chceauto.pl
x
Car of the Year 2020. Finaliści

Car of the Year 2020. Finaliści

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2019-11-27
Jury plebiscytu Car of the Year 2020 ogłosiło listę siedmiu finalistów. O tytuł Samochodu Roku zawalczą: BMW serii 1, Ford Puma, Peugeot 208, Porsche Taycan, Renault Clio, Tesla Model 3 i Toyota Corolla.

Przypomnijmy, że ostatni tytuł zdobyło auto elektryczne - Jaguar I-Pace. Nie było to jednak zwycięstwo łatwe. Przeciwnie, po raz pierwszy w historii plebiscytu potrzebna była dogrywka, w której elektryczny model Jaguara pokonał sportowe auto, czyli Alpine A110.

W gronie tegorocznych finalistów również nie brakuje aut elektryczych, chociaż są to inne modele, niż można się było spodziewać. W finale znalazło się superdrogie Porsche Taycan oraz... produkowana od dwóch lat Tesla Model 3, która w plebiscycie Car of the Year znalazła się tylko ze względu na oficjalnie rozpoczętą sprzedaż w Europie. Zabrakło za to miejsca np. dla elektrycznej, niedużej Hondy e.

W finale znalazły się za to inne małe samochody, na które trzeba patrzeć przez pryzmat kosztów zakupu i eksploatacji, czyli Renault Clio i Peugeot 208 oraz Ford Puma. Nie zawiódł również jeden z faworytów, czyli Toyota Corolla. Nie bez szans jest "maluch" BMW, czyli nowa seria 1.

A trzeba przyznać, że lista modeli, które nie znalazły uznania w oczach jurorów jest spora i nie brakuje na niej niespodzianek. Z plebiscytu odpadły m.in. dwa modele Mercedesa (CLA i EQC), aż trzy BMW (Z4, X6 i X7) czy Audi e-tron. Zawiedziona może być również Mazda, której przepadły oba modele - 3 i CX-30 oraz Skoda, której odrzucono Scalę i Kamiq. Nie ma również m.in. Nissana Juke, Opla Corsy czy Porsche 911.

Zwycięzcę plebiscytu Car of the Year 2020 poznamy 2 marca podczas specjalnej gali na salonie w Genewie.

Zobacz także

Porsche Taycan Turbo GT. Najmocniejsze w historii

Porsche Taycan Turbo GT. Najmocniejsze w historii 2024-03-13

Porsche poszerza gamę elektrycznego modelu Taycan o najmocniejsze warianty: Turbo GT i Turbo GT z pakietem Weissach. Ten ostatni jest w szczególności przystosowany do jazdy torowej. Na rzecz jeszcze lepszego stosunku mocy do masy pozbawiono go tylnych...
Ford Puma po liftingu

Ford Puma po liftingu 2024-02-16

Ford Puma obecnej generacji został zaprezentowany w połowie 2019 roku. Niemal pięć lat po premierze Ford zdecydował się poddać tego popularnego crossovera modernizacji. Co ciekawe, w większym stopniu dotknęła ona wnętrze niż nadwozie Pumy.
Porsche Taycan po liftingu. Mocniejsze i z większym zasięgiem

Porsche Taycan po liftingu. Mocniejsze i z większym zasięgiem 2024-02-19

Porsche zmodernizowało całą gamę modelową Taycana. Nowe warianty oferują wyższą moc, większy zasięg, sprawniej przyspieszają i szybciej się ładują. Przy okazji projektanci nieco zmienili stylizacje i mocniej zróżnicowali wygląd modeli Turbo....
Jeśli nowa Toyota, to hybrydowa. Najlepiej Corolla

Jeśli nowa Toyota, to hybrydowa. Najlepiej Corolla 2024-01-18

W 2023 roku Toyota ustanowiła kolejny rekord sprzedaży hybryd – z salonów wyjechały 70 303 auta z tym napędem. Jest to wynik o prawie 20 000 aut lepszy niż rok wcześniej (+37%). Obecnie dla klientów Toyoty napęd hybrydowy jest najbardziej oczywistym...
Toyota zdominowała polski rynek w 2023 roku

Toyota zdominowała polski rynek w 2023 roku 2024-01-08

Toyota zakończyła rekordowy rok 2023 z wynikiem 91 195 zarejestrowanych aut osobowych. To rezultat lepszy od wyniku z 2022 roku o 23 proc., a w tym samym czasie cały polski rynek samochodów osobowych powiększył się o 13%. Japońska marka, która od...
Nowe Porsche Taycan z rekordem toru Nurburgring

Nowe Porsche Taycan z rekordem toru Nurburgring 2024-01-04

Porsche Taycan nowej generacji, która oficjalnie zadebiutuje w 2024 roku, jest najszybszym czterodrzwiowym samochodem elektrycznym na torze Nurburgring. Kierowca rozwojowy Porsche Lars Kern przedseryjnym egzemplarzem Taycana pokonał północną pętlę w...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS