chceauto.pl
x
Toyota Corolla Cross. Mała elektrownia

Toyota Corolla Cross. Mała elektrownia

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2021-12-02
Toyota poinformowała właśnie o europejskiej wersji Corolli Cross. Samochód ten na naszym kontynencie wypełni lukę między C-HR i RAV4, a w sprzedaży pojawi się w 2022 roku.

Trudno o bardziej rozpoznawalny model Toyoty na całym świecie niż Corolla. Powstający od 1966 roku samochód jest dostępny na ponad 150 rynkach, a w lipcu tego roku sprzedano 50-milionowy egzemplarz tego auta, co czyni z Corolli najpopularniejszy samochód osobowy w historii motoryzacji.

Pojawienie się nowej wersji w cały czas rosnącym segmencie SUV-ów wydaje się strzałem w dziesiątkę.

Corolla Cross powstała w oparciu o platformę GA-C. W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu nową belkę skrętną w wersji z napędem na przód lub zawieszenie wielowahaczowe w samochodach z napędem na obie osie.

Toyota Corolla Cross. Mała elektrownia
Jednym z największych atutów Corolli Cross ma być łatwość manewrowania w ciasnych, miejskich uliczkach. Promień skrętu wynosi zaledwie 5,2 metra, co jest jednym z najlepszych wyników w tej klasie.

Na naszym kontynencie Corolla Cross dostępna będzie tylko z 197-konną hybrydą piątej już generacji. Układ ten bazuje na swoim poprzedniku, ale oferować będzie teraz wyższy moment obrotowy, i większą moc jednostki elektrycznej.

Dwulitrowy układ napędowy w wersji z napędem na przód FWD generuje 146 kW/197 KM, co zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy.

Wersja AWD posiada dodatkowy silnik elektryczny na tylnej osi, który rozwija moc 30,6 kW. Silnik ten włącza się automatycznie, aby zapewnić lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach drogowych. Osiągi takie same jak w wersji FWD.

Toyota Corolla Cross. Mała elektrownia
Nową Corollę wyposażono w wiele zaawansowanych rozwiązań. Korzysta m.in. z ulepszonego interfejsu HMI (Human Machine Interface) z najnowszą technologią multimedialną, a typowy dla Europy układ deski rozdzielczej obejmuje zarówno nowy, wielofunkcyjny, cyfrowy kokpit kierowcy o przekątnej 12,3 cala, jak i centralny wyświetlacz multimedialny o przekątnej 10,5 cala.

Toyota Corolla Cross imponuje przestrzenią bagażową. W standardowym położeniu tylnych foteli bagażnik ma 487 litrów pojemności, a po złożeniu oparć w tylnym rzędzie miejsca jest tyle, że bez problemów zmieści się rower. Dostęp do bagażnika jest łatwy dzięki wielkiej tylnej klapie oraz niskiemu umiejscowieniu progu załadunkowego – na wysokości 720 mm.

Toyota Corolla Cross. Mała elektrownia
Ciekawostką europejskiej wersji Corolli Cross jest to, że auto może awaryjnie służyć jako… mała elektrownia. W samochodach z dodatkowym gniazdem (AC100V/1,500W), w trybie Emergency Power Supply Mode dostarczy prąd do podgrzania wody w czajniku czy do użycia suszarki do włosów.
Toyota do 2025 roku chce sprzedać 400 tys. Corolli Cross co zapewni jej aż 9-procentowy udział w tym najbardziej konkurencyjnym segmencie w Europie.

Toyota Corolla Cross. Mała elektrownia - GALERIA ZDJĘĆ

Toyota Corolla Cross. Mała elektrowniaToyota Corolla Cross. Mała elektrowniaToyota Corolla Cross. Mała elektrowniaToyota Corolla Cross. Mała elektrownia

Zobacz także

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór 2024-04-15

Prezentacja pierwszej Hondy HR-V miała miejsce w 1997 roku, ale seryjna produkcja rozpoczęła się dwa lata później. Debiut tego modelu odbył się w czasach, w których wszelkiego rodzaju SUVy i crossovery dopiero zaczęły pojawiać się na rynku....
Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł

Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł 2024-01-02

Nowy Hyundai Kona zaprezentowany został w 2022 roku i względem swojego poprzednika zmienił się diametralnie. Teraz jest to samochód większy, wyposażony w bogatszy zestaw nowoczesnych technologii i systemów wspierających kierowcę. Hyundai jest...
Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu

Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu 2023-12-08

[b]Across to jeden z dwóch modeli w gamie Suzuki (obok Swace'a), który został przejęty niemal wprost od Toyoty. Jaki jest cel takich zabiegów? Chodzi przede wszystkim o to, by zmieścić się w restrykcyjnych normach emisji dwutlenku węgla – Suzuki nie...
Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność?

Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność? 2023-12-01

Hyundai Tucson obecnej (czwartej) generacji zaprezentowany został w 2020 roku i praktycznie od zaraz zaczął odnosić sprzedażowe sukcesy. Model ten regularnie pojawia się w czołówkach rankingów popularności kompaktowych SUVów, a w 2022 roku był...
Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych

Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych 2023-10-16

W motoryzacji często bywa tak, że wszelkie trendy i kierunki rozwoju wyznaczane są przez klasę premium, której następnie cała reszta stara się dorównać. Przykładem tego są chociażby SUVy w stylu coupe, które wypromowane zostały początkowo przez...
Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód

Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód 2023-08-05

Nowe Suzuki S-Cross obecne jest na rynku od 2021 roku i to odświeżona wersja modelu SX4 S-Cross. Z nazwy zniknął dopisek SX4, ale to bynajmniej nie koniec zmian – wraz z tym przeprojektowano nadwozie i dodano nowe konfiguracje napędowe. Sprawdziliśmy,...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS