Toyota zapowiedziała nowy model o zasilaniu bateryjnym - kompaktowy SUV będzie pierwszym pojazdem zaprojektowany na platformie e-TNGA.
Architektura e-TNGA ułatwia projektowanie nowych samochodów, gdyż kluczowe komponenty samochodu mają na stałe wyznaczone miejsce w konstrukcji auta. Dzięki temu łatwiej jest wymieniać, modyfikować i zmieniać położenie pozostałych części. Takie podejście przyspiesza tworzenie zarówno wariantów tych samych modeli, jak i samochodów z różnych segmentów, o różnych wymiarach i rozstawie osi.
Platforma e-TNGA stwarza także możliwość zastosowania napędu na przód, na tył oraz na obie osie. W zależności od modelu, segmentu i potrzeb użytkowników, można na niej montować silniki o różnej wielkości i mocy oraz baterie o różnych wymiarach i pojemnościach.
Pierwsza elektryczna Toyota
Takie podejście, stawiające na uniwersalność, przekłada się na skrócenie czasu opracowywania nowych samochodów i ich wariantów, zaś poszczególne modele mogą być projektowane równolegle, w tym samym czasie.
Pierwszy samochód elektryczny oparty na platformie e-TNGA został już ukończony i jest przygotowywany do wdrożenia do produkcji. Auto będzie powstawało w Toyota ZEV Factory w Japonii.
- Toyota już niedługo zrobi kolejny krok w tworzeniu gamy samochodów elektrycznych na baterie i w najbliższych miesiącach zaprezentuje pierwszego średniej wielkości SUV-a z tym napędem – powiedział Koji Toyoshima, wicedyrektor Toyota ZEV Factory.
Na razie Toyota zaprezentowała zarys sylwetki nowego modelu oraz podstawowe dane o jego modułowej architekturze. Dalsze informacje i szczegóły techniczne nowego elektrycznego SUV-a zostaną podane w nadchodzących miesiącach.
Przypomnijmy, że Toyota od lat specjalizowała się w klasycznym napędzie hybrydowym, a stosunkowo niedawno oferta została poszerzona o hybrydy plug-in. Dodatkowo Japończycy od dawna testują napęd wodorowy, ale nigdy nie mili w ofercie samochodu o zasilaniu bateryjnym.