chceauto.pl
x
Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię

Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2022-11-13 Opinie
Rodzina modeli Audi e-tron wkrótce mocno się powiększy. Dlatego niemiecki koncern został zmuszony do zmiany nazwy swoich pierwszych modeli z tej serii, czyli Audi e-tron i Sportback e-tron. Przy okazji liftingu ich nazwa została zmieniona na Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron.

Audi Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron
Audi Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron
Audi e-tron otrzymało nazwę Q8, co sugeruje, że podobnie jak spalinowa odmiana o tej nazwie, znajdzie się na szczycie gamy modelowej.

Przy okazji liftingu samochód zmienił się niewiele. Nowy jest grill, który nie wygląda już jak trójwymiarowy, inny jest wlot powietrza. Z tyłu pojawił się zmieniony zderzak. Zmiany nie były tylko po to, by coś zmienić - udało się poprawić współczynnik oporu aerodynamicznego, który spadł z 0,28 do 0,27 w przypadku Q8 e-tron i z 0,26 do 0,24 - w przypadku wersji Sportback.

Audi Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron
Audi Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron
Ważniejszą nowością jest zastosowanie większych akumulatorów (chociaż nie brakuje w branży głosów, że stosowanie dużych baterii wcale nie jest ekologiczne). Bazowa wersja, czyli Q8 50 nie będzie miała już baterii o pojemności 69 kWh, ale 89 kWh (netto), natomiast Q8 55 będzie czerpała prąd z baterii o pojemności 106 kWh zamiast 86 kWh.

Dzięki temu zasięg wrośnie odpowiednio do 490 i 580 km. Oczywiście są do wartości "do", uzyskiwane w idealnych warunkach. W praktyce będą wahać w zależności od używanych odbiorników, sposobu jazdy czy temperatury powietrza, ale można przyjąć, że realne zasięgi będą około 100 km mniejsze.

Audi Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron
Audi Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron
Z kolei zasięg trzysilnikowej topowej wersji SQ8 ma wynosić do 500 km.

Większa bateria oznacza również dłuższe czasy ładowania. Z tego względu Audi Q8 e-tron w wersjach 55 i SQ8 będzie można ładować z mocą nawet 170 kW, dzięki czemu naładowanie baterii od 0 do 80 proc potrwać ma 31 minut.

Oczywiście - znów teoretycznie, bo po pierwsze, musimy znaleźć odpowiednią ładowarkę, co szczególnie w Polsce nie jest proste, a po drugie - znów musi być odpowiednia pogoda (temperatura powietrze, nie może być ani za ciepło, ani za zimno). Oczywiście ładowanie ostatnich 20 proc. trwa już dużo dłużej, a nawet nie jest zalecane ładowanie baterii do pełna na szybkiej ładowarce.

Pierwsze egzemplarze Audi Q8 e-tron pojawią się w salonach na początku przyszłego roku. Ceny nie są znane, ale ze względu na większe bateria możemy spodziewać się wyraźniej podwyżki.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię - GALERIA ZDJĘĆ

Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerięAudi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerięAudi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerięAudi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerięAudi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerięAudi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerięAudi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię

Zobacz także

Ford Mustang Mach-E - test specjalnej wersji Frost White

Ford Mustang Mach-E - test specjalnej wersji Frost White 2023-03-23

Mustang Mach-E obecny jest na rynku od 2020 roku i od momentu debiutu wywołał w świecie motoryzacyjnym burzliwą dyskusję, a żywiołowe wymiany zdań na jego temat wciąż nie ucichły. Fakty są jednak takie, że Mustang Mach-E należy do ścisłej...
Cupra Born - test elektrycznego hot hatch’a

Cupra Born - test elektrycznego hot hatch’a 2023-03-13

Born to pierwszy elektryczny samochód od Cupry i jego produkcja rozpoczęła się w 2021 roku. Producent zapewnia, że Cupra Born łączy w sobie cechy praktycznego samochodu kompaktowego z rasowym sportowym charakterem. W tej klasie żadna inna marka nie...
Jeep Avenger został zaprezentowany w Polsce i wyznacza marce nową drogę

Jeep Avenger został zaprezentowany w Polsce i wyznacza marce nową drogę 2023-03-01

Avenger jest najmniejszym modelem w gamie marki Jeep i pierwszym dostępnym z napędem czysto elektrycznym. Stanowi on zapowiedź nowego kierunku rozwoju, prowadzącego do pełnej elektryfikacji Jeepa, co ma nastąpić już w 2030 roku. Pierwsze reakcje...
Ford E-Transit - czy tak będzie wyglądać przyszłość transportu?

Ford E-Transit - czy tak będzie wyglądać przyszłość transportu? 2023-01-19

Napęd wyłącznie na tylne koła, 269 KM mocy oraz 430 Nm momentu obrotowego – brzmi jak opis auta sportowego? Nic bardziej mylnego, bowiem są to parametry charakteryzujące elektryczną wersję Forda Transita – jednego z najpopularniejszych samochodów...
Opel Mokka-e to teraz Mokka Electric

Opel Mokka-e to teraz Mokka Electric 2022-12-20

Opel zmodernizował Mokkę-e, przy okazji zmieniając jej nazwę na Mokka Electric. Co nowego znajdziemy w tym niewielkim elektrycznym crossoverze?Przede wszystkim samochód otrzymał mocniejszy i oszczędniejszy układ napędowy oraz większą baterię,...
Opel Astra Electric. Czyli na prąd

Opel Astra Electric. Czyli na prąd 2022-12-01

Opel poszerza gamę Astry o wersję bateryjną. Samochód, który jest technologicznym bliźniakiem Peugeota e-308, będzie oferowany również jako Astra Sports Tourer, czyli kombi. Już niedługo nabywcy Opla Astry będą mieli jeszcze więcej opcji napędu...