chceauto.pl
x

Ford Puma

Oceny użytkowników4.7778/5. Głosy: 9
Ocena: 4.78/5
Głosy: 9.

Wybierz rocznik

1997 1998 1999 2000 2001
Ford Puma trafił do sprzedaży w 1997 roku i produkowany był do roku 2001. Niewielkie coupe - bezpośredniego konkurenta Opla Tigry - zbudowano przy wykorzystaniu podzespołów Fiesty (m.in. niemal całe wnętrze, zawieszenie), Ka i Escorta. Samochód ma ciekawą linię i zapewnia namiastkę sportowych osiągów.

Ciekawa stylizacja niesie pewne niedogodności. Z tyłu zmieszczą się właściwie tylko dzieci, a bagażnik ma symboliczną pojemność i niewielki otwór załadunkowy.

Niestety, podobnie jak w przypadku innych starszych Fordów, trzeba się przygotować na walkę z rdzą. Atakuje ona głównie nadkola tylne. Sprawa jest o tyle niedobra, że brak reparaturek, co znacząco podnosi koszty naprawy. Ogólnie należy przyjąć, że każda naprawa po stłuczce nie będzie tania, Puma nie jest popularnym samochodem, przez co brak zamienników części karoseryjnych, a wybór elementów używanych jest bardzo ograniczony. Może się więc okazać, że jedynym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług ASO.

Problemów potrafi przysporzyć układ wspomagania kierownicy - podobnie jak w Fieście i Ka już po 50 tys. km lubi gubić płyn. Stosunkowo dużej mocy nie wytrzymują elementu układu przeniesienia napędu. Często wymieniać trzeba sprzęgło (w modelach 1,7 l 125 KM jest zdecydowanie zbyt słabe), czasami współpracy odmawiają przeguby. Nienajlepszą opinię ma również układ hamulcowy - tarcze i klocki zużywają się szybko, rdzewiejące samoregulatory przy bębnach tylnej osi sprawiają, że hamulec ręczny często pełni jedynie funkcję dekoracyjną.

Skoro jesteśmy już przy silnikach: Puma oferowana była wyłącznie z jednostkami benzynowymi o pojemnościach 1.4, 1.6 i 1.7. Dwie pierwsze są konstrukcyjnie proste i nie zużywają dużo paliwa. Jednocześnie jednak przeciętnie pasują do dynamicznej stylizacji nadwozia, zapewniając zupełnie przeciętne osiągi.

Lepiej dopasowany do charakteru auta jest silnik 1.7 o mocy 125 KM. Jednostka ta posiada zmienne fazy rozrządu i element ten jest dość podatny na zużycie, które objawia się głośnym klekotem (przypominającym nieco dźwięk pracującego diesla). Niestety wariator (zmieniacz faz) dostępny jest tylko w ASO (koszt 1200 zł!), a jego wymiana wymaga demontażu rozrządu.

Zawieszenie Pumy wspólne jest Fiestą. Z przodu zastosowano kolumnę McPhersona, a z tyłu belkę skrętną. Koszt naprawy nie jest wysoki.

Do mocnych stron Forda Pumy nie należy szeroko rozumiany układ elektryczny. Słabe są reflektory, szkła parują, w dodatku żarówki często się przepalają, a ich wymiana nie jest łatwa. Zdarzają się usterki nagrzewnicy, co skutkuje brakiem ogrzewania (winny jest elektrozawór) oraz wentylatora chłodnicy, co może skutkować groźnym przegrzaniem silnika.

Na szczęście koszty codziennej eksploatacji (w tym zużycia paliwa) nie są wysokie. Problemem będzie jednak znalezienie zadbanego egzemplarza, który nie padł ofiarą tuningu i nie ma za sobą wypadkowej przeszłości.

Przykładowe samochody

Ford Puma

Ford Puma I 1.4 90 KM

1997, coupe
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 4 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyOceny5.00/5. Głosy: 1

Zobacz także

Elektryczna ofensywa Forda

Elektryczna ofensywa Forda 2019-12-05

Ford przechodzi największe zmiany w swojej ponad 100-letniej historii. W kwietniu 2019 roku na konwencie „Go Electric” marka przedstawiła szeroko zakrojony plan elektryfikacji. Przewiduje on wprowadzenie 16 zelektryfikowanych pojazdów na rynek...
Car of the Year 2020. Finaliści

Car of the Year 2020. Finaliści 2019-11-27

Jury plebiscytu Car of the Year 2020 ogłosiło listę siedmiu finalistów. O tytuł Samochodu Roku zawalczą: BMW serii 1, Ford Puma, Peugeot 208, Porsche Taycan, Renault Clio, Tesla Model 3 i Toyota Corolla.Przypomnijmy, że ostatni tytuł zdobyło auto...
Ford Puma już w produkcji

Ford Puma już w produkcji 2019-10-10

Ford rozpoczął seryjną produkcją Pumy nowej generacji. Pierwsze samochody wyjechały już z zakładu w rumuńskiej miejscowości Craiova.Na początek wyprodukowano samochody wyposażone w zelektryfikowany układ napędowy. Nie ma w tym przypadku - ten...
Ford Puma. Całkiem nowy model!

Ford Puma. Całkiem nowy model! 2019-06-26

Po blisko dwóch dekadach na rynek powraca właśnie Ford Puma. Samochód zmienił się nie do poznania – zamiast dwudrzwiowego coupe stał się właśnie modnym, miejskim crossoverem. Puma dołącza do stale poszerzanej oferty europejskich SUV oraz...
Hybrydowa ofensywa Forda

Hybrydowa ofensywa Forda 2019-04-04

Na specjalnej konferencji prasowej w Amsterdamie Ford ogłosił swoje plany elektryfikacji gamy modelowej. Amerykański producent zamierza poszerzyć gamę modeli o napędzie hybrydowym, przy czym będą to różne wersje tego napędu.Najbardziej zaawansowane...
Wraca Ford Puma! Ale to będzie inne auto...

Wraca Ford Puma! Ale to będzie inne auto... 2019-04-03

Podczas specjalnej konferencji prasowej, która odbyła się pod hasłem "Go Further", Ford zapowiedział powrót modelu Puma. Przypomnijmy, że niewielkie coupe o tej nazwie było produkowane w latach 1997-2001.Na prezentacji pokazano zaledwie jedną grafikę...
Małe coupe? Może Ford Puma

Małe coupe? Może Ford Puma 2011-10-11

Ford Puma trafił do sprzedaży w 1997 roku i produkowany był do roku 2001. Niewielkie coupe - bezpośredniego konkurenta Opla Tigry - zbudowano przy wykorzystaniu podzespołów Fiesty (m.in. niemal całe wnętrze, zawieszenie), Ka i Escorta. Samochód ma...
Wróci legendarne Capri? A może Puma?

Wróci legendarne Capri? A może Puma? 2011-09-11

Dobre wieści dla fanów Forda!Na rozpoczynającym się już w tym tygodniu salonie we Frankfurcie amerykański producent zaprezentuje ciekawy pojazd o nazwie Evos. Chociaż samochód to dopiero model koncepcyjny fani marki mogą mieć powody do radości....
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.