chceauto.pl
x
Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?

Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2012-04-25 Opinie
Styliści z Ingolstadt zafundowali właśnie fecelifting produkowanemu od 2008 roku modelowi Q5.

Samochód otrzymał m.in. nowy pas przedni i przestylizowaną tylną część nadwozia. Zmieniono kształt osłony chłodnicy i profil zintegrowanych z reflektorami świateł do jazdy dziennej.

Audi Q5 po faceliftingu
Audi Q5 po faceliftingu
Styliści zaopiekowali się też tyłem – inne są teraz klosze lamp wyposażony w dyfuzor zderzak, z którego wychodzą końcówki układu wydechowego.

Kuracja odmładzająca poskutkowała niewielką zmianą wymiarów auta. Nadwozie mierzy teraz 4,63 m długości, 1,9 m szerokości i 1,65 m wysokości.

Subtelne zmiany odnajdziemy również we wnętrzu. Zastosowano więcej szlachetnych materiałów (chrom i czarny, fortepianowy lakier), dzięki zamontowaniu czterech dodatkowych przycisków łatwiejsze jest teraz korzystanie z systemu MMI.

Audi Q5 po faceliftingu
Audi Q5 po faceliftingu
Wraz z odświeżonymi liniami karoserii, w palecie modelowej pojawiły się nowe jednostki napędowe.
Dotychczasowy, benzynowy motor o pojemności 3,2 l zastąpił nowy, doładowany kompresorem V6 o pojemności 3,0 l. Jednostka rozwija 272 KM i 400 Nm. Auto z tym silnikiem rozpędza się do prędkości maksymalnej 234 km/h i potrafi przyspieszyć do setki w 5,9 s. Średnie zużycie paliwa wynosić ma w tym przypadku 8,5 l/100 km.

Nowością jest też mniejszy, czterocylindrowy silnik 2,0 TFSI o mocy 225 KM i 300 Nm, który – przynajmniej oficjalnie – zużywa średnio 7,6 l/100 km.

Audi Q5 po faceliftingu
Audi Q5 po faceliftingu
W ofercie będą też trzy jednostki wysokoprężne: 2,0 l TDI w dwóch wariantach mocy (143 KM i 177 KM) oraz 3,0 V6 TDI rozwijające 245 KM i – bagatela – 580 Nm. Najmocniejszy Diesel zapewnia Q5 sprint do 100 km/h w 6,5 s i prędkość maksymalną 225 km/h przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 6,4 l/100 km. By zminimalizować spalanie wszystkie silniki wyposażone są w standardzie w system start&stop.

Nowością w gamie modelowej Q5 będzie wersja z napędem hybrydowym. Auto wyposażone ma być w benzynowy silnik 2,0 TFSI o mocy 211 KM oraz motor elektryczny rozwijający 54 KM. Sumarycznie – biorąc pod uwagę różnice w charakterystyce osiągów obu silników - maksymalna moc układu napędowego wynosi 245 KM i 480 Nm.

Audi Q5 po faceliftingu
Audi Q5 po faceliftingu
Hybrydowe Audi Q5 przyspieszać ma do 100 km/h w 7,1 s i rozpędzać się do prędkości maksymalnej 225 km/h. Średnie zużycie paliwa to 6,9 l/100 km, samochód może też pokonać dystans do 3 km (przy stałej prędkości 60 km/h) wyłącznie dzięki energii elektrycznej zmagazynowanej w akumulatorach litowo-jonowych o pojemności 1,3 kWh.

Zmodernizowane Audi Q5 trafić mają do salonów niemieckiej marki z początkiem jesieni.

Opinie i komentarze na temat artykułu

kikiś
5 maja 2012
Audi Q5 po faceliftingu. Czy coś się zmieniło? tak powinien brzmieć tytuł....
ja czejka
5 maja 2012
Jak był szpetny, tak pozostał!

Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło? - GALERIA ZDJĘĆ

Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?

Zobacz także

SEAT Leon Sportstourer FR e-HYBRID | Próba wyróżnienia się w rodzinie

SEAT Leon Sportstourer FR e-HYBRID | Próba wyróżnienia się w rodzinie 2025-10-26

Przyznam, że jeszcze niedawno byłem przekonany, że marka SEAT zostanie z rynku wycofana, a właściwie jej obecność poniekąd sama się wygasi. Dlaczego? Ponieważ już sama konkurencja w grupie Volkswagena jest bardzo zacięta, a rola SEATa jako marki z...
Ford Kuga 2025 | Amerykanie wiedzą, jak robić samochody dla Europy

Ford Kuga 2025 | Amerykanie wiedzą, jak robić samochody dla Europy 2025-10-26

Debiut Forda Kugi odbył się w 2008 roku i model ten okazał się strzałem w dziesiątkę - szybko zyskał popularność i stanął do zaciętej rywalizacji w prężnie rozwijającym się wtedy segmencie C-SUV. Aktualnie w salonach obecna jest trzecia...
Renault Symbioz esprit Alpine E-Tech | Następca Megane?

Renault Symbioz esprit Alpine E-Tech | Następca Megane? 2025-10-26

Symbioz dołączył do oferty Renault w 2024 roku, co zgrało się w czasie z wycofaniem modelu Megane. Co prawda w gamie francuskiego producenta jest Megane E-Tech, ale to crossover dostępny wyłącznie z napędem elektrycznym. Symbioz może zatem być...
Audi Q5 z napędem e-hybrid

Audi Q5 z napędem e-hybrid 2025-06-20

Audi Q5 obecnej generacji debiutowało jesienią 2024 roku. Początkowo samochód dostępny był z silnikiem diesla i benzynowym z technologią miękkiej hybrydy oraz jako SQ5 z mocnym silnikiem sześciocylindrowym. Teraz poszerza się o napęd hybrydowy typu...
Skoda Superb PHEV Kombi | Ponad 100 km “na prądzie”

Skoda Superb PHEV Kombi | Ponad 100 km “na prądzie” 2025-05-17

[b][/b]Nową Skodę Superb gościmy w salonach od wiosny 2024 roku i choć to bardzo świeże auto, na ulicach widuje się ich już całkiem sporo. Testowaliśmy wcześniej odmianę liftback z silnikiem 1.5 TSI, a teraz przyszedł czas na wersję kombi i z...
MG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciem

MG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciem 2025-04-14

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że MG3 to kolejne klasyczne hybrydowe auto miejskie, których na rynku jest pełno. To jednak tylko pozory, bo MG podeszło do tego tematu w nietuzinkowy sposób. Po pierwsze sam napęd hybrydowy ma dość ciekawą...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS