Suzuki Swift to jeden z filarów sprzedaży japońskiej marki. Właśnie zaprezentowano kolejną generację tego pojazdu.
Suzuki Swift
Stylistycznie nowe Suzuki Swift nie stanowi niespodzianki. Na pewno nie można mówić o żadnej rewolucji, a jedynie ewolucji wyglądu. Podkreślają to wymiary. 386 cm długości i 245 cm rozstawu osi to wartości identyczne, jak w przypadku Swifta, którego obecnie jeszcze możemy spotkać w salonach.
Identyczna jest nawet wynosząca 265 litrów pojemność bagażnika, dopiero złożenie tylnej kanapy ujawnia przewagę nowego modelu, którym przewieziemy 589 litrów bagażu, o 10 litrów więcej niż w obecnej generacji.
Suzuki Swift
Rewolucji nie ma również pod maską. Suzuki zdaje się ignorować pęd do elektryfikacji i nowa generacja Swifta nie tylko nie będzie dostępna w wersji bateryjnej, ale również jako hybryda plug-in czy też nawet pełna hybryda.
Pod maską nowego Swifta znajdziemy trzycylindrowy benzynowy silnik o pojemności 1.2 l, który generuje 81 KM i 110 Nm. Silnik ten wyposażono w technologię miękkiej hybrydy 12V, której sercem jest silnik elektryczny o mocy 3 KM i momencie obrotowym 50 Nm.
Suzuki Swift
Zespół napędowy współpracuje z pięciobiegową skrzynią manualną lub bezstopniową przekładnią automatyczną. Standardowo Swift ma napędzane koła przednie, ale w opcji będzie dostępny napęd wszystkich kół, co w segmencie samochodów miejskich dziś jest niespotykane.
Standardowe wyposażenie Suzuki Swift nowej generacji stanowi wolno stojący 9-calowy ekran systemu infotainment. Sam system umożliwia oczywiście m.in. integrację ze smartfonami. Wyposażenie obejmuje również szereg systemów asystujących kierowcy, m.in. aktywny tempomat, asystenta pasa ruchu czy system Front Assist.
Suzuki Swift nowej generacji trafi do polskich salonów na początku przyszłego roku. Ceny nie są jeszcze znane.