chceauto.pl
x

Audi Q5

Oceny użytkowników3.5967/5. Głosy: 181
Ocena: 3.6/5
Głosy: 181.

Lata produkcji

2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024

Audi Q5 8R (2008-2017)

Pierwsza generacja Audi Q5 – typoszereg 8R - budowana była w latach 2008-2016. Samochód bazował na platformie MLB, którą spotkać można było również w modelach A4 i A5 oraz – spokrewnionym – Porsche Macan.

W roku 2012 auto poddano delikatnej kuracji odmładzającej. Zmieniono wówczas m.in. reflektory, osłonę chłodnicy i zderzaki. Wszystkie jednostki napędowe wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa, co oznacza, że montaż instalacji gazowej jest w praktyce nieopłacalny. Za wyjątkiem V6 o pojemności 3,2 l wszystkie mają też doładowanie. Na szczęście w tym modelu oferowano już wyłącznie nowszy silnik diesla – 2,0 l TDI z systemem CommonRail, który pozbawiony jest wad poprzednika (nie ma kłopotów z pękającymi głowicami i pompą oleju). Jak w przypadku siostrzanych modeli auto cieszy się dobrą opinią. Największe koszty generuje z reguły – niezbyt trwałe w polskich warunkach – wielowahaczowe zawieszenie obu osi.

Audi Q5 FY (2017-2024)

II generacja Q5 zadebiutowała pod koniec 2016 roku. Stylistycznie samochód nawiązuje do poprzednika. Oferowane jest w 14 kolorach lakieru, ponadto wybierać można spośród czterech nowych linii wyposażeniowych: Sport, pakiet sportowy S line, pakiet stylistyczny Design Selection oraz pakiet zewnętrzny S line. Od nich zależy wygląd zewnętrzny pojazdu, np. w ramach linii wyposażeniowej „sport”, cała karoseria pomalowana jest w jednolitym kolorze.

Wymiary nowego Audi Q5 wynoszą: długość 4,66 m, szerokość 1,89 m, wysokość 1,66 m i rozstaw osi 2,82 m, co oznacza, że nowy model jest większy od poprzednika. Równocześnie nastąpiła redukcja masy, w zależności od wersji silnikowej, aż do 90 kg.

Nowe Audi Q5 plasuje się w czołówce swojej klasy pod względem aerodynamiki. Wersje czterocylindrowe, których dach zoptymalizowano pod względem właściwości aerodynamicznych, charakteryzują się współczynnikiem oporu powietrza cw o wartości 0,30.

Wnętrze oferuje dużo miejsca dla pięciu osób, w wielu wymiarach przewyższając poprzednika. Klimatyzację zamówić można w jednym z dwóch wariantów. Seryjnie montowana trójramienna, wielofunkcyjna kierownica, na życzenie dostępna z ogrzewaniem. Fotele mogą posiadać funkcję masażu. Opcjonalnie, tylne fotele można przesuwać do przodu i do tyłu oraz zmieniać kąt pochylenia oparć. Zależnie od pozycji oparcia, bagażnik ma pojemność podstawową od 550 do 610 l, czyli o dziesięć litrów większą niż w poprzednim modelu. Po złożeniu oparć, pojemność bagażnika wzrasta do 1550 l. Załadunek bagażnika ułatwiają inteligentne rozwiązania, takie jak standardowa, składana na różne sposoby mata, opcjonalne sterowanie sensoryczne eklektycznie poruszanej pokrywy bagażnika oraz manualne obniżanie poziomu pojazdu, przy użyciu systemu zawieszenia pneumatycznego.

Opcję stanowi Audi virtual cockpit, który ekranem o przekątnej 12,3 cala i o wysokiej rozdzielczości, zastępuje tradycyjne zegary. Kierowca może wybrać jeden z dwóch widoków ekranu – klasyczny z dużymi okrągłymi zegarami lub tryb progresywny, w którym dominuje mapa nawigacji lub listy menu. Opcjonalny wyświetlacz danych na szybie na wprost wzroku kierowcy - head up display, rzuca na przednią szybę najważniejsze informacje. Centralna jednostka obsługi, to terminal MMI umieszczony na konsoli tunelu środkowego. W najbardziej rozbudowanej wersji systemu infotainment, czyli w nawigacji MMI Navigation plus z polem dotykowym MMI touch i z 8,3-calowym monitorem, pole dotykowe – touchpad – umieszczono na powierzchni regulatora obrotowo-przyciskowego. Pole rozpoznaje wprowadzane ręcznie litery oraz gesty znane z elektroniki użytkowej, np. tzw. zooming. Logika obsługi systemu MMI ze swoją płaską hierarchią, jest analogiczna do logiki obsługi współczesnego smartfona. Zawiera m.in. funkcję inteligentnego, swobodnego wyszukiwania tekstowego. Nowe sterowanie głosem naturalnym przetwarza polecenia wydawane z użyciem języka potocznego. Dodatkową, trzecią płaszczyzną obsługi w nowym Audi Q5, jest wielofunkcyjna kierownica. Nowe Audi Q5, podobnie ja modele Q7 i A4, posiada „osobistego asystenta trasy”, uczącego się nowych informacji. Gdy klient aktywuje tę funkcję, to system nawigacji zapamiętuje regularnie pokonywane trasy i stałe cele podróży oraz zestawia te informacje z miejscem parkowania i porą dnia. Tak długo, jak funkcja ta jest aktywna, uczy się zachowania klienta i na tej podstawie przy następnej podróży proponuje optymalny przebieg trasy nawet wtedy, gdy nawigacja jest wyłączona. System nawigacji bierze pod uwagę trzy najbardziej prawdopodobne cele, obliczając oprócz czasu przybycia, także aktualne natężenie ruchu. W ten sposób „osobisty asystent trasy” może w określonej sytuacji zasugerować kierowcy włączenie nawigacji, by ten mógł zobaczyć ewentualne trasy alternatywne. Kierowca decyduje, czy włączyć tę funkcję, a ponadto ma możliwość usuwania zapamiętanych celów. Jeśli funkcja nie jest włączona, system nie zapamiętuje celów i nie uwzględnia ani usuniętych celów, ani pokonanych tras. Nawigacja MMI Navigation plus z modułem Audi connect, wyposażona jest w modem LTE i punkt dostępu Wi–Fi hotspot, dzięki którym pasażerowie mogą bez przeszkód surfować po Internecie, korzystając nawet z ośmiu urządzeń przenośnych. Bezpłatna aplikacja Audi MMI connect App, zapewnia ścisłe połączenie samochodu ze smartfonem czy smartwatchem oraz oferuje jeszcze więcej usług. Należy do nich zdalne sprawdzenie ważnych informacji o stanie pojazdu, online media streaming i przeniesienie kalendarza ze smartfona do MMI. Audi phone box łączy smartfony z anteną samochodową i zapewnia optymalną jakość połączenia telefonicznego, ponadto indukcyjnie ładuje smartfony w standardzie Qi. Sprzęt muzyczny Bang & Olufsen Sound System z możliwością emisji trójwymiarowego dźwięku 3D, pozwala poczuć przestrzenną wysokość muzyki. Tablet Audi, również w nowej wersji, służy jako Rear Seat Entertainment, czyli elastyczny sprzęt dostarczający rozrywki pasażerom. Audi smartphone interface montowany na pokładzie nowego Audi Q5, pozwala korzystać ze smartfonowych aplikacji Apple Car Play lub Android Auto.

Korzystający z radaru tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control (ACC) z asystentem jazdy w korkach, może częściowo przejąć zadanie prowadzenia pojazdu w spowolnionym ruchu. Aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist ułatwia zachowanie toru jazdy. Ostrzeżenie o odległości ostrzega w przypadku zbyt małego odstępu od innego pojazdu. Asystent ruchu poprzecznego, ostrzeżenie przed wysiadaniem, asystent manewru omijania i asystent skrętu, to kolejne nowości, pełniące ważną rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa. To samo dotyczy systemów ochrony bezpieczeństwa pre sense – system ochrony bezpieczeństwa w ruchu ulicznym Audi pre sense city, który ostrzega przed pieszymi i pojazdami oraz w ramach granic systemowych automatycznie inicjuje pełne hamowanie awaryjne, to element wyposażenia standardowego. Asystent parkowania, działająca w oparciu o kamerę funkcja rozpoznawania znaków drogowych oraz asystent zjazdu ze wzniesienia, uzupełniają i tak bogatą ofertę.

Audi Q5 drugiej generacji, na początek wyposażane będzie w jeden z czterech silników, wśród których znajdują się trzy jednostki TDI i jedna jednostka TFSI. Mają one nawet o 20 kW (27 KM) większą moc, natomiast ich spalanie spadło. Niskim zużyciem paliwa cechują się zwłaszcza silniki 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM) i 140 kW (190 KM). Ulepszony silniki 2.0 TFSI ma moc 185 kW (252 KM), a w cyklu pomiarowym na 100 km zużywa 6,8 l benzyny. Również gruntownie zmodernizowana jednostka 3.0 TDI, ma teraz moc 210 kW (286 KM) i moment obrotowy 620 Nm. Układ przeniesienia napędu opracowano na nowo, podobnie jak sześciobiegową manualną skrzynię biegów, siedmiostopniową, automatyczną skrzynię S tronic i ośmiostopniową przekładnię automatyczną tiptronic (tylko w zestawieniu z silnikiem 3.0 TDI). Automatyczne skrzynie biegów wyposażono w funkcję wolnego biegu. Kierowca przełącza biegi używając dźwigni zmiany biegów lub manetek przy kierownicy. W obu przypadkach sygnał przekazywany jest elektronicznie. Nowy napęd na cztery koła quattro z techniką ultra, dostępny jest standardowo dla silnika 2.0 TDI o mocy 140 kW (190 KM) oraz dla silnika 2.0 TFSI o mocy 185 kW (252 KM). Dla podstawowego silnika TDI o mocy 110 kW (150 KM), Audi dostarcza go opcjonalnie.

Napęd na cztery koła quattro z techniką Ultra odłącza napęd tylnej osi zawsze wtedy, gdy ten nie jest potrzebny, a w razie potrzeby proaktywnie załącza go ponownie. Zarówno w przypadku napędu na przednią oś, jak i w przypadku napędu na cztery koła quattro, selektywny rozkład momentu obrotowego miedzy osiami ułatwia prowadzenie pojazdu. To inteligentne oprogramowanie ma za zadanie zapewnić dynamiczną, precyzyjną, a zarazem kontrolowaną jazdę. Dla wersji z wysokoprężnym silnikiem V6, Audi na życzenie dostarcza sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi, który rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami zależnie od potrzeb, a tym samym oferuje najwyższą dynamikę jazdy – to kolejne novum w tej rodzinie i wśród konkurencji. Opcjonalnie, na pokładzie znaleźć się może dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie dostosowuje się do prędkości i kąta skrętu. Klienci wybrać mogą jeden z dwóch układów amortyzacji. Zawieszenie z systemem kontroli amortyzacji oferuje szerokie spektrum stopni komfortu i dynamiki, które kierowca może wybierać za pośrednictwem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, może z kolei nie tylko dopasować siłę amortyzacji, ale również zmieniać, w pięciu stopniach, wysokość zawieszenia karoserii. W dostępnym standardowo systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, regulującym pracę różnych układów i podzespołów, kierowca może wybrać jeden z aż siedmiu trybów jazdy.

Wiosną 2019 roku zaprezentowano Audi w sportowej wersji SQ5 TDI.

Podobnie jak poprzednia generacja, samochód jest napędzany mocny silnikiem V6. O ile jednak poprzednia generacja miała dwie turbosprężarki, to teraz jedna została zastąpiona elektrycznym kompresorem. Ponadto SQ5 TDI otrzymało układ mild hybrid.

Jednostka 3.0 V6 TDI montowana w nowym Audi SQ5 TDI generuje 347 KM i 700 Nm, przy czym ta wartość jest dostępna w wąskim zakresie obrotów - od 2500 do 3100 obr/min. Mimo wszystko osiągi SQ5 TDI są fenomenalne. Auto przyśpiesza do 100 km/h w 5,1 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

[image30157]Podobnie jak Audi SQ7 TDI, tak i SQ5 TDI otrzymało 48-voltowy centralny system elektryczny składający się z elektrycznie napędzanej sprężarki (EAV) oraz układu mild hybrid. Energia gromadzona jest w litowo-jonowym akumulatorze o pojemności 10 Ah, który umieszczono pod podłogą bagażnika. Konwerter prądu stałego w prąd zmienny łączy całość z systemem 12-voltowym.

Elektrycznie napędzana sprężarka to nowość w SQ5. Wspomaga ona układ wtedy, gdy gazy spalinowe nie mają wystarczającej energii do poruszania klasycznej turbosprężarki, np. podczas startu i podczas przyspieszania w niskim zakresie obrotów – do 1650 obr/min. Dzięki niej natychmiast, gdy tylko kierowca będzie go potrzebował, dostępny jest wysoki moment obrotowy bez efektu tzw. „turbodziury”. Rozwiązanie to sprawdza się najbardziej podczas startu, wyprzedzania, czy wychodzenia z zakrętu.

Przykładowe samochody

Audi Q5

Audi Q5 SQ5 Sportback II FL 3.0 TDI 341 KM

2021, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 301 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Audi Q5

Audi Q5 SQ5 II FL 3.0 TDI 341 KM

2021, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 277 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyOceny3.00/5. Głosy: 1
Audi Q5

Audi Q5 SQ5 II 3.0 TFSI 354 KM

2017, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 173 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybierać
Audi Q5

Audi Q5 SQ5 I 3.0 TDI 313 KM

2013, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 96 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny4.50/5. Głosy: 2
Audi Q5

Audi Q5 II FL Sportback 50TDI 286 KM

2021, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 223 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Audi Q5

Audi Q5 II FL Hybrid 50TFSI-e 299 KM

2021, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 202 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
Audi Q5

Audi Q5 II FL 35TDI 163 KM

2021, SUV
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 190 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęOceny5.00/5. Głosy: 2
Audi Q5

Audi Q5 II 2.0 TDI 150 KM

2017, SUV
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 102 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny3.00/5. Głosy: 1
Audi Q5

Audi Q5 I 2.0 TFSI 211 KM

2008, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: ręczna
cena: 36 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty

Zobacz także

Audi Q5 Sportback i SQ5 TDI Sportback. Nowość!

Audi Q5 Sportback i SQ5 TDI Sportback. Nowość! 2020-11-26

Audi zaprezentowało kolejnego w gamie SUV-a coupe. Q5 Sportback dołącza do Q3 Sportback, Q8 oraz... elektrycznego e-trona.Tak jak należało się spodziewać, Q5 Sportback wyróżnia się inną stylizacją tylnej części nadwozia - dach kończy się...
Audi SQ5 TDI. Diesle wciąż żyją!

Audi SQ5 TDI. Diesle wciąż żyją! 2020-11-16

Audi nie rezygnuje ze sprzedawania samochodów z silnikami Diesla. Niemiecki koncern właśnie zaprezentował model SQ5 TDI po liftingu. Jest to najmocniejsza wersja Q5 z silnikiem Diesla.W lipcu Audi poddało modernizacji standardowe wersje Q5. Nie dziwi...
Audi Q5 po liftingu

Audi Q5 po liftingu 2020-07-01

Audi zafundowało właśnie kurację odmładzającą modelowi Q5. Jakie nowości czekają na klientów? Ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe jest teraz bardziej płaska i wydaje się być szersza. Boczne wloty powietrza są wyższe, a ich strukturę...
Audi SQ5 TDI. Hybryda z kompresorem

Audi SQ5 TDI. Hybryda z kompresorem 2019-02-22

Audi zaprezentowało oficjalnie model SQ5 TDI drugiej generacji. Podobnie jak poprzednik, samochód jest napędzany mocny silnikiem V6. O ile jednak poprzednia generacja miała dwie turbosprężarki, to teraz jedna została zastąpiona elektrycznym...
Najbardziej niezawodne modele w Niemczech

Najbardziej niezawodne modele w Niemczech 2018-08-31

Istnieje wiele rankingów bezawaryjności aut, ale często różnią się od siebie metodologią. J.D. Power badała samochody nie starsze niż 3 lata, użytkowane przez jednego właściciela przez co najmniej 12 miesięcy.W te­go­rocz­nym ba­da­niu...
Pierwsze elektryczne Audi jeszcze w tym roku!

Pierwsze elektryczne Audi jeszcze w tym roku! 2018-05-01

O dobrym początku roku mówić mogą dealerzy Audi. W pierwszym kwartale roku 2018 firma przekroczyła dochody i zysk operacyjny odnotowany w analogicznym okresie roku ubiegłego. Tegoroczne plany niemieckiego producenta są niezwykle ambitne. Firma zamierza...
Rekordowy rok Audi w Polsce

Rekordowy rok Audi w Polsce 2018-01-17

Audi podsumowało właśnie wyniki sprzedaży za ubiegły rok. Chociaż rezultat jest wyższy niż przed dwoma laty, na tle Mercedesa i BMW prezentuje się raczej skromnie. Z szacunków niemieckiego producenta wynika, że w ubiegłym roku firma dostarczyła...
Cenisz innowacje? Postaw na Niemców!

Cenisz innowacje? Postaw na Niemców! 2017-05-09

Nagroda dla najbardziej innowacyjnego koncernu motoryzacyjnego - AutomotiveINNOVATIONS Award – trafiła właśnie do przedstawicieli Volkswagena. Wyróżnienie – od 12 lat – corocznie przyznawane jest przez Center of AutomotiveManagement (CAM) i firmę...
Euro NCAP: rozbili kolejne 6 aut

Euro NCAP: rozbili kolejne 6 aut 2017-03-01

Specjaliści od samochodowego bezpieczeństwa rozbili kolejne auta. Tym razem z testami zderzeniowymi Euro NCAP zmierzyło się sześć pojazdów. Pod lupę wzięto nowe: Audi Q5, Citroena C3, Land Rovera Discovery, Forda KA+, Toyotę C-HR i – nieznacznie...
Osiem milionów Audi z quattro

Osiem milionów Audi z quattro 2017-01-22

Z taśmy produkcyjnej w nowej fabryce Audi w San José Chiapa, zjechało ośmiomilionowe Audi z napędem na cztery koła quattro. Jubileuszowym samochodem jest granatowo-czerwone Audi Q5 2.0 TFSI quattro.Technika quattro zadebiutowała w roku 1980, a dziś...
Audi SQ5 nowej generacji

Audi SQ5 nowej generacji 2017-01-09

Na salonie w Detroit Audi zaprezentowało najmocniejszą wersję nowego Q5, czyli Audi SQ5. Audi SQ5 wyposażono w silnik V6 TFSI o pojemności skokowej 2995 cm3. Jednostka napędowa wytwarza moc 354 KM. Turbodoładowany, aluminiowy silnik, przy 1370 obrotach...
Audi Q5 II. Ceny

Audi Q5 II. Ceny 2016-12-08

W pierwszym kwartale przyszłego roku w salonach sprzedaży pojawi się Audi Q5 drugiej generacji. Ceny tego modelu rozpoczynają się od 159 tys. zł za wersję z silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM i z manualną skrzynią biegów.Oprócz tego wariantu, dostępne...
World Car of the Year 2017. Kandydaci!

World Car of the Year 2017. Kandydaci! 2016-10-25

Wiemy już, które z modeli mają szansę na prestiżowy tytuł „Światowego Samochodu Roku 2016”. Jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych z najróżniejszych części globu opublikowało listę nominowanych obejmującą aż 23 pozycje.Jeśli...
Nowe Audi z napędem na tył!

Nowe Audi z napędem na tył! 2016-10-19

Producent z Ingolstadt szykuje się właśnie na rynkową rewolucję. Wszystko wskazuje na to, że - po wielu latach - firma odwróci się od pojazdów z napędem przedniej osi!Zaskakująca decyzja ma być wynikiem wprowadzanej we wszystkich markach koncernu...
Audi Q5 II generacji. Premiera!

Audi Q5 II generacji. Premiera! 2016-10-02

Na salonie w Paryżu debiutowała druga generacja Audi Q5. Pierwsze wcielenie tego modelu przez całe lata było najlepiej sprzedającym się SUV-em w swojej klasie. Nic więc dziwnego, że niemieccy inżynierowie w opracowanie następcy włożyli dużo...
Milion Audi Q5. I to tylko w Europie!

