chceauto.pl
x
Tak wygląda elektryczny Golf!

Tak wygląda elektryczny Golf!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2013-08-28 Opinie
Wkrótce w salonach Volkswagena pojawi się kolejna wersja nowego Golfa.

Po usportowionych GTI i GTD oraz praktycznym kombi – Variancie – przyszła właśnie pora na auto z napędem elektrycznym!

Produkcyjna wersja auta o handlowej nazwie e-Golf zadebiutować ma już za kilkanaście dni na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie. Pojazd oferowany ma być klientom wyłącznie w wersji z pięciodrzwiowym nadwoziem – by oszczędzać energię elektryczną na liście wyposażenia standardowego znajdą się m.in. wykonane w całości w technologii LED światła.

Tak wygląda elektryczny Golf!
Pod maskę e-Golfa trafi elektryczny silnik trakcyjny o mocy 115 KM i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm. Napęd przekazywany jest na koła tylnej osi, za magazynowanie energii elektrycznej odpowiadają baterie akumulatorów o pojemności 24,2 kWh. Dzięki nim, przynajmniej teoretycznie, samochód pokonać może dystans do 190 km.

e-Golf przyspiesza do 100 km/h w 10,4 sekundy i rozpędza się do prędkości maksymalnej 140 km/h. Ta ostatnia ograniczona została elektronicznie. Niemcy nie podali, ile czasu zajmuje pełne naładowanie akumulatorów. Pewne jest, że na liście opcji znajdzie się specjalna ładowarka, dzięki której baterie naładować będzie można do 80 proc. pojemności w około trzydziestu minut.

Tak wygląda elektryczny Golf!
Wraz z e-Golfem we Frankfurcie zadebiutuje też jego mniejszy, elektryczny brat – e-Up! W jego przypadku również mamy do czynienia z wersja produkcyjną. Samochód napędzany będzie motorem elektrycznym o mocy 82 KM i maksymalnym momencie obrotowym 210 Nm. Prędkość maksymalna również ograniczona została do 130 km/h – przyspieszenie do 100 km/h zajmować ma autu 12,4 sekundy. Maksymalny zasięg modelu e-Up! wynosić ma około 160 km.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Tak wygląda elektryczny Golf! - GALERIA ZDJĘĆ

Tak wygląda elektryczny Golf!Tak wygląda elektryczny Golf!Tak wygląda elektryczny Golf!Tak wygląda elektryczny Golf!

Zobacz także

Ford Mustang MACH-E GT - mistrz zamieszania

Ford Mustang MACH-E GT - mistrz zamieszania 2022-03-07

Piekło zamarzło, profanacja, zniszczenie legendy – to tylko niektóre z wyrażeń, które często można usłyszeć bądź przeczytać odnośnie elektrycznego Mustanga. Jest to poniekąd zrozumiałe, bo przecież słowo Mustang w motoryzacji kojarzy się...
Toyota bZ4X - polskie ceny

Toyota bZ4X - polskie ceny 2022-03-01

Uruchomiono rezerwację online nowego modelu bZ4X z bateryjnym napędem elektrycznym. Nowy bezemisyjny SUV średniej wielkości to pierwszy model z linii bZ (beyond Zero), opartej na architekturze eTNGA. Jego nowoczesna konstrukcja, bezemisyjny napęd i...
Kia EV6 samochodem roku 2022

Kia EV6 samochodem roku 2022 2022-02-28

Kia EV6 otrzymała tytuł Samochodu Roku 2022. Ten południowokoreański SUV uzyskał 279 punktów (aż 12 jurorów wskazało to auto na pierwszym miejscu) pokonując Renault Mégane E-Tech Electric (265 punktów) i bliskiego kuzyna, Hyundaia Ioniq 5 (261...
Mercedes VISION EQXX w szczegółach

Mercedes VISION EQXX w szczegółach 2022-01-10

VISION EQXX to elektryczny odpowiednik samochodu spalającego 1 litr paliwa na 100 km. Do pokonania 100 km zużywa bowiem mniej niż 10 kWh energii elektrycznej. W przeliczeniu na zużycie paliw kopalnych odpowiada to ok. 1/100 km. Na ile wystarczy 10 kWh...
SsangYong Korando e-Motion

SsangYong Korando e-Motion 2021-12-13

Najstarszy południowokoreański producent samochodów – SsangYong - zaprezentował swój pierwszy w pełni elektryczny model. Korando e-Motion to SUV o długości niemal 4,5 metra. Producent chwali się "zaskakująco przestronnym wnętrzem" i rekordową...
Mercedes EQB - polskie ceny!

Mercedes EQB - polskie ceny! 2021-12-01

283 300 zł. Od takiej kwoty startuje polski cennik Mercedesa EQB. Do wyboru są wersje dla pięciu i siedmiu osób. Początkowo do wyboru są dwie odmiany z napędem obu osi: EQB 300 4MATIC (228 KM) oraz EQB 350 4MATIC (292 KM). Mocniejszy wariant zaczyna...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS