W przeddzień Los Angeles Auto Show Volkswagen przedstawił kolejny model studyjny z rodziny ID. ID. SPACE VIZZION jest wyposażony w napęd wyłącznie elektryczny.
Volkswagen ID. SPACE VIZZION
Studyjny model powstał w oparciu o modułową platformę MEB. Zabudowany w podłodze akumulator o pojemności 82 kWh umożliwia pokonanie do 590 km (wg WLTP). Dzięki mocy systemowej układu napędowego (4MOTION) wynoszącej 250 kW, ID. SPACE VIZZION przyspiesza do 100 km/h w ciągu 5,4 sekundy.
Samochody elektryczne nie mają chłodnicy, nie potrzebują też wiele miejsca, by umieścić w nich silnik. Styliści i konstruktorzy ID. SPACE VIZZION wykorzystali tę przestrzeń do stworzenia nadwozia, które będzie się wyróżniać doskonałymi właściwościami aerodynamicznymi, co z kolei pozwoli zwiększyć zasięg samochodu.
Volkswagen ID. SPACE VIZZION
W charakterystycznej przedniej części nadwozia umieszczono otwory umożliwiające odpowiedni przepływ powietrza. Przedostaje się ono przez wąską szczelinę w nadwoziu znajdującą się między reflektorami, a następnie nad bardzo nisko umieszczoną maską jego strumień kieruje się ku tylnej części auta.
Powietrze przenika również przez otwory znajdujące się po prawej i lewej stronie przedniego zderzaka, także w tym wypadku powietrze w odpowiedni sposób zostaje skierowane do tyłu, za samochód.
Volkswagen ID. SPACE VIZZION
Przy konstrukcji ID. SPACE VIZZION wykorzystano wszystkie zalety płyty podłogowej MEB. Ponieważ elektryczny silnik nie jest duży, a akumulator elektrycznego pojazdu umieszczono w podłodze, można było zaprojektować duże wnętrze, porównywalne pod względem przestronności do wnętrz aut wyższej klasy.
Cyfrowy kokpit Volkswagena ID. SPACE VIZZION wyznacza nowy standard w dziedzinie intuicyjnej obsługi – po raz pierwszy wszystkie informacje ważne podczas jazdy pojawiają się przede wszystkim na wyświetlaczu head-up, który w swoim działaniu wykorzystuje technologię rzeczywistości rozszerzonej.
Volkswagen ID. SPACE VIZZION
Zamiast klasycznej tablicy rozdzielczej zastosowano jedynie niewielki ekran, na którym pojawiają się informacje potrzebne kierowcy do jazdy. Funkcje zwiększające komfort, zapewniające internetową łączność oraz pozwalające zarządzać pokładowymi urządzeniami skupiono na 15,6-calowym dotykowym ekranie umieszczonym na środku kabiny.
Inne istotne dane kierowca odbiera za pośrednictwem „ID. Light” – interaktywnego pasa świateł umieszczonego pomiędzy słupkami dachowymi A.
ID. SPACE VIZZION daje konkretny pogląd na to, jak będzie wyglądała seryjna wersja modelu, który zostanie zaprezentowany pod koniec 2021 roku i w różnych wersjach pojawi się na rynkach Ameryki Północnej, Europy i Chin.