chceauto.pl
x
Seat Tarraco e-HYBRID

Seat Tarraco e-HYBRID

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-12-01
Seat rozpoczął własnie produkcję pierwszego w historii marki SUV-a z napędem hybrydowym. Tarraco e-HYBRID to trzeci zelektryfikowany model hiszpańskiej marki po Leonie e-HYBRID i Mii electric. Premiera sprzedażowa samochodu jest planowana na pierwszy kwartał 2021 roku.

Seat Tarraco e-HYBRID
Seat Tarraco e-HYBRID
Seat Tarraco e-HYBRID jest napędzany silnikiem spalinowym TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 150 KM połączonym z jednostką elektryczną generującą moc 115 KM. W układzie przeniesienia napędu zastosowano sześciobiegową skrzynią DSG. Samochód osiąga moc systemową 245 KM i maksymalny moment obrotowy równy 400 Nm. Akumulatory o pojemności 13 kWh pozwalają na przejechanie w trybie elektrycznym dystansu do 49 km wg testów WLTP (58 km wg NEDC), zaś w trybie mieszanym – do 730 km.

– Produkcja trzeciego zelektryfikowanego modelu to kontynuacja elektrycznej ofensywy SEAT-a – stwierdza Wayne Griffiths, CEO SEAT-a. – Poprzez wprowadzenie wersji hybrydowej do segmentu dużych SUV-ów chcemy zbliżyć się do naszego celu, czyli uczynienia tej technologii jeszcze bardziej dostępną dla wszystkich.
Inteligentny dobór napędu

Seat Tarraco e-HYBRID
Seat Tarraco e-HYBRID
Podobnie jak inne hybrydy plug-in koncernu Volkswagena, samochód domyślnie uruchamia się w trybie elektrycznym, o ile stopień naładowania akumulatorów na to pozwala. Tarraco przełączy się na tryb hybrydowy, gdy naładowanie akumulatorów spadnie poniżej określonego poziomu lub gdy prędkość pojazdu przekroczy 140 km/h. W czasie równoczesnego działania napędu elektrycznego i spalinowego możliwe jest doładowywanie akumulatorów.

Tarraco e-HYBRID z poziomu systemu multimedialnego zapewnia dostęp do trzech trybów jazdy hybrydowej (e-Mode, Automatic Hybrid oraz Manual Hybrid). Z kolei przy nowo zaprojektowanej dźwigni zmiany biegów znajdują się dwa przyciski pozwalające momentalnie włączyć tryb e-Mode – stworzony do bezemisyjnej jazdy miejskiej – albo s-Boost – zapewniający bardziej sportową dynamikę jazdy.
Akumulatory naładowane już w 3 godziny

Seat Tarraco e-HYBRID
Seat Tarraco e-HYBRID
Dysponując ładowarką ścienną (o mocy 3.6 kW) akumulatory mogą zostać w pełni ładowane już w 3 godziny. Samochód można również podłączyć do ładowarki 2.3 kW, która uzupełni poziom energii elektrycznej w niecałe 5 godzin.

Dzięki aplikacji SEAT Connect, dostępnej przez smartfon oraz samochodowy system multimedialny, kierowca ma zapewniony dostęp z dowolnego miejsca do danych pojazdu. Aplikacja pozwala również na zdalne zarządzanie m.in. klimatyzacją i procesem ładowania akumulatorów.

Firma twierdzi, że Tarraco e-HYBRID zostało zaprojektowane w zakładach hiszpańskiej marki w Martorell. Produkcją zaś zajmują się jednak zakłady w Wolfsburgu. Dostawa pierwszych egzemplarzy planowana jest na pierwszy kwartał 2021 roku.


Seat Tarraco e-HYBRID - GALERIA ZDJĘĆ

Seat Tarraco e-HYBRIDSeat Tarraco e-HYBRIDSeat Tarraco e-HYBRIDSeat Tarraco e-HYBRID

Zobacz także

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór 2024-04-15

Prezentacja pierwszej Hondy HR-V miała miejsce w 1997 roku, ale seryjna produkcja rozpoczęła się dwa lata później. Debiut tego modelu odbył się w czasach, w których wszelkiego rodzaju SUVy i crossovery dopiero zaczęły pojawiać się na rynku....
Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł

Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł 2024-01-02

Nowy Hyundai Kona zaprezentowany został w 2022 roku i względem swojego poprzednika zmienił się diametralnie. Teraz jest to samochód większy, wyposażony w bogatszy zestaw nowoczesnych technologii i systemów wspierających kierowcę. Hyundai jest...
Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu

Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu 2023-12-08

[b]Across to jeden z dwóch modeli w gamie Suzuki (obok Swace'a), który został przejęty niemal wprost od Toyoty. Jaki jest cel takich zabiegów? Chodzi przede wszystkim o to, by zmieścić się w restrykcyjnych normach emisji dwutlenku węgla – Suzuki nie...
Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność?

Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność? 2023-12-01

Hyundai Tucson obecnej (czwartej) generacji zaprezentowany został w 2020 roku i praktycznie od zaraz zaczął odnosić sprzedażowe sukcesy. Model ten regularnie pojawia się w czołówkach rankingów popularności kompaktowych SUVów, a w 2022 roku był...
Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych

Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych 2023-10-16

W motoryzacji często bywa tak, że wszelkie trendy i kierunki rozwoju wyznaczane są przez klasę premium, której następnie cała reszta stara się dorównać. Przykładem tego są chociażby SUVy w stylu coupe, które wypromowane zostały początkowo przez...
Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód

Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód 2023-08-05

Nowe Suzuki S-Cross obecne jest na rynku od 2021 roku i to odświeżona wersja modelu SX4 S-Cross. Z nazwy zniknął dopisek SX4, ale to bynajmniej nie koniec zmian – wraz z tym przeprojektowano nadwozie i dodano nowe konfiguracje napędowe. Sprawdziliśmy,...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS