaży Hondy

Rekordowy wzrost sprzedaży Hondy 2017-01-28

Honda to najszybciej rosnąca popularna firma motoryzacyjna w Europie w roku 2016. Z najnowszych danych udostępnionych przez europejskie stowarzyszenie branży motoryzacyjnej ACEA wynika, że w 2016 roku łączna sprzedaż Hondy w krajach Unii Europejskiej i...
Euro NCAP: Audi A4, Honda HR-V, Honda Jazz i VW Caddy

Euro NCAP: Audi A4, Honda HR-V, Honda Jazz i VW Caddy 2015-11-04

Euro NCAP poddał testom zderzeniowym kolejne modele samochodów. Tym razem na stanowiska testowe trafiły Audi A4, Honda HR-V, Honda Jazz i Volkswagen Caddy.Dobra wiadomość jest taka, że obyło się bez wpadek. Aż trzy samochody (Audi A4, Honda HR-V i...
Honda HR-V. Polskie ceny

Honda HR-V. Polskie ceny 2015-07-14

Honda wprowadza do polskich salonów nową generację modelu HR-V. Poznaliśmy ceny tego pojazdu.Honda HR-V to kompaktowy crossover pozycjonowany poniżej modelu CR-V. Auto w wersji europejskiej pokazano po raz pierwszy w marcu na salonie w Genewie.W Europie...
Honda HR-V w salonach po wakacjach

Honda HR-V w salonach po wakacjach 2015-04-25

Według zapowiedzi producenta, nowa HR-V będzie oferować bardzo niski poziom zużycia paliwa. Od momentu wejścia na rynek, auto będzie dostępne z jednostką wysokoprężną i-DTEC o pojemności 1,6 litra lub nowym silnikiem benzynowym i-VTEC o pojemności...
Honda HR-V po europejsku

Honda HR-V po europejsku 2015-02-21

Ta premiera nie jest niespodzianką. Spodziewaliśmy się jej od listopada ubiegłego roku, gdy na salonie w Los Angeles Honda zaprezentowała nową generację modelu HR-V w wersji amerykańskiej. Teraz Japończycy zaprezentowali auto w specyfikacji...
Civic Type R i NSX. Genewskie nowości Hondy

Civic Type R i NSX. Genewskie nowości Hondy 2015-01-29

Wiemy już, jakie nowości na salonie genewskim pokaże Honda. Zdecydowanie największą gwiazdą japońskiego stoiska będzie nowa generacja modelu NSX. Przypomnijmy, że samochód ten debiutował niedawno na salonie NAIAS w Detroit, przy czym pokazano go po...
Honda HR-V oficjalnie

Honda HR-V oficjalnie 2014-11-20

W Los Angeles Japończycy zaprezentowali nową Hondę HR-V. Samochód będący mniejszą siostrą modelu C-RV to próba zaistnienia Hondy na tworzącym się właśnie rynku niewielkich SUVów z pogranicza segmentów B i C. Warto przypomnieć, że w Los Angeles...
Nowa Honda HR-V!

Nowa Honda HR-V! 2014-09-11

Na rozpoczynającym się na początku października salonie w Paryżu Honda zaprezentuje model HR-V nowej generacji. Auto, formalnie rzecz biorąc, jest jeszcze prototypem, ale wersja produkcyjna, która pojawi się zapewne w marcu przyszłego roku na salonie...
Używane: Honda HR-V

Używane: Honda HR-V 2013-11-08

Honda HR-V to jeden z pierwszych pojazdów, które określamy dziś mianem crossoverów. Zbudowany na płycie podłogowej Civica VI samochód debiutował w 1999 roku. Trzy lata później poddano go liftingowi, a produkcję zakończono w 2006 roku. Następcy...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.