Volkswagen ID.6 to kolejny model o napędzie elektrycznym. Auto zadebiutowało na salonie w Szanghaju.
Volkswagen ID.6 X i Volkswagen ID.6 Crozz
Formalnie rzecz biorąc, w Chinach pokazano dwie wersje tego pojazdu o nazwach ID.6 X (na zdjęciach fioletowy i szary) i ID.6 Crozz (pomarańczowy i biały). To bliźniacze modele, które różnią się wyłącznie stylizacją przedniej i tylnej części nadwozia. Dlaczego tak?
Chodzi o to, że oba modele produkowane będą w Chinach. By to było możliwie, Volkswagen musiał utworzyć spółki joint-venture z chińskimi producentami. Takie spółki niemiecki koncern ma dwie. Obie produkują już model ID.4, również w dwóch wersjach. Spółka FAW-VW produkuje ID.4 Crozz, który jest identyczny z ID.4 sprzedawanym w Europie, zaś SAIC-VW ID.4 X, ze zmienoną przednią i tylną częścią nadwozia. Identycznie rozwiązanie przyjęto w przypadku ID.6.
Volkswagen ID.6 X i Volkswagen ID.6 Crozz
ID.6, podobnie jak ID.4 i ID.3 zbudowano na modułowej płycie podłogowej dla pojazdów elektrycznych o nazwie MEB. To oznacza, że samochód będzie dzielił z tymi modelami rozwiązania techniczne - np. dostępny będzie w dwóch wersjach, z bateriami o pojemności 58 i 77 kWh.
Na początek ogłoszono, że ID.6 będzie napędzane dwoma silnikami elektrycznymi o mocy systemowej 306 KM. Auto będzie miało napędzane wszystkie koła i rozpędzi się do 100 km/h w 6,6 s, prędkość maksymalna to 160 km/h.
Volkswagen ID.6 X i Volkswagen ID.6 Crozz
Można się również spodziewać wprowadzenia tylnonapędowej wersji z silnikiem o mocy 204 KM, aczkolwiek na razie brak informacji na ten temat.
Zasięg, w zależności od akumulatorów i silnika, ma wynosić od 430 do 580 km, przy czym są to wartości uzyskane wg systemu zbliżonego do zawyżającego zasięg europejskiego NEDC.
Obecnie nie ma planów wprowadzenie ID.6 na rynki europejskie, ale już pojawiły się spekulacje, że to tylko stan tymczasowy.