W ubiegłym tygodniu hiszpański oddział Toyoty sprzedał 3-milionowe auto hybrydowe (HEV) marki w Europie. Była to wyprodukowana w Wielkiej Brytanii Corolla GR SPORT, która wyróżnia się na tle innych modeli z rodziny Corolli sportowym designem.
Nowy właściciel wyjaśnił, że wybrał hybrydowy samochód Toyoty, ponieważ często porusza się po centrum Madrytu.
- Obecnie, przy ograniczeniach wjazdu do wielu miast, hybryda jest niezbędna. Nie rozważałem żadnej innej opcji niż samochód hybrydowy, ponieważ Strefy Niskiej Emisji (LEZ) docierają nie tylko do największych miast takich jak Madryt czy Barcelona, ale także do wielu innych” – powiedział właściciel 3-milionowej hybrydy Toyoty. – Wybrałem Corollę GR SPORT, ponieważ dzięki niej czuję się o 30 lat młodszy. Jestem młody duchem i to jest wersja Corolli, która najbardziej mi odpowiada. Wybrałem się do salonu Toyoty po Yarisa Hybrid, ale kiedy zobaczyłem Corollę, zdałem sobie sprawę, że to auto idealne dla mnie. Jest kompaktowy, a jednocześnie pozwala zarówno wygodnie podróżować na duże odległości, jak i sprawnie poruszać się po mieście takim jak Madryt.
Przekazanie jubileuszowego auta miało miejsce w salonie Toyota Comauto Sur w Madrycie. W uroczystości wziął udział prezes hiszpańskiego oddziału Toyoty, Miguel Carsi.
Toyota rozpoczęło sprzedaż zelektryfikowanych pojazdów hybrydowych w Europie w 2000 roku, wprowadzając do salonów Priusa. Obecnie europejscy klienci mogą wybierać spośród 20 różnych modeli hybrydowych Toyoty i Lexusa. W 2019 roku hybrydy stanowiły 52% całkowitej sprzedaży obu marek na europejskim rynku i 63% w samej Europie Zachodniej.
Długoterminowa strategia Toyoty, by skoncentrować się na popularyzacji napędów hybrydowych i wprowadzeniu ich do większości modeli, sprawiła, że firma stała się liderem niskoemisyjności w Europie. Dzięki temu Toyota z łatwością dostosowuje się do coraz surowszych norm emisji wymaganych w Unii Europejskiej. Samochody Toyoty z pełnym napędem hybrydowym mogą poruszać się po centrach miast w bezemisyjnym trybie elektrycznym. Niestety w Polsce samochody hybrydowe, nawet plug-in, nie są zaliczane do samochodów elektrycznych, dlatego nie mogą liczyć na żadne preferencje - czy to dopłaty przy zakupie czy preferencje podatkowe.
Do tej pory na całym świecie Toyota sprzedała już ponad 15 milionów hybryd. Technologia hybrydowa Toyoty stanowi fundament strategii elektryfikacji pełnej gamy samochodów Toyoty za pomocą zelektryfikowanych napędów różnych typów. Zakłada ona, że do 2025 roku wszystkie modele Toyoty będą dostępne z napędem hybrydowym, hybrydowym plug-in, elektrycznym na baterie lub elektrycznym na wodorowe ogniwa paliwowe.