Milion Audi Q5. I to tylko w Europie! 2016-08-04

Rodzima fabryka Audi w Ingolstadft świętuje właśnie mały jubileusz. Z linii montażowej zjechał dziś milionowy egzemplarz modelu Q5. Auto, które doczekało się pamiątkowego zdjęcia z pracownikami zakładu to usportowiona odmiana SQ5w kolorze Sepang...
Każdy Polak chce mieć Audi?

Każdy Polak chce mieć Audi? 2016-07-11

Pierwsze sześć miesięcy roku Audi w Polsce zakończyło ze sprzedażą większą o 35,5 proc. Od początku roku, Audi AG sprzedało 953 200 samochodów, o 5,6 procenta więcej niż w analogicznym okresie roku 2015. Doskonałe wyniki handlowe zanotowano we...
Audi Q2 już w przyszłym roku

Audi Q2 już w przyszłym roku 2015-12-29

Audi zdradziło swoje plany na rok 2016. W przyszłym roku Audi na inwestycje przeznaczy 3 miliardy euro. Połowa tej kwoty zostanie przeznaczona na modernizację zakładów w Ingolstadt i Neckarsulm. Za drugą połową rozwijane będą nowe technologie i...
Audi SQ5 TDI plus. Jeszcze mocniejsze!

Audi SQ5 TDI plus. Jeszcze mocniejsze! 2015-09-06

Audi zaprezentowało wzmocnioną wersję modelu SQ5 TDI. Samochód będzie nosił nazwę Audi SQ5 TDI plus.Audi SQ5 TDI napędzane jest trzylitrowym silnikiem V6 TDI, który dzięki podwójnemu doładowaniu generuje 313 KM mocy i 650 Nm momentu obrotowego. W...
Sześć milionów Audi Quattro!

Sześć milionów Audi Quattro! 2014-07-11

Z taśmy produkcyjnej w zakładach w Ingolstadt zjechało dziś sześciomilionowe Audi z napędem quattro. Kolejny rekord udało się osiągnąć w niespełna półtora roku po egzemplarzu pięciomilionowym. Jubileuszowy samochód – Audi SQ5 3,0 TDI quattro...
Niemcy się zbroją. Będą kolejne rekordy sprzedaży?

Niemcy się zbroją. Będą kolejne rekordy sprzedaży? 2013-12-31

By bronić swojej rynkowej pozycji zarząd Audi przygotował właśnie największy w historii przedsiębiorstwa program inwestycji, którego głównymi założeniami są wprowadzanie nowych modeli i rozbudowa globalnej struktury produkcyjnej. W mijającym roku...
I gdzie ten kryzys?

I gdzie ten kryzys? 2013-04-09

Fani samochodów z Ingolstadt mają powody do radości. Audi zanotowało właśnie najlepszy pierwszy kwartał w historii marki. Dzięki 369 500 sprzedanym od stycznia do marca pojazdom, firma o 6,8 procent poprawiła wyniki sprzedaży w porównaniu do...
Najmniej awaryjne auta - raport TUV!

Najmniej awaryjne auta - raport TUV! 2012-12-09

TUV – niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego opublikowało właśnie coroczny raport awaryjności pojazdów. Dokument powstał w oparciu o dane zgromadzone w czasie obowiązkowych przeglądów technicznych samochodów u naszych zachodnich sąsiadów...
Audi SQ5 TDI. Pierwsze S z dieslem!

Audi SQ5 TDI. Pierwsze S z dieslem! 2012-06-25

Producenci samochodów stają na rozdrożu. Z jednej strony dostrzec można minimalizowanie znaczenia silników Diesla, które ze względów ekologicznych stają się niezwykle skomplikowane, a przez to kosztowne w eksploatacji.Z drugiej strony, mamy takie...
Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło?

Audi Q5 po faceliftingu. Co się zmieniło? 2012-04-25

Styliści z Ingolstadt zafundowali właśnie fecelifting produkowanemu od 2008 roku modelowi Q5.Samochód otrzymał m.in. nowy pas przedni i przestylizowaną tylną część nadwozia. Zmieniono kształt osłony chłodnicy i profil zintegrowanych z reflektorami...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS