Volkswagen wprowadza na polski rynek model ID.3. Samochód zbudowano na bazie modułowej platformy podłogowej MEB przeznaczonej do budowy samochodów elektrycznych. Początkowo auto oferowane będzie wyłącznie z silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM, który napędza tylne koła i ceny takiego pojazdu zaczynają się od 155 890 zł (z bateriami 58 kWh; dostępna jest również wersja o pojemności 77 kWh).

Volkswagen ID.3
W późniejszym etapie do oferty dołączy ID.3 Pure. Będzie on napędzany silnikiem o mocy 136 KM, który będzie czerpał energię z baterii 45 kWh. Ma ona pozwolić na przejechanie do 330 kilometrów. Dostępny on będzie w cenie wynoszącej mniej niż 130 tys. zł.
Dziś, w chwili rozpoczęcia sprzedaży ID.3 jest dostępny w siedmiu zdefiniowanych wersjach, które zawierają najchętniej wybierane wyposażenie. Dzięki temu wybór preferowanej wersji jest bardzo prosty, a fabryka w Zwickau może szybciej wyprodukować zamówiony egzemplarz.
ID.3 z akumulatorem o pojemności 58 kWh, który pozwala na pokonanie 426 km (wg WLTP), jest dostępny w wersjach:
• Pro Performance za 155 890 zł,
• Pro Performance Life za 164 490 zł,
• Pro Performance Business za 178 190 zł,
• Pro Performance Style za 178 990 zł,
• Pro Performance Family za 182 890 zł.
Wersje ID.3 wyposażone w akumulator o pojemności 77 kWh, który zapewnia zasięg do 549 km (wg WLTP), to:
• Pro S za 179 990 zł,
• Pro S Tour za 214 490 zł.

Volkswagen ID.3
Podczas konfiguracji modelu, w pierwszym kroku należy wybrać jedną z wymienionych powyżej, preferowaną wersję ID.3. Na kolejnym etapie zdecydować należy o kolorystyce: wnętrza (oferowane są trzy warianty) i nadwozia (dostępnych jest sześć lakierów).
Po wybraniu preferowanych obręczy kół (dostępne są zarówno 18”, 19” jak i 20-calowe), klient może zdecydować się na wyposażenie opcjonalne (np. pompa ciepła, bagażnik do przewozu rowerów, kabel do ładowania Mode-2, akcesoria).
Wyposażenie seryjne Volkswagena ID.3 w wersji podstawowej Pro Performance zawiera m.in. systemy asystujące Front Assist, Lane Assist, Traffic Sign Recognition oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu.

Volkswagen ID.3
Na komfort podróżowania wpłynie dostępna w standardzie klimatyzacja Climatronic z możliwościami chłodzenia wnętrza podczas postoju oraz programowania chłodzenia na określoną godzinę.
Dostępny za 155 890 zł ID.3 może ponadto pochwalić się także dostępnością zaawansowanych rozwiązań świetlnych (światła z przodu i z tyłu w technologii LED, oświetlenie ID.Light we wnętrzu, oświetlenie nastrojowe w 10 kolorach do wyboru) oraz: systemem obsługi głosowej, 10-calowym ekran dotykowy systemu infotainment i bezprzewodową łącznością czy multifunkcyjną kierownicą.
Samochód w tej wersji można ładować: z mocą 100 kW prądem stałym (125 kW dla wersji Pro S) i 11 kW prądem zmiennym.

Volkswagen ID.3
Docelowo oferta ID.3 obejmie pięć pakietów wyposażenia, dostępnych jako Basic lub Plus, w zależności od wersji. Są to pakiety: Design, Infotainment, Comfort, Assistance i Sport (tylko w wersji Plus). Poszczególne pakiety są elementami wyposażenia standardowego aktualnie dostępnych wersji, skonfigurowanych na akumulatorach Pro Performance i Pro S.
Kabina ID.3 jest bardzo przestronna. Kierowca i pasażer siedzą dość wysoko (w podłodze zabudowano akumulatory), miejsca w aucie zajmuje się łatwo i wygodnie, a wyższa pozycja siedzeń sprawia, że widoczność ze środka jest bardzo dobra. Z tyłu miejsca jest tak dużo, jak w tradycyjnym samochodzie klasy średniej.
Pojemność bagażnika wynosi standardowo 385 litrów, a po złożeniu dzielonego oparcia kanapy rośnie do 1 267 litrów (mierzone po dach).
ID.3 Pro S i Pro S Tour jest homologowany dla czterech osób, wszystkie pozostałe wersje – dla pięciu.