chceauto.pl
x
Tak wygląda Ford E-Transit

Tak wygląda Ford E-Transit

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-11-12
Ford zaprezentował model E-Transit - w pełni elektryczną wersję najlepiej sprzedającego się vana na świecie.

Dzięki pojemności użytkowej akumulatora wynoszącej 67 kWh, E-Transit oferuje zasięg jazdy do 350 km. To wystarczająco dużo, by sprostać oczekiwaniom wielu drobnych przedsiębiorców czy np. firm kurierskich.

Ford E-Transit
Ford E-Transit
Akumulator E‑Transita znajduje się pod podłogą, nie ograniczając 15.1 metra sześciennego przestrzeni ładunkowej- dokładnie takiej, jak w Transicie z silnikiem wysokoprężnym z napędem na tylne koła. E-Transit może być wyposażony w opcjonalny system Pro Power Onboard, który umożliwi europejskim klientom przekształcenie pojazdu w mobilne źródło prądu, dostarczające do 2,3 kW mocy zasilającej narzędzia i inny sprzęt na miejscu pracy, czy w czasie podróży. Jest to pierwsze takie rozwiązanie w branży lekkich pojazdów użytkowych w Europie.

Ford E-Transit
Ford E-Transit
Specjalny tryb Eco może zapewnić do 8-10 procent obniżenia zużycia energii, jeśli E-Transit porusza się bez ładunku, przy utrzymaniu dobrych przyspieszeń lub prędkości rozwijanych na autostradach. Tryb Eco ogranicza prędkość maksymalną, reguluje przyspieszenie i optymalizuje działanie klimatyzacji, aby pomóc w uzyskaniu maksymalnego dostępnego zasięgu jazdy. Pojazd posiada również funkcję zaplanowanego wstępnego klimatyzowania (Scheduled Pre-Conditioning), umożliwiającą zaprogramowanie systemu klimatyzacji w taki sposób, aby dostosować temperaturę w kabinie do warunków komfortu termicznego, gdy pojazd jest jeszcze podłączony do ładowarki akumulatora, zapewniając w ten sposób maksymalny zasięg jazdy.

Ford E-Transit
Ford E-Transit
Zdaniem producenta E-Transit może obniżyć koszty eksploatacji pojazdu o około 40 procent w porównaniu z modelami wyposażonymi w silniki spalinowe, dzięki niższym kosztom obsługi. W Europie klienci będą mogli skorzystać z najlepszej dla tej klasy pojazdów oferty rocznej obsługi serwisowej bez limitu przebiegu, która będzie łączona z ośmioletnim pakietem gwarancyjnym na akumulator i komponenty elektryczne wysokiego napięcia przy ograniczeniu przebiegu do 160 000 tysięcy kilometrów.

Ford E-Transit
Ford E-Transit
E‑Transit w wersji europejskiej osiąga ładowność do 1 616 kg (furgon) i do 1 967 kg dla podwozi z kabiną. Silnik elektryczny ma moc maksymalną 198 kW (269 KM) i maksymalny moment obrotowy 430 Nm, co czyni go najpotężniejszym silnikiem dostępnym w jakimkolwiek w pełni elektrycznym samochodzie dostawczym sprzedawanym w Europie. Układ napędu na tylne koła zapewnia doskonałą trakcję przy dużym obciążeniu pojazdu.

W Europie Ford będzie oferował szeroki wybór 25 konfiguracji E‑Transita, z furgonem, furgonem z podwójną kabiną i z kabiną na niezabudowanym podwoziu, a do tego wiele opcji długości i wysokości dachu oraz szereg opcji masy całkowitej pojazdu, do 4,25 tony włącznie, aby sprostać różnorodnym potrzebom klientów.

Tak wygląda Ford E-Transit - GALERIA ZDJĘĆ

Tak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-Transit

Zobacz także

Test: Cupra Born 58 kWh 231 KM – sportowy elektryczny hatchback

Test: Cupra Born 58 kWh 231 KM – sportowy elektryczny hatchback 2024-03-22

Born to pierwszy elektryczny model marki Cupra, który na rynku zadebiutował w 2021 roku. Jest to naprawdę wyjątkowy samochód, bo przeciera szlaki w nowym segmencie – elektrycznych hot hatchy. To zbitek słów, który dla wielu osób już na początku...
Test: Maxus e-Deliver 3 – elektromobilność w transporcie?

Test: Maxus e-Deliver 3 – elektromobilność w transporcie? 2024-03-02

[b]Maxus to chiński producent samochodów, który od niedawna stara się zaistnieć na europejskim rynku. O ile jego modele osobowe sprzedają się nie najlepiej, tak elektryczny e-Deliver 3 odniósł już pierwszy poważny sukces i między innymi został...
Test: Skoda Enyaq iV 80 Maxx – w starciu z zimą

Test: Skoda Enyaq iV 80 Maxx – w starciu z zimą 2024-03-01

Skoda Enyaq iV zaprezentowana została w 2020 roku, będąc pierwszym i jak na razie jedynym elektrycznym modelem czeskiego producenta. To samochód wyjątkowy też z innego powodu – cenowo pozycjonuje się wyraźnie wyżej niż inne auta w gamie i jest...
Test: Maxus Euniq 6 – gotowy do konkurowania w Europie?

Test: Maxus Euniq 6 – gotowy do konkurowania w Europie? 2024-01-29

W ostatnim czasie w Europie lawinowo wzrasta liczba samochodowych marek z Chin, które planują zbudować tu swoją pozycję na rynku. Przykładem tego jest Maxus, który do Polski wszedł z całkiem rozbudowaną ofertą, nastawioną przede wszystkim na auta...
Test: Maxus T90 - pierwszy i jedyny elektryczny pick-up w Europie

Test: Maxus T90 - pierwszy i jedyny elektryczny pick-up w Europie 2023-11-19

Maxus to chińska marka, która niedawno pojawiła się na polskim rynku. Póki co w swojej ofercie ma wyłącznie modele elektryczne, a zdecydowanie najbardziej wyjątkowym z nich jest T90 – to pierwszy i jak na razie jedyny elektryczny pick-up dostępny w...
Citroen e-C3. Elektryczna nowość z niską(?) ceną

Citroen e-C3. Elektryczna nowość z niską(?) ceną 2023-10-18

Citroen e-C3 to nowy niewielki samochód o napędzie elektrycznym, którego atutem ma być przystępna cena.Citroen e-C3 to miejski crossover zbudowany na bazie płyty podłogowej o nazwie Smart Car. Platforma została opracowana z myślą o rynkach...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS