Suzuki Swift VI 1.2 Dualjet 83 KM
Suzuki Swift
Swift to nazwa małego samochodu, który po raz pierwszy pojawił się w ofercie tego japońskiego producenta w… 1983 roku. Pierwsza generacja było produkowana przez 5 lat, ale druga, która debiutowała w 1989 roku zjeżdżała z taśm produkcyjnych aż do 2004 roku! Rok później debiutowała trzecia generacja, której produkcję zakończono w 2010 roku, zastępując generacją czwartą. Dostępne w Polsce egzemplarze drugiej, trzeciej i czwartej generacji wyprodukowano na Węgrzech.
Suzuki Swift VI
Suzuki Swift VI generacji ma 386 cm długości i 245 cm rozstawu osi, są to wartości identyczne, jak w przypadku poprzednika. Identyczna jest nawet wynosząca 265 litrów pojemność bagażnika, dopiero złożenie tylnej kanapy ujawnia przewagę nowego modelu, którym przewieziemy 589 litrów bagażu, o 10 litrów więcej niż w generacji V.
Nowszy model jest jednak lżejszy i bardziej aerodynamiczny, a przez to cechuje się mniejszym zużyciem paliwa.
Suzuki Swift VI napędzane jest przez trzycylindrowy, wolnossący benzynowy silnik o pojemności 1.2 l, który generuje 83 KM i 110 Nm. Silnik ten wyposażono w technologię miękkiej hybrydy (SHVS 12V), której sercem jest silniczek elektryczny o mocy 3 KM i momencie obrotowym 50 Nm. Rolą tego silniczka jest wspomagania ruszania i odzyskiwanie energii podczas hamowania.
Zespół napędowy współpracuje z pięciobiegową skrzynią manualną lub bezstopniową przekładnią automatyczną CVT. Standardowo Swift ma napędzane koła przednie, ale w opcji będzie dostępny napęd wszystkich kół, co w segmencie samochodów miejskich dziś jest niespotykane. System nosi nazwę AllGrip Auto i oparty jest o międzyosiowe sprzęgło wiskotyczne, które automatycznie przekazuje moment obrotowy na koła tylnej osi, gdy przednie zaczną się ślizgać.
Na desce rozdzielczej Suzuki Swift znajdziemy 9-calowy ekran system audio (umożliwia podłączenie z wykorzystaniem Apple CarPlay lub Android Auto), a na liście systemów podwyższających bezpieczeństwo w czasie jazdy jest np. nowej generacji Dual Sensor Brake Support II (wspomaganie hamowania), LKA – Lane Keep Assist (pomaga utrzymać auto na pasie ruchu, wykrywa przeszkody i ułatwia ich omijanie w odpowiedniej odległości) czy DMS (Driver Monitoring System).
Wyposażenie obejmuje również manualną klimatyzację, system rozpoznawania znaków drogowych, monitorowanie martwych pól oraz ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu. Samochód współpracuje (jak dotychczas w przypadku modelu S-Cross) z aplikacją Suzuki Connect. To wszystko znajdziemy w bazowej wersji Premium. Gama kolorystyczna Nowego Swifta obejmuje 9 lakierów metalizowanych jednokolorowych oraz cztery opcje dwutonowe (z dachem w kontrastowym kolorze).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2025-05-18