chceauto.pl
x
Tak wygląda Ford E-Transit

Tak wygląda Ford E-Transit

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-11-12 Opinie
Ford zaprezentował model E-Transit - w pełni elektryczną wersję najlepiej sprzedającego się vana na świecie.

Dzięki pojemności użytkowej akumulatora wynoszącej 67 kWh, E-Transit oferuje zasięg jazdy do 350 km. To wystarczająco dużo, by sprostać oczekiwaniom wielu drobnych przedsiębiorców czy np. firm kurierskich.

Ford E-Transit
Ford E-Transit
Akumulator E‑Transita znajduje się pod podłogą, nie ograniczając 15.1 metra sześciennego przestrzeni ładunkowej- dokładnie takiej, jak w Transicie z silnikiem wysokoprężnym z napędem na tylne koła. E-Transit może być wyposażony w opcjonalny system Pro Power Onboard, który umożliwi europejskim klientom przekształcenie pojazdu w mobilne źródło prądu, dostarczające do 2,3 kW mocy zasilającej narzędzia i inny sprzęt na miejscu pracy, czy w czasie podróży. Jest to pierwsze takie rozwiązanie w branży lekkich pojazdów użytkowych w Europie.

Ford E-Transit
Ford E-Transit
Specjalny tryb Eco może zapewnić do 8-10 procent obniżenia zużycia energii, jeśli E-Transit porusza się bez ładunku, przy utrzymaniu dobrych przyspieszeń lub prędkości rozwijanych na autostradach. Tryb Eco ogranicza prędkość maksymalną, reguluje przyspieszenie i optymalizuje działanie klimatyzacji, aby pomóc w uzyskaniu maksymalnego dostępnego zasięgu jazdy. Pojazd posiada również funkcję zaplanowanego wstępnego klimatyzowania (Scheduled Pre-Conditioning), umożliwiającą zaprogramowanie systemu klimatyzacji w taki sposób, aby dostosować temperaturę w kabinie do warunków komfortu termicznego, gdy pojazd jest jeszcze podłączony do ładowarki akumulatora, zapewniając w ten sposób maksymalny zasięg jazdy.

Ford E-Transit
Ford E-Transit
Zdaniem producenta E-Transit może obniżyć koszty eksploatacji pojazdu o około 40 procent w porównaniu z modelami wyposażonymi w silniki spalinowe, dzięki niższym kosztom obsługi. W Europie klienci będą mogli skorzystać z najlepszej dla tej klasy pojazdów oferty rocznej obsługi serwisowej bez limitu przebiegu, która będzie łączona z ośmioletnim pakietem gwarancyjnym na akumulator i komponenty elektryczne wysokiego napięcia przy ograniczeniu przebiegu do 160 000 tysięcy kilometrów.

Ford E-Transit
Ford E-Transit
E‑Transit w wersji europejskiej osiąga ładowność do 1 616 kg (furgon) i do 1 967 kg dla podwozi z kabiną. Silnik elektryczny ma moc maksymalną 198 kW (269 KM) i maksymalny moment obrotowy 430 Nm, co czyni go najpotężniejszym silnikiem dostępnym w jakimkolwiek w pełni elektrycznym samochodzie dostawczym sprzedawanym w Europie. Układ napędu na tylne koła zapewnia doskonałą trakcję przy dużym obciążeniu pojazdu.

W Europie Ford będzie oferował szeroki wybór 25 konfiguracji E‑Transita, z furgonem, furgonem z podwójną kabiną i z kabiną na niezabudowanym podwoziu, a do tego wiele opcji długości i wysokości dachu oraz szereg opcji masy całkowitej pojazdu, do 4,25 tony włącznie, aby sprostać różnorodnym potrzebom klientów.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Tak wygląda Ford E-Transit - GALERIA ZDJĘĆ

Tak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-Transit

Zobacz także

Test: Skoda Enyaq Coupe iV - nowy kierunek rozwoju

Test: Skoda Enyaq Coupe iV - nowy kierunek rozwoju 2023-09-03

W ostatnich latach Skoda przechodzi znaczącą przemianę i wydaje się, że kierownictwo czeskiej marki zyskało większą autonomię oraz swobodę do rozwoju swoich produktów w koncernie VW. Bynajmniej nie są to już budżetowe i proste samochody, ale...
Test: Volkswagen ID.4 - elektryczny SUV na dalekie wyjazdy?

Test: Volkswagen ID.4 - elektryczny SUV na dalekie wyjazdy? 2023-07-31

VW ID.4 produkowany jest od 2020 roku i to drugi model marki (po ID.3) zbudowany na platformie modułowej MEB, zaprojektowanej wyłącznie z myślą o pojazdach elektrycznych. Producent na swojej stronie opisuje główne zalety ID.4 i wśród nich wymienia...
TEST: Hyundai IONIQ 5 - krok milowy w rozwoju elektromobilności

TEST: Hyundai IONIQ 5 - krok milowy w rozwoju elektromobilności 2023-07-10

Hyundai IONIQ 5 do produkcji trafił w 2021 roku i był pierwszym samochodem tej marki, który zbudowany został na platformie E-GMP, stworzonej wyłącznie z myślą o pojazdach elektrycznych. Model ten jest technologiczną wizytówką producenta, prezentuje...
TEST: Jeep Avenger - sprawdziliśmy wersję elektryczną i spalinową

TEST: Jeep Avenger - sprawdziliśmy wersję elektryczną i spalinową 2023-07-01

Avenger to najnowszy i najmniejszy model w gamie marki Jeep, który skierowany jest przede wszystkim na rynek europejski. Avenger przynależy do drugiego co do popularności segmentu, czyli SUVów B i musi zmierzyć się nie tylko z liczną konkurencją...
TEST: Elektryczny Nissan Townstar - użytkowe wydanie elektromobilności

TEST: Elektryczny Nissan Townstar - użytkowe wydanie elektromobilności 2023-05-06

Elektromobilność wielu osobom kojarzy się przede wszystkim z samochodami, które użytkujemy na krótkich dystansach i zazwyczaj stanowią drugie lub jeszcze kolejne auto w rodzinie. A gdyby tak stworzyć pojazd użytkowy z napędem elektrycznym? Nissan...
Kia EV9 oficjalnie zaprezentowana

Kia EV9 oficjalnie zaprezentowana 2023-03-30

Kia EV9 nie kryje już żadnych tajemnic. Wygląd tego modelu Koreańczycy ujawnili kilkanaście dni temu, teraz poznaliśmy wszystkie dane techniczne.Kia EV9 został skonstruowana na modułowej płycie podłogowej Electric Global Modular Platform. Samochód...