chceauto.pl
x

Suzuki Swift

Oceny użytkowników3.5604/5. Głosy: 91
Ocena: 3.56/5
Głosy: 91.

Wybierz rocznik

1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019

Suzuki Swift II (1995-2004)

Swifty II generacji cieszą się świetną opinią. Na najwyższe noty zasługują silniki, które mimo niewielkiej pojemności potrafią bez remontu przejechać nawet pół miliona kilometrów, zużywając przy tym naprawdę niewielkie ilości paliwa.

Niska jakość plastików we wnętrzu powoduje stuki i skrzypienia, czasem (rzadko) szwankuje układ elektryczny, relatywnie szybko zużywają się łożyska w tylnych kołach oraz przednie zawieszenie, stosunkowo często zdarzają się problemy z rdzą. Ze względu na niezbyt szczęśliwe umieszczenie chłodnicy mogą przytrafić się uszkodzenia mechaniczne spowodowane przez uderzające kamienie.

Poważną wadą auta jest dramatycznie niski poziom bezpieczeństwa. Przeszkadzać może również ubogie wyposażenie.

Starsze egzemplarze to już pojazdy wiekowe, na granicy śmierci technicznej. Dlatego szukając auta lepiej skupić się na egzemplarzach z końca produkcji, które dają szansę na jeszcze kilka lat w miarę bezawaryjnej eksploatacji. Przed zakupem szczególną uwagę trzeba zwrócić uwagę ogniska rdzy. O ile usterki techniczne można stosunkowo łatwo i tanio usunąć to walka z zardzewiałym nadwoziem może - wobec niskiej wartości samochodu - nie mieć większego sensu.

Suzuki Swift III (2004-2010)

Suzuki Swift III debiutowało z trudnym zadaniem zastąpienia modelu, który produkowano przez kilkanaście lat i który zapisał się w pamięci kierowców, jako prosty konstrukcyjnie i bezawaryjny samochód. Trzecia generacja weszła na rynek w 2004 roku, w roku 2008 przeprowadzono lifting, a dwa lata później zakończono produkcję.

Auto wchodziło na rynek w okresie, gdy stylizację samochodów segmentu B producenci przestawali traktować po macoszemu. Swift III był jednym z prekursorów tego trendu, w momencie debiutu niewielu konkurentów mogło się równać pod względem designu. To sprawiło, że stylistycznie Swift III nie zestarzał się do dziś, czego dowodem jest zresztą kolejna generacja, która debiutując w 2010 roku wyraźnie nawiązywała do poprzednika.

W ślad za odważną stylizacją (stwierdzenie to dotyczy obu wersji nadwoziowych, 3- i 5-drzwiowej) idzie zawieszenie. Chociaż nie jest zbyt skomplikowane (z przodu zastosowano klasyczne kolumny McPhersona, z tyłu - belkę skrętną, a w wersjach 4x4 zawieszenie niezależne), to zestrojono je dość sztywno, dzięki czemu samochód sprawia dużą frajdę podczas dynamicznie pokonywanych zakrętów. Oczywiście cierpi na tym nieco komfort, tym bardziej, że nieduży przecież Swift ma niewielki rozstaw osi i małe koła, przez co nienajlepsze jest wybieranie nierówności.

Niewielkie gabaryty niosą jeszcze inne niedogodności - w samochodzie wygodnie pomieszczą się tylko osoby siedzące z przodu, a bagażnik ma taką pojemność, że zmieszczą się najwyżej zakupy i to nieszczególnie duże (200 l). Stylizacja deski rozdzielczej nie jest może awangardowa, ale trudno ją uznać również za archaiczną. Ergonomia jest poprawna, a wyposażenie - zróżnicowane. Bez większego trudu można trafić na samochody wyposażone w system ESP i klimatyzację. Jeśli komuś zależy, znajdzie również pojazdy z napędem wszystkich kół (ewenement w tym segmencie) czy z automatyczną skrzynią biegów.

Wybór jednostek napędowych w Swifcie jest szeroki i obejmuje trzy silniki benzynowe (1.3, 1.5 i 1.6) o mocach od 92 do 125 KM i jeden - wysokoprężny.

Proste konstrukcyjnie silniki benzynowe nie sprawiają większych kłopotów, zapewniając przy tym przyzwoitą dynamikę i dość niskie zużycie paliwa. Obie te cechy to właściwie zasługa niskiej masy całego pojazdu, a to z kolei jest konsekwencją niewielkich gabarytów. W praktyce na rynku wtórnym spotyka się pojazdy wyposażone w silniki 1.3 i 1.5, znacznie rzadziej trafią się jednostki 1.6, które montowane w wyróżniającej się dodatkami stylistycznymi wersji Sport. Ten silnik - szczególnie podczas dynamicznej miejskiej eksploatacji - potrafi już zużywać całkiem konkretne ilości paliwa (nawet ponad 10 l/100 km).

Na przeciwnym biegunie stoi jedyny dostępny w Swifcie silnik wysokoprężny. Jest to jednostka o pojemności 1.3 i oznaczeniu DDiS, która produkowana była przez Fiata (JTD). Ten wyposażony we wtrysk common-rail diesel cieszy się opinią bezawaryjnego, kulturalnie pracującego i oszczędnie obchodzącego się z paliwem. Słabszą stroną samochodu w tej wersji okazuje się za to sprzęgło.

Oczywiście Suzuki Swift III nie jest całkowicie bezawaryjnym samochodem. Za wpadkę producenta uznać trzeba zużywające się łożyska skrzyni biegów. Usunięcie tej awarii wiąże się z wyjęciem przekładni, przez co operacja nie jest tania (naprawa kosztuje ok. 1500 zł). Czasem zdarzają się usterki przekładni kierowniczej. Problemem może okazać się również korozja. Niestety, produkowany na Węgrzech samochód nie został należycie zabezpieczony antykorozyjnie i rdza może atakować nawet stosunkowo młode samochody. Nie oznacza to więc śladów napraw powypadkowych. Sprawdzić należy szczególnie klapę bagażnika oraz dolne krawędzie drzwi i błotników.

Ponadto w Swifcie mogą pojawiać się drobne usterki układów elektrycznych: centralnego zamka czy systemu ABS i związanego z nim ESP. Nietrwałe okazuje się również zawieszenie - wybiją się wahacze, łączniki stabilizatora, zużywają amortyzatory oraz górne mocowania kolumn McPhersona). Nie są to nagminne awarie, ale trwałość tych elementów jest nieco poniżej przeciętnej. Należy również wziąć pod uwagę, że ceny części zamiennych w autoryzowanych serwisach są wysokie, zaś nie wszystkie elementy występują jako tańsze zamienniki.

Na rynku wtórnym dostępne zarówno Swifty z polskiej sieci dilerskiej, często z udokumentowaną historią, jak i sprowadzane, zwykle w wyższych wersjach wyposażeniowych, często z silnikami Diesla. Niestety, duża ich część ma za sobą naprawy powypadkowe, dlaczego należy wnikliwie ocenić stan nadwozia. Dobrze wybrany egzemplarz posłuży jeszcze długo i względnie bezawaryjnie.

Suzuki Swift IV (2010-2016)

Czwarta generacja Suzuki Swift trafiła do salonów pod koniec 2010 roku. Stylistycznie samochód nawiązuje do III generacji, jednak jest zupełnie nową konstrukcją.

W 2013 roku Suzuki Swift przeszedł kosmetyczny facelifting, polegający na dodaniu świateł do jazdy dziennej oraz wbudowaniu migaczy w lusterka. Produkcję zakończono w 2017 roku, gdy wprowadzono do salonów Swifta V.

W stosunku do poprzednika auto nieco urosło, wciąż jednak z tyłu może być ciasno, a bagażnik ma raczej symboliczną pojemność (211 litrów).

Suzuki Swift IV generacji to jeden z najlepszych miejskich samochodów używanych. W Polsce model ten był sprzedawany wyłącznie z benzynowymi silnikami, ale egzemplarze importowane mogą mieć pod maską również jednostkę Diesla.

Silniki benzynowe posiadają łańcuch rozrządu, który jest trwały, dzięki czemu o tym elemencie możemy w zasadzie zapomnieć. Już podstawowa i najpopularniejsza jednostka 1.2 (94 KM) zapewnia dobre osiągi, choć nieco brakuje jej elastyczności, przez co wymaga wkręcania na wysokie obroty. Mimo tego, głównie dzięki niskiej masie pojazdu, Swift 1.2 zużywa niewiele paliwa (nawet około 6,5 l/100 w mieście).

Warto wspomnieć, że silnik ten może... napędzać wszystkie koła oraz współpracować z automatyczną skrzynią biegów.

W przypadku silnika 1.6 ze zużyciem paliwa jest już gorzej, doliczyć trzeba około 2 litrów na 100 km, ale za to 136 KM w aucie o masie 1 tony, daje świetne wrażenia z jazdy. Tylko w tej wersji stosowano 6-biegową przekładnię, w pozostałych odmianach były 5-biegowe.

Najmniej paliwa zużywa oczywiście diesel. Jednostka 1.3 DDiS stosowana w Swifcie to udana i sprawdzona konstrukcja Fiata (1.3 JTD). Podczas miejskiej eksploatacji, do jakiej stworzono Swifta, kłopoty prędzej czy później będzie stwarzał filtr cząstek stałych, dlatego lepiej poszukać auta bez tego urządzenia.

Zawieszenie Swifta to prosta konstrukcja - z przodu kolumny McPhersona, z tyłu belka skrętna. Jest trwałe, choć sztywno zestrojone. Z czasem zużywają się tuleje wahaczy.

Zdecydowanie lepiej niż w poprzedniej generacji wygląda kwestia zabezpieczenie antykorozyjnego, w bezwypadkowych egzemplarzach problem korozji nie występuje.

Suzuki Swift IV to auta dość dobrze wyposażone. W każdej wersji znajdziemy np. klimatyzację czy elektrycznie sterowane szyby, szereg poduszek powietrznych czy radio. Wnętrze jest proste i wykonane z twardych plastików, ale dobrze spasowane.

Suzuki Swift V (2017-2018)

Swift to flagowy model marki Suzuki. Od wprowadzenia na rynek w 2004 roku na świecie sprzedano ponad 5,3 miliona egzemplarzy. Europejska wersja jego najnowszego wcielenia zaprezentowana została w czasie salonu motoryzacyjnego w Genewie w marcu 2017 roku. Samochód powstał na nowej, lekkiej płycie podłogowej zaprojektowanej w technologii „HEARTECT”. Auto oferowane jest w dwóch wersjach napędowych. Odmiana RS napędzana jest turbodoładowanym silnikiem BOOSTERJET o pojemności 1,0 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który jest zestrojony z 6-stopniową przekładnią automatyczną. Klienci mogą się też zdecydować na benzynowy 1,2 DUALJET współpracujący z systemem hybrydowym SHVS. Pakiet bezpieczeństwa (dostępny powyżej wersji XG) zawiera najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Po raz pierwszy w samochodzie Suzuki zastosowano system przeciwdziałania kolizjom Dual Sensor Brake Support (DSBS). Wykorzystuje on kamerę i czujnik laserowy wraz z automatycznymi światłami drogowymi, które dostosowują wysokość padania wiązki światła do otoczenia pojazdu. Pakiet obejmuje także aktywny tempomat, który automatycznie zachowuje zadaną odległość do samochodu jadącego przed Swiftem.

Przykładowe samochody

Suzuki Swift

Suzuki Swift V Sport 1.4 Boosterjet 140 KM

2018, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 70 000,00 zł
Suzuki Swift

Suzuki Swift V 1.0 Boosterjet SHVS 110 KM

2017, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 50 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
zdjęcia wkrótce

Suzuki Swift IV FL 1.2 VVT 94 KM

2013, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 18 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynkuOceny1.00/5. Głosy: 1
Suzuki Swift

Suzuki Swift IV 1.2 VVT 94 KM

2010, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 13 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
Suzuki Swift

Suzuki Swift III 1.3 VVT 93 KM

2005, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 12 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny1.00/5. Głosy: 1
Suzuki Swift

Suzuki Swift II 1.0 53 KM

1995, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 1 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny3.25/5. Głosy: 4

Zobacz także

Suzuki stawia na sport

Suzuki stawia na sport 2019-03-29

Prodcenci pojazdów coraz częściej angażują się w sport, nie tylko ten związany bezpośrednio z motoryzacją. Jednym z liderów jest na tym polu marka Suzuki. W dniu prasowym, otwierającym targi Poznań Motor Show, japoński producent zaprezentował...
Używane: Suzuki Swift IV

Używane: Suzuki Swift IV 2018-12-29

Czwarta generacja Suzuki Swift trafiła do salonów pod koniec 2010 roku. Stylistycznie samochód nawiązuje do III generacji, jednak jest zupełnie nową konstrukcją.W 2013 roku Suzuki Swift przeszedł kosmetyczny facelifting, polegający na dodaniu...
Suzuki Swift Sport

Suzuki Swift Sport 2017-09-13

We Frankfurcie zadebiutowała wyczekiwana przez fanów sportowych emocji odmiana nowego Suzuki Swift - model Sport. Sportową wersję poznamy po szeregu stylistycznych dodatków. Auto otrzymało m.in. przemodelowane, szersze, nadkola skrywające 17-calowe...
Suzuki Swift Sport. Pierwsze zdjęcie

Suzuki Swift Sport. Pierwsze zdjęcie 2017-07-24

W marcu tego roku na salonie genewskim Suzuki zaprezentowało nową generację modelu Swift. Ten niewielki, miejski samochód ten jest już dostępny również w polskich salonach japońskiej marki.Małe Suzuki napędzane jest niewielkimi silnikami. Do wyboru...
Euro NCAP: kolejne 4 auta po testach

Euro NCAP: kolejne 4 auta po testach 2017-06-01

Euro NCAP przeprowadziło kolejną serię testów zderzeniowych. Próbom wypadkowym poddano nowe: Skodę Kodiaq, Mini Countryman, Nissana Micrę oraz Suzuki Swift.Pierwsze dwa auta otrzymały maksymalny wynik ogólny – pięciu gwiazdek. Skodę oceniono na 92...
Nowy Suzuki Swift. Polskie ceny

Nowy Suzuki Swift. Polskie ceny 2017-04-11

Po premierze na Poznań Motor Show w polskich salonach Suzuki można już składać zamówienia na zupełnie nowy model Swift. Ile trzeba zapłacić za produkowany w Japonii (!) samochód?Producent przewidział trzy poziomy wyposażenia: Premium, Premium Plus...
Suzuki Swift. Oto kolejna generacja

Suzuki Swift. Oto kolejna generacja 2017-03-12

Na salonie w Genewie zadebiutowała nowa generacja Suzuki Swift.Wprowadzony do sprzedaży w listopadzie 2004 roku Suzuki Swift to model, który był pierwszym etapem w odnowie światowej gamy Suzuki. Do 2017 roku na świecie sprzedano ponad 5,3 mln sztuk tego...
Całkiem nowe Suzuki Swift

Całkiem nowe Suzuki Swift 2016-12-27

Już 4 stycznia, w Kraju Kwitnącej Wiśni, zadebiutuje nowa, czwarta generacja Suzuki Swift.Swift to flagowy model marki Suzuki. Od wprowadzenia na rynek w 2004 roku na świecie sprzedano ponad 5,3 miliona egzemplarzy. Nowy Swift najpierw trafi na rodzimy...
Rekordowa sprzedaż Suzuki w Polsce!

Rekordowa sprzedaż Suzuki w Polsce! 2016-07-16

Wygląda na to, że Polacy przekonali się do samochodów spod znaku Suzuki. W ubiegłym miesiącu polski importer japońskiej marki - Suzuki Motor Poland - zanotował najwyższy miesięczny wynik sprzedaży w historii oddziału. Do klientów trafiło aż 996...
Pięć milionów Suzuki Swift

Pięć milionów Suzuki Swift 2016-04-12

Suzuki Swift, wprowadzony do sprzedaży w listopadzie 2004 roku, to model, który był pierwszym etapem w odnowie światowej gamy produktowej marki Suzuki. Jedenaście lat i pięć miesięcy później, na początku kwietnia 2016 roku, pięciomilionowy...
31 lat Suzuki Swift

31 lat Suzuki Swift 2014-09-08

Mija właśnie 31 lat, od kiedy w gamie modelowej Suzuki pojawiło się auto o nazwie Swift. W tym czasie samochód doczekał się wielu zmian i modernizacji. Przez lata to właśnie Swift budował pozycję japońskiej marki, jako producenta stosunkowo tanich...
Suzuki Swift. Nowe silniki i napęd 4WD

Suzuki Swift. Nowe silniki i napęd 4WD 2014-06-22

Suzuki modyfikuje ofertę jednostek napędowych dostępnych w Swifcie. Jednocześnie pojawia się model z napędem na wszystkie koła.Nowością jest silnik 1.2 DualJet o pojemności 1.2 l, mocy 90 KM i momencie 120 Nm. Silnik ten, który w Japonii debiutował...
Używane: Suzuki Swift III

Używane: Suzuki Swift III 2013-12-15

Suzuki Swift III debiutowało z trudnym zadaniem zastąpienia modelu, który produkowano przez kilkanaście lat i który zapisał się w pamięci kierowców, jako prosty konstrukcyjnie i bezawaryjny samochód. Trzecia generacja weszła na rynek w 2004 roku, w...
Swift po liftingu. Znamy ceny

Swift po liftingu. Znamy ceny 2013-07-22

Polski importer Suzuki rozszerzył właśnie swoją ofertę o zmodernizowanego Swifta. Po trzech latach od rynkowego debiutu niewielkie auto segmentu B doczekało się pierwszych poważniejszych zmian. W ramach kuracji odświeżającej styliści zmienili pas...
Niezrozumiała  "pomyłka" Suzuki

Niezrozumiała "pomyłka" Suzuki 2013-02-04

Czasem trudno zrozumieć postępowanie producentów samochodów. Suzuki poinformowało właśnie, że po 8 latach od wprowadzenia na rynek modelu Swift jego skumulowana sprzedaż osiągnęła poziom 3 milionów sztuk. W informacji prasowej możemy przeczytać...
Duże rabaty w salonach Suzuki

Duże rabaty w salonach Suzuki 2013-01-07

Styczeń to czas dealerskiego „wietrzenia magazynów”, nie dziwi więc fakt, że importerzy poszczególnych marek przygotowali dla klientów deszcz promocji.Jedną z firm, która wabi klientów atrakcyjnymi rabatami jest – niezbyt polarne na naszym rynku...
Używane: Citroen Saxo

Używane: Citroen Saxo 2012-08-30

Citroen Saxo to następca niezbyt urodziwego, kanciastego, modelu AX. Samochód trafił do sprzedaży w 1995 roku i wytwarzany był przez kolejne osiem lat. Przez cały okres produkcji model poddawany był licznym drobnym modernizacjom, ale o poważniejszym...
Kiedy opłaca się kupić auto z dieslem?

Kiedy opłaca się kupić auto z dieslem? 2011-08-21

Ceny paliw w Polsce biją kolejne rekordy. Za litr benzyny bezołowiowej 95 trzeba obecnie zapłacić średnio 5,22 zł. Niedużo tańszy jest też olej napędowy – jego cena wynosi przeciętnie 5,05 zł. W sytuacji, gdy ceny obu paliw są zbliżone, jeszcze...
Dwa miliony Suzuki z Węgier

Dwa miliony Suzuki z Węgier 2011-07-16

Węgierska fabryka Suzuki w Esztergom wyprodukowała właśnie dwumilionowy egzemplarz samochodu tej japońskiej marki.Jubileuszowym autem okazał się Swift najnowszej generacji.Wydarzenie to zbiegło się w czasie z dwudziestą rocznicą rozpoczęcia budowy...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.