chceauto.pl
x
Audi A6 już jako hybryda plug-in

Audi A6 już jako hybryda plug-in

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-10-26 Opinie
Audi A6 55 TFSI e quattro to kolejna w gamie niemieckiego producenta hybryda plug-in.

Pod względem technicznym niespodzianki nie ma - samochód otrzymał ten sam układ napędowy, który debiutował w Audi Q5 55 TFSI e quattro. Składa się on z benzynowego silnika 2.0 TFSI o mocy 252 KM oraz zintegrowanej z siedmiostopniową przekładnią S tronic jednostki elektrycznej o mocy 143 KM. Moc systemowa układu wynosi 367 KM, a maksymalny moment obrotowy to 500 Nm (dostępny jest już od 1250 obr/min).

Audi A6 to duże auto, ale w wersji 55 TFSI e quattro nie można narzekać na osiągi - samochód przyspiesza do 100 km/h w 5,6 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Audi A6 55 TFSI e quattro
Audi A6 55 TFSI e quattro
Jednocześnie hybrydowe Audi może być niezwykle oszczędne - pojemność litowo-jonowych baterii to 14,1 kWh, co wystarcza do przejechanie w trybie elektrycznym nawet 53 km, przy czym prędkość jest ograniczona do 135 km/h. Powyżej tej prędkości tryb elektryczny przełączy się w hybrydowy, co oznacza włączenie do pracy jednostki TFSI.

Po przejechaniu 50 kilometrów (maksymalny zasięg różni się od sposobu jazdy kierowcy, warunków atmosferycznych i drogowych, wykorzystania odbiorników prądu) samochód zaczyna spalać benzynę lub trzeba go podłączyć do prądu - ładowanie przy pomocy publicznych ładowarek o mocy 7,4 kW trwa 2,5 godziny.

Same baterie umieszczono pod tylną kanapę oraz częściowo w bagażniku. Ukształtowane je tak, by zachować jego płaską podłogę, ale jednak pojemność przestrzeni ładunkowej spadła i to wyraźnie - z 530 do 360 litrów. Z 63 do 52 litrów zmniejszono również pojemność zbiornika paliwa.

Audi A6 55 TFSI można już zamawiać w niemieckich salonach. Tamtejsze ceny zaczynają się z poziomu 68 850 euro. Przypomnijmy, że od września w sprzedaży są A7 Sportback i Q5 50 TFSI e quattro oraz Q5 55 TFSI e quattro, a kilka dni temu zaprezentowano Audi A8 L 60 TFSI e quattro i zapowiedziano premierę A8 60 TFSI w wersji ze standardowym rozstawem osi.


Opinie i komentarze na temat artykułu

Audi A6 już jako hybryda plug-in - GALERIA ZDJĘĆ

Audi A6 już jako hybryda plug-inAudi A6 już jako hybryda plug-in

Zobacz także

Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność?

Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność? 2023-12-01

Hyundai Tucson obecnej (czwartej) generacji zaprezentowany został w 2020 roku i praktycznie od zaraz zaczął odnosić sprzedażowe sukcesy. Model ten regularnie pojawia się w czołówkach rankingów popularności kompaktowych SUVów, a w 2022 roku był...
Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych

Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych 2023-10-16

W motoryzacji często bywa tak, że wszelkie trendy i kierunki rozwoju wyznaczane są przez klasę premium, której następnie cała reszta stara się dorównać. Przykładem tego są chociażby SUVy w stylu coupe, które wypromowane zostały początkowo przez...
Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód

Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód 2023-08-05

Nowe Suzuki S-Cross obecne jest na rynku od 2021 roku i to odświeżona wersja modelu SX4 S-Cross. Z nazwy zniknął dopisek SX4, ale to bynajmniej nie koniec zmian – wraz z tym przeprojektowano nadwozie i dodano nowe konfiguracje napędowe. Sprawdziliśmy,...
TEST: Suzuki Swace - udany efekt porozumienia dwóch marek

TEST: Suzuki Swace - udany efekt porozumienia dwóch marek 2023-05-02

Suzuki Swace zadebiutował w 2020 roku i jest efektem współpracy między Toyotą a Suzuki. Swace to w każdym calu bliźniacza do Toyoty Corolli konstrukcja, co dostrzec można gołym okiem już przy pierwszym kontakcie. Jednym z głównych powodów...
Test: Lexus UX 250h F Sport - istotny, choć prawie niezauważalny lifting

Test: Lexus UX 250h F Sport - istotny, choć prawie niezauważalny lifting 2023-04-25

Lexus UX to przedstawiciel miejskich crossoverów, który na rynku obecny jest od 2019 roku. W tym czasie zyskał mocną pozycję w rankingach sprzedaży, stając się najczęściej kupowanym Lexusem w Europie. W 2022 roku Lexus UX przeszedł lifting, który...
Lamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KM

Lamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KM 2023-03-30

Po 12 latach od debiutu, pod koniec 2022 roku Lamborghini zakończyło produkcję Aventadora. Model ten zostanie zastąpiony przez Revuelto, samochód, który jest hybrydą typu plug-in.Nie ma jednak powodu, by toczyć krokodyle łzy. Co najważniejsze, za...