Kilka miesięcy temu Volvo zapowiedziało, że Polestar przestanie być linią modelową, pod którą oferowane są najmocniejsze wersje samochodów szwedzkiego producenta, ale stanie się samodzielną marką oferującą auta elektryczne i hybrydowe o wysokich osiągach.
Polestar 1
W ślad za tą zapowiedzią poszła prezentacja pierwszego modelu. Polestar 1 zadebiutował na salonie w Szanghaju jesienią ubiegłego roku, a teraz pokazano go na wystawie w Genewie.
Jak zapewnia producent, od premiery w Szanghaju pojawiło się już 6000 potencjalnych chętnych na Polestara 1. Tymczasem plany zakładały, że rocznie powstawać będzie tylko 500 egzemplarzy tego modelu. W tej sytuacji niewykluczone, że będą one musiały ulec zmianie.
Polestar 1
Polestara 1 będzie można zamawiać w przedsprzedaży już od 13 marca. Złożenie zamówienia wiąże się z wpłatą 2500 euro zaliczki. Na początek zamówienia ruszą w Chinach, USA, Szwecji, Niemczech, Norwegii i Holandii. Ale niedługo później samochód będzie można zamówić w kolejnych 12 krajach, w tym w Polsce!
Za fundament dla stworzenia Polestara 1 posłużyła modułowa platforma SPA, w oparciu o którą budowane są modele z serii 90. Mimo jej wykorzystania aż 50 proc. kluczowych podzespołów stworzono od podstaw z myślą właśnie o Polestarze 1. Tak powstało m.in. – wykonane z włókien węglowych nadwozie.
Polestar 1
Samochód ma nadwozie coupe z wnętrzem w konfiguracji 2+2. Do napędu służy układ hybrydowy generujący aż 600 KM i 1000 Nm. Moment obrotowy trafia na wszystkie koła, z tyłu zastosowano aktywny dyferencjał z funkcją wektorowania momentu obrotowego pomiędzy kołami.
Zasięg w trybie stricte elektrycznym to 150 km.
Produkcja Polestara 1 ma ruszyć w połowie roku, a odbywać się będzie w Chinach. Ceny poznamy już wkrótce, w momencie rozpoczęcia przedsprzedaży.