chceauto.pl
x
Toyota Corolla Cross. Mała elektrownia

Toyota Corolla Cross. Mała elektrownia

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2021-12-02 Opinie
Toyota poinformowała właśnie o europejskiej wersji Corolli Cross. Samochód ten na naszym kontynencie wypełni lukę między C-HR i RAV4, a w sprzedaży pojawi się w 2022 roku.

Trudno o bardziej rozpoznawalny model Toyoty na całym świecie niż Corolla. Powstający od 1966 roku samochód jest dostępny na ponad 150 rynkach, a w lipcu tego roku sprzedano 50-milionowy egzemplarz tego auta, co czyni z Corolli najpopularniejszy samochód osobowy w historii motoryzacji.

Pojawienie się nowej wersji w cały czas rosnącym segmencie SUV-ów wydaje się strzałem w dziesiątkę.

Corolla Cross powstała w oparciu o platformę GA-C. W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu nową belkę skrętną w wersji z napędem na przód lub zawieszenie wielowahaczowe w samochodach z napędem na obie osie.

Toyota Corolla Cross. Mała elektrownia
Jednym z największych atutów Corolli Cross ma być łatwość manewrowania w ciasnych, miejskich uliczkach. Promień skrętu wynosi zaledwie 5,2 metra, co jest jednym z najlepszych wyników w tej klasie.

Na naszym kontynencie Corolla Cross dostępna będzie tylko z 197-konną hybrydą piątej już generacji. Układ ten bazuje na swoim poprzedniku, ale oferować będzie teraz wyższy moment obrotowy, i większą moc jednostki elektrycznej.

Dwulitrowy układ napędowy w wersji z napędem na przód FWD generuje 146 kW/197 KM, co zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy.

Wersja AWD posiada dodatkowy silnik elektryczny na tylnej osi, który rozwija moc 30,6 kW. Silnik ten włącza się automatycznie, aby zapewnić lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach drogowych. Osiągi takie same jak w wersji FWD.

Toyota Corolla Cross. Mała elektrownia
Nową Corollę wyposażono w wiele zaawansowanych rozwiązań. Korzysta m.in. z ulepszonego interfejsu HMI (Human Machine Interface) z najnowszą technologią multimedialną, a typowy dla Europy układ deski rozdzielczej obejmuje zarówno nowy, wielofunkcyjny, cyfrowy kokpit kierowcy o przekątnej 12,3 cala, jak i centralny wyświetlacz multimedialny o przekątnej 10,5 cala.

Toyota Corolla Cross imponuje przestrzenią bagażową. W standardowym położeniu tylnych foteli bagażnik ma 487 litrów pojemności, a po złożeniu oparć w tylnym rzędzie miejsca jest tyle, że bez problemów zmieści się rower. Dostęp do bagażnika jest łatwy dzięki wielkiej tylnej klapie oraz niskiemu umiejscowieniu progu załadunkowego – na wysokości 720 mm.

Toyota Corolla Cross. Mała elektrownia
Ciekawostką europejskiej wersji Corolli Cross jest to, że auto może awaryjnie służyć jako… mała elektrownia. W samochodach z dodatkowym gniazdem (AC100V/1,500W), w trybie Emergency Power Supply Mode dostarczy prąd do podgrzania wody w czajniku czy do użycia suszarki do włosów.
Toyota do 2025 roku chce sprzedać 400 tys. Corolli Cross co zapewni jej aż 9-procentowy udział w tym najbardziej konkurencyjnym segmencie w Europie.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Toyota Corolla Cross. Mała elektrownia - GALERIA ZDJĘĆ

Toyota Corolla Cross. Mała elektrowniaToyota Corolla Cross. Mała elektrowniaToyota Corolla Cross. Mała elektrowniaToyota Corolla Cross. Mała elektrownia

Zobacz także

Ford Explorer PHEV - test SUVa zza Wielkiej Wody

Ford Explorer PHEV - test SUVa zza Wielkiej Wody 2023-03-17

Ford Explorer jest samochodem, który jednoznacznie kojarzy się ze Stanami Zjednoczonymi i tam występuje w roli samochodu rodzinnego, roboczego, wyprawowego czy nawet policyjnego radiowozu. Model ten po raz pierwszy zaprezentowany został w 1990 roku, a...
Toyota Corolla Cross z nowym napędem

Toyota Corolla Cross z nowym napędem 2023-03-06

Toyota poszerza gamę Corolli Cross o nowy napęd hybrydowy 1.8 o mocy systemowej 140 KM. Dołączy on do już oferowanego napędu z silnikiem 2.0 o mocy 197 KM. Corolla Cross Hybrid 1.8 przyspiesza do 100 km/h w 9,9 sekundy.Corolla Cross z napędem hybrydowym...
Nissan X-Trail e-Power e-4orce - test hybrydy z wyjątkowym napędem

Nissan X-Trail e-Power e-4orce - test hybrydy z wyjątkowym napędem 2023-03-03

Nowy Nissan X-Trail został już przez nas sprawdzony przy okazji polskiej prezentacji premierowej, jednak wtedy mieliśmy kontakt z tym samochodem raptem przez parę godzin. Teraz przyszła pora na pełen test – X-Trail zagościł w naszej redakcji na...
Nissan Qashqai e-POWER - test wyjątkowo zelektryfikowanej hybrydy

Nissan Qashqai e-POWER - test wyjątkowo zelektryfikowanej hybrydy 2023-02-14

Nissan Qashqai pierwszy raz w sprzedaży pojawił się w 2007 roku i pełnił kluczową rolę w rozwoju segmentu crossoverów. Najnowsza, czyli trzecia z kolei, generacja zadebiutowała na rynku w 2021 roku i wniosła za sobą wiele zmian. Jedną z nich jest,...
Nissan Juke Hybrid - hybrydowa oryginalność

Nissan Juke Hybrid - hybrydowa oryginalność 2023-02-07

W 2009 roku na motoryzacyjnych targach w Genewie zaprezentowany został projekt koncepcyjny o nazwie Nissan Qazana i od razu wywołał on żywiołową dyskusję na temat jego designu. Zastanawiano się wtedy, w jakim stopniu uda się przenieść takie...
Lexus NX 350h - między tradycją a nowoczesnością

Lexus NX 350h - między tradycją a nowoczesnością 2023-01-05

Lexus NX po raz pierwszy zaprezentowany został w 2014 roku i okazał się sprzedażowym strzałem w dziesiątkę. Stał się najpopularniejszym modelem marki, a w swojej klasie regularnie zajmował wysokie pozycje w rankingach popularności. Na drugą...