chceauto.pl
x
Volkswagen ID.4 zaprezentowany!

Volkswagen ID.4 zaprezentowany!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-09-24 Opinie
Volkswagen ID.4 to w pełni elektryczny SUV, który będzie produkowany i sprzedawany w Chinach, USA i w Europie. Jest to model o strategicznym znaczeniu dla ofensywy prowadzonej przez markę w dziedzinie elektromobilności.

Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4
Nadwozie Volkswagena ID.4 ma długość 4,58 m. W jego stylistyce dominują opływowe kształty - współczynnik Cx ma wartość zaledwie 0,28. Oprócz opływowego kształtu nadwozia do tego znakomitego wyniku przyczynia się wiele szczegółowych rozwiązań, na przykład spojler na krawędzi dachu oraz tylne lampy zapobiegające tworzeniu się zawirowań powietrza za autem.

Szeroka i masywna tylna część karoserii powoduje, że samochód wygląda dynamicznie, a obniżająca się linia dachu sprawia, że samochód wydaje się dłuższy. Tylne słupki dachowe są mocno pochylone, tył nadwozia okazuje się zaś stylistycznie wyrafinowany m.in. dzięki umiejętnie zastosowanym przetłoczeniom. Prześwit samochodu to 21 cm.

Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4
W ID.4 zastosowano nowe technologie oświetleniowe. Znajdują się wśród nich interaktywne matrycowe diodowe reflektory IQ.Light, które w chwili odblokowania drzwi zdają się pozdrawiać kierowcę za pośrednictwem modułu diod. Reflektory te emitują sterowane inteligentnie światło drogowe, które bardzo skutecznie oświetla nawierzchnię nie oślepiając przy tym kierowców samochodów nadjeżdżających z przeciwka. Tylne lampy w technologii 3D zawierają tzw. dynamiczne kierunkowskazy, w których poszczególne diody zapalają się kolejno od środka ku krawędziom lamp. Tylne światła mają szczególnie plastyczną formę dzięki specjalnym diodom 3D umieszczonym pojedynczo w kloszu lampy.

Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4
Kabinę ID.4 zaprojektowano jako „open space”, podobnie jak w ID.3. W utrzymaniu porządku w kabinie pomaga środkowa konsola, którą można swobodnie konfigurować i która nie jest połączona z tablicą rozdzielczą. Poduszka powietrzna umieszczona pomiędzy przednimi fotelami i otwierająca się w przypadku uderzenia w bok samochodu, zwiększa poziom bezpieczeństwa biernego.

Pojemność bagażnika Volkswagena ID.4 wynosi 543 litry i poprzez złożenie oparć tylnych siedzeń można ją powiększyć do 1.575 litrów (liczone po dach). Dzięki opcjonalnemu hakowi holowniczemu elektryczny SUV Volkswagena jest w stanie pociągnąć przyczepę o masie 1.000 kg (ciężar hamowany, przy nachyleniu wynoszącym 12 stopni).

Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4
Volkswagen wyposażył swojego pierwszego elektrycznego SUV-a w cyfrowy system obsługi pokładowych urządzeń. Na tablicy rozdzielczej nie ma żadnych mechanicznych przycisków ani włączników. Najważniejsze wskazania wyświetlają się na niewielkim ekranie przed kierowcą, doborem informacji steruje się z wielofunkcyjnej kierownicy. Przy prawej krawędzi ekranu znajduje się pokrętło służące do wyboru trybów jazdy. Na środku tablicy rozdzielczej umieszczono duży dotykowy ekran obsługujący nawigację, telefon, media, systemy asystujące i ustawienia pojazdu.

Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4
Tuż przed tylną osią ID.4 znajduje się elektryczny silnik napędzający koła za pośrednictwem jednostopniowej przekładni. Jest to niewielki stale wzbudzony silnik synchroniczny (PSM). W ID.4 zastosowano jednostkę o mocy 150 kW (204 KM), której moment obrotowy o wartości 310 Nm jest dostępny od razu po jej uruchomieniu.

Przyspieszenie od zera do 100 km/h trwa 8,5 sekundy, prędkość maksymalną samochodu ograniczono do 160 km/h.

W późniejszym czasie w ofercie znajdzie się także Volkswagen ID.4 z silnikiem o większej mocy i z napędem na cztery koła.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Volkswagen ID.4 zaprezentowany! - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen ID.4 zaprezentowany!Volkswagen ID.4 zaprezentowany!Volkswagen ID.4 zaprezentowany!Volkswagen ID.4 zaprezentowany!Volkswagen ID.4 zaprezentowany!Volkswagen ID.4 zaprezentowany!Volkswagen ID.4 zaprezentowany!Volkswagen ID.4 zaprezentowany!

Zobacz także

Ford Mustang MACH-E GT - mistrz zamieszania

Ford Mustang MACH-E GT - mistrz zamieszania 2022-03-07

Piekło zamarzło, profanacja, zniszczenie legendy – to tylko niektóre z wyrażeń, które często można usłyszeć bądź przeczytać odnośnie elektrycznego Mustanga. Jest to poniekąd zrozumiałe, bo przecież słowo Mustang w motoryzacji kojarzy się...
Toyota bZ4X - polskie ceny

Toyota bZ4X - polskie ceny 2022-03-01

Uruchomiono rezerwację online nowego modelu bZ4X z bateryjnym napędem elektrycznym. Nowy bezemisyjny SUV średniej wielkości to pierwszy model z linii bZ (beyond Zero), opartej na architekturze eTNGA. Jego nowoczesna konstrukcja, bezemisyjny napęd i...
Kia EV6 samochodem roku 2022

Kia EV6 samochodem roku 2022 2022-02-28

Kia EV6 otrzymała tytuł Samochodu Roku 2022. Ten południowokoreański SUV uzyskał 279 punktów (aż 12 jurorów wskazało to auto na pierwszym miejscu) pokonując Renault Mégane E-Tech Electric (265 punktów) i bliskiego kuzyna, Hyundaia Ioniq 5 (261...
Mercedes VISION EQXX w szczegółach

Mercedes VISION EQXX w szczegółach 2022-01-10

VISION EQXX to elektryczny odpowiednik samochodu spalającego 1 litr paliwa na 100 km. Do pokonania 100 km zużywa bowiem mniej niż 10 kWh energii elektrycznej. W przeliczeniu na zużycie paliw kopalnych odpowiada to ok. 1/100 km. Na ile wystarczy 10 kWh...
SsangYong Korando e-Motion

SsangYong Korando e-Motion 2021-12-13

Najstarszy południowokoreański producent samochodów – SsangYong - zaprezentował swój pierwszy w pełni elektryczny model. Korando e-Motion to SUV o długości niemal 4,5 metra. Producent chwali się "zaskakująco przestronnym wnętrzem" i rekordową...
Mercedes EQB - polskie ceny!

Mercedes EQB - polskie ceny! 2021-12-01

283 300 zł. Od takiej kwoty startuje polski cennik Mercedesa EQB. Do wyboru są wersje dla pięciu i siedmiu osób. Początkowo do wyboru są dwie odmiany z napędem obu osi: EQB 300 4MATIC (228 KM) oraz EQB 350 4MATIC (292 KM). Mocniejszy wariant zaczyna...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS